رواية مهرة العز الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم
رواية مهرة العز الجزء الخامس عشر
رواية مهرة العز البارت الخامس عشر
رواية مهرة العز الحلقة الخامسة عشر
عند عبير رجعت البيت ودخلت على اوضتها على طول..
وفضلت راحه جايه راحه جايه…
وقعدت تكلم نفسها وتقول…ازاييي….لا اكيد في حاجه غلط….بس انا ليه مقولتلهاش …مقولتش ليه انها تبقى مهرة وابوها قالب عليها الدنيا….وبعدها ابتسمت بشر وقالت….وانا اقولها ليه…انا اصلا ما صدقت انها بعدت عننا ومعدتش هترجع تاني وكده هاخد انا الورث وكل حاجه هتكون ليا انا وشمس….بس يارب ما ترجعلها الذاكرة تاني عشان لو رجعتلها..هتعرف كل حاجه وهتقول لرؤوف ان انا شوفتها ومجبتهاش على هنا ووقت ساعتها هيطلقني ومش هاخد اي حاجه..وحتى شمس هتسيبني…ده انا أكتشفت قريب انها بتحب اختها ولو عرفت كده اكيد هتكرهني….ياريت تفضل زي ما هي مترجعش تاني…بس معاها حته واحد جابته منين ده…شكله متريش ومعاه فلوس….اه يابنت زينب وقعتي واقفه….يعني كده كده عايشه في العز…بس انا لازم اشوف طريقه اخلص منها قبل ما ترجعلها وكل حاجه هتتكشف…بس هجيبها منين دي….
رؤوف دخل عليها وقالها هي مين دي؟؟
عبير بتوتر:ها….مين…قصدك اي
رؤوف:مش انتي بتقولي هجيبها منين دي….
عبير:اه…..ده انا قصدي على بلوزة عجبتني على الفيس وبقول يعني هجيبها منين…
رؤوف بغضب:يعني انا بنتي ضايعه مش عارفين هي فين وانتي قاعده تدوري على بلوزات وزفت…
عبير بتوتر:انا انا اسفه ياحبيبي…..والله مش اقصد بس كنت بقلب بس في جروبات الحوادث على يعني لو
حد شاف مهرة كده ولا كده….وبعدين وانا بقلب لقيت البلوزة ف عجبتني ف قولت كده بس مش اكتر…
رؤوف بتفاؤل:طب ولقيتي حاجه او عرفتي حاجه؟؟؟
عبير بكذب وخبث:لا ياحبيبي…..بس بدور…وإنشاء الله كله هيبقى خير
رؤوف بحزن:بإذن الله……وسابها وخرج…وهي ابتسمت ابتسامه شيطانيه.😈وراحت عشان تنام…..
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
عند عز…كان روح هو وهديه…..وكل واحد طلع اوضته…
وكان في عين بتراقبهم من بعيد….واتضايقت لما شافتهم داخلين وهي هديه شكلها بقى احلى من الاول وهتموت وتعرف مين دي…وليه عز مقالش عليها..وكلمت نفسها وقالت:معقول يكون اتجوز لا لا مستحيل عز يتجوز بعد سلمى…اصلا مفيش حد هياخده غيري لان انا اللي استحق مش واحده غريبه زي دي…ولو طلبت اني اقتلها…هقتلها من غير تردد …المهم عز يكون ليا…ده انا كنت بموت ١٠٠ مرة وهو مع سلمى الله يرحمها….تيجي لما هي تموت واقول اخيرا هيبقى ليا…ياخد واحده غيري….لا طبعا مستحييل…
في اوضه عز….كان نايم على ضهره وبيفتكر كلام هديه.
وهي بتقوله بس انت بقيت بتضحك وتهزر وانت معايا..
ابتسم شويه وبعدين افتكر اللي حصل لما عبير قالت مهرة وبعدها قالت لا معرفكش….عز شك شويه في الموضوع….وقال في حاجه غلط….
عز بتفكير:بس انا سمعت اسم مهرة ده قبل كده….بس فين فين….مش فاكر…………..ااه صح ده اسم البت اللي كانت مختفيه وأسر قالي عليها…..معقوله تكون…لا لا لا مستحيل….بس مستحيل ليه…وحتى لو هي مهرة ليه الست دي مقالتش انها تعرفها…احسن حاجه ارن على أسر دلوقتي واقوله يبعتلي صورة البت…عشان اطمن…
وبالفعل عز اتصل على أسر…..
عز:الو يا أسر
أسر بنوم:في اي ياعز بترن دلوقتي ليه
عز:لا ولا حاجه انا لس كنت عايز اقولك لقيت البت اللي كانت مختفيه….
أسر بنوم:بت مين…..مش فاكر
عز على اعصابه:فوووق كده….مهرة…اللي كانت مختفيه لقيتها ولا لسه……
اسر:اه اه افتكرت………..لا لسه ملقتهاش…دي فص ملح وداب….شكلها اتقتلت😂😂
عز بغضب:مش وقت هزارك السخيف ده…..بقولك اي ابعتلي صورتها يلا ..
أسر بضحك”ليه هتمسك القضيه مكاني وتدور عليها….بقى على اخر الزمن عز المنشاوي يدور على المفقودين😂😂😂
عز بغضب مكتوم:اسرررررررر……..يلااا
أسر بخوف:حاضر حاضر……هبعتها واتس اهو…..وقفل معاه……….
بعد شويه…..
عز جاتله رساله على الفون فتحه بسرعه ودخل على الرسائل وفتحها واتصدم😳😳
عز وهو مصدوم:معقوله؟؟؟طب….انا هعمل اي…اوديها لأهلها…طب لما هي مهرة ليه الست دي أنكرت…..اكيد في حاجه غلط في الموضوع ده….
لا انا لازم اعرف معلومات عن مهرة مش هينفع اوديها لأهلها كده….وهما مش عايزنها….بس لو هما مش عايزنها
ليه بيدوروا عليها وعاملين محضر…..طب ومين الست دي….وليه مقالتش……في حاجه غلط ولو بعت مهرة ممكن تتاذى….لا طبعا مستحيل اخلي حد يأذيها….مستحيلللللل…..وفضل يفكر طول الليل لحد ما تعب ونام…..
في صباح جديد °•°•°•
صحت هديه من النوم واتوضت وصلت ولبست بنطلون بوي فريند اسود على تيشيرت ابيض اوفر سايز…ولمت شعرها كحكه فوضويه ونزلت خصلتين كالعادة 😂وحطت روج خفيف ونزلت عشان تفطر……
هديه نزلت وقالت:صباح الخير ياحلوين ..
لؤي بضحكه:صباح الورد يا احلى الحلوين….فجأة سكت لما عز بصله بصه ارعبته….
الكل بابتسامه:صباح الخير ياقمر…طبعا ماعادا سلوى
نجوى بابتسامه:تعالي يلا افطري عشان انتي مفطرتيش امبارح….
هديه وهي بتقعد:لا انا فطرت برا مع عز امبارح
الكل بص على عز وابتسم…وسلوى كانت هتنفجر…
وعز كان عايز يفجر هديه عشان قالت….
كله فطر بصمت….وهديه جايه تقوم….عز قالها:مهرة استني…. الكل استغرب…وطبعا هديه….
نجوى باستغراب:مهرة….مهرة مين
عز بتوتر:ها…..اه رايح اقولها هديه اتلخبطت وقولت مهرة عشان واحدة امبارح كانت بتشبه عليها وقالت الاسم ده….ف علق في دماغي…بس مش اكتر …
منى:الله حلو اوي اسم مهرة ده….طب اي رأيك ياهديه نسميكي مهرة هيبقى حلو صح❤️
سلوى باستغراب:نسميكي؟؟؟ازاي؟؟
عز:متاخديش في بالك….هبقى احكيلك كل حاجه دلوقتي….قاطعهم لؤي وهو بيقول…لا لا هديه احلى حتى كمان عشانه اسم ملكيه…
منى:ازاي ياخفيف
لؤي بضحك:يعني مثلا نقدر نقولها هديتي…او مثلا هديه لؤي…اي رايكوا؟؟؟
عز وشه بقى احمر من كتر الغضب…واتعصب اكتر لما منى قالت:طب مهو عادي بردوا تقول مهرتي…او مهرة لؤي..مهو اسم ملكيه هو كمان…
عز اتعصب وقال….بس هديه مش ملك حد عشان تقولوا كده…لو سمعتك قولت كده تاني يالؤي حسابك هيبقى عسييير فااهم…
لؤي بضحك:خلاص هبقى اقول “هديه العز”….
منى بضحك:او “مهرة العز”…تبقى احلى…نجوى واحمد ضحكوا عليهم ومهرة اتكسفت….وطبعا سلوى شاطت😂
عز حس براحه شويه من جواه لما منى قالت “مهرة العز”
وبعدها نفض الأفكار دي من راسه وقال لهديه انتي راحه فين؟؟
هديه بكسوف:مفيش كنت عايزة اتمشى شويه في الحديقه ….عز هز راسه وقال تمام وبعدها سلوى قامت وقالتله تعالى يلا فهمني لاني مش فاهمه حاجه خالص
عز اخدها وراح المكتب…..
منى:مش بطيق البت دي….حتى لما كانت سلمى عايشه مكنتش بحبها خااااالص….
لؤي وهو بيقوم:وانا بردوا….مبتنزلش من هنا خالص…بكرها….يلا سلام عشان هتاخر…
الكل سلام…..
عند عز °•°•°•
سلوى:هه احكيلي بقى لاني هنجت….
عز:الموضوع بدا لما………………..عز حكى لسلوى كل حاجه…..
سلوى بصدمه:اييييييي…..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهرة العز)