رواية من عالم آخر الفصل الثامن 8 بقلم زهرة اللوتس
رواية من عالم آخر البارت الثامن
رواية من عالم آخر الجزء الثامن
رواية من عالم آخر الحلقة الثامنة
فتح عينه زي الغرقان وفضل يتنفس بصعوبه
وفجأه فرمل عربيته بقوه وهو بيصرخ…..
وبحركه سريعه لف سيارته جهتة اليسار بقوه……….
فصدر صوت قوي اثر احتكاك الاطارات بالارض
رجع بضهره لورا وهو بيمسح وشه بأيده وضربات قلبه
بسرعه بسرعه…….
نزل من عربيته بقوه….. وجري نحيتها…….
نزل لمستواها وفضل يضرب علي وشها =ياأنسه فوقي
=استغفرالله العظيم ايه البلاوي دي ربااااه ارحم عبدك
وفجأه شلها ودخلها العربيه بسرعه …. وهو بيلطم
=يعني ماعرفتيش تنامي غير قدام عربيتي…………
وبدأ يدور ولكن يصدر صوت من غير ولا حركه
فضل يضحك =كمممملت
رجع بظهره لظهر الكرسي وحط ايده علي راسي وهو بيفكر وبيعد علي صوابع ايده
=انا النهارده قبلت السواق وقلتله يمشي يقعد مع اهله علشان انا اللي هسوق وبعدين رحت الشركه وعملت انترفيو مع المهندسين علشان الفرع الجديد
مسح وشه بغضب =ياتري اذيييييت ميييين
سكت شويه =ايوه الواد اللي انا رفضته النهارده علشان ماعندهوش امكنيات للشغل اكيد هو اكيد دعي عليا
مسك تليفونه وطلب رقم السكرتيره
اتكلمت بصوت نايم =صباح الخير يافندم
مازن بصراخ =صباح ايه ياملك انت تسيبي نومك ده وتكلميلي الواد اللي انا رفضته النهارده وتقوليله ا لشركه كلها تحت امرك قبل مااولع ياملك بسرعه
ملك من الجهه الاخري بصت علي التليفون افتكرت نفسها بتحلم ورجعت وقالت =الو مين معايا
مازن من الغضب قفل التليفون في وشها……………..
بص وراه لقاها مسلمه تماما
اتنفس =لعله خير
وبعدين نزل من عربيته الشارع ماكنش فيه غير عمود النور…….. والسكوووووووووووت……….
فضل يتمشي في الشارع وهو حاطط ايده في جيبه
مستني الاوبر اللي طلبه……
بعد نص ساعه……………..
مازن شايل جهاد (ايوه زي ماتوقعتوا 😂) وبيجري بيها بسرعه داخل المستشفي بتاعته……..
بعد حوالي ربع ساعه…….
خرج دكتور من اوضتها….. مازن وقف بسرعه
وقال ببرود =مالها..
الطبيب بإحترام =انا شاكك في حاجه يافندم بس ان شاء الله خير
مازن ضيق عينه =حاجه ايه؟
الطبيب بإرتباك =المريضه شكلها مصابه ب ب بالذئب الاحمر
مازن غمض عينه بحزن اوي… وبعدين رفع صبع السبابه قصاد وش الدكتور =اعمل معاها كل اللي تقدر عليه انت
فاهم
الدكتور فضل يهز راسه بنعم = ت تحت امرك يافندم
ب بعد اذنك
وفجاه ركب عجلات في رجله وطلع يجري…………
مازن قعد قدام غرفتها ودفن وشه بين كفه
وتألم اوي وهو بيسمع صوت ضحك مامته في كل حته
تنهد وهو بيقول =رباااااااااه ارحم عبدك
……………………………………….. 💜………..
عند صفاء…….
ماجد رجع شقته وكان فرحان اوي بخبر حمل صفاء
اخيرا ابنه اللي استناه فوق السبع سنين
فتح باب شقته وهو ماسك في ايده فاكه والفرحه مش سعياه.. وفجأه توقف بصدمه….. والكياس وقعت من ايده
وهو شايف صفاء وقعه في الارض وساي.*حه في د*مها
جري نحيتها وهو بيصرخ =صفااااااااء
اتصدم من منظرها كان وشها كله لكم. ات وشعر. ها منكوش وهدو. مها متقطعه .. والد*م حولها
حاول يسندها وحط راسها علي رجله وهو بيصرخ
=صفاء حببتي فوقي فوقي
فتحت عينها بصعوبه اوي اوي واتكلمت بالعافيه
=ااااختك اااختك موت*ت ابننا اختك دمرتنا يامجاد
ماجد اتصدم وفتح عينه بصدمه =مستحيل جهاد!!!!!!
ماجد ببكاء =قومي قومي وشوفي ازاي هنتقملك منها ازاي قومي…………..
وقف وطلب الاسعاف بسرعه…………
بعد حوالي ساعه ونص……….
كان في ظابط واقف قصاد غرفه صفاء بعد مالمستشفي بلغت….
وماجد واقف منهار قصاده
الظابط بهدوء.=عند حضرتك اقوال اخري
ماجد حرك رأسه بلا…… الظابط بهدوء =اقفل المحضر يابتي
ربط علي كتف ماجد =كلها اربعه وعشرين ساعه وحق ابنك يبقي عندك اطمن……….
__________________♡_______
حل الصباح…… مازن قاعد علي مكتب مالك
وعينه ماغمضتش حتي… وعمال يضرب بالقلم علي المكتب
مالك فتح الباب وقال بخوف =في ايه يامازن مين البنت دي جبتها منين
مازن بغضب =انت هتفتحلي محضر.. خلص قلي مالها
مالك بص علي اخوه بخوف عليه
وحاول يبقي شجاع =للاسف المرض اتمكن منها هي زي حاله ماما والفيروس بدأ يتمكن منها خاصه ان حالتها النفسيه
مسعده علي كده
مازن وبدأ يرتعش خارج ارادته =ي ي يعني ايه
مالك بصله بحزن و……….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من عالم آخر)