رواية منقذي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور الفجر
رواية منقذي الجزء الخامس عشر
رواية منقذي البارت الخامس عشر
رواية منقذي الحلقة الخامسة عشر
مره شهر كامل بدون اي أحداث جديده غير ان ضوء بقيت نفسيتها تتحسن اكتر وكل يوم تروح الشغل مع اسلام وبقيت قمر صحبتها المقربه ودلال بقت تتقرب منها واسلام لسه ما بيكلمش والدته الي كلام بسيط ولسه جاسر بياخد فلوس منها مقابل سكوته
في صباح جديد
دخل عليها الغرفه ليجدها تقف امام الشاباك
-اممم مالك صاحيه بدري ليه
لفت له
-معرفش…حاسه. ..حاسه ان في حاجه غيربه
قرب منها
-حاجه غيربه ازي
-معرفش…م مكن خايفه…بس مش اكتر
امسك ايدها وقبلها بحنان
-متخفيش طول ما انا معاكي
-م..ماشي
-ويلا عشان ننزل
-ل لاء…قمر انبارح كلمتني وقالتي هنروح نشتري شويه حجات
-عيزه تروحي معها
-ايوه…ارجوك وافقك
-ب بس انتي عمرك ما خرجتي لوحدك
-م متقلقش..قمر و دلال هتكون معيا
-م ماشي..بس تلفونك ما يتقفلش
-ماشي…شكرا..شكرا
-مفيش داعي للشكر….يلا اجهزي عشان اوصلك عندها
-ماشي
خرج وهو يشعر بي قبضه في قلبه ولا يعلم السبب
نزل تحت وجد والدته تعد الافطار
-ا..اسلام
-ايوه يا ماما
-هتنيك زعلان كده كتير
-انا قولت طلبي….وانتي مش عيزه تنفذيه
-ما انا قولتلك هحكيلك كل حاجه في وقتها
-امتي…امتي وقتها ده
-انت بتعلي صوتك عليا
-م..مش قصدي…بس انتي مخبيه عليا حاجات كتير اوي
-مش بأدي
-امال بي ايد مين
وقبل ان تتكلم نزلت ضوء
-مش يلا
-يلا
-باي يا طنط
-مع السلامه يا ضوء
ركبت معاه ومشيوا
-متعصب ليه
-مش متعصب
-لاء متعصب …حتي شوف العرق بناتك بيبان لما تكون متعصب
-عرق ايه..؟
شاورت علي راقبته
-لما تكون متعصب في عرق عندك هنا بيبان
-اول مره اعرف
-متعصب ليه بقي
-مفيش يا ضوء…..علي فكره في جلسه لكي مع علي النهردا
-ا انا بقيت ..ك كويسه…ملهاش لزمه الجلسات دي
-لاء ليها….عاشن نفسيتك متتعبش تاني
-اوووف..ماشي
-هبقي معاكي زي كل مره
-ماشي
______________
-ايوه هي هتخرج معنا النهردا
-فل الفل….هتروحوا فين
-هنروح***
-اوك…كده شكلتك خلصت
-ايوه انت هتعمل ايه. …م مش هتأذهيا صح….انا عوزها تبعد بس
-الي هيحصل بعد كده ميخصكيش
وقفل
__________
-كله تمام
-بلغ الجماعه يلا…عندنا شغل
-ماشي….انت رايح فين
-مشوار صغير….ومتنساش تجهز الشقه التانيه
-حاضر
__________
-انا جيت
-عمل ايه يا ضوء
سلمت علي قمر ودلال
-خلي بتلك منها يا قمر
-حاضر يا اسلام بيه
-اممم…انا مش صغيره عشان تخلي بلها مني
-هههه..هتفضلي الصغيره بتاعتي
كانت النار مشتعله داخل دلال من غيرتها
-لما تخلصي رني عليا
-ماشي
-يلا سلام
مشي اسلام وذهبت الفتيات للتسوق في المول
-احنا هنشتري ايه..؟
-في شنطه جديده نازله وانا عيزه اجبها
-قمر انتي عندك عشرين شنطه
-وفيها ايه يا دلال لو جبت واحده كمان
-انتي مهوسه بي الشنط
-يلا نروح نشوفها هنتنينا وقفين كده
بدؤ يشتروا هدوم وشنط وجذم وبعد لف كتير قعدوا في كافيه
___________
-انا رجلي وحعتني من المشي
-مش انتي الي كنتي عيزه الشنطه
-ضوء
-نعم
-انتي ليه ما اشترتيش حاجه
-معرفش اجيب ايه
-يعني بعد كل المحلات الي دخلنها مفيش حاجه دخلت دماغك
-اممم..الصراحه اه
-خلاص تعالي نروح نجبها
قالت دلال بسرعه
-خلكي انتي هنا مع الحاجه انتي رجلك وجعاكي…هروح معها
-ماشي يا دلال
____________
-د دلال…انتي وخداني على فين….ا المحل مكنش من هنا
-لاء ما ده طريق مختصر شويه
-م ماشي
واثناء ما هما مشين طلع عليهم رجاله
-انتي ضوء
استخبت ضوء ورا دلال
-تعلي معنا من غير شوشره
-ل..لاء..ا انتم عيزين مني ايه
تحدث احدهم
-انت هتقعد تجادل
امسك زراعها وسحبها بقوه
-لااااا…سبني..سبني
-سبوها ان..انتم مين
-امشي من هنا
ضربها علي رسها لتفقد وعيها
-دلااال
-ياعم خدها خلنا نمشي قبل ما حد يجي
حقنها بي خقنه لي تنام علي الفور شلها ودخلها العربيه وقبل ما يمشوا كانت قمر جاي جري عليهم بس هما مشوا بسرعه
-ي ياربي…د دلال…دلال
حاولت تفوقها معرفتش
-ا اعمل ايه
كانت تبكي ولا تعلم من هؤلاء الرجال
امسكت هتفها
_______________
-اسلام…اسلام
-ايه يا عم…داخل كده اليه
-الحق يا اسلام
دب الرعب في قلبه
– ف في ايه يا علي..فيه ايه
-ض..ضوء….ات اتخطفت
-ااايه…ا امتي الكلام ده
-قمر لسه مكلماني مفهمتش منها حاجه غير ان ضوء اتخطفت
-ا ازي…و وهي فين
-في المستشفي
-ط طب يلا نروح
_____________
-اهدي…بطلي عياط يا قمر
-خ…خدوها….ياعلي..خدوها ومشاكلهم يخوف
-مين ياقمر…مين الي خدوها
-م معرفش….ل لما تأخروا عليا روحت ا..ادور عليهم لقت دلال واقعه على الارض. ..وهما شايلين ضو..ضوء
-يعني ايه محدش شافهم
-اهدي يا اسلام…..دلال لما تصحي نستفسر منها اكتر
______________
-انتي الي جابك هنا
-مالك بس متعصبه ليه….مش هتقدملي شاي
-اطلع بره
-براحه علي اعصابك في فوفو
-لم لسانك واخرج بره
-هخرج…هخرج….بس خروجي هيكون تمنه غالي اوي …..هتخسري انتي وبنك كتير جدا -ث قصدك ايه
-مش دلوقتي ….هتعرفي كل حاجه في وقتها
سبها وخرج وهي حيرانه في كلامه..رنت على اسلام
____________
-يعني ايه متقدرش تعمل حاجه
-يا استاذ انت قدمت بلاغ وقولتك مقدرش اعمل حاجه غير بعد 24ساعه
-هو انا بقولك خرجت من غير اذن….بقولك اتخطفت
-احنا بنخاول نوصل لي الكاميرا بس نفيش حاجه لسه….و واي جديد هنبلغك
-تعالي يا اسلام اهدي
-م..مين بس ليه صالح في كده
رن تلفونه وكانت امه
-اسلام
-ايوه يا ماما
-مال صوتك
-ضوء…ضوء اتخطفت يا ماما
-اااايه…؟؟…امتي الكلام ده
-م..من حوالي ساعتين
-ا اكيد هو
-ايه…بتقولي ايه
-تعالي علي البيت
-هنشوف دلال الاول واجي
-ماشي متتأخرش
قفلت معاه
-خلاص…جه الوقت الي احكيلك…وهتحمل رده فعلك اي كان
_________
-اااه راسي…ا انا فين
نظرت حولها. ..لتدرك انها في غرفه تذكرت. حاولتما حدث حاولت النهوض لكنها كانت تشعر بدوار شديد ولم تستطع النهوض
فتح باب الغرفه التي بها
-صحتي
-ه هادي
-عمل ايه دلوقتي
-ا انا ب..بعمل ه هنا ايه
-مالك خيفه ليه. …رجعتي لبيت عمك
-لاء..لاء م مش عيزه افصل هنا….لاء اسلام. .فين اسلام
ضربها بي القلم
-متنطقيش اسمه سمعه
-ا..انت عاوز مني..ايه
-قولتلك انتي هتكوني ليا….وده الي هيحصل
-ا ارجوك..ارجوك سبني في حال. ..عيزه اروح
دخل جاسر
-تروحي فين يا ضوء
عندما رئت عمها بدء جسدها يرتجف بشده
-ع ..عمي
-عيزه تروحي فين ….تروحي للقتل ابوكي وامك
برقت بصدمه كبيره جدا …..وهو ابتسم بخبث
______________
-عمل ايه يا دلال
-ب..بخير
-ايه الي حصلكم
بدئت تعيط
-ك كنا مشين …وطلع علينا رجاله….وخبطوني علي راسي واخدوها
-ط..طب اهدي…..مش فاكره شكلهم
-لاء
-اووووف
-اهدي يا اسلام
خرج بره وهو غاضب وخائف على حبيبه
__________
-انا جيت اهو…..انتي تعرفي ايه
-اهدي يا اسلام الاول
-اهو هديت في ايه
-ض ضوء….مع عمها
-ااايه
جه يخرج وقفته
-سبني يا ماما….هو عايز منها ايه
-ا اسمعني بس
-فيه ايه…فيه تاني
-حتي لوحت مش هترجع معاك
-ايه…ليه
-ع عشان…ا اكيد هو هيقولها
-هيقولها..؟؟ علي ايه فهمني
-ع علي حصل زمان
-ا الي هو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منقذي)