روايات

رواية من تكوني الفصل الثامن 8 بقلم ديجا

رواية من تكوني الفصل الثامن 8 بقلم ديجا

رواية من تكوني البارت الثامن

رواية من تكوني الجزء الثامن

رواية من تكوني
رواية من تكوني

رواية من تكوني الحلقة الثامنة

يوسف:عامله ايه يا ماما وحشتيني ومرات خالى عامله ايه
نرمين :الحمد لله بخير يا حبيبي جميله الحمد لله احسن دلوقتي
يوسف :ماقالتش ايه اللي زعلها وصلها للحاله دى
نرمين :لأ يا بنى والله ما حكت حاجه وأنا مرديتش اطغط عليها لحد ما هى تقرر تحكى
يوسف:جورى هتتجنن عليها
نرمين :اه يا حبيبتي وطاحنه نفسها شغل عشان تسدد الجمعية اللي هتعمل بيها العمليه
يوسف :انا مش عارف والله رافضه مساعدتى وكمان الهانم برن عليها فونها مغلق
نرمين :تلاقيه كالعاده فاصل شحن دى حتى رافضه اغيرلها الفون وبتقولى مقضى الغرض
يوسف :غريبه بنتك دى أوى أنا مش عارف ليه رضعتينا على بعض كان زمانى متجوزها اللى زيها قليلين فى الزمن ده
نرمين : ربنا يرزقك ببنت الحلال اللي تفرح قلبك يا حبيبي ويدينى العمر اشيل ولادك
يوسف :ربنا يديكي الصحة والعافية يارب أنا هقفل دلوقتي وابقي اكلمك بعد الشغل
==========بقلمي /ديجا ❤❤❤❤❤

 

جويرية :حسبى يا آنسه.. وبتشد البنت من ضهرها وتقع بيها على الأرض
إبتهال :بنتى استرها يارب
الناس بتتلم عليهم والشاب اللى سايق العربية نزل
الشاب :انتوا كويسين والله هى اللى طلعت قدامى فجأة
جويرية بصدمه :آنسه هنا أنتى كويسه حاسه بحاجه
هنا :اه اه كويسه.. بعدها اغمى عليها
الشاب جاى يشيل هنا جويرية وقفته :لو سمحت أبعد ايدك عنها مينفعش كده.. فالوقت ده جه أسر بعد ما إبتهال اتصلت عليه وقالتله يلحق اخته
أسر بعصبيه :ايه اللي حصل لهنا
شخص ١:الحمد لله يا بنى الانسه لحقتها على آخر لحظه
شخص ثاني :اه والله ربنا يكتر من أمثالها ماهمهاش نفسها وجريت انتى كويسة يا آنسه اكيد اتعورتى يلا عالمستشفى
جويرية :أنا الحمد لله بخير والانسه هنا اغمى عليها بس من الصدمه ممكن حضرتك تشيلها فوق وهنفوقها
أسر :تمام وأنتى فيكى حاجه محتاجه للمستشفى
جويرية :الحمد لله يلا خدها

 

أسر وطى شال هنا وجويريه ساعدتها بنت من اللى واقفين وأسر طلب من الشاب يمشى لما عرف من الناس أن اخته هى اللى عدت فجأة وجويريه هدومها اتبهدلت وفونها اتكسر 💔
إبتهال :شكرا إنك انقذتى بنتي مش عارفة اقولك وبتطلع فلوس تديها لجويريه
جويرية رفضت تاخد الفلوس :أنا معملتش حاجة عن اذن حضرتك
أسر :جويرية أنتى كويسه خلى الدكتوره تبص عليكى
إبتهال:هو إنتى جويرية
أسر :ايوه يا ماما.. ايوه صح انتوا ما اتقابلووش قبل كده
رشدي جه ومعاه مازن كان نازل اجازة عشان بيكمل تعليم بره ولما عرف اللي حصل جه مع باباه
مازن:نونى حبيبتي انتى كويسه
هنا :ايوة الحمد لله ربنا بعتلى جويرية فالوقت المناسب
الدكتوره :الانسه كويسه شويه كدمات وخدوش فى ايديها وضهرها كتبتلها على علاج ويومين وتبقى تمام عن اذنكم
رشدي :الحمد لله هى فين جويرية
إبتهال :فى المكتب جوه بس استنى اكيد بتعدل هدومها
هنا :هدومها اتبهدلت خالص وفونها يا حرام اتكسر
إبتهال:انا اديتها فلوس ومرضيتش تاخدها
أسر :ليه يا ماما تجرحيها كده ماهى أكيد مش هتاخد هم

 

إبتهال :أنا أصلاً معرفش هى مين معرفش إنها السنيورة اللي واكله عقلك انت وأبوك
مازن بضحك :ماما غيرانه وبعدين هموت واشوفها
خرجت جويرية من المكتب وحاولت تنضف هدومها على قد ما تقدر لكن الكم كان مقطوع
مازن :اوبا بقى أكيد لازم تاكل عقلهم
أسر :احترم نفسك ماشى.. انا هجيب حاجه وراجع على طول
رشدي :رايح فين يا بنى
أسر :هنا فالمول حضرتك خد ماما وهنا وروحوا البيت
رشدي :ماشي يا بنى شوية وهنمشى
أسر راح جاب فستان وفون
جويرية لسماح:ممكن احط الخط لحظه عندك أعمل مكالمه
سماح:ايه ده الخط بتاعك كبير فونى بيشغل مينى كارت
أسر :آنسه جويرية لحظه لو سمحتي
جويرية :نعم يا أستاذ أسر
أسر :خدى الفستان ده غيرى هدومك اكيد مش هينفع تمشي كده فالشارع هاتى الخط ده انا هشغله عشان تعملى مكالمتك
جويرية :معلش مش هقدر اقبل حاجه الا لما ادفع حقها
أسر بتفكير:امممم آكيد طبعا عندك حق يلا بسرعة زبونتك زمانها على وصول غيري بسرعه قبل ما تيجي
جويرية لبست الفستان وكان تحفه ومظبوط عليها كأنها هى اللى جايباه دريس باللون الكافية وفى وردات لونها زهرى وحجاب نفس لون الوردات وظهرت جمال عنيها
هنا بتصفر :واو مين دى يا جماعه.. جورى خدودها احمرت
رشدي :ما شاء الله عليكى جميله
مازن:هو حضرتك مرتبطه
أسر واقف بعيد وابتسم تلقائياً اول لما شافها زى ما تخيلها فى الفستان ويمكن أحلى
إبتهال مضايقه:مش يلا بقى ولا هنفضل هنا كتير

 

واسر مد ايده بتلفون لجويريه :اعملى مكلمتك جالك مسدجات كتيرر لما كان فونك مغلق
ابتهال اتاكدت ان ابنها عالاقل معجب بجويريه بس اتنهدت بارتياح لما لقت فونها بيرن بأسم حبيبي ❤قالت فى نفسها (بكره بيتجوز وينساها وهى اهى مرتبطه ولا مخطوبه)
رشدي:يلا بينا وراح لجورى شكرا يا بنتى تاني مرة تنقذى حد فينا لو احتاجتى اى حاجه فى اى وقت يا ريت ماتترديش تطلبيها
جويرية :أنا معملتش حاجة ربنا بيبعتنى فالوقت المناسب عشان انتوا تستاهلوا كل خير
مازن:يلا لأحسن ماما على أخرها
إبتهال :إنتى معزومه على فرح أسر بعد عشر ايام ياريت تحضري ده خطيبته بتموت فيه وهو بيعشقها ربنا يهنيهم
جويرية :أمين يارب.. إن شاء الله احضر
فون جويرية رن تاني بأسم حبيبي
ابتهال:اسيبك بقى تردي على خطيبك ولا حبيبك
جويرية استغربتها أوى: يمكن فاكره انى برسم على استاذ أسر او الحاج بقلمي /ديجا❤❤❤❤
ردت عالفون وكام يوسف وقالتله اللى حصل وطمنته وقالتله بالليل هتكلمه وكلمت هند وهيام عشان يروحوا العمليه
وخرجت للبنت اللى كانت حاجزه معاها وسلمتها وكان معاها بنتين صحابها اشتروا هما كمان
جويرية بتطلع الخط عشان تدي الفون لأسر
أسر :الفون ده للشغل الاونلاين وانتى ليكى نسبه فيه على كل زبون يجى أونلاين ومن النسبه دى ادفعى حق الفون والفستان تمام كده

 

جويرية :بس أنا معملتش كده عشان اخد حاجه
أسر :أنا عارف كل ده من حبك للشغل والمكان بتحاولى تطورى وده مجهود يحترم ويلا بقى عشان الناس اللي مستنيين وابقي طمنيني على هيام ممكن وده مبلغ بسيط ليها عشان لو احتاجت حاجه
جويرية :شكرا لذوق حضرتك عن أذنك
سماح واقفه متابعه من بعيد واتغاظت أوى خدت الفون واتصلت على……
يا ترى سماح كلمت مين وايه اللي هيحصل ده اللي هنعرفه الفصل الجاي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من تكوني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى