روايات

 رواية مهمة عاشق الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم خلود وائل

موقع كتابك في سطور
 رواية مهمة عاشق الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم خلود وائل
رواية مهمة عاشق الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم خلود وائل

رواية مهمة عاشق الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم خلود وائل

الاء:كتب كتاب علي وأميرة التلات الجاي ياليلي
ليلي كانت وكأنها مش فاهمه كلام الاء وكأن الوقت وقف بيها ومش عارفه تستوعب ولا قادرة تصدق كلام الاء حاولت انها تبان عاديه لكن كان في صراع بين قلبها وعقلها 💔😥
ليلي بهدوء:ربنا يسعدهم سلام الوقتي ياالاء ماما بتنادي عليا
قفلت ليلي التليفون وبمنتهي الهدوء حطته جمبها وفضلت ساكته ثواني مش واعيه هي جرالها ايه عقلها بيقولها اذاي كنتي غبيه وصدقتيه دة بس حب يراضيكي علشان ميحسش بالذنب وأهوة رايح يتجوز ويعيش حياته مع ال دمرتك ودمرت حياتك وهو عارف
لكن قلبها معترض وبيقولها لا اكيد في حاجه غلط انتي عشق علي اذاي يعمل كدة انتي وبس ال في قلبه
ليلي بصراخ:باااس باااس بقي انا تعبت تعبت تعبت والله ياارب ريح قلبي بقي يارب ارحمني ليه مكتوب عليا افضل موجوعه بحبه طول عمري😭
وعدي اليوم وطلعت شمس يوم جديد علي ابطالنا منهم ال فرحان ومنهم ال موجوع ومنهم المحتار وفي نهايه اليوم كانت ليلي مخلصه شغلها وواخدة شنطه هدومها وواقفه في المطار بتودع عيلتها وركبت طيارتها ورجعت امريكا …سافرت وقلبها موجوع وناويه انها تقلب صفحه علي من حياتها
اما عند علي ::…
كان علي في مقر المخابرات طول النهار ورجع بيته اخر اليوم وطلع اوضته ودخلها لقي بوكيه ورد غايه في الجمال موجود علي السرير فمشي ناحيته وأخدة وخرج من الاوضه ونزل بيه تحت
علي: ماما ماما يانهي
الحاجه منال:ايوة ياحبيبي تعالي انا هنا
علي:مين حط بوكيه الورد دة في أوضتي ياست الكل
الحاجه منال:واحد جه وجابه ياحبيبي وقال انه مبعوتلك ونهي مضت بأستلامه وطلعتهولك في أوضتك
علي: مقالش مين باعته؟
الحاجه منال:مقالش حاجه ياحبيبي بس اكيد عروستك ال بعتهولك ياحبيبي
علي بغيظ:اه عروستي طيب انا طالع انام تصبحي علي خير
الحاجه منال:تلاقي الخير ياحبيبي
طلع علي أوضته وبدأ يفحص الورد لقي فيه كارت مدفون بين الورد ذي مكان هو بيحطه لليلي وفتحه واكتشف انه نفس الكارت ال كان كاتب فيه لليلي
“حبيتك من البدايه وعشقتك للنهايه واوعدك اني عمري مهوجعك غير وانا بحضنك جامد”
وكانت جملته مكتوبه فيه وليلي كتبتله تحتها
“حبيتني من البدايه وجرحتني في النهايه وعمرك موجعتني غير بعد ماحضنتني مبروك ياعريس”
علي ميك شعرة الكثيف بأيدة جامد:ااااه ياليلي هتفضلي طول عمرك عنيدة كنتي طولي بالك وانتي هتعرفي كل حاجه في وقتها
مسك علي تليفونه وبسرعه طلب ليلي ولكن تليفونها كان مغلق حاول كتير وكان مغلق وبعد فترة من التردد طلب الاء
علي:اذيك ياالاء
الاء:بخير اذيك انت ياعريس
علي:مش ناقص تريقه بالله عليكي ياالاء…. ليلي فين؟
الاء:سافرت امريكا
علي حس بنغزة في قلبه:طيب ياالاء مع السلامه
قفلت الاء وبينها وبين نفسها:اما بجح صحيح رايح تتجوز وليك عين تسأل عليها
ارتمي علي فوق السرير واحساس كامل بالغضب متملك منه وفضل يفكر كتير لحد ماغلبه النوم وتاني يوم بدأ تنفيذ خطته…..
عند سارة في اسكندريه:::::
رن تليفون سارة وكان رقم غريب..
سارة:الو
ماجد:الو اذيك ياسارة
سارة:كويسه مين معايا
ماجد:نسيتي صوتي بسرعه كدة
سارة:انت مين ؟
ماجد: انا ماجد حبيبك ياسو ولا العز بتاع عماد نساكي حبيب عمرك
انتفضت سارة:انت عاوز مني ايه ياماجد
ماجد:عاوزك ياقلبي
سارة:انت اتجننت انا ست متجوزة
ماجد:منا عارف ياروحي
سارة:لا انت مجنون رسمي
ماجد:قبل ماتتهبلي او تقفلي السكه في وشي فوقي كدة وصحصحي ياروحي الريكوردات ال كنتي بتبعتيهالي واحنا مخطوبين لسه عندي وصورنا واحنا في الساحل لسه معايا وبرساله صغيورة لجوزك اققدر افهمه ان كل دة بتوقيت الوقتي وبيحصل من وراة وكمان ممكن اعرفه انتي حاطه شريط برشام منع الحمل فين ها قولتي ايه
سارة اتسعت عنيها من الصدمه وردت وقلبها مليان خوف:انت عرفت منين موضوع البرشام دة
ضحك ماجد ضحكه شيطانيه:انا عارف كل مصايبك ياسو وبمكالمه واحدة مني اخلي جوزك يدفنك مكانك وكمان علي اخو جوزك
سارة بخوف:ماله دة كمان
ماجد:احكيله مين ال عمل العمله ايااها في حبيبه القلب
انتفضت سارة من الصدمه ووقفت من مكانها:انت انت عرفت كل دة منين انت عاوز مني ايه ياماجد حرام عليك سيبني في حالي انت مين ال زقك عليا لو عاوز فلوس انا هديك ال تطلبه بس ابعد عني ابوس ايدك
ماجد:ماقلتلك عايزك ياحلوة هنعيد ونذيد في الكلام ليه
سارة:طب خلاص خلاص قابلني بكرة في شقتك ال كنا بنتقابل فيها زمان
ماجد:متجيش لوحدك ياقلبي
سارة:عاوز ايه تاني
ماجد:ملف صغير كدة موجود في خزنه المحروس جوزك فيه كل بيانات شغل السنه كلها
سارة:وانت مالك بيه
ماجد:يلزمني
سارة:انت كدة بتخرب بيتي ياماجد حرام عليك
ماجد:خلاص انتي حرة
سارة:خلاص خلاص بكرة هقابلك في شقتك واجيبلك الملف ال انت عاوزة معايا واققفل بقي جوزي زمانه جي
ماجد:مستنيكي علي شوق ونار سلام
…….
ماجد:كويس كدة ياعلي بيه
علي :مكنتش متخيل ان سارة وسخه اوي كدة
ماجد:واكتر من كدة هو انا فسخت خطوبتي معاها من قليل
علي:حسابها تقل معايا اوي
ماجد:انا تحت امر حضرتك في ال تطلبه بس معلش ممكن سؤال
علي:انجز
ماجد: هي عملت ايه في حبيبتك ياعلي باشا؟
علي بعصبيه شديدة طلع مسدسه وحطه في وش ماجد:وانت مال امك يلا
ماجد بخوف:انا اسف ياعلي بيه والله مااقصد يتقطع لساني مش هسأل تاني
علي:غور من وشي يلااااا
دقايق عدت وعلي طلع تليفونه وطلب اميرة
اميرة:علولتي حبيبي وحشتني
علي:وانتي كمان
اميرة:انا غرقانه في تجهيزات كتب كتابنا وفرحنا يابيبي متيجي تساعدني شويه
علي:تجهيزات ايه وزفت ايه قلتلك كتب كتابنا عائلي متعزميش اي حد وبعدها علي طول هنطلع نقضي ليله فرحنا في فندق ونبقي نسافر شهر العسل ولا كلامي مش مفهوم
أميرة بغيظ:حاضر ياحبيبي ال تشوفه
علي:سلام
قفل علي السكه في وش اميرة وقال لنفسه
__لولا ان حقها ميجيش غير كدة مكنتش اتجوزتك ولا دقيقه واحدة ياحقيرة___
ع
قد يعجبك أيضاً
محبوبتي الشجاعه(مكتمله: بالعاميه المصرية) بقلم reno_sayed
محبوبتي الشجاعه(مكتمله: بالعاميه المصرية)
70.7K
1.1K
هي فتاه جميله تعشق المغامرات … و تجمعها الظروف بأن تعمل مع ضابط شرطه و تشترك بحل قضيه تابعه للماڤيا … فهل ستنجوا ام سوف تضحي بنفسها من أجل إنقاذ أصدقائها هذا ما ستعر…
-تَفَائلتُ بالَخير..فـَ عَرفَتُك. بقلم i__il5
-تَفَائلتُ بالَخير..فـَ عَرفَتُك.
112K
4.9K
تمس شوي من الواقع الأليم والخيال الجميل ، للمتعه بس. الكاتبه : 𝕄𝔸ℕ𝔸ℝ حساب الواتباد @manarl18 الكاتبه : ؛. روان .
احفاد اسما | بقلم شمس مصريه بقلم shamsmsrya
احفاد اسما | بقلم شمس مصريه
431K
10.2K
‏"ولو سألتني عن الحب.. لحدّثتك كيف يحوّل شخص واحد فقط، برسالة واحدة فقط، بكلمة واحدة فقط، حياة شخص آخر.. من العدم إلى الوجود.. كيف يعيد له رئتيه.. وملامحه.. وضحكته،…
ڤيّـونا | K.TH بقلم _iEUNOIA
ڤيّـونا | K.TH
82.3K
5.5K
وحدكِ قادِرة على إنتِشالي مِن بِئر حُزني السحيِق، بِطريقة تجعلُني أقعُ لكِ مرارًا وتكرارًا. • كيِم تايهيُونغ. • جيوُن ڤيّونا. _ جميع الحُقوق مَحفوظه لي كـ كاتِبه اصل…
كانت مجرد لعبه.. بقلم kimyanoo2
كانت مجرد لعبه..
58.4K
985
*اعلم بأن العالم قاسي ولاكن سأبقى معك لن اترك و ساحميك *لن اتركه مهما كلفني الأمر لا يهمني ما يقولونه الناس انا احبه ٠وهاذا يكفي
عند ليلي::”’
ستيف: what is wrong with you
ليلي:My hart is broken 💔
ستيف:who is the idyet
ليلي:my ex
ستيف:do you love him
ليلي: it’s my bad luck
ستيف:love is a gift from god,dont be waek
ليلي:i’m tired 😩 what should I do
ستيف: follow your heart and dont lose ali
ليلي:what!! How did you know
ستيف:his ayes told me that he is a lover and the way he was looking at you was soo amazing 🤩
ليلي:☺️
ستيف:مالك
ليلي:قلبي مكسور
ستيف:مين الغبي ال عمل كدة
ليلي:خطيبي السابق
ستيف:انتي بتحبيه
ليلي:حظي السئ
ستيف:الحب هديه من ربنا متبقيش ضعيفه
ليلي:انا تعبت المفروض اعمل ايه؟
ستيف:امشي ورا قلبك ومتخسريش علي
ليلي:نعم!!انت عرفت اذاي؟
ستيف:عنيه بتقول انه عاشق والطريقه ال كان بيبصلك بيها كانت مدهشه
ليلي:☺️
عند سارة::::**
سارة بتتكلم في التليفون
سارة:ايوة يازفت انا جهزت الملف وهنزل اققابلك الوقتي حالا واعمل حسابك مش هعرف اتأخر
ماجد:مستنيكي علي نار ياقلبي
سارة:واعمل حسابك دي هتكون اول واخر مرة ياماجد بعدها تنساني فاهم
ماجد:فاهم ياقلب ماجد
قفلت سارة التليفون واتفاجئت بعماد واقف وراها
عماد:بتكلمي مين ياسارة ؟
سارة بتوتر:ابدا ياحبيبي دي ميادة صحبتي وهنزل اروحلها اصل تعبانه شويه
عماد بشك:ماشي ياحبيبتي تحبي اوصلك
سارة:لا ابدا خليك وانا معايا عربيتي سلام
عماد:سلام
نزلت سارة من اوضتها وركبت عربيتها وطلعت من الفيلا وفضلت ماشيه لحد ماوصلت لشقه ماجد وركنت عربيتها ونزلت وطلعت شقه ماجد وخبطت وكان ماجد في استقبالها ولابس برمودة قصيرة وتيشرت نص كم وفتحلها الباب ودخلت وقفل الباب اي كلام بحيث لو حد ضغط عليه يتفتح لوحدة
سارة:انت عاوز ايه ياماجد
ماجد:انتي عارفه انا عاوز ايه بدليل انك واقفه قدامي ولا انا غلطان
سارة: والملف هتعمل بيه ايه
ماجد:متشغليش بالك تعالي بس افرجك اوضه النوم بتاعتنا لسه ذي ماهيا مغيرتش فيها اي حاجه كنت متأكد انك هتلفي وترجعيلي
سارة:ماجد احنا مكانش في مابينا حاجه احنا كنا اتنين مخطوبين وقربنا من بعض فترة وبعدين انفصلنا فبلاش تعشم نفسك بحاجه اكبر من كدة ومتنساش انا متجوزة مين ويلا امسح كل الصور والريكوردات حالا
ماجد:طق طق طق وصورك بالبيكيني في حصني تهون عليكي امسحها لا ياسو متبقيش قاسيه اوي كدة
سارة:ماجد متتهبلش عليا يلا امسح ال قلتلك عليه
ماجد :عنيا حاضر بس لما نخلص موضوعنا مش يلا بينا ولا ايه
سارة علي مضض:حاضر
ماجد وهو بيناولها قميص نوم:البسي دة هيكون تحفه عليكي
سارة:اممم ذوقك وحش بصراحه
ماجد:معلش …انا مستنيكي غيري في الحمام
دخلت سارة الحمام تغير هدومها وماجد قاعد علي السرير مستنيها تخرج وطلع تليفونه ورن علي علي
ماجد بصوت واطي:تمام كدة ياعلي بيه دة وقت تيجي
علي :تمام ٥دقايق ونكون عندك
بعد دقايق خرجت سارة من الحمام وكانت لابسه قميص نوم قصير مثير وماجد اول ماشافها انبهر بيها ولكنه فاق بسرعه لما افتكر علي وهو بيقوله :لو شيطانك وزك انك تلمسها انا هدفنك مكانك فاهم
فاق ماجد من توهانه وبص لسارة:بس ايه الحلاوة دي يابختك ياعماد ياناهي
وقام وراح ناحيه سارة وحضنها واتفاجئت سارة بعماد بيفتح باب الاوضه ووراه علي فصرخت وبعدت عن ماجد اما عماد فكان بيبصلها وعنيه كلها شر وعلي بيبصلها بأحتقار
سارة برعب:عمااد عممماااد اااناااا لا لا متفهمنيش غلط اناااا كان غصب عني والله اانااا كنت كنت بحميك منه انناااا مممظلومه
اندفع عماد ناحيتها وضربها بالقلم جامد علي وشها ومسكها جامد من شعرها:بقي ياحقيرة بتستغفليني انا عماد الناهي واحدة زباله ذيك تستغفلني ٥سنين وفي الاخر تطلعي بتخونيني
(في نفس التوقيت ماجد هرب من غير ما عماد يحس بيه)
سارة: والله مااققصد دة كان عاوز يأذيك
عماد بعصبية مطلقه:انتي طالق يارخيصه طالق يازباله طالق ياشمال
وفضل يضرب فيها جامد وكان بيخنقها لغايه مكانت هتموت وعلي ماسك اعصابه وواقف بعيد بيتجنب انه يبص عليها ولكنه اتدخل فورا لما حس ان سارة ممكن فعلا تموت في ايدة
علي:سيبها متضييعش نفسك علشانها ياعماد سيبها
عماد:لازم تموت سيبني ياعلي
علي:بقولك سيبها هتضييع نفسك
مسك علي عماد جامد وبعدة عن سارة ال كانت بتاخد نفسها بصعوبه بعد ماكانت هتتخنق من ايدين عماد
عماد:يخسارة حبي ال كان عامي عنيا عن وساختك ابويا كان عندة حق بس انا ال استاهل اني اتجوز واحدة سهله ذييك فين الملف ياحقيرة
سارة برعب:اااههووة اهوة علي الترابيزة
عماد:وكمان عاوزة تخربي بيتي ياحيوانه وراح ناحيتها علشان يضربها لكن علي بعدها عنه فسابهم ونزل اما علي فكلم سارة:حسابك معايا لسه مخلصش ياسارة هانم وديني لربيكي من اول وجديد علي ال عملتوة في ليلي
سارة وعنيها اتسعت من الصدمه:انا معملتش حاجه ياعلي والله انا مظلومه
علي بصوت مرعب:اخرسي ياحقيرة ولو شطرة ابقي روحي حذري عروسه الغفله
سابها علي ونزل بسرعه يلحق عماد وركبو العربيه وطلعو علي البحر وعلي اخد عماد ونزلو قعدو قدام البحر
عماد بتعب:بقي كل السنين دي وانا مصدقها وماشي وراها وهي بتلعب بيا بتاخد حبوب منع الحمل ومش عاوزة تخلف مني وكمان بتخوني مع عشيقها ليه كدة ليه تعمل فيا كدة وكمان عاوزة تخرب بيتي وبتسلمله رقبتي وبتطلع اسرار شغلي انا غلط معاها في ايه داانا وقفت قصاد ابويا علشان اتجوزها بس هو طلع عندة حق دي واحدة رخيصه متلقش بيا
علي بزعل علي حاله اخوة:اهدي بس ياعماد وانا هربيهالك من اول وجديد وهدفعها تمن عملتها دي
عماد بغل:وديني لندمها علي اليوم ال عرفتني فيه
علي بينه وبين نفسه: ولسه هما مشافوش مني حاجه
فضل علي يهدي عماد وبعد فترة طويله اخدة ورجع البيت وتاني يوم كان كتب كتاب علي كان يوم صعب اووووي علي ليلي واصعب بالنسبه لعلي وكان متردد لاول مرة في حياته لأنه مش حابب يتجوز اميرة ولكن لازم ينتقم لحبيبته …..
ليلي في التليفون:قلبي وجعني اوي ياالاء علي زودها جامد دة هيتجوزها بجد انا تعبانه اوي وقلبي واجعني بجد مش قادرة استحمل
الاء:ربنا يصبر قلبك ياحبيبتي معلش ياليلي نصيبك كدة بكرة ربنا يعوضك بالاحسن منه ياليلي احتسبي عند ربنا ياحبيبتي
ليلى بدموع:مش قادرة استحمل اكتر من كدة ياالاء كل يوم بحبه عن ال قبله بجد تعبت اوي الحب دة صعب اوي
الاء:متوجعيش قلبي عليكي اكتر من كدة بقي ياريتك كنتي جمبي كنت خففت عنك
ليلي:متخافيش عليا ياحبيبتي انا هبقي كويسه المهم هو يكون مرتاح……..
عند اميرة …كانت متألقه وكأنها بتحتفل بأنتصارها علي ليلي كانت لابسه فستان ابيض قصير لبعد الركبه وعامله شعرها فورمه بسيطه مع ميكب صارخ وهيلز عالي وكانت قاعدة في الصالون وسط اهلها واهل علي وكان احتفال عائلي بسيط جدا في بيت اميرة وبسرعه خلص المأذون كتب الكتاب وعلي كان باين عليه الحزن علي عكس اميرة ال كانت في قمه فرحتها وبعدها اخدها وطلع علي فندق من اكبر فنادق القاهرة علشان يقضو ليله دخلتهم
دخلت اميرة الجناح المخصص ليهم ووراها علي ال اول مادخل الجناح قلع جاكت البدله والبيفيونه
اميرة بتصنع الاحراج:ايه ياعلي مستعجل ليه كدة
علي ببرود:عادي ولا مستعجل ولا نيله
اميرة بدلع:ايه ياعلوتي انت بتقفش ليه كدة داانت حتي مخلتش الروم سيرفس يزينو الاوضه بكام بلونه او حتي ورد احمر
علي ببرود:مينفعش نتجوز يعني من غير الكلام الفاضي دة
اميرة وهي بتقرب من علي لحد مابقت قدامه:لا ياحبيبي انت عمرك مهتتخيل انا عملت ايه علشان اتجوزك
علي بصوت مرعب وهو بيقرب منها:وانا فعلا عمري مكنت هتخيل ال انتي عملتيه في ليلي علشان تتجوزيني
اميرة:😲😲😲

يتبع ……
لقراءة الفصل السادس والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهمة عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى