رواية منتقبة خطفتني بعيونها الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد
رواية منتقبة خطفتني بعيونها الجزء الثاني البارت السابع
رواية منتقبة خطفتني بعيونها الجزء الثاني الجزء السابع
رواية منتقبة خطفتني بعيونها الجزء الثاني الحلقة السابعة
عمر طلع اوضته عشان يغير وكانت حور فوق دخل الاوضه ومتكلمش حور استغربت راحت قايمه حضنه حبيبي مش سلم علي ليه
عمر: مهو ممكن تكوني تعبتي من الهزار والرغي قولت اريحك
حور: حبيبي غيران ولد اي
عمر: لع عادي
حور: لا والله مهو باين اللي حثل ان هو سلم علي ومش باليد وكنت طالعه مع امك بر بس ابوك مرداش وخلاني قعدت معا وقعدنا اتكلمنا عادي والله واخر حاجه انا محدش يقدر يملي عيوني ولا يضحكني غير بابا حبيبي وبس
عمر: بتثبتيني
حور:هههه حاجه زي كدا
عمر: طيب ماشي وطلعو يجرو وره بعض
بعد اسبوع
عمر: حور مالك بترجعي ليه تاني
حور: مش عارفه
عمر: المره دي بقا مافيش مش هروح الدكتوره هتروحي غصب عنك يلا نروح
حور: اهد طيب روح الشغل ولم تيجي نبقا نروح
عمر: لع مش رايح شغل يلا نروح دلوقتي
حور: لم تيجي بقا يلا البس عشان تروح الشغل
عمر: استغفر الله طيب قايم البس اهو
حور: اشي وانا هنزل اجهزلك الفطار
عمر: متعمليش حاجه اقعدي بس انتي تعبانه
حور: انا مرتاحه متخافش
عمر: عمر قولت اي لو مسمعتيش الكلام همنعك تنزلي تحت لحد ماجي
حور: خلاص مش هعمل حاجه بس
عمر: تمام روحي انزلي عقبال ملبس وانزل واجي وراكي
حور: تمام
محمد: لبني خالصت مذاكر
لبني: لع لسه انت عارف اني امتحاني خلاص بكرا في سوال مش عارفه تعال جاوبلي عليه
محمد: اشطااا جهزي كل حاجه وانا هنزل اجيب ليا انا وانتي الفطار وهطلع افضل معاكي لحد متخلصي
لبني: ماشي روح وتعال
محمد: اشطااا
ياسر: الاستاذ كانت بتكلم مين بر
منه سابته ومشت ياسر راح ماسكها من دراعها
ياسر: انا مش بكلمك ولا اي
منه: سيب ايدي في اي
ياسر: كنتي بتكلمي مين في التلفون بر
منه: وانت مالك كنت ابوي ولا اخوي ولا حبيبي عشان تسالني
ياسر: منه متعصبنيش لخصي قولي
منه: براحه طيب وسيب ايدي وجعاني
ياسر: اديني سيبتها قولي
منه: ده بيكون محمود معايه في الجامعه كنت بطلب منه يسجلي المحاضر النهارده عشان مش هروح
ياسر: مش هتروحي ليه ولو كدا مطلبتيش من بنت ليه زميلتك
منه: عشان هو اللي بيسجل ومش هروح عشان مليش مزاج
ياسر: طيب ومتتكررش تاني ماشي عايزه حاجه اطلبيها من واحدها صحبتك
منه: لع كفايهو انتي مين عشان تشرط عليها كمان
ياسر: عشان بح حور
حور: صباح الخير بتتخانقو ليه
ياسر: صباح النور اسالي اختك
منه: صباح الفل يافلتي عمال يشرط عليها ومش ساكت فسكتيه
ياسر: لا والله مش هسكت مدام بتغلطي
منه: انا مش بغلط وعارفه الصح
حور : بس اهدو انتو الاتنين في اي
ياسر: الست هانم بتكلم واحدها صحبها في الفون وبتقوله يسجلها المحاضر ليه متتطلبش من واحدها صحبتها
حور: هههه طيب انت اي اللي مزعلق تطلب منه ولا منه 😉
ياسر: حور متستعبطيش زيها مش ناقصه
حور: خلاص اهدو هو عندو حق ياروحي عيب تكلمي ولد حتي لو صحبك اطلبي من بنت
منه: انا طلبت من محمود اللي كان جرانه زمان فكرها
حور: اه محمود طيب ياياسر ده محمود طيب ومحترم وهي كانت متربيه معا يعني عادي
ياسر: بت انتي التانيه اتلمي قولت وفهمي اختك ان كدا غلط ولو شوفتها بتكلم ولد تاني حتي لوحدي عشان اي مش هسكتلها سمع يامنه
منه: لع مش سامع ووريني هتعمل اي
ياسر: بت انتي اتلمي
امل: هو كل يوم انتو الاتنين تتخانقو بطلو بقا
حور: تعليلهم والنبي ياماما انا زهقت منهم
امل: وانا تعبت منهم حور انتي وشك اصفر ليه كدا
حور: مش عارفه صاحي تعبانه وبرجع وحاسه اني دايخه
امل: روحي اكشفي ياحور قولت
ياسر: آه روحي ياحور اكشفي ولا اقولك تعالي اوديكي انا انا فاضي
حور: لع شك…
عمر: انا هوديها متتعبش نفسك انت
ياسر: تعب اي هو احنا عندنا كام حور يعني هي واحدها بس وقمر
عمر: اتعصب بس محبش يبين كدا لع انا هوديها بس هروح الجامعه الاول مش هتروحي يامنه
منه: لا مش رايحه النهارده ياعمر مليش نفس
عمر: تيب تمام مدام مش رايحه خدي حور عند دكتورها وخليها تكشف عشان بابا عايزني بعد الجامعه
منه: تمام ماشي
عمر: انا ماشي سلام
حور: مش هتفطر
عمر مردش عليها ومشي
امل: هو في جاحه بينك انتي وعمر
حور: لا كنا كويسين خالص واحنا فوق
امل: امال مردش عليكي ليه
حور: معرفش بس ممكن يكون مستعجل ومسمعنيش
امل: تمام يلا يامنه خدي حور وروحو عند الدكتوره
منه: حاضر
ياسر: هاجي معاكم
حور؛: لا خليك متتعبش نفسك
باسر: قولت هاجي يلا اجهزو عقبال مجهز انا
حور: تمام
بوسي: احمد انا عرفت هعمل اي
احمد: هتعملي اي
بوسي: لقيت الحاجه اللي اوقع بين عمر وروح وهتكون ياسر
احمد : كيف
بوسي: ياسر كان بيحب حور وهم صغيرين برضو بس عمر نسي لان كبرو فانا هخلي يفتكر ووقع بينه وبين حور
احمد: مش فاهم برضو اي جاب ياسر عن حور
بوسي: اف بس انا هعمل الخطه وانت اتفرج
احمد: اشطااا
عمر راح الجامعه وكان متعصب المهم دخل المدرج وبدا يدي المحاضر وحد وجتلو صوره علي الفون ان حور راكبه جمب ياسر في العربيه راح رن عليها
عمر: انتي فين دلوقتي
حور: رايحه لدكتوره اهو
عمر: رايحه معاكي مين
حور: بصت لياسر ومردتش تقول انه رايحه معاهم عشان ميتعصبش ويزعل
حور: رايحه مع منه زي مقولت
عمر: منه طيب تمام سلام
حور بستغرب من معاملته: سلام
عمر ليه ياحور بتكدبي عليه في اي عمر مكدبتي عليه
ياسر: حور مالك سرحانه ليه كدا
حور: ها لا مافيش انا كويسه
ياسر: مش باين
منه: اه ياحور مالك في اي
حور: مش عارفه عمر ماله متغير معايه من الصبح
ياسر: كيف
حور: طريقه كلامه مش عارفه في اي
ياسر: خير ان شاءلله يلا وصلنا انزلو
حور: يلا
حور وياسر ومنه نزلو ودخل عند الدكتوره
ياسر: ها مالها يادكتورها
الدكتور: هي تعبانه ولازم تاخدو بالكم منها جامد عشان حامل
حور: بفرحه حامل انا حامل
الدكتورة: اه حامل
حور: يعني هبقا ام وعمر هيكون اب
منه: وانا هكون خالتو
الدكتوره: ههههه اه
ياسر: تمام الف شكرا يادكتوره ومن عيونه هناخد بالنا منها جامد
الدكتوره: تمام الف مبروك
حور: الله يبارك فيكي بعد اذنك
الدكتوره: اتفضلي
حور: محدش يعرف حد غير لم اقولكم عشان هقول لعمر الاول وبعدين انا اللي هقول للباقي
ياسر ومنه: اشطااا
حور: الله هكون ماما ياياسر
ياسر: الف مبروك ياقمر
منه: وانا هكون خالتو الله
ياسر : بس نعقل عشان النن لم تيجي متتعلمش منك الجنان
منه: انا مجنونه
ياسر: اه
منه: ياسر اتلم
حور: بس بقاااا يلا نروح
ياسر ومنه: يلا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منتقبة خطفتني بعيونها الجزء الثاني)