روايات

 رواية مهمة عاشق الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم خلود وائل

 رواية مهمة عاشق الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم خلود وائل
رواية مهمة عاشق الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم خلود وائل

رواية مهمة عاشق الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم خلود وائل

نزلت ليلي من العربيه ومعاها هيثم اما علي فوقف يقابلها بفرحه لما شافها اما هيثم فكان بركان من الغيظ بيغلي جواة لما شاف علي
ليلي بدهشه:علي !!
علي: وحشتيني
هيثم:هي مين دي ال وحشتك
علي ببرود:الحلو يبقي مين
هيثم:انا خطيبها انت ال مين
بص علي بزعل ناحيه ليلي وهي هزت راسها بنفي
علي:خد عربيتك وامشي من هنا حالا
هيثم: انت ال هتمشي يابابا يلا من هنا احسنلك
ليلي:هيثم امشي انت دلوقتي
هيثم:امشي اذاي واسيبك مع راجل غريب متعرفيهوش
ليلي:اعرفه اعرفه امشيى بقي
هيثم:يبقالك ايه بقي ال تعرفيه دة
ليلي:……
علي :ياااه ولا حاجه ولا ايه
هيثم:اديك عرفت الرد ويلا احسنلك بدل ماتروح معييط
علي وهو بيتجه ناحيه هيثم:تعالي بقي عشان انا اتخنقت منك من يوم ماشفتك
علي ضرب هيثم بوكس جامد وقعه علي الارض ولما قام كانت مناخيرة بتنزف دم جامد
ليلي بلهفه:هيثم انت كويس
قالتها ليلي وهي بتجري علي هيثم ولكنها اتفاجئت بأيد علي بيشدها جامد ناحيته
علي:تعالي هنا رايحه فين
ليلي:اااه سيبني ياعلي
علي بأنفعال:انتي تخرسي خالص مسمعش صوتك
امسك علي بهيثم وحذرة بصوت كله شر:ليلي دي تبقي مراتي بتاعتي انا وبس وفرحنا الاسبوع الجاي واياك اشوفك تاني فاهم…ويلا ذي الشاطر كدة خد عربيتك وامشي من هنا بدل ماتمشي علي نقاله
مشي هيثم وهو هيطق من الغيظ اما ليلي فراحت ناحيه علي وهو بتزعق
ليلي:انت بأي حق تمد ايدك عليه وكمان بتقول ان انا مراتك وبعدين انت اذاي عرفت عنوان بيتي
علي ببرود: خلصتي
ليلي:نعم! هو ايه ال خلصت
علي:انا سبت شغلي وبيتي واهلي وسافرت بالطيارة ١٢ساعه وساعتين من المطار لبيتك وقاعد مستنيكي بقالي ساعه في الشارع وانتي كل ال هامك اني ضربت الحيوان دة ….بجد اتغيرتي اوي ياليلي
ليلي بندم:حقك عليا..امم هنفضل واقفين في الشارع كدة كتير تعالي ندخل جوة
علي :لا مينفعش ادخل جوة ومفيش غيرنا هنا تعالي نقعد في الجنينه
ليلي :اتفضل
مشيو الاتنين وقعدو علي كراسي في جنينه بيت ليلي
علي:انا نفذت ال طلبتيه والوقتي جه دورك تنفذي طلبي
ليلي :مش فاهمه تقصد ايه
علي:حسن الهلالي اتعدم وأميرة اغتصبتها وجالها حاله نفسيه ودخلت مستشفي الامراض النفسيه وسارة عماد طلقها واتسجنت وعليها حكم مؤبد كدة انا انتقمتلك منهم وتقدري ترتاحي حقك رجعلك وجه دورك انك ترجعيلي حقي وتتجوزيني
ليلي بعدم استيعاب:انت انت …انت اذاي كدة انت بقيت وحش بيدمر ال حواليه ليه كدة حرام عليك ليه تدمرهم بالطريقه البشعه دى
علي والدم بيغلي في عروقه:صعبانين عليكي نسيتي ال عملوة فيكي انتي اتجننتي ولا ايه ياليلي فرحانه بسنين بعدك عني ولا حبيب القلب نساكي علي ال حارب الدنيا علشان ينول رضاكي نسيتي حبي ليكي وزعلانه علي الكلاب دول
ليلي بتوتر:انا انا مقصدش كدة بس انت الوقتي شايل ذنبهم افهمني بالله عليك ياعلي
علي حاول انه يتماسك اعصابه ويتكلم بهدوء:حكم قضيه الاغتصاب هو الاعدام ودة ال كان هيحصل لحسن لو كنتي بلغتي من بدري ولو كان عندك دليل ولكن مع انعدام الادله والحاله النفسيه ال كنتي فيها ضيعتي حقك من ايدك ف انا لبسته قضيه مخدرات وحطيتهاله في بيته بكميه ممكن يتاجر فيها واخترت انواع بيكون الحكم فيها هو الاعدام ودة بالظبط ال حصل اعتبريه حكم متأخر شويه في ال حصلك وكدة انا برئ من ذنبه اما سارة هانم فكانت بتستغفل اخويا وبتاخد حبوب منع الحمل من يوم مااتجوزته ودي حاجه بلغني بيها الدكتور ال كانو بيتابعو عندة بناءا علي تحاليل هي كانت عملاها والدكتور كان يعرفني بشكل شخصي ومحبش يجرح عماد اخويا فكلمني وعرفني انها ال مانعه الحمل وانا بدوري حبيت اتأكد فسافرتلهم في يوم واستنيت فرصه عدم وجودهم في البيت ودخلت اوضتها ودورت في كل حته لحد مالقيت فعلا شريط حبوب منع الحمل ومتاخد منه فقررت اني اكشفها قدام اخويا بس لما اتاكد هي بتحبه ولا لا وافهم هي كان في نيتها ايه وفضلت مراقبها فترة واكتشفت انها فاتحه حساب بنكي خاص بيها وبتحول فيه فلوس بتسرقها من حسابات شغل العيله وبتغطي ورا نفسها من غير ماحد ياخد باله فزقيت عليها خطيبها القديم ال كان خطبها قبل عماد اخويا واكتشفت انها واحدة رخيصه عندها استعداد تبيع شرفها وجوزها فروحت حكيت لعماد ال في الاول مصدقنيش ولكنه ربط الخيوط ببعض واتاكد من صحه كلامي وعرفته اني مراقبها وهي الوقتي بتقابل عشيقها واخدته وطلعنا علي المكان ال بتقابل خطيبها الاولاني فيه ولقيناها فعلا في حضنه بقميص النوم
شهقت ليلي وحطت ايديها علي بوقها من الصدمه
ابتسم علي بسخرية:داين تدان ياليلي
ليلي بصدمه:وبعدين
علي:الباقي كان سهل جدا ..عماد طلقها ودمر شركه ابوها وقطع كل تعاملتنا معاه وقفل الدنيا في وشه وخلي كل البنوك تمنع التعامل معاه فمكنش قدامه حل غير ان سارة تاخد قرض ب١٠مليون من البنك وانا بمعرفتي قدرت اخسرهم كل جنيه واتقبض علي سارة هانم واخدت فيها تأبيدة وكدة اخدت حقك وحق اخويا كمان
ليلي بتوتر:طب واميرة
علي بأبتسامه جانبيه:لاااا اميرة دي حكايتها حكايه هي كانت عوزاني بس بطريقتها واديتني قلم عمري مهنساه بس انا رديتهولها اضعاف مضاعفه
ليلي بقلق:انت قولت انك اغتصبتها …دة بجد ولااااا
علي بثقه:اه بجد وخليتها تتمني الموت علشان ترتاح من ال عملته فيها اميرة دي طلعت اوحش مافيا بجد مكنتش اتخيل اني ممكن اعمل كدة بس تستاهل اكتر من كدة
ليلي :انت اتجوزتها ياعلي ووجعتني
علي:انا مبعملش حاجه حرام ياليلي وعمري مهغضب ربنا انااتجوزتها علشان تبقي حلالي اعمل ال انا عاوزة ومقعدتش علي زمتي اكتر من ساعتين
ليلي:كانت اول واحدة تلمسها في حياتك ياعلي
علي وهو بيحاول يكتم عصبيته:وانتي هتكوني الاخيرة ياليلي
ليلي بعناد:مش هقدر صدقني مش هقدر ياعلي
علي بنفاذ صبر:هو ايه ال مش هتقدري بطلي عند بقي هتعيشي وحيدة لامتي افهمي وحسي بيا انا بعشقك ومش قادر اعيش من غيرك بشوفك قدامي ومش طايلك ولا قادر اكلمك حتي حسي بالنار ال جوايا ارحمي ارحمي قلبي وقلبك بقي
ليلي:قلتلك مش هقدر ياعلي متضغطش عليا
علي بأنفعال:براحتك اعملي ال يريحك عمري مكنت اتخيل انك هتقسي عليا كدة خليكي بعنادك دة لحد ماتخسري نفسك💔
قالها علي وسابها ومشي وليلي سمحت لنفسها انها تنهار بالعييط وفضلت تعييط وجوها صوت بيقولها ليه ضيعتيه ليه رفضتيه كان بيحبك وبيتمني رضاكي شاريكي برغم جرحك ليه كسرتي قلبه هو ملوش ذنب انه حبك وعشقك انتي كنتي راحته واحساسه الحلو ال بيهون عليه مر الدنيا…..
بعد اسبوع مر علي ليلي ببطء وملل شديد كان تليفونها بيرن
ليلي:الو ايوة ياماهر
ماهر:الحقيني ياليلي
ليلي:ايه يابني في ايه حد جراله حاجه
ماهر: ماما ماما يا ليلي تعبانه اوي
ليلي بخوف:مالها حبيبه قلبي طمني مالها ياماهر
ماهر:تعبانه اوي ياليلي ونفسها تشوفك
ليلي:انا هاخد اول طيارة وهكون عندكو بكرة الصبح
ماهر:متتأخريش ياليلي ….
تاني يوم نزلت ليلي من الطيارة وخلصت ورقها وخرجت من المطار وكان حسام في استقبالها
حسام:حمدلله علي سلامتك يا قلبي
ليلي: تسلم .. ماما عامله ايه ياحسام ابوس ايدك متكدبش عليا علشان خاطري
حسام: ماما بخير
ليلي:بخير اذاي وماهر بيقولي تعبانه
حسام:اهدي بس وتعالي هوديكي عندها
ركبت ليلي مع حسام ومشيو بالعربيه فترة طويله لحد ماوصلو قدام فندق فخم من اكبر فنادق القاهرة
ليلي:انت جايبنا هنا ليه
حسام:الله مش انتي ال عاوزة تشوفي ماما
ليلي: وماما هتعمل ايه هنا ياحسام …مش وقت هبل خالص ع فكرة
حسام:والله ماما فوق تعالي وهوديكي عندها
ليلي بقلق:مش مرتحالك ياحسام
حسام:مالك يابت هو انا خاطفك انا اخوكي الكبير ياهبله انزلي يلا
نزلت ليلي من العربيه وجواها افكار كتير متلخبطه وركبت الاسانسير مع حسام ووصلو للدور ال فيه اوضه مامتها ومشيو لحد ماوصلو لباب الجناح
حسام:ادخلي انتي وانا نسيت حاجه في العربيه هنزل اجيبها واجي
ليلي:حسام
حسام:اقسم بالله امك هنا وماهر وابوكي ومصر كلها هنا ادخلي بقي وارحميني
دخلت ليلي الجناح وقفل حسام الباب وراها ومشيت ليلي خطوات لقدام واتفاجئت بفستان ابيض غايه في الجمال والفخامه واقف علي المانيكان بديل طويل ومحطوط فوقه الطرحه والتاج وبصت الناحيه التانيه لقت المكان متزين ببلالين ومكتوب العروسه بالانجليزي ببلالين الهيليوم وكل الارض مفروشه ورد كل السقف بلالين وفضلت ليلي تتفرج بأنبهار علي المكان حواليها واتفاجئت بعلي واقف قدامها
ليلي:بسم الله الرحمن الرحيم
علي:ايه شوفتي عفريت
ليلي:امممم بقي انت جايبني علي ملي وشي من اخر الدنيا وعامل الحركه دي مع حسام وفاكر اني هوافق اتجوزك
علي:لا بصراحه انا مش فاكر انا متأكد
ليلي:ومالك واثق ليه كدة
علي قرب منها وهمس:علشان بتعشقيني
ليلي بكثوف:كان زمان
علي:عارف …والوقتي بتموتي فيا
ليلي:علي انااا
قطع كلامها علي:بقولك ايه هتتجوزيني بما يرضي الله ولا اتجوزك غصب عنك بما لا يرضي الله
ليلي:انت وا_____
قطع كلامها شفايف علي ال كانت اسرع منها في الرد واخدها في بوسه طويله خلاها تنسي هي كانت هتقول ايه ..🙈(تموتو في قله الادب)😹😹
بعد دقايق بعد علي عن ليلي ال كانت بتتنفس جامد وكأنها كانت هتتخنق
علي:سلامتك ياقلبي
ليلي:ابعد عني
علي: ابقي عبيط لو سمعت كلامك وبعدت عنك تاني بصي ياليلي هو مش بمزاجك انهاردة وفي الجناح دة وعلي السرير دة هتبقي مراتي شرعا وقانونا
ليلي :انت قليل الادب علي فكرة
علي:والله لحد الوقتي انا لسه مؤدب بس لو علي قله الادب ف من عنيا حاضر
ليلي:علي انا____
علي:ولا كلمه ذيادة يادوب تلحقي تجهزي احنا بقينا بعد الضهر وعلي فكرة عيلتي وعيلتك كلهم واخدين اوض في نفس الدور ولما اخرج هيجيلك الفريق بتاع المكياج وكل ال هتحتاجيه علشان تبقي عروسه ياست البنات وست قلبي ♥️
ليلي كانت مش مستوعبه وعلي فاجئها بأنه لبسها دبلتها ال كانت لبساها وهو خاطبها
ليلي:دي بتاعتي وبصت لعلي
علي:وشبكتك كلها لسه موجودة ياليلتي …كنت متأكد اني هرجعلك من جوايا كنت عارف انك مظلومه حقك عليا وقرب منها وباس جبينها ومسك ايديها وباسها
علي:بعشقك ياليلتي ..انا بقول استأذن انا بقي علشان هيبقي خطر لو فضلت هنا اكتر من كدة
ليلي:😹😹😹😹
علي:بموت في ضحكتك ياقمر
سابها علي وخرج من الجناح وعلي وشه ابتسامه النصر وعدي اليوم بسرعه البرق وبليل كانت ليلي اجمل عروسه بفستانها الرائع وحجابها الكامل وطرحتها الطويله ال بيزينها تاج كبير وميكب ناعم بيبين انوثتها الطاغيه
ودقايق وبدأت الزغاريط من مامتها والاء وكل اهلها معلنه عن دخول العريس ال كان لابس بدله توكسيدو فخمه وبيفيونه ورافع شعرة الناعم الكثيف وكان وسيم بطريقه ملفته للنظر ومشي ناحيه ليلي واول ماشافها رمي بوكيه الورد علي الارض وحضنها وشالها ولف بيها كتير لحد ماليلي داخت
الاء: كفايه بقي البت فرفرت منك امسك البوكيه اديهولها يلا
علي بهمس لليلي:هي لسه شافت فرفرة
ضربت ليلي كتف علي:بعينك ياعلوتي
علي:امممم انا بالي طويل وانتي عارفه😹
نزلو كلهم في القاعه وكان الفرح اسطوري بكل معني الكلمه وانتهي كتب كتابهم بكلمه المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وكانت عيون علي مش بتفارق ليلي طول الفرح وكلهم قضوة فرحانين وبيرقصو وعلي مضيعش ولا فرصه انه يرقص مع ليلي ويشيلها ويلف بيها وحانت اللحظه الحاسمه ورمت ليلي البوكيه ومسكته ميار صاحبه الاء وكانت فرحانه بيه جدا
علي بهمس لليلي: حاسس انها هتبقي مرات عماد اخويا سيكا
ليلي بفرحه:انا بقي متأكدة سيكا
علي:اشمعنا!؟
ليلي:عماد مرفعش عينه من عليها من اول الفرح
علي: اخلص بس المهمه ال ورايا واوعدك اني هجوزهم في اققرب وقت
ليلي:احم انا راحه اسلم علي مامتي
انتهي الفرح وزفت الفرقه ليلي مع اهلها لحد باب اوضتها مع عريسها وسلمو عليهم وودعوهم ودخلت ليلي مع علي وقفلو الباب
قرب علي من ليلي وفجأه اشتالها ومش بيها ناحيه السرير ونزلها عليه براحه وباس جبينها وبدأ يفك التاج والطرحه لحد ماوصل لاخر طبقه من الطرحه وهنا ليلي مسكت ايدة بسرعه بمعني انها محروجه منه
علي:لا بقي انا نفسي اشوف شعرك
ليلي بكثوف بصت في الارض
علي بطفوليه:والنبي والنبي
ابتسمت ليلي غصب عنها وانفجرت في الضحك اما علي فأستغل الفرصه وشال الطرحه وفك شعرها ال اتفرد بأنسيابيه
علي:بسم الله مشاء الله بقي القمر دة كله بتاعي لوحدي انا مش مصدق نفسي ياليلي
ليلي بكثوف:لا صدق ياعلي اخيرا بقينا لبعض
علي:انا مش عاوزك تبعدي عني تاني ياليلي
ليلي:عمري مقدر اعملها ياعلوتي
علي:طب قومي هفتحلك سوسته الفستان وانتي غيري براحتك وبعدين تعالي نصلي ركعتين السنه عن الرسول
ليلي:عليه الصلاة والسلام
قامت ليلي تغير بعد ماعلي فتح ليها الفستان ودخلت غيرت في الحمام وخرجت لابسه الاسدال وعلي اتوضا وصلي بيها أمام وبعدها ..
علي: تحبي تتعشي
ليلي:لا الحمد لله اكلت كتير في الفرح
علي:اممم وانا كمان
ليلي:طب يلا ننام علشان هنسافر الصبح
علي:طب ايه
ليلي:ايه عاوز ايه
علي:ماتقومي بقي تغيري البسي حاجه مريحه كدة تعرفي تنامي فيها
ليلي بأحراج:انا مرتاحه كدة
علي:بلاش عند بقي تعالي لما اققولك
اخدها علي من ايديها وطلع من شنطته علبه صغيرة وعطاها لليلي
علي:علشان تعرفي اني مؤدب يلا ادخلي البسي دة وادعيلي بقي
دخلت ليلي الحمام وفتحت العلبه وطلعت منها لانجيري طويل من التل الشفاف
ليلي:ادعيلك يامؤدب داانا هدعي عليك. .انا مستحيل البس البتاع دة مستحيل
عدي وقت طويل وليلي بتحارب نفسها مش عاوزة تلبس الانجيري وفي نفس الوقت مش قادة تزعل علي وقطع تفكيرها علي بيخبط علي الباب
علي:انتي كويسه يالي لي
ليلي:ها انا انا كويسه جايه اهوة
علي:لو مش عارفه تلبسيه انا ممكن اجي اساعدك
ليلي:خليك مكانك انا جيت اهوة
بعد دقايق خرجت ليلي من الحمام وقفلت الباب وكانت لابسه لانجيري طويل للارض من التل الكشمير الشفاف بفتحه جانبيه طويله تبين رجليها وكأنها بتبين اكتر مما تخفي واول ماعلي شافها انبهر بجمالها وانوثتها الطاغيه وشعرها الطويل الناعم ال بيخطف قلبه وقام من مكانه وراح ناحيتها بكل هدوء حضنها وحس بضربات قلبها السريعه وجسمها ال بيترعش جامد
علي:اهدي ياليلتي اهدي ياحبيبتي انا علي حبيبك متخافيش مني
اتفاجئ علي بدموع ليلي ال بتنزل من عيونها ذي الشلالات
علي:بتعيطي ليه بس طب اهدي والله مهعمل حاجه تزعلك اهدي بقي علشان خاطري
ليلي بعييط:علشان خاطري علشان خاطري ياعلي
علي وهو بيمسح دموعها وبيرجع خصله من شعرها ورا ودانها:اؤمريني ياروح علي
ليلي:بلاش النهاردة علشان خاطري مش هقدر خالص انا مش جاهزة علشان خاطري بلاش
علي بخوف علي ليلي: حاضر والله ولا النهاردة ولا بكرة كمان ياستي بس بطلي عييط علشان خاطري
حضنها علي جامد لحد مابدأت تهدي واخدها ونيمها علي السرير ولف علشان ينام جمبها اما ليلي فحاولت انها تغطي نفسها لأنها كانت هتموت من الاحراج من علي
علي:لا بقي هسيبك تنامي بس سبيني اشوفك طيب
ليلي بكثوف:علشان خاطري ياعلي
علي:بضعف والله لما بسمع اسمي بين شفايفك
سحبت ليلي الغطا وغطت نفسها كويس ونامت وعطت ضهرها لعلي وحاولت انها تنام علي عكس علي ال حاول انه ينام كتير لكن مقدرش يتجاهل وجود حبيبه قلبه جمبه وبدون تفكير حضنها جامد وهو نايم جمبها
ليلي بقلق:علي
علي: عيونه
ليلي: احنا اتفقنا صح
علي:مش قادر بجد انام بعيد عنك خليني انام في حضنك بس
ليلي بأنهزام:حاضر
بعد فترة بدأت ليلي تروح في النوم اما علي فقرب منها وهي فاقت بسرعه وخافت جامد
علي :تسمحي تهدي كدة وتسيبي اعصابك خالص انا عاوزك تنسي الدنيا وتفتكريني انا وبس ممكن
كانت كلمات علي كالسحر بالنسبه لليلي وسمعت كلام علي واستسلمت ليه وهنا توقفت شهرزاد عن الكلام المباح وأصبحت ليلي زوجته قولا وفعلا …🙈😍😍😍

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهمة عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى