روايات

رواية مهمة حب (رحم للإيجار 2) الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريحانة الجنة

رواية مهمة حب (رحم للإيجار 2) الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريحانة الجنة

رواية مهمة حب (رحم للإيجار 2) الجزء الثامن عشر

رواية مهمة حب (رحم للإيجار 2) البارت الثامن عشر

مهمة حب (رحم للإيجار 2)
مهمة حب (رحم للإيجار 2)

رواية مهمة حب (رحم للإيجار 2) الحلقة الثامنة عشر

في مدينة الجمال والرومانسية فلورنسا.
تمارا صحيت تعبانة ودماغها مصدعة لقت نفسها نايمة بفستانها زي ماهي. استغربت وقامت وخرجت تشوف شهاب فين. خرجت لقته في المطبخ بيعمل قهوة.
تمارا بإرهاق: صباح الخير.
شهاب لفلها بسخرية: ياهلااااا. صباح الفل علي شاكيرا هانم .
تمارا بتعب ودماغها هتتفرتك من الصداع: هو .. هو احنا رجعنا امتي امبارح انا مش فاكرة حاجة.
شهاب بعصبية مصتنعة::طبعاااا وهي الست الرقاصة هتفتكر ايه ولا ايه ولا ايه.
تمارا بعصبية : انت اتجننت انت بتقول ايه!
شهاب بإستفزاز:انا مش هقول انا هسيبك انتي تشوفي بنافسك. اتفرجي علي شاكيرا وهي بتغني و بترقص.
وادالها فونه وشافت الڤيديد بتاعها وهي بتغني وترقص.
تمارا بصدمة ودموع: اااانا .. اانا عملت كدة!
شهاب ابتسم بإستفزاز: ياريتها جات علي كدة وبس.
تمارا بخجل: وهو لسة في تاني ! ؟
شهاب بسخرية: استغفر الله العظيم الواحد بس مش عايز يقول. ده انتي عملتي فيا حاجات امبارح لما رجعنا. كانت ليلة عنب.
تمارا بزهول وصدمة: انت تقصد ايه؟!
شهاب بمكر: قعدتي تقوليلي بوسني يا شيبو . بحبك يا شيبو. وفضلتي تبوسي فيا وطلبتي مني اني … اااني .. استغفر الله العظيم.
تمارا خبت وشها بإيديها وعيطت بخجل وجريت علي الاوضة بتاعتها وقفلت الباب.
شهاب جري وراها وخبط عليها.
تمارا افتحي بس هقولك.
تمارا قعدت في الارض تعيط بخجل من نفسها واللي عملته. كمان انها قالتله بحبك وياتري عملت ايه تاني وهو لسة ما قلهوش. تمارا استغبت نفسها بقوة. هي من امتي بقت ضعيفة كدة. من يوم ماقلبها دق لشهاب وهي مابقتش هي. بقت واحدة تانية مش شخصية تمارا ابدااا.
شهاب بقلق وتأنيب لنفسه انه جرحها بالشكل ده. لا وكمان كدب عليها. بس هو كان بيهزر ماتوقعش انها تاخد الموضوع جد كدة وتزعل بالشكل ده. وسمع صوت عياطها العالي من ورا الباب.
شهاب بيخبط بقلق: تمارا افتحي. افتحي بس هقولك. والله انا بهزر مافيش حاجة من دي حصلت. انا بس بغلس عليكي . افتحي بقي طمنيني انتي كويسة!
تمارا بتبكي: انت بتكدب. انت بتقول كدة بس علشان افتح. ااانا مش عارفة ازاي عملت كدة. ارجوك ابعد عني سيبني لوحدي.
شهاب اتنهد بغيظ من نفسه: تيمو اسف ماتزعليش. والله ماحصل حاجة.
تمارا بدموع: لا حصل. وانا شوفت الڤيديو بنفسي.
شهاب ابتسم: لا هو فعلا حصل كدة بس انتي غنيتي ورقصتي. بس لما تعبتي رجعنا هنا نيمتك بس مافيش حاجة حصلت تاني.
تمارا بتهدي وتمسح دموعها: انت بتتكلم جد. يعني انا. ااانا ممماعملتش حاجة كدة ولا كدة ولا قولت الكلام اللي انت قولته ده؟!
شهاب ابتسم بخبث: تؤتؤتؤ. ماحصلش. انتي اصلا كنتي في سابع نومة. انا بس اللي قولت احط التاتش بتاعي.
تمارا بغيظ وعصبية: تصدق انك بارد وعايز رصاصة في دماغك. انت انسان خنيق.
شهاب ضحك: هههههههههه. خنيق! لا والله اومال انتي ايه ده انتي سيدة الخنقة. اسمعي خدي حمام بسرعة وحصليني علشان هنفطر وننزل نروح للزفت ده. نشوفه هيقابل مين النهاردة. يالا ماتتأخريش.
ومشي شهاب وهو بيضحك علي حالتها دي. ههههههههه. ولسة ده انا هخليكي تمشي تقولي بحبك يا شيبو ياغالي ومعاك ايامي تحلالي. ههههههههه.
تمارا قامت من الارض بعصبية : ماشي ياشهاب يا بارد
بقي بتشتغلني وتحور عليا. اقسم بالله لروقك . ومابقاش تمارا عز الدين لو ماوريتك .
تمارا اخدت حمام ولبست چينز وتيشيرت وخرجت. لقت شهاب في التراس بيشرب قهوة. شافها ابتسم وغمزها.
شهاب: يا اهلااااا. الست بنفسها عندنا. دي ايطاليا نورت اجدعان. شاكيرا حبيبة الملااااييين . هههههههههه
تمارا بغيظ جزت علي سنانها: اتلم واقفل بوقك ده بقي بدل ما اخنقك و ارميك من هنا والله. واخلص المهمة الزفت دي بدري بدري.
شهاب رفع حاجبه بإستفزاز: راجل وريني تقدري تعملي ايه. لا صحيح راجل ايه. هو فيه راجل يغني سهرنا ياليل ويقعد يحضن فيا ويبوسني ده كان يبقي راجل شمال لامؤخذة.
تمارا بغيظ وغل جريت عليه ومسكته من رقبته بتخنقه.
تمارا: والله لو ماسكت لاخنوقك انت بجد مستفز.
شهاب مسك ايديها بقوة وضمها ليه وابتسم بخبث وبهمس: واهون عليكي تخنقيني. طيب هتحبي مين بعدي. بذمتك مش انا خسارة في الموت .
تمارا عقدت حاجبها بإحراج: بببقولك ايه ماتسوقش فيها بقي. مافيش حاجة من دي حصلت انت بتشتغلني اانا ماقولتش كدة.
شهاب ابتسم: تؤتؤتؤ. قولتي.
تمارا بصتله بإستغراب:قولت ايه!
شهاب كان هيقولها تاني انها قالت بحبك. بس ماحبش يزعلها اكتر كمان هو مش عارف ازاي هيقابل مشاعرها دي. هيقرب فعلا ولا لسة متردد. ابتسم بهدوء. وفك ايديها.
شهاب: قولتي سهرنا يا ليل. بس تعرفي صوتك حلو مااكناش اعرف انك متعددة المواهب بالشكل ده.
تمارا هديت وبعدت عنه: احمممم . ياريتني ماشربت دي كانت ساعة سودا.
شهاب حط ايده في جيبه وابتسم بثقة: لازم تعرفي انك مجبرة بعد كدة تسمعي كلامي. كمان الشرب لو اضطرينا ليه.بيبقي ليه حدود وكمية معينة لازم مانزودتش عنها.
تمارا: وهو انا شربت قد ايه مش كتيير للدرجة.
شهاب: ايوة ده لو انتي متعودة. لكن بالنسبة لاول مرة طبعا. كان طبيعي اللي حصلك ده. بس لازم تعرفي اني زعلان منك وده بجد مش هزار.
تمارا حكت شعرها بإحراج: وزعلان ليه بقي!
شهاب ربع ايده وبغيرة: علشان انتي عاندتيني وشربتي وانا ماحبتش ابوظ الدنيا واجرك من شعرك علي هنا. فإنتي لو عاندتيني تاني او خالفتي كلامي. والله ياتمارا ماهيفرق معايا حاجة حتي لو المهمة هتبوظ هطربقها علي دماغك. ولازم تعرفي انك معايا امانة قبل ماتكوني زميلة. اللواء مهاب مأمني اني ارجعك سليمة. ولو اتغابيتي تاني ممكن تضري نفسك وتضريني معاكي.
تمارا عقدت حتجبها بعصبية : ابويا انا وصاك عليا ! ليه فاكرني عيلة رايحة الحضانة. انا مش محتاجة وصاية من حد.
شهاب بنفاذ صبر: بقولك ايه. سمعتي اللي انا قولته ولا لا.
شهاب بنفاذ صبر: بقولك ايه. سمعتي اللي انا قولته ولا لا. مش عايز لت ورغي. كلامي يتسمع. كفاية اوي اللي حصل امبارح انا كنت واقف . عمال ابعد المعجبين عنك وشكلي كان زبالة عامل زي بلطجي الست . كمان الزفت مهدي ده عينيه كانت هتطلع عليكي. واتجرأ كمان وجالي عايز يشيلك هو. فأرجوكي انا محتاجك معايا واعية وفايقة . عايزك تمارا اللي بميت راجل واقدر اعتمد عليها مفهوم.
تمارا تفهمت خوفه وقلقه وكمان شافت غيرة في عنيه وكلامه لما اتكلم عن مهدي. هزت راسها بتفهم.
تمارا: حاضر اوعدك مش هتهور تاني. اصلا اللي كانت بتتمايص دي مش انا ابدااا. انا مش كدة وعمري ماكنت كدة.
شهاب قرب منها وغمزها: بس الكلام ده لما نكون برا. لكن واحنا لوحدينا بقي. ياريتك تفضلي زي ماكنتي امبارح. كنتي واحدة تانية. اكني بشوفك لاول مرة.
تمارا ابتسمت بخجل: ياسلام. وليه يعني ابقي كدة معاك انت بس. تفرق ايه انت عن باقي الناس.
شهاب ابتسم بغرور: افرق اني انا. شهاب البوب. ولو مش عارفة او بتصتعبطي ابقي بصي لنفسك في المرايا وشوفي ايه اللي اتغير فيكي.
تمارا بتوتر: اااانت تقصد ايه. وضح كلامك.
شهاب قعد واتنهد بهدوء مستفز واخد القهوة وبدأ يشرب: كلامي واضح. يالا روحي افطري فطارك جاهز جوا كمان عملتك قهوة. بس بسرعة علشان مانتأخرش.
تمارا في حيرة هو يقصد ايه. وبقت مش مصدقاه انها ما لخبتطش في الكلام . واتأكدت انها قالت وقالت كتيير اوي كمان.
تمارا دخلت تفطر بس كانت مسهمة ومش مركزة. شهاب جاء من وراها وبهدوء.
شهاب: ايه مابتكليش ليه!
تمارا بلخبطة: لا لا باكل اهو. تسلم ايدك. كمان حضرتلي الفطار والقهوة.
شهاب سند علي التربيزة وابتسم: احنا تحت امر الفنانة انتي بس حني علينا. وغمزها.
تمارا ضحكت غصب عنها: ههههههه. والله انت بايخ. وبعدين انت هتزلنا ولا ايه .
شهاب نط وقعد علي الترابيزة: هههههههه. ازلك بس ده انا صورتك صوت وصورة علشان افضحك لما ترجع هفرج عليكي الجهاز كله. وخصوصا سيادة اللواء. اكيد هيكون فخور بيكي.
تمارا تنحت: نهااارك مش فايت انت بتتكلم جد. شهاب اياك تعمل كدة بجد هزعل منك . استر عليا .
شهاب بإستفزاز: تؤتؤ. مستحيل. لازم افضحك .
تمارا: انا عارفة انك مش ممكن تعمل كدة. مش ههون عليك.
شهاب رفع حاجبه بمكر: وده ليه بقي ان شاء الله.ايه اللي مش هيخليكي تهوني!
تمارا ابتسمت : احساسي بيقولي كدة.
شهاب نزل من علي الترابيزة وقرب منها وبهمس:موافق بس بشرط.
تمارا بصت في عنيه : شرط ايه .
شهاب قرب اكتر وبحنان:تقوليلي شيبو تاني كانت تجنني وانتي بتدلعيني.
تمارا بخجل: احممم. ااانا مش فاكرة اني قولت كدة.
شهاب: هتقوليها تاني!
تمارا ابتسمت : هقولها.
شهاب بخبث: اسمع بقي بوسني يا شيبو كلاكيت تاني مرة.
تمارا بغيظ ضربته في كتفه: انت بايخ وقليل الادب.
شهاب: ههههههههه. طيب بلاش البوسة نأجلها شوية. قولي بقي.
تمارا : حاضر يا شيبو بعد كدة هندهلك شيبو وبس.
شهاب اتنهد بحنيين: تعرفي مين اول حد ندهلي بالاسم ده.
تمارا ابتسامتها راحت وفهمت انه يقصد ملك . ووشها اتغير وبغيرة ماعرفتش تداريها.
تمارا:احممم. ملك مش كدة.
شهاب كان فعلا يقصد ملك. بس لما شاف علامات الغيرة والحزن ظهرت علي وشها. اتراجع وغير كلامه .
شهاب ابتسم: تؤتؤ. انتي اول حد يقولي كدة . علشان كدة عجبني .
تمارا اتنهدت براحة وابتسمت: طيب يا سي شيبو ممكن تسيبني علشان اجهز وننزل.
شهاب ابتسم وبعد عنها: ممكن يالا انا كمان هدخل البس.
وهو ماشي غمزها وغني. سهرنا ياليييل للصبح ياليييل .
تمارا ضحكت عليه وهي في قمة سعادتها: هههههههه. مش ممكن هو ده شهاب. مش ممكن ده فظيييع . بس وهو بس اللي اتغير. ماانا كمان اتغيرت . معقول يكون حبني زي ماانا حبيته. واتنهدت بحيرة. ااااه يا شهاب. انت حلم ولا حقيقة.
فاقت من شردها علي صوت شهاب.
شهاب بصوت عالي: يا شاكيرا يالا بقي انتي نفسك اتفتحت دلوقتي لسة في المطبخ .
تمارا ضحكت وبصوت عالي: لا يا عم لسة مسدودة. ماانت قريت عليا منك لله. جاية اهو.
………………………………
مر 3 ايام علي كل الابطال. حصلت فيهم حاجات كتييير لكل واحد فيهم.
في المستشفي الخاص اللي بيملكها رعد الحديدي. كان فادي لسة غايب عن وعيه في الرعاية . وحلا. وهمس ورعد وهنا وعدي قاعدين منتظرين انه يفوق . حلا قامت وراحتله الرعاية ودخلت وقعدت جنبه ومسكت ايده . وبدموع.
حلا : حبيبي فوق بقي. ليه غيبت عني كل ده. معقول ماوحشتكش . افتح عنيك بقي .
دخل الدكتور اللي بيتابع حالته وابتسم.
الدكتور: احمم. ازيك يا مدام حلا.
حلا بتمسح دموعها بحزن: الحمد لله. من فضلك طمني هو هيفوق امتي. ده بقاله 3 ايام مش كتير. هو كويس ولا لا انا قلقانة عليك اوي .
الدكتور بهدوء: يا مدام حلا فادي بيه . اخد جرعة منشط قوية جدااا . وده مش منشط عادي. ده عبارة عن كوكتيل. منشط علي مادة بتعمل هلوسة وتخيلات. حاجة كدة تدمر فيل. حباية واحدة تضيع ثور. مابالك بالجرعة اللي هو اخدها كانت كبييرة جدااا. وقوية. ولولا انه صحته كويسة ومابيشتكيش من اي امراض. وكمان ليقاته البدنية عاليا وقلبه زي الحديد كانت دلوقتي في تعداد الامواات. بس الجرعة دي لخبطت كل اجهزة الجسم وخصوصا القلب. بقي عليه مجههود كبير بعد الضغط اللي حصل علي الجسم ده. ولازم كل حاجة ترجع زي ماكانت والقلب يتظبط والضغط. يعني مسألة وقت. وهيبقي تمام هو اصلا زي الحصان ماتقلقيش.
حلا بغيظ منه في سرها: ابو شكلك انت شغااال قر عليه روح ربنا يهدك حصان وقلبه حديد . اشحال ان ماكان مرمي في غيبوبة بقاله 3 ايام قصادك. عايز ايه تاني جاتك داهية فيك وفي اللي شغلك هنا .
الدكتور : مدام حلا انتي كويسة.
حلا بضيق: الحمد لله. بس لسة قلقانة عليه. ربنا يقومه بالسلامة.
فادي بدأ يفوق ويأن بصوت مرهق وينده علي حلا .
فادي بتعب: ححلا . ححلا .
حلا فرحت وقربت منه ومسكت ايده وابتسمت: عييون حلا حبيبي فوق انا هنا جنبك.
فادي فتح عنيه وهو بيحاول يستوعب اللي حصل وهو فين دلوقتي. بص لقي حلا جنبه والدكتور واقف مبتسم.
فادي عقد حاجبه بغيرة : مين ده؟
حلا بتكتم ضحكتها: ده الدكتور بتاعك.
فادي بعصبية: وقاعدة معاه لوحدك ليه !
وماله مبتسم كدة ليه؟
الدكتور: حضرتك انا هنا علشانك ومدام حلا دايما معاك مش بتسيبك ابدااا. يابختك بيها دي بتحبك اوي ياريت كل الستات زيها كدة.
حلا بتكتم ضحكتها.
فادي جز علي سنانه بغيرة: سيبك منها وقولي انا هنا ليه وعندي ايه. استني مش المستشفي بتاعتنا!
حلا بهدوء: اه يا حبيبي. انت لما تعبت في الجونة وروحت المستشفي انا كلمت بابي واونكل رعد وهما جم بسرعة ونقلناك بطيارة اونكل رعد علي هنا علشان الاهتمام بيك يكون افضل .
الدكتور: ماتقلقش حضرتك. انت زي الفل. اللي حصل ده. مايخوفش. احمد ربنا انك صحتك كويسة كان زمانك ميت دلوقتي.
فادي بعصبية: هو فيه ايه. شوية تحسدني علي مراتي ودلوقتي مش راحم اللي خلفوني وانا نايم قصادك. ماتجيب حقنة هوا وتموتني احسن ده ايه الغلب ده.
حلا ضحكت: ههههههههه. والله عندك حق. ده مش عاتقك حتي وانت في الغيبوبة.
الدكتور بإحراج: علي فكرة انا بس بطمنكم انه صحته كويسة. لان دي الحقيقة عن اذنكم.
خرج الدكتور وفادي بغيظ: غور جاتك داهية. جابوه منين ده.
حلا ابتسمت بحب : حمد لله علي سلامتك يا روحي الف سلامة.
فادي بصلها بحب وخزلان :روحك لسة روحك بعد اللي حصل!
حلا ابتسمت بوجع هي عمرها ماهتنسي اللي عنيها شافته. بس هي اتأكدت انه غصب عنه. وهي مستحيل تتخلي عنه.
حلا : طبعا روحي وحبيبي وعمري كله.
فادي باس ايديها بقوة: اسف. والله انا مش عارف ايه اللي حصلي انا كنت اكني في واحد تاني جوايا هو اللي بيتحكم فيا مش انا.
حلا : عارفة حبيبي. الحقيرة دي حطتلك منشنطات وحبوب هلوسة في الشرب علشان كدة انت ماكنتش في وعيك.
فادي بغضب: صدقيني. لو كنت قادر اتحكم في نفسي ماكنت لامستها ابدااا. لاهي ولا غيرها.انا عمري مالمست ولا هلمس ست غيرك . بس وحياتك عندي لفرمها وادفعها الثمن غالي. وغالي اوي.
حلا ابتسمت : حبيبي خلاص اونكل رعد خلص كل حاجة. انت بقالك 3 ايام في غيبوبة .
فادي : يااااه 3 ايام. ااااه يا بنت الكلب. كانت بتنتقم مني. عايزة تموتني .
حلا : وده حببني فيك اكتر وخلاني اتمسك بيك اكتر.
فادي ابتسم بمكر: حبتيني اكتر علشان كنت هموت وتبقي ارملة.
حلا: تؤتؤ. علشان لو ماكنش جوزي وحبيبي راجل بجد. والستات بتنجنن عليه وهتموت عليه. وهو ولا بيلتفت ليهم. ولا بيملي عنيه غيري انا وبس. ماكنتش الكلبة دي اتجننت عليك كدة. وبقت عايزة تنتقم منك.
فادي بخبث: مايجي جنبي هنا قاعدة بعيد ليه .
حلا ابتسمت وقامت وقعدت جنبه علي السرير:اهو اديني جييت.
فادي ضمها لحضنه بقوة واتنهد: وحشتيني اكني نمت سنين مش ايام . بحبك اوي يا حلا اوي.
حلا ضمته اكتر: وانا كمان بحبك اوي يا عمري. وصدقني السنين دي عدت عليا انا كمان مش انت بس. وحشتني اوي اوي.
دخل رعد وهمس وعدي وهنا.
همس جريت عليه بفرحة ودموع: قلبي انا سلامتك يا نور عيني الف سلامة.
حلا بعدت عن فادي وهمس حضنته . فادي ضمها وابتسم.
فادي: حبيبتي يا أمي ماتعيطيش انا كويس والله. اهو ابنك زي الحصان .
همس بدموع: يارب تتحرق في نار جهنم المؤذية دي. منها لله .
فادي : ماتقلقيش. انا اللي هحرقها في جهنم دي بس اخرج من هنا.
حلا : اونكل رعد. فادي لسة مايعرفش اللي حصل.
رعد ابتسم وقرب من سرير فادي : حمد لله سلامتك يا بطل . ابن الوز عوام. ماانت مش هتجيبه من برا طالع لأبوك . بس ابوك بقي يا فالح ماكنتش حد يقدر عليه. مش انت سيبتهم يضحكوا عليك ويغفلوك.
فادي بغضب: لا بقي انت اكتر حد عارف اني راجل اوي. بس دي لعبة وسخة ماكنتش متوقعها. بس ملحوقة اقوم بس وانا واوريها شغلها.
رعد بمكر:تقصد توريهم.
فادي عقد حاجبه: تقصد مين.
رعد حط ايده في جيبه بهدوء: سيلا كانت مدبرة لكل ده مع عاصم. وكمان كانوا عايزين عاصم يعمل في حلا االي سيلا عملته معاك.
فادي بغضب خبط السرير بعنف:انتي حد قربلك انطقي.
رعد : بقولك كانوا. بس من ستر ربنا ان حلا ماشربتش حاجة. كانت بقت مصيبة بجد.
فادي بغيظ: اااااه يا ولاد الكلب وربي لدفعكم الثمن ياشوية كلاااب.
رعد طلع فونه وفتحه علي الاخبار واداه لفادي . فادي اخده منه وبص فيه لقي صورة سيلا وعاصم وهما شبه عرايا. والخبر بيقول.
القبض علي رجل الاعمال عاصم قدري برفقة خبيرة التجميل سيلا العنودي. في الڤيلا الخاصة بيها في مدينة الجونة . اثناء ممارسة اعمال مخلة بالاداااب. وتم ضبطهم متلبسين . مما ادي اي انخفاض اسهم شركة عاصم قدري بشكل ملحوظ. مما ادي الي وقوع خسارة كبييرة جداااا.
وايضا تم اغلاق جميع افرع مراكز التجميل الخاصة بالمدعوة سيلا العنودي. لإشتهار صاحبتها بممارسة الرزيلة والاعمال المنافية للآداب.
فادي بص لرعد وابتسم: مابتضيعش وقت انت يارعد بيه.
رعد قعد بثقة: انا واولادي خط احمر ممنوع اللعب معانا. انا اول ماجيت هنا عرفت كل حاجة واعترفوا قصادي بكل اللي عملوه. بس هما اللي جابوه لنفسهم. شركة عاصم هتتباع لحساب مجموعتنا. وسيلا كل افرع المركز بتاعها هتتباع لينا بردوا. وهتتغير اسمها كمان. بس ماتقلقش انا حقاني ثمنهم هيتحولهم علي السجن اكيد هيحتاجوا مصاريف هناك.
فادي: ههههههههههه. صحيح الكبير كبيير.
عدي ابتسم: الف سلامة عليك يا فادي .
فادي : الله يسلمك يااونكل .
هنا بضيق: حمد لله علي سلامتك.
فادي بخنقة: متشكر.
حلا بتبص لهنا بإستعطاف. وهنا لسة واخدة منها موقف.
فادي فجأة اخد باله ان حلا ايديها فيها كالونا استغرب
فادي: حلا انتي حاطة دي ليه انتي تعبانة.
حلا بتوتر: لا لا اااانا كويسة بخير.
همس ابتسمت وغمزته: هي كويسة بس ماكناش بتاكل فعلقولها محاليل علشان كانت بيغمي عليها.
هنا بضيق: ايه هتخبي عليه ماتفرحيه انك حامل في ال3. ما انتي كل مادا ما بتعلقي نفسك بيه زيادة لما نشوف هيعمل فيكي ايه اكتر من اللي عمله .
فادي بص لحلا : انتي حامل ! ليه ماقولتليش اول مافوقت.
همس بصت لهنا بعتاب: معلش يا حبيي كانت مستنية تهرج من هنا وتبقوا لوحدكم.
عدي بعصبية: انتي مافيش فايدة فيكي. هو ده وقت كلامك ده.
حلا بدموع: هو انا بس عملت ايه. لكل ده. علشان تعقبيني كدة.
وكمان تخبي عليا ان مايا عملت عملية . هي مش دي اختي ومن حقي اعرف عنها كل حاجة.
هنا بعصبية: اختك! اختك اللي حتي لما عرفتي انها عملتها ماهنش عليكي تسيبي جوزك ساعة واحدة وتروحي تشوفيها. جوزك اللي مرمتك وطلقك وراح رجعك من نفسه اكنك تربية شوارع. وانتي ساكتة وارضية ومافيش فايدة فيكي. وانا بقولهالك قصاده اهو. لو في يوم زعلك ولا حتي قطع جسمك حتت. اياكي تجيني ولا تشتكي انسي اني امك.
فادي بعصبية: هو فيه ايه. انتي ام انتي. قسما بالله لولا عامل خاطر لأونكل عدي وحلا لكنت رديت عليكي وعرفتك تكلميها كدة ازي.
رعد بغضب: فاادي. ماتنساش دي تبقي مين .
حلا بدموع وألم مسكت بطنها وصرخت : اااااااه.
فادي قام بسرعة من سريره وقرب منها بقلق.
فادي: حلا مالك في ايه .
حلا بصت علي هدومها لقتها كلها دم. واغمي عليها . فادي حضنها بسرعة وصرخ.
فادي: حلاااا. دكتتتور بسسسرعة.
………………………………..
في مارينا في ساحة كبييرة كانت اول حفلة لفتون وحمزة مع بعض. وفتون متوترة وخايفة وحمزة طمنها .
فتون بقلق: انا خايفة اوي مش عارفة هعمل ايه خايفة ابوظ الدنيا.
حمزة ابتسم: ماتقلقيش. زي ما اتفقنا غمضي عنيكي وتخيلي اني انا بس اللي بسمعك. يالا بسرعة المزيكة هتبدأ
فتون بصت في عنيه واستمدت منها الامان والقوة. واخدت نفس طوييل ووقفت علي المسرح. وبدأت المزيكا
(مكتوبة ليك )
مكتوبة ليك اني انا اللي تعشلها.
مكتوبة علي اسمك حياتي كلها. اول ماقولت بحب كانت ليا انا مين تستاهلها غيري او تتقالها.
فتحت عنيها عنيها وبصت علي حمزة اللي كان بيبتسم ويطمنها. وكملت بحب .
مكتوبة ليك واهي كل حاجة بوقتها. تكمل حياتك بيا لما دخلتها. وقت اما شافك قلبي شافت عيني فيك. صورة حبيبي اللي في خيالي رسمتها.
قول بقي يا حبيبي حبيبي . لمين انا لو مش ليك. قول بقي يا حبيبي حبييبي. هحبةفي مين غير فيك. طب ده انا ايامي احلامي وحياتي واقفة عليك.
حمزة بعتلها بوسة شاورلها علي قلبه. انها جواه هي وبس. فتون ابتسمتله وكملت.
نور عيني حبيبي حبيبي. لمين انا لو مش ليك.
موعودة بيك تبقي انت بختي وقسمتي. موعودة بيك من قبل ما اتقابل معاك. مشاعري حبي حياتي شوقي ولهفتي. متصدقين مني لاني مصدقاك.
فتون بصتله وغمضت عنيها بحب.
قول بقي يا حبيبي . حبيبي. لمين انا لو مش ليك.
خلصت الاغنية وكل الجمهور سقفلها وكان الاعجاب بصوتها واضح جدااا. وحمزة دخلها وحضنها وشالها وهي كانت فرحانة جدااااا.
حمزة: مش قولتلك هتنجحي خاليكي واثفة فيا وفي نفسك. شوفتي كانوا هيتجننوا علي صوتك ازاي.
فتون مش مصدقة وبفرحة: ااانا بجد فرحانة اويى.
حمزة غمزها: ولسة هتفرحي اكتر لما تعرفي المفاجاة.
فتون : لسة فيه مفاجأت.
حمزة: طبعااا. الانسة فتون ووالدتها واختها معزومين غداا علي الغذا في ڤيلا أكمل التهامي وحرمه تسنيم التهامي علشان بتعرفوا علي زوجته المستقبلية.
فتون اتعلقت في رقبته بسعادة: بتتكلم جد. وافقوا
حمزة:ههههههه. طبعا يا قلبي انا مسيطر.
فتون بحب: بحبك . بحبك ياحمزة انت اجمل حاجة حصلتلي في حياتي.
حمزة ابتسم: وانتي احلي وارق حاجة حصلتلي في حياتي. انتي اللي القلب دقلها . بحبك.
………………………………..
في مستشفي الحديدي.
حلا نايمة في السرير وفادي وكلهم حاوليها وهنا بتبكي.
فادي بعصبية:بتعيطي دلوقتي بعد ماكانت هتموت بسببك.
همس: فادي ارجوك اهدي. دي مهما كانت امها. هي بس كانت خايفة علي مصلحتها.
فادي بعصبية: مصلحتها ايه. مراتي مصلحتها معايا. واقسم بالله انا ماهسمح لحد يضايقها بكلمة لام ولااب. انا مش مستغني عن مراتي وابني. الحمد لله ده كان نزيف بسيط. بس لو اتكرر تاني بسبب اي مخلوق والله ماهرحمه.
هنا بدموع: انت السبب. انت اللي مخليني مش مأمنا عليها معاك. ياما جرحتها ووجعتها. عابزني اثق فيك بسهولة كدة ازي.
فادي : علشان انتي من جواكي عارفة ومتأكدة اني بحبها. لا ده انا بعشقها وعمري ماتقدر استغني عنها. واللي حصلنا كانت ازمة وعدت. وانا اللي بقولك لوجاتلك في يوم تشتكي مني. ابقي خاليها عندك ماترجعهاش. علشان انا مش هسمح باليوم ده يجي.
رعد ابتسم وبص لعدي وغمزه.
همس: حبيبي اهدي هي هتبقي كويسة وانتم ان شاء الله ربنا مش هيفرق بينكم تاني. علشان حبكم واولادكم. وابتسمت. وكمان الضيف الجديد ده.
فادي قرب من حلا وباسها وهو بيملس علي شعرها بحنان.
فادي: سلامتك يا روحي يا اغلي من روحي فوقي بقي علشان نروح بيتنا ونحتفل بالبيبي الجديد.
………………………………..
في فلورنسا علي بحر اجمل واحلي مدينة . مدينة الرومانسية.
كان شهاب وتمارا قاعدين. ومهدي كان معاه بنات كتيير وغرقان معاهم ضحك وشرب.
شهاب : بقولك ايه. تعالي معايا.
شهاب ابتسم براحة وضمها بقوة وتملك.
والله لحبك مووت واحب برج الحوت. واعشق تفاصيلك ضحك بكي وسكووت. لانك الدنيا واللي يفووووت. يفووت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهمة حب (رحم للإيجار 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى