رواية من أنا الفصل الثالث 3 بقلم آلاء الرحمن
رواية من أنا الجزء الثالث
رواية من أنا البارت الثالث
رواية من أنا الحلقة الثالثة
قيس بغضب :مين دووول
الاء بعياااط :دوول اكيييد تجاار المخدرات الي عملت عنهم مقاال ده لسه المدير منبهني منهم
قيس بغضب :وبنت زيك ايه الي يدخلها بحاجات زي دي
الاء بغضب اكبر :وقته ده
قيس ضررب بريك جاااامد :انزززززلي
الاء :نععععععم
قيس بلا مباالاة :انزززززززلي مليش دعووه فيكي
الاء بخووف :انت بتهررج صح ارجووك اتحررك هيحصلوونا بسررعه
قيس رفع حاااجبه :تلمي لسااانك وما اسمعش صووتك على ما نطلع من المصيبه دي فاااهمه
الاء،بصرااخ :انت بتتشررط دلووقت وبصت ورااها جااايين علينا ارجوووك
قيس كااان هيشغل العرربيه لكن وقفت عربية قدامهم منعت قيس يكمل
الاء مسك ايده بخووف :ارجوووك ما تسبنيش انا خاااايفه
قيس كااان بيبصلهم زي الاسد الي بيتربص لفرريسته
نززع ايده منها واتكلم وهو بيبصلهم :تفضلي في العرربية وتقفلي عليكي الابوواب كلها وما تنزززليش منها ابدا ابدا فااااهمه
الاء بخووف :بس انت هيأذووك
قيس بصرراخ :فااااهمه
الاء :فااهمه فااهمه
قيس نززل ورفع اكمااام قميصه وهو بيبصلهم من فوووق لتحت
عااايز ايه منك ليه
واحد منهم :احنا ملنااش فيك عااايزين البنت الي معاااك وكل واحد يرووح في حاااله
قيس قررب منهم وبص للسما :شاايفين السما
الراجل :مااالها
قيس :اقربلكم منها
الرااجل :اهااا يبقى انت الي قضيت على روووحك خد بقى
وضرربه بوووكس تفاااداه قيس بكل مهاااره
هجم عليه الثااني من ورا لكن تلقى ضرربه من الكووع وفضل يقاااتل فيهم لحد ما هربوا والاء فاتحه بوووقها من صدمتها فيه
قيس فضل بااصلهم احد ما مشيوا عدل نفسه وراح للعربيه
الروايه هتكمل فى جروب قصص وروايات مع روميو
الاء فضلت مصدوومه وبااصه في اثررهم
قيس كااان بيخبط عالباب على شااان تفتحله والاء ولا كأنها هنا لسه في الخناااقه
قيس اتعصب جااامد وخبط الباااب بقوووة
الاء خدت بااالها :في ايه
قيس بغضب :ايه المجنوونه دي افتحي
الاء :ااه صحيح وفتحتله الباااب وبفرحه طفووليه انت ازززاي عملت كددده انت هيرو
قيس :نعععم عملت ايه
الاء :يعني ازاااي ضرربتهم بالقووة دي دول اتنين عضلاتهم اكبر من بعض اززاي قدرت عليهم
قيس بنفاااذ صبر :بصي انا ساعدتك على شااان الراجل الطيب الي سااعدني ودخلني بيته هرووحك دلوووقت وانسي الي شفتيه
الاء :انت بجد مش فاااكر حاااجه
قيس :وانتي مااالك انتي
الاء :اووووف انت حياااتك كلها زعييق انا عااايزه اسااعدك انا ممكن اردلك جميلك دلووقت وانشر صوورتك عندنا في الجرريده مش يمكن حد يتعررف عليك
قيس طنشها وشغل العرربية ومشي
الاء كااانت بتبصلها من لحظة للتااانية وبتشبه عليه لحد هي مش فاااكره مين
قيس وصل لبيتها واستناااها تنززل
قيس :وصلنا على فكرره انززلي ونصيحه حااولي ما تنزليش لوحدك بعد كدده لانهم مش هيسيبوكي
الاء :شكررا ليك بجد انا مش عاارفه من غيرك كانوا عملوا فيا ايه يمكن كانوا قطعووني وبااعوني اعضاء او خلووني مدمنه وبشتغل معاااهم او
هنا قيس حط ايده على بووقها بغيييظ :بااااااس،اي تشكيلة الرووايات الي نززلت عليا فجاءة دي انززلي خلصيني عندي شغل
الاء نززلت وهي هتفرقع من اسلوووبه
قيس شغل ومشي
……………………………………………………
عند ماالك
رااح الشرركة عند عمااااد
السكرتيرة :عمااد بيه في واحد بيقوول انه اخو قيس بيه الله يرحمه عايز يشووفك
عمااد ضحك بسخرريه لانه كااان متوقع ده :خليه يدخل
السكرتيرة :اتفضل حضررتك
مالك بابتسااامة :ازيك يا عماااد عااامل ايه
لو لقيت تفاعل حلو هنزل فصل انهارده
عماد سلم عليه :اهلا يا مااالك واحشني
ماالك :ما شاء الله الشرركة بقت جاااامده اخر حاااجه
عماااد :ده كله بتعبنا وشقااانا انا وقيس
مالك :الله يررحمه
عمااد بص في عنيه :قيس عااايش يا مااالك
مالك بصدمة :انت بتقووول ايه انا دفنته بأيديا
عمااد رجع بظهره لورا ببروود تااام :انا قوولتلك من اوول يوم شفته دي مش جثته وانت اصرريت انه هوه
مااالك باستفسااار :وايه الي عررفك انه مش هوه هاااه
عماااد :قيس عنده وشم بظهرره محفور باسمه وغيير كدده جسمه الرياااضي والقتاالي لووحده بيكفي انه كلنا نعررف ان الجثه مش ليه
ماالك بنفاااذ صبر :يعني ايه
عمااد :يعني فيس عااايش وانا جااتلي اخبااار مستخبي ومش هيظهر غير لما ينتقم من كل الي خااانوه وبااعوه وكانوا السبب في الي حصله
مااالك :عماااد دي كلها تخاااريف انا ليه بالوورق الي بتثبت انه مااات
عماااد :لوو حووارك كله بيدور على فلوووسه فأحب اطمتك قيس ما بيحطش فلوووس بالبنك ابدا ومن زمااان اووي بيشيل فلوووسه في حته انا نفسي ما اعرفهااااش
الروايه هتكمل فى جروب قصص وروايات مع روميو
ماالك رفع حاااجبه بعدم اقتناااع :ومن امتى ده طب وفلووس الشرركة من سنتين من يوم ما اختفى بتروووح فين
عماااد :قيس عااامل وكااله بااربااحه في الشرركة دي لدور الايتااام يعني كل ارباااحه بترووح للايتااام
ماالك :ولو قلتلك انا مش مصدق ولا كلمة من الي انت قووولتها
عماااد :اقوولك براحتك انا قووولت الي عننندي ولو مش مصدق رووح واسأل في البنووك لو قيس البحيييري ليه حساااب عندهم يمكن ليه وانا ما اعررفش
مااالك قااام بغضب :انت بتلعب كدده بعداااد عمرررك يا عمااااد فلووس قيس انا اولى واحد فيها لاني انا وريثه الوووحيد ((ملحوظه لو بتحبى القصص الكامله والشيقه
انضمى لجـ،،ـروب قصص وروايات مع روميو))
عماااد باستفززاز :لعلمك بس انت حصتك من ورثته ده لو ليه ورثة فعلا ما تجيش حاااجه ما تنسااش انه كااان كاتب كتاابه على جمااانه وهي بتأكد انه دخل عليها يعني مرراته وليه ولد منها وكمااان مامتك الي بالمشفى دي ليها حصه ومسك زيها وانت تقرريبا ملكيش حاااجه طبعا ده لوو عااايز اكلمك بالقانوون
مااالك بصله بغضب ومشي راح الفيلا
عمااد بعد ما خررج كلم مسك
مسك :الوووو
عمااد :ازيك يا مسك عااامله ايه
مسك :الحمدلله كوويسه انت ازيك
عمااد :الحمدلله بقووولك مااالك دلووقت خررج من عندي وعملت الي قوولتيه بالززبط
مسك بفررحه :بجد وعدت عليه
عماااد :هتعدي لانه لو راح يسأل مش هيلاقي حاااجه بأسم قيس ابدا انا حووولت كل حاااجه بأسم والدتك ودي اخر وحدده ممكن يفكر انه يسأل عن حسااابها لانه عااارفه ان الووالد صفررره قبل ما يغيب
مسك :ياا رب يا قيس تررجع وتعدل الدنيا كلها ياااا رب
عماااد :ما تخااافيش يا حبيبتي وخدي باالك من مذاكررتك زي ما قيس دايما بيووصيكي
مسك :شكررا يا عماااد شكررا انت ونعم الاخ
عماااد :على ايه انتي اختي واعزز
مسك بأحراج :عماااد هو مفيش اخبااار عن الاء
عماااد اتنهد :من فترره كده كنت بكلم علاء وسألته سؤال عااابر عنها وهو حس انه فيه حاااجه
مسك :طيب ما تطلبها منه وتتجوزوا وتفرحوونا
عماد بهيااام :يا ريت يا مسك لكن علاء طبعه صعب لوو عرف اني بصيت لاخته يمكن يفتكر اني بخوونه
الروايه هتكمل فى جروب قصص وروايات مع روميو
مسك بغييظ :يله انت طاالبها بالحلال انت عااامل حاااجه بالحررام
عماااد :لما يرجعوا يبقى يحلها ربنا
مسك :تعررف نفسي اشووفها دي الي جننتك وخلتك العاشق الولهان كدده
عماد :اهو العاشق ده الي بيعشقها ولا معبررراه ابدا وبتعاااملني زيك كدده زي اخوووها باااين انه مكتوب عليا اكوون اخو العااالم دي كلها
مسك :هههههههه بتضحكني يا ابن الايه هنا سمعت صووووت وقااامت تشووف فيه ايه كااان صووت رانيا ومااالك
عماااد :رحتي فين يا بنتي
مسك :هههههه مالك ورانيا شااادين في شعر بعض باااين
عماااد :طيب شووفي في ايه واكلمك بعدين
مسك :قشطه يا معلم سلام
…………………………………………………..
عند الاء
طلعت بيتها وقلبها بيدق جاااامد وصوورت قيس مش بترووح من خيااالها
دخلت البيت وهي شاااارده
سهييير :مش تقوولي سلامو عليكو الاء الاء
الاء :هاااه يا ماااما في ايه
سهيير :لاااا انتي مش معااايا خاالص بقى
الاء :في ايه
سهير :الي واخدك عقلك بتفكري في ايه
الاء :احم مفيش
سهير :عليا انا اتكلمي بسررعه
الاء :اصل حصلت معااايا حاااجه غريبه
سهير :حاجه زي ايه
الاء :اصل انا روحت لعم مبااارك الناادي وانا خاارجه من عنده في اتنين زعران حصلووني لكن جه قيس الراجل الي بيساعده عم مباارك وساااعدني وضرهم يا ماااما لووحده ضرربهم جاااامد
سهيير بخووف :يا لهووي ومين ده الي عاايز يأذيكي وبيطاردك
الاء :ناااس كنت عااامل عنهم سبق صحفي بتووع مخدرات
سهيير :انتي يا بنت يا هبله دوول الدم عندهم زيه زي دبح البطيخ اهددي كدده وابعدي عن السكه الي انتي ماشية فيها لانه ما بيجيش من وراهم الا وجع الدمااغ
.
الاء :يا ماااما انا بعمل شغلي وبس
سهير:شغلك ده هيوديكي ورا الشمس
الاء :انا هدخل ارتاااح
سهيير :اهرربي كالعادة
هنا دخل علاء :سلام عليكم
سهير :وعليكم السلام
علاء :في ايه صووتكم جااايب لتحت
سهير :اصل الحلووة عامله مقال عن تجار مخدرات و
القصه هتكمل فى جروب قصص وروايات مع روميو فقط
الاء خاافت من امها انها تقول الي عمله قيس :وبس يا مااما ايه عاادي يعني شغلي وبعمله
علاء :الاء ابعدي عن سكة الحيتاان الكبتار دوول ما بيجيش من وراهم غير وجع الدماااغ المفروض بنت زيك ما بتهتمش غير بالموضة والازياء والفنانات
الاء،:🥴هادمين الذات والطمووحات وساابتهم ودخلت
سهير :انا خااايفه عليها
علاء :هههه ما تخافيش،يا ست الكل هي دمها حاامي خريجة بقى وعاايزه تعمل اسم بعدين تزهق خليها تجرب وتتعلم
………………………………………….
عند قيس
فضل شااارد ومستغررب منه نفسه وقووته وازاي قدر لاتنين رجاله اعرض من بعض
قيس حط ايديه على دماااغه :انا مين انا مين وليه مفيش حد سأل عليا السنين دي كلها مليوون سؤال عاايزلهم اجااابات
للحظة جه تشوويش في دمااغه لاتنين بيتقااتلوا ورااح بسررعه
قيس :يااا رب انا لازم ادور واعررف انا مين لاوم اعررف السبب في الحاالة الي انا فيها دلوووقت
قااام وهو عاازم انه يحاااول يعرف هو مين ومنين افتكر عم مباارك راح وعدا شااف الاجهزة بتااعت النااادي ومنها على السفاارة الايطاالية وادى بلاغ بأنه فااقد الذااكره وصوروه
وؤاح البيت
عند الاء كااانت على البلكوونة بتحاااول تلمح صووورته
واوول ما دخل من الشاارع فضلت متااابعااه لحد ما دخل بيته
الاء دخلت اووضته وايدها على قلبها :انا قلبي بيدق كدده ليه
بعد مده
سهيير :خدي يا الاء ابعتي الطبق ده لعمك مباارك
الاء :هاااه لمين
سهير :ابعتي الطبق لعمك مبارك وتعاالي بسررعه ما تتاخريش
الاء :اووك يا ماااما وخدته وجرريت
الاء خبطت
مباارك :افتح يا ابني
قيس قاام يفتح كاانت الاء
قيس دخل بلا مبالاة :دي جاارتك يا عم مباارك
مباارك بصووت عاالي :الاء ادخلي يا بنتي
دخلت الاء بابتساامه مرحه :ازززيك يا وحش
مباارك :ههههه واحشاني يا حبيبتي
الاء :_خد الطبق ده ماما بعتهوولك
مباارك :تاعبينها دايما الوووالده
الاء :على ايه انت غاالي علينا اوووي
قيس كاان بيلعب بالفووون ومش مدي اهتمااام
الاء :احم قيس
قيس رفع عينيه عن الفوون وبصلها
الاء :انا كنت عاايزه اشكرك على الي عملته معاايا النهااارده
قيس قاام ببروود :انا ما عملتش حااجه اي حد في مكاااني كان هيعمل كدده
مباارك باستغراب :هوو حصل ايه
الاء استغربت ليه ما قالش لمبارك واحد غيره كان حب يبان البطل المنقذ
الاء قضلت سرحاانه فيه فترره
قيس طنشها :عن اذنكم انا هدخل انااام
هنا خبط الباااب
قيس راح يفتح
قيس :اتفضل حضررتك عااايز مين
علاء اتصدم لما شاااافه :معقوووول لا لا مستحييييل
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من أنا)