روايات

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الفصل الحادي عشر 11 بقلم جاسمين محمد

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الفصل الحادي عشر 11 بقلم جاسمين محمد

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الجزء الحادي عشر

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها البارت الحادي عشر

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها
رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الحلقة الحادية عشر

عمر نزل من العربيه ومسك ياسمين من درعها وركبها العربيه
ياسمين: انت كيف تمسكني كدا ياستاذ انت
عمر: اسكتي خالص انتي مش كنتي شايفه اللي واقفين وكانو هيظايقوكي لا والاستاذه عايز تفضل واقفه واسيبها
ياسمين: وانت مالك بي
عمر: قولت اسكتي وبطلي رغي بقا صدعتيني
وصلو البيت واول ما وصلو ياسمين فتحت العربيه ونزلت بسرعه وطلعت بيتهم وهو مشي
امل: مالك ياحبيبتي فيكي اي
ياسمين: كنت واقفه مستني عربيه و………
امل: طيب وانتي اي مزعلك بدل متشكريه انه ساعدك بتزعقيلو
ياسمين: هو زعقلي ومسكني من دراعي
امل: طيب مهو انتي لو تسمعي الكلام مكنش حصل كدا من الاول
ياسمين: يوووه انتي جي معا ليه
امل: انا جي مع الحق

 

 

ياسمين: اووف طيب انا هقوم اصلي ونام شوي
امل: هتاكلي
ياسمين: لا مش هاكل مليش نفس
امل: مالك مدايقه كدا فيكي اي احكيلي
ياسمين: وحشني جامد ومش عارف ليه كدا اول مره يحصل معايه كدا وساعات بحس لم بقرب لعمر ده بحس بيه جامد ممكن عشان اسمو زي اسمو
امل: محدش عالم ليه بتفتكري وهو معاكي عمر ده
ياسمين: ماما كلامك في مغزه في اي
امل: مافيش انا قايمه اجهز العشاء لاخواتك
ياسمين: طيب ياماما قومي
ياسمين فضلت تفكر ليه كل ما عمر تشوفه تفتكر اكتر عمر حب حياتها لحد مكررت تطلع التخريف دي من دماغه وتقوم تصلي
عمر روح البيت ودخل البيت وهو مدايق وساره كانت هناك فضلت تنادم عليه بس مردش عليها وسابها وطلع
ساره: شايفه ياطنط قله الذوق
بوسي: اهدي ياحبيتي هو تلاقي مدايق من حاجه مش شيفه عامل كيف
ساره: حاضر هدا لم اشوف اخرتها
ملك: بعد ازنك ياماما انا طالعه فوق
بوسي: روحي ياعمري
ملك طلعت ورها عمر
ملك: ممكن ادخل
عمر: ممكن تسيبيني لو مافيش حاجه
ملك: هدخل
عمر: ادخلي
ملك: مالك فيك اي

 

 

عمر: تعبت من البت اللي اسمها ياسمين دي
ملك: ياسمين ليه بس
عمر: كل مشوفها افتكر حور لا وكمان عيونها بتوها فيهم زي عيون حور والنهارده اول مره افتح عيوني ومشوفش وش حور وشوف وشها
ملك: وقعت وحبيتها
عمر: بتعصبه مللللك انا مستحيل احب حد غير حور انتي سامعها
ملك: اهد طيب انا كنت بهزر وبعدين انت تعرف مكان حور لم مش هتحب غيرها فوق بقا حور مبقتش موجود ياخوووي وانت بضيع نفسك كدا
عمر: حور موجود وهلاقيها قريب ان شاءلله بس ادعي
ملك: بدعي والله علي فكرا في حاجه عايزه اقولك عليها
عمر: في اي
ملك: ماما بتتفق مع ساره انهم يخلوك تخطبها بس مش عارفه اي خطتتهم
عمر: ده في الحلم يلا روحي وسيبيهم علي وانا هتصرف
ملك: تمام تصبح على خير
عمر: وانتي من اهل الخير
عمر فضل يفكر هيتصرف كيف مع امه وساره ومع ياسمين لحد منام
الصبح
ياسمين صحت زي كل يوم اتوضت وصليت ولبست ورايحه الشركه فلقت رساله علي الفون بتاعها من رقم غريب
الرساله: ياسمين متنزليش النهارده لاني جي عندكم وهطلب ايدك من مامتك وهتوافقي غصب عنك لان لو رفضتي مش عارفه ممكن يحصل اي في اخواتك انتي سامعه سلام
ياسمين قرات الرساله وخافت وراحت قعدت علي السرير وقررت انها متروحش الشركه وخافت علي اخواتها فافضلت مستني تشوف مين ده واي هيحصل
بليل
الباب خبط فياسمين خافت
امل: مين حضرتك
_سلام عليكم ادخل طيب
امل؛: مينفعش احنا حريم هنا بس
_متخافيش انا زي ابنك ومستحبل اعمل حاجه
امل: اتفضل
_شكرا
امل: عايز اي حضرتك
_انا جي اطلب ايد الانسه ياسمين ووانا بشتغل معاها

 

 

ياسمين: احمد انت اي جابك هنا
احمد: انا جي اطلب ايدك من مامتك
ياسمين: بس انا مش مو..
احمد: ممكن تسيبينا مع بعض دقيقه ياطنط
امل: ليه في حاجه
احمد: لا هي دقيقه بس ممكن
امل: حاضر
ياسمين: انت بتعمل اي هنا ياحمد
احمد: بصي عشان نبطل رغي هتوافقي وغصب عنك انتي سامعه ولا لا
ياسمين: ولو موافقتش اي هيحصل
احمد: يبقا الرساله هتتنفز وتشوفي هيحصل اي في اخواتك
ياسمين: هو انت
احمد: اه ف وافقي وانتي ساكته
امل: هااا يابنتي موافقه ولا لا
احمد بص لياسمين ياسمين: اه موافقه
امل: الف مبروك
احمد:طنط هو ممكن نعمل الفرح وكتب الكتاب وكله مره واحدها الخميس الجاي عشان مسافر شغل بر مصر وهتقعد كتير فكنت هتجوز واخدها معايا
امل: ميتفعش مش هنلحق نجهز حاجه
احمد: انا مش عايز حاجه غيرها هي بس
امل: بس يابني
احمد؛: مافيش بس موافقي بقا
امل: تمام هو انت مقولتليش انت ابن مين صح
احمد: انا بكون احمد محمود المصري بيكون عمي اللي ياسمين شغاله عنو
امل: سمعت كدا وسكت
احمد: في حاجه ياطنط
امل: هااا لع يابني مافيش
احمد: تمام اسيبكم بقا سلام عليكم
امل: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ياسمين بعد ما احمد مشي دخلت اوضته وقفلت الباب وقعدت تعيط لحد ما نامت
يوم الخميس الصبح
امل: يابت قومي بقا في واحدها فرحها النهارده ونايمه لحد دلوقتي
ياسمين: انا يلا اكفي النور خليني انام
امل: لا قومي يلا

 

 

ياسمين: يوووه قايمه اهو
ياسمين قامت اتوضت وصلت وبتبص لقت الفون بتاعها بيرن
ياسمين: سلام عليكم ازيك ياملك
ملك: وعليكم السلام الحمدلله بخير انتي عامله ايه
ياسمين: اهو الحمدلله
ملك: ياسمين هتحكيلي دلوقتي ليه وافقتي علي احمد
ياسمين: عادي
ملك: وحياتي عندك لتقولي الحقيقه
ياسمين: طيب بس مش هتقولي لحد
ملك: حاضر
ياسمين: اليوم اللي هو جه فيه بعتلي رساله الصبح وهددني اني افضل في البيت ووافق عليه لام هيعمل حاجه لخواتي
ملك: يابن ال… طيب وانتي مقولتيش لبابا ليه او عمر كان ساعدك
ياسمين: قالي لو حد عرف هعمل حاجه في اخواتي
ملك: طيب ممكن اقول لحد وخلي ياساعدك
ياسمين: مينفعش انتي عارفه يعني اي بنت تتجوز بسرعه كدا ومن منطقه متوسطه لواحد غني ويجي قبل الفرح بشوي ويلغي الفرح دي تبقا مصيبه ومش هخلص من كلام الناس علي ولا اللي هيدايقو اخواتي بالكلام

 

 

ملك: اهدي طيب
ياسمين: حاضر بقولك اقفل اروح اشوف ماما
ملك: تمام روحي
ملك: كدا انت سمعت اللي حصل شوف بقا هتعمل اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها)‏

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى