روايات

رواية منات الأمير الفصل الأول 1 بقلم منة العزب

رواية منات الأمير الفصل الأول 1 بقلم منة العزب

رواية منات الأمير الجزء الأول

رواية منات الأمير البارت الأول

رواية منات الأمير
رواية منات الأمير

رواية منات الأمير الحلقة الأولى

حفل زفاف إبن أكبر رجال الأعمال أمير السويفي.علي إبنه عمه منات السويفي الكل مبسوط في الفرح

اسر أخو أمير:مالك يا عريس الليله ليلتك اضحك كده

أمير:يا أسر فرح أي بس ده أنا مش بحبها وهي مش بتحبني ومدبسين بس ابوك بقا هقول أي

أسر:لا أنت عايز أي اكتر من بنت محترمه وجميله والكل بيشكر فيها

أمير:هي أساساً شكلها مكسوفه علشان أيدي إلي مقطوعه

ولله حاسس إني بظلمها

اسر:افرح وشيل الكلام ده من دماغك

منات مع اصحبها بنات العيله

ساره : أنتي قموره يا منوش لي بس توافقي على عاجز أي نعم موز بس مش ضهر ليكي

منات:لا ابن عمي وراجل ووسيم أوي ودراعه دي حادثه مش مهم هو أنا هتجوز دراع

بس عقلها بيقول عندها حق أنتي مش ليقه عليه

قلبها ❤️ لا هنعرف نعيش ونحب بعض

بعد الفرح روحوا منات وأمير الفله بتاعتهم

أمير:بص ل منات إحنا ولاد عم بس اوك ودخل اوضته خد ردوم ودخل الحمام

منات:دخلت غيرت ردومها وغدت شور وحضرت عشا

أمير:طلع وكان مش لابس تي شيرت ومتعصب هي فهمت أنه مش عارف يلبس لوحده

منات: أمير أنا ممكن اساعدك لو تحب صرخ بغضب..مش عايز منك حاجه ومش عايز من حد حاجه هو أنا عاجز

منات: أنا مقلتش كده بس أنا كنت عايزه اسعدك

أمير وهو يهدأ متزعليش أنا زعقت جامد معلش وقعد علي الكنبه وحط الموبايل عل التربيزه وبيقلب فيه ب أيده الشمال

منات: أنا عملت العشا مش هتاكل

أمير:لا شكراً مش جعان كلي أنتي…

منات: تعالي ولله اكلي طعمو حلو أوي..يارب سامحني

ضحك أمير عليها 😂😂 لا ولله مش عايز اموت اصدي اكل وكمل ضحك

منات ركزت على ملامحه عنيه لونها اسود وشعره اسود وكثيف وعنده غمزات بتظهر لما يضحك وطويل وعضلات موز من الاخر

أمير:منات منات أنتي نمتي وكمل بغرور مصتنع أنا عارف إني موز بس أنتي حلوه برده ههههههههه

منات وهي تتمتم نينينيتي

عده وقت ولقاها نامت مكانها

شلها ونيمها على السرير ومسد على شعرها البني الطويل وافتكر ضحكتها عينيها البني إلي اتقفلت وهي بتضحك شبح الغمازات الي بتجمل ضحكتها بشرتها الخمريه طولها المتوسط جسدها الممشوق

غمض عينه وبعد عنها وطلع بره لقاها حطاله اكل هو كان جعان أوي حاول أنه ياكل بس معرفش ومع محاولاته الفاشله وقع الطبق عل البركيه وصوته صحاها

منات: أمير في اي دخلت ولقت أمير في المطبخ والطبق متكسر على الارض مشت عينيها عليه خايفه يكون اتئذي

أمير:معلش بس الطبق وقع مني روحي كملي نومك

منات أنا أساساً أنا كنت هصحي علشان اصلي وطت تشيل بقايا الطبق بس أمير شدها

أمير: انتي كده هتتعوري خلي حد من الخدم او أنا هشيله

وطي وبدء يشيل بأيده الشمال بس هي شالت معاه

منات: أنت لي عملت كده عايز تساعدني وأنت مش مخليني اسعدك ليه يا أمير

أمير: أنا مش عايزك تتعوري والازاز هيوجع ايدك بس مش اكتر ولا اقل

خلصو ودخلوا الاوضه منات جابت أكل تاني

ودخلت عنده الاوضه

يلا علشان ناكل وأنت هتاكل معايا

أمير:راح قعد معاها ومسك المعلقه بأيده الشمال بس وقعت منات مسكتها منه وبدأت تأكله بس هو أول مره يكون مبسوط وحد بيسعده كان دائماً بيحس بذل أو أنه معاق

يا تري هيقعوا في حب بعض وهل أمير هيفضل عاجز ولا أي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية منات الأمير)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى