روايات

رواية من أجل المال الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمى محمد

موقع كتابك في سطور

رواية من أجل المال الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمى محمد

رواية من أجل المال الجزء الخامس عشر

رواية من أجل المال البارت الخامس عشر

من أجل المال
من أجل المال

رواية من أجل المال الحلقة الخامسة عشر

ادم جري علي سلمي شدها من حض’ن فريده ورح حض’نها اوي
سلمي اول ما ادم حضن’ها حست باحاسيس مختلفه حست قد ايه هو وحشها بس كمان حست قد ايه هي مجرو’حه منه وزعلانه افتكرت كلامه وضر’به ليها عينيها اتملت دمو’ع مكنتش قادره تضمه زي ما هو بيضمها وهو ضمها بحب وشوق كانت وحشها كان خايف يرجع وميلقهاش خايف متسامحهوش حس بدموعها اللي نزلها علي خدودها فبصلها بحز’ن وندم
ادم بهمس : انا اسف
فريده ببتتسامه : يااااا لدرجه دي كانت وحشاك
ادم فاق علي صوت فريده وسلمي مسحت دمو’عها بسرعه ادم لف بص لفريده وهو ضامم سلمي
ادم ببتسامه : وحشتني اوي يا ماما( ويبص لسلمي بحب )كنت حاسس ان روحي بعيده عني
فريده شافت دمو’ع سلمي اللي مش قادره تمنعها
فريده بقلق : مالك يا سلمي بتعيطي ليه
شريفه ببتسامه : دا من الحمل يا ست شريفه بيخلي الوحده دموعها قريبه تفرح تعيط وتزعل تعيط
فريده ببتسامه :ايوه انا كنت كده في ادم كل حاجه القي نفسي بعيط
سلمي تبعد عن ادم وتروح تبو’س ايد فريده : كنتي وحشاني اوي ياماما وكنت خايفه عليكي ودلوقتي فرحانه انك رجعتلنا بسلامه
فريده تضمها بحنان : حفيدي هو اللي رجعني لدنيا وتبو’س سلمي انتي اللي رجعتي ليا الامل ور’غبه اني اعيش..أنتى دخلتي بيتنا وجيبتي معاكي السعاده يا سلمي
ادم يقرب منها و’يضمها : شوفتي ابنك بيعرف يختار ازاي يا ماما
فريده : ربنا يسعدكم يا حبيبي
سلمي تقوم وتبعد عنه وهو بقي هيتجنن ان كل ما يقرب منها تبعد
سلمي وهي بتزق كرسي اللى قعده عليه فريدة : يلا يا ماما ادخلي اوضتك عشان ترتاحي علي ما اجهز ليكي احلي غدا
فريدة: لا يا حبيبتي متتعبيش نفسك ارتاحي
شريفه : انا اللي هجهز ليكم احلي غدا
وتروح شريفه للمطبخ وتدخل سلمي الاوضه مع فريده وادم يدخل وراها وهو هيتجنن من تعامل سلمي سلمي تساعد فريده تنام علي السرير وادم واقف هيتجنن
فريده ببتسامه : اطلعي مع جوزك اوضتكم يا سلمي احسن واقف مش علي بعضه
سلمي ترسم ابتسامه : لا انا مش هسيبك يا ماما انتي وحشاني جدا
ادم يقرب : يعني ماما وحشاكي وانا موحشتكيش
سلمي تبصله ويشوف في عيونها الحزن : ماما فريده وحشتني اكتر وعاوزه افضل معاها
ادم بصلها وعيونه كلها ند’م فريده حست ان في حاجه بينهم
فريده : اطلعي معاه يا حبيبتي وانا هنام شويه علي ما الغداء يجهز
سلمي ترسم الابتسامه وتهز راسها بالموافقه وادم يروح يبوس فريده
ادم : ربنا يخليكي لينا يا ماما ارتاحي واحنا شويه وهننزل عشان نتغدا معاكي
وتخرج سلمي من الاوضه وادم يقرب منها
ادم : سلمي انا
سلمي بغ’ضب : انت تسكت خالص ومالكش دعوي بيه انا هنا بس عشان ماما فريده لكن اول ما اطمن عليها انا همشي وانت هطلقني
قالت كلامها ومشيت لاوضتها وادم طلع وارها فريده لما خرجو كانت قامت ووقفت ورا الباب وسمعتهم ورجعت لسريرها وقعدت تفكر.
سلمي دخلت الاوضه ولسه هتقفل الباب بس ادم زقها ودخل
ادم بضيق : الكلام اللي انتي قولتيه تحت انا مش عاوز اسمعه تاني طلاق انا مش هطلق انا عارف اني غلطت وانك زعلانه وليكي حق بس اوعي تنسي ان انتي اللي وصلتيني لي ده انتي اللي فهمتيني ان احمد يبقي حبيبك كنتي عاوزاني اعمل ايه وانا شايفه خارج من بيتي
سلمي بغضب : انا اللي وصلتك ما تفتكر كده انا حاولت كام مره اقولك ان احمد يبقي اخويا وكنت كل ما تسمع اسمه تزعق فاكر قولتلي ايه لما اول ما اتجوزنا لما حاولت اقولك قولتي انتي بنسبه ليا ولا حاجه انتي مجرد ر’غبه وجسم جميل انا عاوزه ..كنت عاوزني ازاي اقولك بعد كلامك دا (وتبعد وهي بتعيط) انت افتكرت اني قولت ان احمد حبيبي ونسيت اني قولتلك اني بحبك ونسيت ان قبل ما تسافر كنت عاوزه ابدأ حياتي معاك مفكرتش لاحظه تسمعني او تفهم مني شوفت بس اني واحده خاينه (وتبصله بغض’ب) ازي بتحبني وانت معندكش ثقه فيا اللي بيحب بيثق في حبيبته بيحطها وسط الف راجل وهو عارف ان اسمه وشرفه متصان لكن اللي يشك يبقي عمره ما حب (وتتنهد بدمو’ع وتبصله ) انا اتفقت معاك من الاول اني هفضل لحد ما ماما فريده تبقي بخير وبعدها نتطلق وانا همشي وهطلق اول ما اطمن عليها
ادم يقرب منها بغضب ويمسك دراعها : مش هيحصل يا سلمي مش هطلق فاهمه مش هطلقك
ويخرج ويسيبها بغض’ب وهي تعقد تعيط بأ’لم وحزن ادم خرج من الفيلا واخد عربيته ومشي وبقي محتار وهيتجنن اتصل علي احمد
احمد : ازيك يا ادم حمدالله علي السلامه
ادم بضيق : الله يسلمك يا احمد
احمد : صوتك مش عاجبني مالك
ادم بعصبيه : اختك يا سيدي من اول ما رجعت وهي الطالع عليها طالقني وانا والله ماسك نفسي بالعافيه انا طلاق مش هطلق
احمد ببتسامه : اهدي يا ادم ماهي اكيد هتقولك كده ما دي اول مره تتقابلو بعد اللى حصل وانت لازم تصبر وتستحمل وتثبت ليها انك بتحبها ومتمسك بيها وتتعامل معاها بهدوء لكن لو ا’تعصبت كده عليها فانت هتزود المشكله سيبها تدلع عليك شويه
ادم ينفخ بضيق : ماشي هصبر لما اشوف اخرتها المهم انا عاوزك تجيلي الشركه بتعتي دلوقتي
احمد بستغراب : اجيلك الشركه ليه
ادم : لما تيجي هتعرف يلا بسرعه ممتاخرش
ويقفل ادم ويروح الشركه ويدخل مكتبه ويبص علي مكتب سلمي ويتنهد بحزن ويروح يعقد علي مكتبه وشويه ويدخل شادي
شادي ببتسامه : حمدالله علي السلامه يا صاحبي
ادم ببتسامه : الله يسلمك ازاي ساره ويحيي
شادي بضيق : مطلعين روحي كرهوني في الجواز والخلفه الواد طول الليل يعيط وساره تعيط جمبه وتصحيني معاها لا بقيت عارف انام واللي عارف ارتاح صداع يا صاحبي صداع
ادم بضحك : ربنا يخليهم ليك
شادي ببتسام : ويهديهم يارب المهم طمني علي ماما فريده
ادم : الحمد الله الدكتور طمني عليها وقال ترتاح كام شهر
شادي : ربنا يطمنا عليها وسلمي عملي ايه
ادم بحزن : عاوزه تطلق
شادي بصدمه : ايه ليه انتم اخر مره كنتم سوا كنتم كويسين اوي وكان واضح الحب والسعاده عليكم ايه اللي يخليها عاوزه تطلق (ويبصله اوي ) هي لسه بتحب اللي اسمه احمد دا
ادم بستهزاء : احمد طلع اخوها
شادي يبرق : اخوها !!! انا مش فاهم حاجه فهمني يابني
ادم يتنهد ويحكي لشادي كل اللى حصل بينه وبين سلمي وغضبه وغيرته وكل اللى عمله في سلمي قبل ما يعرف ان أحمد يكون اخوها
شادي بضيق: انت غبي يا ادم انت ازاي تعمل كده طيب اسمعها يا اخي افهم منها الاول
ادم بغضب : ازاي كنت اجيب عقل ازاي حط نفسك مكاني وشوفت راجل خارج من بيتك وانت فاهم ان الراجل دا كانت علي علاقه بيها قبلك كنت هتعمل ايه انا مشفتش قادمي الا الغيره والغضب خلوني اتصرف كده
شادي يتنهد :خلاص اهدي انت عندك حق بردو طيب وهتعمل ايه هتطلقها
ادم بغضب : لا طبعا انا عمري ما هطلقها ولا هسيبها (ويبصله بحز’ن ) انا بحبها ومقدرش اعيش من غيرها انا عاوز اعمل اي حاجه عشان تسامحني قولي اعمل ايه ياشادي
شادي يبتسم : تهدي وتتصرف بعقل تفضل قدامها تعاكسها تمتص غضابها واستغل وجودها مع ماما فريده وقرب منها اوعي تغضب او تزهق خليك صبور لحد ما تخرج كل غضبها منك(ويحط ايده علي كتفه) انا متاكد ان سلمي بتحبك ومتقدرش تبعد عنك
ادم ببتسامه : واللي انا اقدر ابعد عنها انا هفضل وراها لحد ما ترجع تعترف بحبي ويا انا يا هي هفضل وراها لحد ما اكسر دماغها الناشفه دي
المهم خلينا في الشغل فين الورق اللى عاوز يتمضي عليه عاوز اخلصه عشان ارجع للمجنونه اللي في البيت
ويضحك شادي ويعقد هو وادم ويتكلمو في الشغل وهما قعدين الباب يخبط
ادم : ادخل
السكرتيره : في واحد اسمه احمد عاوز يقابل حضرتك
ادم : دخليه
ويقوم يقف ويدخل احمد
ادم ببتسامه : اهلا ياحمد نورت الشركه
احمد ببتسامه : حمدالله علي السلامه يابو نسب
ادم : الله يسلامك تعالي (ويبص لشادي ) شادي مدير الشركه وصديقي واكتر من اخويا ودا احمد اخو سلمي
شادي ببتسامه : اهلا وسهلا نورت الشركه
احمد ببتسامه : اهلا بيك منوره بصحابها
(ويعقدو كلهم) خير يا ادم
ادم : خير ان شاء الله بس ياحمد انت من بكرا هتيحي الشركه هنا وهتستلم شغلك
احمد بستغراب : شغل ايه
ادم ببتسامه : هو انت مش خريج تجاره يبقي هتشتغل في المحاسبات من بكرا تيجي تستلم شغلك
احمد ببتسامه : انا متشكر يا ادم بس كده كتير اوي كفايه اللي انت عملته معايا
ادم : بطل الكلام دا يا احمد انت اخويا الصغير وانا مش بعمل كده عشان سلمي انا بعمل كده عشانك انت عشان انت تستاهل اللي يوقف معاك ويساعدك انت شاب مكافح وليك مستقبل
احمد بسعاده : انا متشكر جدا يا ادم وربنا يقدرني وأرد جميلك دا
ادم : قولت ايه بلاش الكلام دا ( ويبص لشادي ) لو سمحت يا شادي خد احمد وخلص ليه اجراءات تعينيه ومن بكرا يستلم شغله
شادي ببتسامه : تمام يا صاحبي
ويقوم احمد مع شادي وقبل ما يخرج من من المكتب
ادم : احمد خلص مع شادي وتعاله عشان هتروح وتتغدا معانا النهارده واهو اعرفك علي ماما
احمد ببتسامه : ان شاء الله
ويخرج احمد ويبص ادم علي مكتب سلمي ويفكر فيها
وفي الفيلا عند سلمي بعد ما خرج ادم فضلت تعيط فتره وبعد ما هديت دخلت اخدت شور وغيرت هدومها ونزلت تبص علي فريده بتفتح الباب براحه لقيت فريده قعده
سلمي ببتسامه : انتي صاحيه يا ماما
فريده ببتسامه : تعالي يا حبيبتي
وتدخل سلمي وتعقد جمب فريده
سلمي : عمله ايه دلوقتي حبيبتي
فريده : الحمد الله (وتبص لسلمي ) وقوليلي يا سلمي انتي بتعتبريني فعلا زي ماما واللي دي مجرد كلمه
سلمي : لا والله يا ماما انا بعتبرك زي ماما واكتر كمان انا لما ماما ماتت كنت صغيره بس فاكره الحنان اللي كنتي بحسه في حضنها الحنان دا محستش بيه غير في حضنك انتي
فريده ببتسامه تضمها : وانا كمان يا سلمي من اول ما شوفتك وانا بعتبرك بنتي اللي طول عمري كنت بحلم اني اخلفها (وترفع وشها وتبصلها ) وعشان كده عاوزاكي تحكي ليا كل حاجه حصلت بينك انتي وادم من وقت ما تقابلتم عاوزه اعرف الحقيقه
سلمي برتباك تبعد وتبص علي ايدها : ان مش فاهمه حضرتك تقصدي ايه
فريده ترفع وشها وتبصلها : سلمي انا عاوزه اعرف كل حاجه عشان اقدر اساعدك انا شايفه الحب اللي في عيونك لادم بس كمان شايف حزن ووجع احكيلي يا بنتي ومتخافيش عليا انا كويسه وهسمعك وهساعدك انا اكتر واحده هتحس بيكي واكتر واحده عارفه ابني
سلمي بدموع حكيلك يا ماما وتبدأ سلمي تحكي لفريده من اول ما اتقابلت هي وادم لحد ما رجع من السفر كانت بتحكي وهي دموعها نزله وبعد ما تخلص
فريده تتنهد بحزن : انتي غلطتي يا سلمي وهو كمان غلط بس مش هتكلم في اللى فات انا المهم عندي دلوقتي اني اعرف انتي فعلا عاوزه تتطلقي وتبعدي عن ادم (سلمي تسكت وتعيط بالم وحزن) ردي يا سلمي لو عاوزه تطلقي انا هخليه يطلقك
سلم بعياط : انا بحب ادم يا ماما ومش عاوزه اسيبه بس كمان مجروحه منه ومش قادره اسامحه
فريده ببتسامه : يبقي تعاقبه بس من غير ما نطلب الطلاق وانا هساعدك بس المهم ان ادم ميعرفش اني عرفت حاجه وتتعاملي معاه قدامي زي ما بتتعاملو وخدي حقك بس وانتي جمبه وقدام عينه اوعي تبعدي ولا تغيب عنه البعد بيولد الجفا يا سلمي ادلعي واصبري لحد ما قلبك يسامحو بس ايه مطوليش انا كنت عامله حسابي علي حفيد هيجي قريب.. بس هصبر شوية مش كتير
سلمي تضحك وتضم فريده : انا بحبك اوي يا ماما
فريده : وانا كمان يا سلمي بحبك اوي
وتعقد سلمي مع فريده يتكلمو ويضحكو وسلمي كان جواها ارتاح لما اتكلمت مع فريده وبعد شويه وهما قعدين يدخل ادم ويسمعهم وهم بيضحكو
ادم ببتسامه ويقرب من فريده ويبو’سها : ايوه يا ست ماما مبسمعش الضحكه الجميله دي غير لما بتكوني مع سلمي
(ويبص لسلمي بحب ويقرب منها ويحضنها) وحشتيني يا حبيبتي
فريده : لحقت توحشك دا هي ساعه اللي غبتها
ادم وهو ضمم سلمي : بتوحشني وهي قصاد عيني يا ماما (ويبص لفريده ) علي فكره يا ماما في ضيف معايا بره وعاوز يطمن عليكي هخليه يدخل
فريده بستغراب : ضيف مين دا
ادم بصوةعالي : ادخل يااحمد
يدخل احمد ببتسامته ووشه الجميل وسلمي اول ما تشوفه تجري لحضنه
سلمي بفرحه : احمد حبيبي تعال ادخل (وتبص لفريده ) دا احمد اخويا يا ماما
فريده ببتسامه : اهلا وسهلا (وتبص لسلمي وتغمزها ) انا اول مره اعرف ان ليكي اخوات يا سلمي
سلمي ببتسامه : اصل احمد كان مسافر يا ماما ولسه راجع
احمد يقرب من فريده : حمدالله علي سلامتك يا هانم
فريده : الله يسلمك بس ايه هانم دي انت تقولي ماما فريده زي سلمي ومن النهارده البيت دا بيتك وادم اخوك
احمد ببتسامه : انا متشكر جدا (ويبص لسلمي )ليه حق سلمي تحب حضرتك وتتعلق بيكي
سلمي ببتسامه وهي فى حضنه : ماما فريده احن قلب واحسن ام
ادم كان وقف غيران وهيتجنن ان سلمي في حضن احمد فقرب منهم وراح شدد سلمي لحضنه
ادم : بص بقي ياحمد زي ما ماما قالت البيت بيتك وانا اخوك بس لحد سلمي وممنوع اشوفك حضنها او بتبوسها انا بقول اهو انا بس اللى أحضن وأبوس
احمد يضحك هو وفريده وسلمي تتكسف وتبعد عنه وتبصله وتغيظه
سلمي برخامه : لا معلش احمد يبقي حبيبي محدش يقدر يمنعني ا’حضنه او ابو’سه (وتروح ضمه احمد ليها)صح ياحمد
احمد يبص لادم اللي وقف هيطق ويروح بايس سلمي من خدها : صح يا حبيبتي
ادم يجز علي سنانه بغيظ : انا رايح اوضتي اغير
ويخرج وهو متغاظ واول ما يخرج فريده واحمد وسلمي يضحكو جامد ويقضي يوم جميل واحمد لاول مره يحس انه مع عيله واهل وسلمي كانت مبسوطه بوجود اخوها معاها والساعه 12 احمد يبص لساعه
احمد بخضه: ياخبر دي الساعه 12 انا محستش بالوقت انا لازم اروح
فريده : تروح فين خليك بايت هنا النهارده الوقت اتاخر وفي اوض كتير
احمد بكسوف : متشكر اوي بس معلش انا هروح
سلمي تمسكه : مافيش مرواح ماما فريده قالت انك هتبات هنا يعني هتبات هنا
احمد : معلش اصلي عندي شغل بكرا ولازم اروح عشان اجهز نفسي
سلمي بستغراب : شغل ايه انت هتسافر تاني
احمد ببتسامه : لا انا مش هسافر تاني والبركه في ادم ..سلمي تبصله بستغراب
ادم ببتسامه : احمد بقي محاسب في الشركه معانا وهيستلم شغله من بكرا
فريده ببتسامه : احسن حاجه عملتها يا ادم مبروك ياحمد
احمد : الله يبارك في حضرتك انا مش عارف اشكركم ازاي
ادم يرسم الغضب : احنا قولنا ايه
احمد ببتسامه : خلاص متبرقش كده
فريده لادم : انا عاوزك تشغل عفاف كمان معاكم يا ادم
احمد بفرحه : اه ياريت.. ادم يبصله بستغراب وسلمي تخبطه في كتفه.. طيب انا همشي بقي تصبحو علي خير
فريده ببتسامه : وانت من اهلو يا حبيبي متغبش علينا والمره الجايه لازم تبات معانا
احمد :ان شاء الله
ويقرب احمد من سلمي ويبوسها
سلمي بحنان : اشوفك بكرا في الشركه انا من بكرا هنزل شغلي
احمد : ان شاء الله خالي بالك من نفسك حبيبتي
ويخرج احمد ويروح ادم معاه يوصله وسلمي تساعد فريده لحد ما تنام وتطلع لاوضتها وتغير هدومها ولسه هتدخل تنام يدخل ادم الاوضه
سلمي :خير ايه اللى جايبك هنا
ادم بستغراب : اوضتي وجي انام
سلمي بضيق :هو انت مفكر انك هتنام هنا .. اتفضل روح نام في اوضه تانيه
ادم يقرب منها بخبث : عاوزاني اخرج ليه خايفه تكوني معايا في اوضه واحده
سلمي برتباك بتحاول تداريه : لا انا مش طايقه اكون معاك في اوضه واحده
ادم يقرب منها ويشدها مره واحده لحضنه وهي تفضلي تتحرك تحاول تبعد عنه بس هو كان ماسكها اوي وراح رفع وشها
ادم ببتسامه : انا هسيبك تتدلعي برحتك بس انسي اني هسيبك او ابعد عنك انتي حبيبتي ومراتي وهتفضلي كده لاخر يوم في عمري
ورح بيسها اوي وبعدها سابها وهو بيبصلها بخبث وهو شايفه وقفه بتحاول تفوق نفسها وراح اخد هدومه وخرج من الاوضه ورح اوضه تانيه وهي فضلت شويه تهدي نفسها وراحت لى السرير وحاولت تنام بس معرفتش تنام اشتاقت لنوم في حضنه وهو فاضل طول الليل يتقلب مش عارف ينام بعيد عنها بس كمان عاوز يسيب ليها مساحه لحد ما تقدر تسامحو فضل صاحي يتقلب علي السرير لحد ما طلع النهار راح دخل الاوضه عند سلمي لقها نايمه بص ليها بحب وشوق ورح بيسها وقرب ونام جمبها وفضل يشم في شعرها ويبوسها برقه في خدها وجيبنها وبعد فتره قام وغير هدومه ورجع باسها ونزل
سلمي كانت صاحيه من اول ما دخل بس عملت نفسها نايمه كانت مشتاقه ليه ولحضنه بعد ما خرج فتحت عينها وابتسمت ولما سمعت صوة عربيته قامت ولبست ونزلت وراحت لفريده
سلمي : صباح الخير يا ست الكل
فريده : صباح النور يا حبيبتي
سلمي : فطرتي يا حبيبتي
فريده : فطرت مع ادم قبل ما يخرج
سلمي : هو ادم راح الشركه
فريده : ايوه عنده اجتماع في الشركه فخرج بدري
سلمي ببتسامه : وانا كمان هروح الشغل لو عوزتي اي حاجه كلميني علي طول
فريده : ربنا معاكي يا حبيبتي
وتمشي سلمي وتروح الشركه بس وهي طالعة تفكر هتعمل ايه وهتروح اي مكتب هي متقدرش تفضل مع ادم في نفس المكتب فقررت ترجع مكتبها القديم
سلمي : صباح الخير يا سمر
سمر : سلمي ايه النور دا صباح النور يا قمر
سلمي تعقد علي مكتبها : هااا ايه الاخبار الشغل وحشني اوي
سمر بستغراب : ماشي الحال بس انتي ايه مقعدك علي المكتب دا مش انتي مكتبك اتنقل
سلمي ببتسامه : انا مرتاحه في المكتب هنا وعاوزه افضل معاكي يا ستي ولا ده مضايقك
سمر ببتسامه : لا طبعا دا انتي منوره المكتب
وتعقد سلمي وتشتغل وبعد ساعه ادم كان خلص الاجتماع ورح ل مكتبه وينادي السكرتيره
ادم : اعمليلي قهوه وهاتي ليا ملف شركه ….. ااه وخليهم في الحسابات يجهزو مكتب للانسه عفاف عشان هتشتغل معاهم من بكرا
السكرتيره : تحت امرك يا فندم (وقبل ما تخرج) تحب حضرتك اخلي الامن يجي يشلو المكتب دا
ادم يبصلها اوي : يشلوه ليه
السكرتيرة : انا فكرت ان حضرتك هتشيله بعد المهندسه سلمي ما رجعت مكتبها مع المهندسه سمر
ادم يقف بضيق: هي سلمي جت النهارده
السكرتيره : ايوه يا فندم وراحت لمكتبها القديم
ادم يخبط علي المكتب بغضب : طيب روحي انتي
وتخرج السكرتيرة وادم يفضل رايح جي بيفكر وبعد شويه خرج من مكتبه وراح لمكتب سلمي واول ما دخل سمر قامت وقفت وسلمي بصتله بعدم اهتمام ورجعت تبص علي شغلها وادم بصلها بغيظ وراح مقرب منها
ادم : ممكن اعرف اني بتعملي ايه هنا
سلمي برخمه : زي ما انت شايف بشتغل
ادم يجز علي سنانه : والشغل دا مبيتعملش علي مكتبك ليه
سلمي تبص ليه بتحدي : انا هنا في مكتبي
ادم : هو انتي نسياه ان مكتبك مبقاش هنا
سلمي : لا مش نسياه بس انا مش عاوزه اتنقل من هنا
ادم بغيظ : قومي يا سلمي علي مكتبك احسن ليك
سلمي تقف بتحدي : هنا مكتبي ومش هسيبه
ادم : اقصري الشر يا سلمي وتعالي معايا علي مكتبك وبلاش تخليني اتصرف تصرف تاني
سلمي : هتعمل ايه يعني انا مش هسيب مكتبي
ادم بصلها بخبث وهي حست انه هيعمل حاجه فقامت وقفت وهى قلقانه
تفتكرو ادم هيعمل ايه؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من أجل المال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى