رواية من أنا الفصل العاشر 10 بقلم آلاء الرحمن
رواية من أنا الجزء العاشر
رواية من أنا البارت العاشر
رواية من أنا الحلقة العاشرة
قيس ركب العربية وقفل اللوك :ايه الجنان الي عملتيه ده
الاء :انا ما عملتش حاجه وانت ملكش كلمة عليا فاااهم واوعى تتعامل معااايا بالاسلووب ده تاااني
قيس :بصي بقى واختصاارا للكلام الي ملوش لزمة ده في اليوم الي اعترفتلك فيه بحبي ليكي انتي بقيتي ملك ليه انا يعني اي حرركة اعرفها والجنان الي حصل من شوية مش عاايزه فاهمه
الاء بغييظ :ومين قاال اني وافقت على حبك ده
قيس غمزها :شفايفك الي شاركوني اول قبلنا لينا مع بعض
الاء فتحت عينيها من بجاحته ووشها جاب ميت لووون :انت قليل الادب على فكرره عيب كدده
قيس قررب منها باابتسااامة :اييه انتي بتتكسفي بقى
الاء بااحراج وتعلثم :ق يس ابعد ارجووك احنا في الشاارع
قيس باااسها على خدها :هبعد على شااان احنا في الشاارع بس مع اننا في ايطااليا يعني الحاااجات دي اقل من العااادية هنا
الاء بصتله بصدمة وكااانت هتنززل
قيس مسك ايدها :في ايه ماالك
الاء بغضب :في انه بااين جددا انك بتتسلى فيا عررفت في ايه
قيس بعدم فهم :بتسلى فيكي وايه الي اوحالك اني بتسلى فيكي
الاء بدموع :لانك لو عايزني بجد يا قيس مش هتعمل كدده انت بتقوول احنا في ايطاليا بكل بروود العاالم احنا قعدتنا دي غلط واني معاك دلووقت غلط ومن ورا اهلي بس وبصت في عينيه انا لما بشووفك ما اعرفش ايه الي بيحصلي وليه بسمع كلامك بنسى اي حاااجه وما بشووفش غير عينيك
قيس مسح دمووعها بحنية :الاء انا بحبك واوعدك هفاتح علاء بخطووبتنا بأقرب وقت
الاء :قيس انا خااايفة في حاااجه مخلياااني دايما مش مرتاح
قيس :الاء ما تخااافيش واوعدك خلاص لا هكلمك ولا اقربلك غير لما تكوني على ذمتي تمااام كده
الاء بصت للارض بكسوووف
قيس ضحك جاااامد ومشي وصلها للجريدة وراح شغله
………………………………………………….
عند عماد
ايه النظام كل حاااجه تمااام
سامر :تمااام قووي لكن ايه ده مالك عكس اخووه تمااام قيس تحسه راحل بيتحمل المسؤوليه ده مراته الي كانت بتتكلم وهو ولا على بااله
عمااد :هو مالك من لما اتجوز الي اسمها رانيا وساافر وهو في عااالم تاااني خااالص مش عايش زينا بتحس انه بيتكلم بلسااانها دي مااامته مرره قالتلي انها مانعااه يكون اب وهو مقتنع باسبابها
سااامر :ياااه ايه القررف
عمااد :انسى كلم مالك دلووقت وشوف هيلاقيك الساعه كااام
ساامر :اووك وفعلا خررج فوونه وضرب على ماالك الي كااان بياااكل
رانيا :مين يا حبيبي
مالك :ده يامر الي هيشتري الفيلا
رانيا بلهفه :طب رد عليه بسرررعه
مسك ضحكت بسخرية
مالك:الوو
ساامر :صباح الخير استاذ مالك
مالك :اهلا صباح النور
سامر :انا كلمتك بدري على شاان نسجل الفيلا وتااخد فلووسك اي ساعه تناسبك
مالك :كماان ساعتين عالظهر هكون جاهز تمااام
ساامر :_تمااام حضرتك اشوفك بخيير
رانيا :طمني قاالك ايه
مالك :هلاقيه كمااان ساااعتين
رانيا :يااااه واخييرا
مسك بسخرية :مستعجلة اوووي يا مرات اخووويا
راانيا بصحكة مستفزة :قوي قوي قوي
مسك بصت على مالك :وهتعمل ايه بالفلوس يا ابيييه
رانيا :وانتي مالك
مسك :ههه لا انا ليه في الفيلا دي وماما كمان
مالك :كل واحد هيااخد حقه
رانيا بغضب :ياااخد ايييه مفيش حد هياااخد حاااجه الفلوس دي حقنا مش كفااايا قيس كان واخد كل حاااجه ومحدش قدر يوقف في وشه ولا ايه الفيلا دي حقي انا وماااالك ومحدش هياخد مننا جنيه واحد
مسك ببرود :اييه رائيك بالكلام ده يا ابيه
مالك بتعلثم :هاااه هديكي
رانيا كملت :مش هتاااخدوا حاااجه
مسك :امااال انا هروووح فين
ماالك :هتيجي معاااايا اكيييد
مسك :بس انا خااايف رانيا يكوون عندها اعتراض ولا حاجه
رانيا بصت لمالك بغيظ وكااانت هتتكلم
مالك بغضب :بس خلاص اكيييد هتيجي معااايا
رانيا :بس
مالك مسك دراعها بغضب :ايه رائيك اسيب اختي اكلاب السكك مهو خلاص مش فاضل غير دي ما عملتهاش وانا معاااكي وساابهم ومشي
مسك كانت هتمشي
رانيا مسكت درااعها وبهمس :اقسم بالله او ما رفضتي تروحي معااانا للبيت الجديد لاخلي مااالك وبالغصب يجوزك لاخويا وانتي عاارفه جابر عامل ازاي
مسك بصتلها بقررف من فووق لتحت ونزعت ايدها منها
لو فااكرة انك كده بتبعدي مالك عن كل حاااجه بتخصنا تبقي غلطااانه وهتتفاجئي النهاارده مفاجاءة من العيار التقيل اووعدك وغمززتها ومشيت
………………………………………
عند الاء
راحت للمدير :طلبتني حضرتك
المدير :الاء في سبق صحفي طاازه وصلني داووقت وبما اني عاارف انك بتحبي النووع ده من المقاال
الاء :ايه هو
المدير :الاء في عملية تهريب اسلحة من ناس كباار جددا هنا لو نجحتي في الموضوع ده هتبقى نقله كبيرة لينا كلنا
الاء :وانا قدها قوولي بس الزمان والمكااان
المدير :الساعة اربعه النهاردة العصر جنب المينا
الاء بحماااس :اووك تمااام قوي
الاء راحت مكتبها جتلها ضحى :اوعي تكووني هتعملي الي قاالك عليه المدير
الاء :ايوووه ليه
ضحى :الاء انا خااايف عليكي ما تروحيش الحاجات دي اكبر منك بكتييير
الاء :لو هنفضل نخااف محدش هيعمل حاجه ولا هيوصل لمراتب في شغله
ضحى:بس
الاء :هترووحي معااايا ولا هتخااافي كالعادة
ضحى :ههههه لا هخاااف كالعادة
الاء :😏
وقعدت بحثت عنهم وعن اسمائهم وخدت شوية معلومات عن نقلات مشبووهة من قبل وجهزت نفسها وكانت هترووح
ضحى بخووف :الاء ارجوكي بلاش انا خااايفه عليكي قووي المره دي
الاء :ما تخافيش يا ضحى الي ربنا معااه ما بيخافش من حد
……………………ً……..ً………………..
عند قيس
كان بيراجع شوية اوراق ضررب فوونه كااان عماااد
قيس :اهلا يا عماااد ازيك عااامل ايه
عمااد :اهلا يا قيس بقوولك
قيس :قووول خييير
عماد :سااامر راح مبارح شاف الفيلا ومالك كل الطعم والنهارده هيروح ويسجل الفيلا باسم مسك
قيس :تمااام قووي لكن مين ساامر
عمااد :واحد عندنا واحنا لاتنين بنثق فيه
قيس :زي ما قولتلك يا عماااد الفيلا تتسجل باسم مسك والبااقي عندك عااايزه يرجع يعيط
عماد :هههههه تمااام يا صاااحبي طمني عليك دلووقت انت عااامل ايه اززيك
قيس :الحمدلله تمااام بقوولك ايه هي امي حاالتها ايه بالزبط وايه الي خلاها توصل للحالة دي
عماااد :صدقني ما نعرفش الي نعرفه انه حاالتها النفسية والعصبية هي الي مخلياها كده والي فهمته انه بنفس يووم الخبر الي جاالها عنك حصل حاجه محدش يعرفها غيرها هي الي تسببت بوضعها ده
هي مفيش على لساانها غير اسمك وبس
قيس مسح على شعرره :ياااه بااين قيس ده حياااته كلها الغااز لكن استغرب ليه لو كان الي اسمه اخويا بينهش في لحمي وابوويا مختفي والله واعلم فين
عماااد :هتتحل هتتحل يا صااحبي صدقني
قيس :ياا رب
……………………….
عند مااالك
راح مع ساامر وتناازله عنها
سااامر :لو سمحت يا استااذ ماالك تجيبلي الورق الي في العربية ضروري على ما اخلص التوقيعات
ماالك :اه ولا يهمك
سااامر اول ما مشي ماالك طلب من المسجل يسجل الفيلا باسم مسك واداه فلوس على شان ما يقولش الاسم قدام مالك
وفعلا عملوا كدده وماالك جه وجاب الاوراق الي عايزها ساامر
وخلصووا وسامر ادى الفلوس لماالك واستأذن منه ومشي
ساامر اوول ما مشي ضررب على عماااد وقااله انه كل حاااجه تمااام
عمااد ضررب على واحد وقااله يتحررك
مالك خد الفلوس وما كانش مصدق انه باع الفيلا وفلوسها معااه دلوووقت لكن فجاؤة وقفت عربية قدام عرربية وشحط بريك جااامد
……………………………..
عند قيس
كان بيلف على النادي جااله تلفوون من رقم ما يعرفوش
قيس :الوو مين معاايا
ضحى :انا ضحى صااحبة الاء يا استاذ قيس
قيس بتركيز :_اتفضلي حضررتك
ضحى :انا ما عرفتش اكلم مين تنا خااايفه على الاء جددا الحقها يا قيس
قيس بنفاااذ صبر :ما تتكلمي في ايه الاء فيها حااااجه
ضحى :الاء راحت لمكان مخيف جددا وفي ناااس خطرره بعتها المدير تعمل سبق صحفي مع ناااس بتهرب اسلحة والمنطقه الي راحتها خطرره انا خاايفة عليها
قيس اتجنن لدرجة عروق رقبته كاانوا هيخرجوا من لحمه :ابعتيلي العنوووان بسررعه
وووووووووووووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من أنا)