روايات

رواية من أنا الفصل التاسع 9 بقلم آلاء الرحمن

رواية من أنا الفصل التاسع 9 بقلم آلاء الرحمن

رواية من أنا الجزء التاسع

رواية من أنا البارت التاسع

من أنا
من أنا

رواية من أنا الحلقة التاسعة

هنا الاء كانت مرووحه من الجرريده وسمعت صووت خبط وصراخ في بيت عم مبااارك
طلعت تجري كاان قيس بيضررب باحمد
والكل بيجاول يبعده ومحدش قااادرله
الاء بخوووف :قيس ارجوووك ابعد عنه
قيس لفلها بعيووون زي الجمر وغضباااان من دخووولها لهنا لدرجة ان الاء خااافت من عينيه
قيس زقه بعيييد وبعد عنه
وبص عليهم بغضب لكن كااان الي بياااكل الاء في عينيه
قيس لمحمووود :في ايه يله
محموود بخووف :هاااه مفيش
قيس قررب على الاء وشدها معاااه وهو متعصب برره البيت
الاء كاانت هتووقع من سررعته الزياادة دي
الاء :قيس ارجوووك اهدى
قيس بغضب :تطلعي على بيتك على طوول ولو شفت رجلك معتبه هنا بس مش هيحصل طيب
الاء بخووف :هوو في ايه ومين دوول الي بتضربهم وليه
قيس بصرااخ :اطلععععي
الاء جرريت من قدااامه وهي خااايفه ومش فاااهمه حاااجه وخااايفه عليه لا يعمل في روحه حاااجه
طلعت البيت وهي بتتنفس جاااامد
علاء :في ايه مااالك مش تقوولي سلاموا عليكوا
الاء بتردد:اصلي خااايفه على عم مبارك
سهير :ماله عم مباارك
الاء :اصلي سمعت صووت صريخ في بيته وعلاء كاان قايلي ما اطلعش عندهم
علاء بقلق :انا هرووح اشوووف في ايه ما تخااافوش
عند قيس
طلع كاان محمد بيتخااانق مع ابوووه
محمد :_بقى بتبيع عياالك على شااان راجل ما تعرفوووش
محموود :اهدا يا محمد باابا اكييد مش هيبيع حد فينا
مبااارك بغضب :بصوا بقى انا بريء منكم ليوووم القياااامة والي بتقووله عليه غريب ده هوو الي ساااندني دلووقت بعد ربنا وانجروا اطلعوا من بيتي يااالله
احمد وهو بيمسح عن انفه الدم :ان ما دفعتك الي بتعمله ده غاالي ما بقااش احمد
قيس دخل :انتوا مش سمعتوا الحج قااال ايه وبص عليهم ولا عااايزين اعرفكم مقاامكم عامل ازاي من جديد
محمد : انت مين بالزبط وعااايز ايه من ابوويا
هنا دخل علاء:في ايه صووتكم جااايب اخر الشارع
محمد :ومين ده كماااان
مبااارك بتعب بص لقيس وعلاء :طلعوووهم برره لو ليه معززه عندكم
علاء بغضب :سمعتوا عم مبااارك قااال ايه اطلع بررره منك ليه
احمد بغضب :هطلع لكن ما اوعدكيش لمده طووويله وهندمك على الي بتعمله ده
قيس زقه بررره :اطلع برره يله برره ده انا لو منك ادفن نفسي بالحيا قبل ما ابويا يغضب عليا ايه ده
خرجووا وهما حاااقدين على قيس
علاء :في ايه ما تفهمني يا قيس
مبااارك بتعب وملامح حزينة :عن اذنكم انا هدخل اريح شوووية
قيس بخووف عليه :انت كويس يا عمي
مباارك ربت على كتفه وابتسمله ودخل
علاء :هو في ايه عم مبارك بااين مداايق قووي
قيس حاااول يهدا :اقعد هنا على ما اعمل فنجانين قهووة لانهم قلبوا مززاجي الكلاب دووول
قيس عمل القهووة وقعد :دوول يا سيدي ولاد عم مبارك ولما عرفوا ان انا عنده هنا وساكن معااه افتكرووني بنصب عليه او انه عايز يديني فلووسه ويحرمهم منها
علاء :اااه وبعدين
قيس :ولا حاااجه جاايين لهنا عايزين يورثوا الراجل الطيب وهو عاايش خايفين فلووسه ترووح للغريب
علاء:يااااه بقى سنييين وهو عايش لووحده وما افتكروش ابوهم غير عند الفلووس ده لو خلف كلاب هتكوون اوفى منهم
قيس :حرقوولي دمي
علاء :ههههه لكن ايه انت مشلفط واحد منهم ده مش قااادر يتكلم
قيس :يستاااهل اكتر من كدده ده زق ابووه يا راااجل ده حررام يتحسب على الرجااله اصلا
علاء :ربنا يعينك يا عم مباارك تلاقيه مقهوور دلوووقت
قيس :لكن انت عررفت اززاي
علاء :اصل الاء كانت هتطلع البيت وسمعت صووت صراخ هنا فخاافت على عم مبااارك
قيس افتكر نظرات محموود ليها وشد على ايدده بغضب
علاء :خلاص اهدى حصل خييير
……………………………………………..
عند الاء
كاانت خااايفه على قيس جددا وعاايززه تطمن حصل ايه مفيش شووية دخل علاء
الاء خررجت بسررعه :في ايه
علاء :مفيش دول ولاد عم مباارك جايين وبيطاولوا على ابوووهم وقيس علمهم الادب
سهير :ياااه وهما بعد السنين دي جايين وكمان بيطاولوا على ابوهم
علاء :دي عياال رمة جاايين خايفين عم مباارك يدي فلووسه لقيس ما يعرفوش انه قيس عنده فلوس تشتري بلد في حالها
الاء دخلت الاوضة من سكاات وضرربتله
قيس :الوووو
الاء :انت كويس
قيس ببرود :كوويس عايزه حااجه
الاء :انت بتكلمني كدده ليه
قيس :عايزاني اكلمك ازاي وانتي طالعة لست رجاالة في بيت هاااه
الاء :انا ما كنتش،اعرف انه في حد عندكم وخفت عليك من الصوت الي سمعته والصريخ الي طالع
قيس :سمعتيني بتخانق مع تيجي تفكي الخناقه ده الصح ولا ايه عيل انا
الاء ابتدت تتعصب،:في ايه انا الغلطااانه اصلا اني خفت عليك وقوولت الحقك قبل ما تعمل في نفسك حاااجه
قيس بتريقة :ما تخافيش،يا اختي خافي على رووحك المره الي جي
الاء :طب اقفل لانك قفلتني منك
قيس بضحكه مكتوومه :طب اقفلي هو انا ماسكك
الاء :هقفل
قيس بضحك :طب اقفلي
الاء بغيييظ :طب والله لاقفل اهوووه وقفلت في وشه
قييس :هههههه ده جنااان رسمي
رمى الفون وخرج للبلكوونه كاانت الاء واقفه
الاء اوول ما شاافته اتعصبت وبصتله بغيييظ ودخلت
قيس :هههههههه
ودخل وغط في سباااات عميق
………………………………………………………
في الصباااح
عمااد جهز نفسه ورااح الشرركة وكلم الراجل الي هيشتري الفيلا بتااعت قيس وراحلهم
مالك :اهلا فيك اتفضل
سامر :شكرا لو سمحت انا مستعجل انا عاايز اشوف الفيلا ولو عجبتني نسجل على طول
مالك :طيب اتفضل
وفعلا شاف الفيلا على بسررعه واتفقوا على السعر
واتفقوا يلتقوا بكرره على شان يسجلووا ويستلموا الفلوس
راانيا بعد ما خرج :يااااه اخييرا اتحلت
ماالك :تصدقي هاااين عليا تتباع وانا متربي فيها من صغرري
رانيا :يا حنين ايه بحر الذكريات الي وقعت فيه ده
مالك :رانيا هوه انتي بتحبيني
رانيا :اكييد بجبك امااال انا معااك ليه لو ما بحبكش
مالك :ما بحسش ده يعني دايما انا الي بهتم وبعمل كل حاااجه وانتي ولا على باالك يعني اي ست بيكون نفسها تخلف من الي بتحبه الا انتي بقالنا اكتر من خمس سنين متجووزين كل ما افاتحك في الموضوع تقوليلي بعدين
راانيا قرربت عليه بدلع :انا بحبك وجددا يا مالك لكن انت عااارف الولد الي هيجي عايز حد متفرغ وانا عندي شغلي وانت عندك شغلنا يعني نجيب ولد تربيه الداده ولا ايه استنى عليا شوووية وانا هعمل كل الي انت عاااايززه
ماالك :بعشقك يا بنت الايه
رانيا عضت على شفتها بحرركة مغرريه :انا طاالعه الاووضه
مالك :هههههه فريره وراكي
رانيا :ههههههههههه ودخلت الاووضة واول ما دخلت اختفت ابتسااامتها ربنا يقرفك يا شيخ اوووف امتى اخلص منك ومن قررفك ده وبهياااام حرررام يا ربي ادتني حد شبه قيس كدده راااجل بكعنى الكلمة انا حاسة رووحي متجووزه دلدول خانم
…………………………………..
عند قيس
لبس هيرووح النااادي كان مباارك بيشررب شاااي وشاارد
قيس حط ايده على كتفه :صباااح الخيير
مبارك :صباح النور يا ابني
قيس :في ايه يا عم مباارك انا مش متعود عليك كده
مبارك :ولاكي عايزني امووت يا ابني بيتمنوا ليه المووت ده انا والله فنيت حياتي على شااانهم تكوون دي جززاتي ده انا طوول عمرري ما برفضش لحد فيهم طلب في الاخر تكوون دي جززاتي ليه بس
قيس :اهدى يا راجل يا طيب ربنا ما بيضيعش،حق حد وانت ربنا هيااخدلك حقك منهم لانك ما قصرتش بتربيتهم
مباارك اومأله بدمااغه :رووح انت يا ابني النادي دلووقت انا مش هروح النهارده مليش مزاج لحااجه
قيس :حاضر يا عم مباارك من عنيا
خرج قيس وكاانت الاء لسه هتركب في تاكس
قيس وقف قداامها :اطلعي
الاء طنشته وركبت في التاااكس
قيس شد على الدريكسون بغضب ولحق التاااكس بسررعه عاالية لحد ما وقف قدام التاااكس
صااحب التاكسي نززل بغضب :ايه الي بتعمله ده كنت هترووحنا
قيس فتح البااب الخلفي وشد الاء من ايدها
الاء :سبني مش عااايزه اروح معاااك سبني سبني
قيس مسك وشها بغضب بااايد وحده :تخرررسي ولا اخلي الي ما يشتري يتفرج
الاء 🙄:هخرس
قيس :شاااطرره كدده
قيس خررج فلووس واداها لصااحب التااكس :تووكل يا حج ربنا معاااك
صاحب التاكس :انت هتعمل ايه في البنت انتي تعرفيه يا بنتي
قيس :ما تقلقش دي خطيبتي لكن احنا كنا متخانقين وشدينا مع بعض
الاء فتحت عينيها من جرئته
قيس :ايييه هتفضلي مبحلقه كدده كتير ولا ايه ما تطلعي
الاء طلعت وهي متغاااضه جددا
قيس ركب العربية وقفل اللوك :ايه الجنان الي عملتيه ده
الاء :انا ما عملتش حاجه وانت ملكش كلمة عليا فاااهم واوعى تتعامل معااايا بالاسلووب ده تاااني
قيس :بصي بقى واختصاارا للكلام الي ملوش لزمة ده في اليوم الي اعترفتلك فيه بحبي ليكي انتي بقيتي ملك ليه انا يعني اي حرركة اعرفها والجنان الي حصل من شوية مش عاايزه فاهمه
الاء بغييظ :ومين قاال اني وافقت على حبك ده
قيس غمزها :شفايفك الي شاركوني اول قبلنا لينا مع بعض
الاء فتحت عينيها من بجاحته

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من أنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى