رواية من نظرة حب الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية من نظرة حب الجزء الرابع والعشرون
رواية من نظرة حب البارت الرابع والعشرون
رواية من نظرة حب الحلقة الرابعة والعشرون
في المستشفي كان مالك في الاوضة لوحده لحد ما سمع صوت من برة وفجاة الباب اتفتح
مالك بغضب : انت ايه اللي جابك هنا
رضا : اهدي كدة ي حلو دا احنا لسة في اول اللعبة
مالك : اطلع برة ي رضا
رضا : وانا قولت انك هتاخدني بالحضن اول ما تشوفني
مالك بسخرية : وليه بقي ان شاء الله
رضا : يمكن عشان مقتلتكش انت مفكر اني لو كنت عاوز اقتلك كنت ضربتك بالنار في نص دماغك ووقتها محدش هيلحقك
مالك : ومعملتش ليه كده اوعي تقولي انك خايف من الشرطة
رضا : انت حد عارف اني مبخفش من اي حد ولا ليا عزيز ودا اللي مخليني قوي
مالك : انت جاي ليه دلوقتي
رضا : حبيت اشوفك وافهمك
مالك : وقولت اللي عندك وخلصت اتفضل بقي بس قبل ما تمشي احب اقولك وحيات امي هتندم علي اللي انت عملته دا ودا تهديد وانت عارف اني اقدر اخد حقي بايدي فخاف مني
رضا : هنشوف مين هيغلب ي مالك
مشي رضا ومالك كان حاسس بغضب شديد من شوفته وكان كل اللي في دماغه ازاي يندمه
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
كانت زين مع نسمة وملك في المول بيشتروا هدوم
نسمة : لا انا مبقتش قادرة كملوا انتوا وانا هستناكم هنا
ملك : بس مش هينفع تقعدي لوحدك
نسمة : وايه اللي مش هينفعه وبعدين هو انا صغيرة عشان حد يخطفني دا انا اخطب بلد
زين : خلاص ي ستي براحتك وعلي العموم احنا مش هنتاخر
نسمة : ماشي
اخد زين ملك ومشيوا وكانت نسمة لسة هتتحرك لكن خبطت في شخص وتليفونه وقع علي الارض
نسمة : انا اسفة مكنتش اقصد
الشاب : عادي ولا يهمك
نسمة : انا اسفة بجد
الشاب : حصل خير اهدي
نسمة : طب هو باظ
الشاب : لا شغال محصلهوش حاجة
نسمة : تمام وانا اسفة مرة تانية
كانت لسة نسمة هتمشي بس وقفها صوته
الشاب : استني
نسمة : في حاجة حضرتك
الشاب : مش تقوليلي علي اسمك حتي
نسمة : نسمة اسمي نسمة سلام
مشيت نسمة وهو فضل واقف مكانه بيبص علي اثرها وهو مبتسم
الشاب : نسمة اسم حلو اوي اسمها نسمة وهي فعلا نسمة
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
في المستشفي وصل ثريا ومكة ومنة لاوضة مالك ودخلوا اول ما شاف مالك منة اتعصب
ثريا : ها عامل ايه دلوقتي ي مالك
مالك : الحمدلله كويس
مكة : علي فكرة امير اتصل وعرف اللي حصلك وقال انه هيبقي يجيلك
مالك : تمام
منة : الف سلامة عليك ي مالك
مالك : انتي جاية هنا تعملي ايه
منة : جاية اتطمن عليك
مالك : انا قولت اني مش حابب اشوف اي حد غريب
منة : متنساش اني بنت عمك وبنت خالتك كمان
مالك : لا مش ناسي بس بحاول انسي واتفضلي يلا اطلعي برة
منة : انت ايه اللي حصلك ي مالك مش انا منة اللي انت بتحبها
مالك : كنت كنت بحبها بس هي غدرت بيا ومعملتش حساب لحبي ليها وانا دايما بتعلم من غلطي
منة : بس انا لسة بحبك
مالك : متجيبيش كلمة حب علي لسانك لانك متعرفيش يعني ايه حب واتفضلي اطلعي لاني حاسس ان الجو بقي خانقة اوي
منة : تمام ي مالك اللي انت عاوزه
خرجت منة من الاوضة ومكة قربت من مالك وقعدت جمبه علي السرير
مكة : انت زودتها معاها شوية ي مالك
مالك : هي تستحق كدة واكتر
ثريا : بس مينفعش انك تطردها كدة
مالك : انا مش حابب اشوفها انا علي ما صدقت نسيت اللي عملته وانتوا كنتوا جمبي وشايفين اللي حصلي بعد ما سابتني يومها والناس مبطلتش كلام وبعد ما كنا متفقين هربت ورجعت دلوقتي متوقعة اني اخدها بالحضن هي لازم تعرف ان مالك اللي تعرفه اتغير ومبقاش زي الاول ومش هسامح اللي اذاني
ثريا : مش عارفة اقولك ايه انت معاك حق في كل اللي بتقوله بس متنساش انها بنت المرحومة اختي
مالك : خلاص ي ماما قوليلها انها لو مش حابة ازعلها متجيش هنا تاني ليا
مكة : اهدي ي مالك وارتاح ولا يهمك
اتفتح باب الاوضة فجاه ودخل امير بسرعة وهو قلقان
امير : الف سلامة عليك ي صاحبي انا معرفتش غير دلوقتي ايه اللي حصل
مالك : انا كويس اهو قدامك
ثريا : اهدي ي امير هو كويس والدكتور طمنا عليه
امير : انتوا ليه مقولتوش ليا وقتها
ثريا : احنا محبيناش نقلق حد
امير : وهو انا اي حد هو مش احنا بقينا عيلة وحدة
مالك : طبعا ي صاحبي
امير : طب وموضوع الخطوبة هيتاجل والا ايه
مالك : طول عمرك جزمة وصاحب مصلحتك
امير : مش بتطمن علي مستقبلي ها هيحصل ايه في الخطوبة
ثريا : في الوقت الحالي ………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من نظرة حب)