روايات

رواية مهرة القاسم الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع

رواية مهرة القاسم الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع

رواية مهرة القاسم الجزء الأول

رواية مهرة القاسم البارت الأول

مهرة القاسم
مهرة القاسم

رواية مهرة القاسم الحلقة الأولى

مهره انا خنتك انهارده..ودلوقتي راجع من عندها ..كنت بقضي ليله تهبل في حضنها..حبيت اقولك بس علشان متبقيش قاعده مغفله

بصتلو بغضب وغل ومرديتش عليه ابدا وبقت تكمل شغلها بلامبالاه

قرب منها بغضب شديد وقال…مردتيش يعني ..مش حابه تعرفي حتى هيه مين

بصتلو بغضب وغل وقالت ببرود مصتنع..لا مش حابه…انت حر ..احنا مفيش حاجه بتربطنا علشان اهتم

بصلها بغضب وقلع دبله من ايده وراماها في وشها بغضب وقال..ولا دي مثلا

مهرة بصت للدبله الي على الارض بسخريه وداست عليها برجلها وقالت..دي مكانها هنا فعلا ..تحت الجزمه..علشان متسواش حاجه لا هيه ولا صاحبها

لسه هتمشي جذبها من شعرها بقوه وقال…لمي لسانك ده لاتقطعو…واندمك انك حركتيه..ومتنسيش نفسك..انتي حتت فلاحه اتجوزتها تخليص حق …ودفعها بغضب وقعت على الارض
بقلم..زهرة الربيع
مهرة بصتلو بدموع ووقفت وبقت تاخد هدوم من الدولاب وراحت الحمام من غير ما تنطق

كان هيتجنن من الغضب جذب شعره لوورا وهو بيبص لطيفها بغضب شديد واخد تليفونه واتصل على واحده وقال..ايوه يا مي…انتي كمان وحشتيني ..عايز اشوفك ضروري

سمعها شويه وقال ..لا لا مش هجيلك انني الي هتيجي
وسمعها شويه وقال..ايوه على بيتي متخافيش محدش له دعوه بينا

بعد شويه خرجت وهيه لابسه درس جميل وبقت تلف طرحتها قدام المرايه

بصلها من فوق لتحت باعجاب وهيه بتلم شعرها الطويل الغجري وبشرتها صافيه وعودها يجنن قال…احم..متلفيش الطرحه..عايزك

مهره غمضت عنيها بالم وسابت الطرحه واتقدمت عليه وفكت رباط الدرس ووقفت بجمود

قرب مننها وحط ايده على رقبتها وجذبها عليه بقوه وانقض على شفا،،يفها بعن،،ف

مهره كانت زي التمثال بين اديه مش بتحرك حتى طرف عينها وكأنها جثه بين اديه بس دموعها بتنزل

بقى يضمها بقوه بس بعد بضيق شديد كان برودها مجننه قال بغضب…غوري من خلقتي..مليش نفس

مهره راحت ناحية المرايه بيأس وحزن وبقت تربط حزام الفستنان وتقفل السوسته بتاعت الدرس وبتلبس طرحتها

اما هو اخد موبايله ونزل بغضب
اول ما نزل مهره قعدت على الارض وبقت تبكي جامد

تحت كان فيه شاب في الاربعين وقاعده جمبو واحده في التلاتينات وبتديلو قهوته قال…تسلميلي يا قمري تسلم اديكي
ابتسمت وقالت ..كنت عيزاك في موضوع يا شاكر ..اخوك مذودها مع البنت الغلبانه امبارح قدامي كان هيخنقها..والبت بتصعب عليا حتى مش بترد

شاكر اتنهد وقال ..هعمل ايه يا عليه..مش قادر عليه ولا عارف اتصرف معاه..انا كمان بتصعب عليا..بس الحق مش عليه الحق على الي رخصهالو بالشكل ده

عليه لسه هترد بس شاكر ابتسم بسخريه وقال..اهو الباشا شرف.. مساء الخير يا قاسم باشا ان شاء الله تكون امورك تمام

قاسم اتنهد وابتسم بسخريه وقال..امم شكلي فيه مني شكوه جديده..مسائو جمال يا لولو

عليه ابتسمت بحزن وقالت…مساء الخير ..هروح اجبلك قهوه الخدم اجازه انهارده

قاسم قال..وتعمليها انتي ليه الحلوه كمان شويه وهتنزل هيه اولى تخدم جوزها
بقلم…زهرة الربيع
شاكر قال بغضب..يا ابني حرام عليك هيه قتلاك قتيل و
بس سكت لما نزلت مهره وقالت بابتسامه مصتنعه..مساء الخير يا جماعه

عليه ابتسمت وقالت..مساء الهنا يا قمر تاعلى يا حببتي

قاسم قال بغضب..روحي اعمليلي قهوه..ولو طلعت مش مظبوطه هدلوقها عليكي وانتي عرفاني

هزت راسها بالموافقه بيأس ولسه هتدخل المطبخ جات بنت في ال٣٠ ودخلت وقالت … مساءالخير

الكل بصولها باستغراب وقاسم وقف وقال..مساء الملبن..تعالي يا ميمي

مي قربت مو وهو حضنها قدام الكل وقال…سوكي على القهوه يا مهره..وبص للبنت وغمز وقال..انا هتعشى الاول

شاكر وعليا بصولو بزهول ومهره اتحرجت جدا والدموع ملت عيونها وهو قال…انتي خليكي هنا يا مهره علشان محتاج الاوضه ساعه كده على السريع

مهره نزلت دموعها وهيه بتبصلو بزهول خصوصا لما قال..ولا اقولك اطلعي وضبي السرير الاول وو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهرة القاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى