رواية مملكة ميراث العشق الفصل الثلاثون 30 بقلم مريم نصار
رواية مملكة ميراث العشق الجزء الثلاثون
رواية مملكة ميراث العشق البارت الثلاثون
رواية مملكة ميراث العشق الحلقة الثلاثون
فيلا العدوي..
في جناح آدم.
مريم : قعدت جمبه.وقالت.. لسه في جلسه ل آرين… وفريحه ورينو هيكلمونا بليل إن شاء الله..
آدم : بتعجب..جلسه؟ المفروض أنها خلصت جلسات. وهتخرج انهردا..!!
مريم : لأ…أصل في علاج معرفش ايه كدا من بره مستورد يعني..
والدكتور زوهير ربنا يبارك فيه.. هيبعته لتيم..يعمل بيه الجلسات لحفيدتي حبيبتي..!!
آدم : بهدوء.. هز راسه تمام..!! ربنا معاها..
مريم : بتعجب مالك يا آدم..حساك مضايق أو زعلان؟ حصل حاجه لا قدر الله؟
آدم : بتنهيده.. واضح كدا يا مريم لما قلبك يتقبض بيحصل حاجه..!!
مريم ؛ بقلق..حصل إيه يا آدم..بالله طمني.. أنا أمبارح طول الليل مش عارفه انام..وكانت قبضه في قلبي بتسحب روحي مني..ياستار يارب.. قولي يا آدم جرا ايه؟
آدم : ربت ع أيدها وقال..اهدي ياحبيبتي..مفيش حاجه. كل العيله بخير..لكن انا لسه قافل مع رعد..!!
مريم : بعفوية..خير إن شاء الله..حماه فاق من الغيبوبة؟
آدم : هز راسه لأ للأسف.. أمر الله ونفذ.. اتوفى الفجر. وخلصوا كل حاجه.. وأنا قولت ازاي يارعد متقوليش الخبر ده؟ كنت روحت أعمل الواجب بنفسي..
مريم : بحزن حقيقي..لاحول ولاقوة إلا بالله.. إنا لله وإنا اليه راجعون.. ربنا يصبر قلبك ياهيلينا يابنتي.. بكره إن شاء الله هتصل عليها. واجب بردو..
آدم : آمين. المهم ياحبيبتي.انا عايزك ترتاحي شويه.. انتي منمتيش كويس..
مريم : مسحت وشها وقالت بتنهيدة قلق..النوم مجافي عيوني يا آدم.. زي ما يكون النوم بيقولي أوعي تغفل عينك.. أنا هقوم اتوضى وأقول الأذكار قبل المغرب..
آدم : مسد ع ضهرها بحنان وقال.. وأنا هنزل المسجد.. ولو حصل حاجه اتصلي عليا..!!
مريم : ربنا يتقبل منا ومنك إن شاء الله..!!
——————بقلمي مريم نصار.
في المستشفى..
مراد : رد على زين بصعوبه وتمثيل..وقال. احم.. الو زين حبيبي..
زين : بهدوء.. اذيك يا مراد.. هو في إيه؟
مراد : بِشك خير يازين مش فاهم؟
زين : لأ قصدي حصل حاجه يعني؟ أصل آدم إبنك عرفت دلوقتي أنه أخد الطياره الخاصة وسافر بيها.
مراد : مسح وشه بأيدو ونفخ بحيره..وقال.. اه.. أحم. أيوه يازين. أصل.. أصل في مأمورية سريعه كدا.. واحد صاحبه يسيدي واقع في مشكله.. وأنت عارف آدم بقى مابيصدق..
زين : المهم يعني آدم في أمان؟
مراد : هز راسه أيوه..ايوه ياحبيب أخوك.. مش عايزك تقلق..وياريت كمان متقولش حاجه قدام الحج أنت عارف أنه بيقلق علينا ههههه ماشي يا زينو..
زين : تمام.. متقلقش..وربنا معاك ياحبيبي..مع ألف سلامة..
مراد : مع السلامه..وقفل.. وبص ل فهد وقال.. آدم سافر ولازم نلحقه..!!
فهد : قام وقف وقال .طيب يلا بينا ع الجهاز ناخد إذن السفر..
مراد : قام وقال..طيب خليك أنت مع رينو وفريحه.. وأنا هخلص الاجراءات اللازمة.. أنت عارف أنها هتاخد وقت..هخلص واجيلك ونتكل على الله..
فهد : بترجي..ابوس ايدك يامراد متتأخرش..
مراد : بتفهم..ماشي يافهد هعمل كل إللي أقدر عليه..مسافة الطريق إن شاء الله.. وخرج بسرعه..
فهد : مسح وشه بأيديه.. وشاف تليفونه مكسور ع الأرض.. ونزل جاب الشريحه وكارت الذاكره.. وطلع من جيبه موبيل الشغل.. وحط فيه الشريحه.. وفكر في كلام جيسيكا..
وخبط الحيطه بقلة حيلة.. وافتكر جملة آرين.. أنا بحبك أكتر من أي حد.. وغمض عينيه بوجع..وقال بنتي..!!! ياترى عامله ايه دلوقتى ياحبيبتى..!!!
وخرج طلع عند رينو وفريحه.. وكل واحده نايمه ف سرير..وشكلهم وجع قلبه.. وقعد ع الكرسي جمب رينو.. ومسد على شعرها..وقال بإحتياج..
لارين.. أنا محتاجلك..محتاجك تقويني. أنا قلبي مقسوم ميت حتة.. بنتي في مكان تاني.. في عالم تاني غير عالمها.. ويعالم بيعملو معاها ايه..؟
ودمعه نزلت منه..وقال بتوعد..
بس أوعدك يا لارين. إن بنتك هترجع.. هترجع..حتى لو قدمت نفسي للموت هافديها.. بس هى تبقى بخير.. مش عارف أحط اللوم على حد غير عليا انا.. مش عارف إن كنت أنا اب مهمل ولا أب فاشل..
مقدرش يحمي بنته إللي روحه فيها.. وحط وشه بين ايديه..بيكابر دموعه.. ومسح وشه واخد نفس عميق… وطلع الفون واتصل ع أمه رنا.. وردت عليه..
رنا : بابتسامة جميله.. أبني حبيبي ونور عيني.. ع بالي والله لسه مخلصه صلاة المغرب..وكنت هتصل عليك حالا يا حبيبي..
فهد : نفسه في الوقت ده يترمي في حضنها تهون عليه.. وقال بإحتياج.. اذيك يا أمي..!!!
رنا : بإستغراب.. انا زي الفل يا حبيبي..بس صوتك…!!! صوتك ماله يافهد يبني؟
فهد : بتنهيدة وجع.. إبنك بخير يا أمي..بخير..
رنا : بقلق.. لأ صوتك بيقول غير كدا ياحبيبي.. بالله عليك مالك يافهد..حلفتك بالله ياضنايا..
فهد : بغصه في قلبه..اء.. أصل.. واحد صحبي.. أحم.. صحبي أوي عندو مشكله كبيره أوي يا أمي.
رنا : بزعل..لاحول ولاقوة إلا بالله..ربنا يبني يفك كربه.. وإن كانت المشكله في شغله ولا الفلوس بتتعوض..بس اهم حاجه عيلته تكون بخير إن شاء الله..
فهد : دموعه نزلت وقال..بناته الأتنين اتخطفوا يام فهد.. بناته راحوا من بين أيديه.. وهو حاسس بالعجز وقلة الحيلة.. مش عارف يبدأ منين.. ادعيله بالله عليكي يام فهد. ادعيله من قلبك..
رنا : شهقت بحزن..وقالت لا اله إلا الله..لا اله إلا الله.. ربنا يبرد قلبه ويرجعوا ليه بالسلامه. يارب مايضره فيهم أبدا..والله زعلتني أوي عليه..ياترى امهم عامله ايه ياضنايا عليها..
فهد : غمض عينيه بوجع وقال.. حلفتك بالله.. تدعيله كتير أنه يرجع بيهم..
رنا : حاضر يانور عيني. هدعيله ربنا يرد ليهم وديعتهم. ولا يوجع قلوبهم عليهم أبدا..يااارب.
فهد : مسح دموعه..وقال.. إن شاء الله يا أمي.. إن شاء الله هيرجعوا بيهم..!!!
——————بقلمي مريم نصار..
بعد فتره كبيره..
مراد : جه.. وقال لفهد أنه جاب إذن السفر..وهيسافروا كمان ساعتين..
وقعد جمب فريحه..وباس ع راسها.. وقال.. أوعدك يا فريحه.. اني هرجع بتالين.. وبص ل تيم..هى هتفوق امتى ياتيم..!!
تيم : بجمود.. المفروض دلوقتي يفوقوا..
مراد : قام بسرعه..وقال..طيب خلي بالك منهم ياتيم..انا بحملك المسؤلية الكاملة إنك تحافظ على ترابط العيله..وكمان ياريت تسيطر ع رينو وفريحه..وتخليهم يكلموا أبويا علشان يطمن..فاهمني ياتيم؟
تيم : بجديه..هز راسه فاهم..
مراد : يلا بينا يافهد.. قبل ما يفوقوا..لازم نمشي دلوقتي..علشان منتعطلش..!!
فهد ؛ ودع رينو..وقال يلا بينا.. وخارجين من المستشفى.. وركبوا العربيه..
Автор: Меріам Насар
فون فهد رن وكانت جيسيكا..
فهد : قلبه بيدق وبص ل مراد وقال بخوف.. جيسيكا يامراد..
مراد : بلهفه..رد عليها بسرعه.. بسرعه يافهد.. وقولها إننا جايين لوحدنا وهنفذ كل طالبتها..
فهد ؛ هز راسه ماشي.. ورد عليها وقلبه خايف أنها تكون قربت من بنته.. وقال بغيظ مكبت.. الو..
جيسيكا : بضحكه بارده.. هالو سفيان. اتعلم..!! اشتقت لذلك الصوت كثيراً.. ولكن قريباً سنلتقي. ولا أريد أن أسمع منك غير أنك ستأتي أنت وقا’تل أبي..!!!
فهد : قبض ع أيدو وقال بغضب واضح.. نحن قادمون. وسنفعل كل شيء أنتي تريديه.
وكمل بتهديد..ولكن..!!! اعلمي جيداً جيسيكا.. إن أصاب أبنائي مكروه.. وإن حدث لهم خدش أصغر من الثغره.. صدقيني سأجعل الجح’يم يتوسل إلي بأني ارحمك من عذابي لكي..!!!
جيسيكا : بإعجاب..اووو يعجبني هذا.. لطالما أحببت هذا الأسلوب منك وحدك أنت سفيان.. وكم انا متشوقه للقائنا الأول بعد كل هذه الأعوام..
والآن أنصت الي جيداً. عندما تصلوا إيطالي.. سيكون بانتظاركم سياره خاصه.. وع رأسهم حارسي الشخصي.. اوليفر..وسيقلك إلي هنا.. في انتظارك سفيان..!!! وقفلت..!!!
فهد : صك ع أسنانه بغضب العالم..وقال أقسم بالله مهرحمك.. أقسم بالله لاخليكي تتمني المو’ت من إللي هعمله فيكي..
مراد : بغضب مكبت..قال. هيحصل.. أقسم بالله هيحصل.. بس عايزك تتمالك أعصابك.. أنا دلوقتي لازم أتصل على أمي..علشان اتأخرنا جداً عليها .ولو اتصلت علينا ومردناش.. متقلقش.. عايزك هادي أتفقنا..
فهد : حط راسه بين ايديه.. وبيفكر في طريقه يعذب بيها جيسيكا..
مراد : أتصل علي مريم..وردت عليه..
مريم : بإبتسامة حب.. السلام عليك يانور عيني..
مراد : أول ما سمع صوتها..دموعه غلبته..وقال بصوت مبحوح.. اذيك يا ست الكل..
مريم : أنا بخير طول ما انت وأخواتك وأحفادي بخير ياحبيبي..
مراد : بيحاول يبتسم لكن معرفش..وقال..كـ..كلنا بخير يا ست الكل.. أحم امبراطورك فين اومال؟
مريم : بقلق.. آدم في المكتب..وبيقبض الحرس رواتبهم..بس صوتك ماله يابن قلبي؟
مراد : أبتسم بتمثيل..صوتي زي الفل يامريوم.. اء.. أنا اتصلت عليكي علشان أقولك إني أنا والواد آدم وفهد رايحين مركز تدريب وهنبات الليله هناك..وهناك الشبكه زفت.. فقولت اطمنك علينا..
مريم : بقلق..مش عارفه ليه حاسه إنك بتخبي عليا يابن بطني..!!
مراد : غمض عينيه بوجع وقال بثبات.. اخبي عليكي ايه بس ياحبيبتى.. طيب دانا لسه خارج من المستشفى..كنت عند البت… آرين وتالين.. واتعشينا عشا ملوكي..ياااه البت آرين صدعتني..وعايزه ترجع البيت..!!. مش عارف أنا هو في أحلا من المستشفيات ههه..متعرفش البت دي.. أن مستشفى النور دي لينا فيها أكتر من جناح.. هههه.. قولتلها متستعجليش.. تيم هيخلص كل الجلسات..وهترجعي انتي وتالين إن شاء الله..
ومسح دموعه بسرعه..وبص من الازاز وبيتنفس بهدوء علشان متحسش بحاجه..
مريم : أبتسمت بحب وقالت.. ريحت قلبي ربنا يريح قلبك.. وتروحوا وترجعوا بالسلامه إن شاء الله..
مراد : بغصه.. أمي..!!!
مريم : بحنان. نعم يا نور عيني..
مراد : عايز دعوه حلوه منك انا وفهد وآدم حفيدك..!!
مريم : غمضت عينيها وقالت.. ربنا يكرمكم ويستر طريقكم ويكفيكم شر الطريق وشر صديق السؤ. وينصركم على اعدائكم..ويجعل السلامه ليكم خير رفيق.. ويجعل النصر حليفكم..ويزيل عنكم الكرب والشده.. وأسأل الله العظيم ستره وحفظه ورعايته وأمانه محاوطينكم ياولادي انتوا وأحفادي..!!!
——————بقلمي مريم نصار.
بعد فتره كبيره.. في إيطاليا..
جيسيكا : دخلت على البنات وشافت الاكل زي ما هو..
آرين : بصتلها بكُره كبير..ولعن’تها بالعربي..!!! وبصت بعيد..
تالين : باصه في الأرض..ودموعها ع خدها.. وكل تفكيرها في أمها وعيلتها..
جيسيكا : مشيت كام خطوه..وقعدت قدامهم ع كرسي وحطت رجل على رجل..وقالت بكبرياء.. لماذا هذا الطعام مازال كما هو؟ إن لم تأكلون فلن أهتم لامركم..
آرين : بغيظ..لا نريد منكِ شيئاً سوى أن تدعينا وشأننا.. وأريد أن أعرف اين نحن..!!!
جيسيكا : بغرور.. أنتم خارج البلاد منذ أمس.. أنتم في إيطاليا وهذا قصري الخاص.. قصري رائع أليس كذلك..!!!
آرين وتالين بصوا لبعض بصدمه كبيره..وقالوا.. إيطاليا..!!!
آرين : بتحاول تفك نفسها..وقالت بخنقه.. فكي تلك القيود اللعينه.. نريد أن نذهب الآن..!!
جيسيكا : مسكت المس’دس وحطته تحت دقنها.. وقالت ببرود.. أممم.. إلى أين عزيزتي..!! أنتما أمامكما وظيفه ابتداءً من اليوم..!!!
آرين : بعدم فهم..وظيفه لنا؟ أنا لم أفهم شيئاً..ماذا تريدين.. ولماذا نحن هنا؟
جيسيكا : بتحذير..اخفضي صوتك.. وإلا ستندمين.. وعندما يأتي والدك إلي هنا سيرى مالا يرضيه..
ولكن سيرضيني.. واعلموا جيداً أنكما ستغادرون البلاد اليوم عند التاسعه صباحاً..
آرين : فتحت عينيها بدهشه..وقالت..والدي..؟؟! وضحكت بأمل..وقالت..حقا أبي يعلم أين نحن الآن؟
جيسيكا : قامت وقفت بغيظ..وقالت مالذي يضحك..!! أنا سادمر المدعو الحوت والصقر..ولكن بطرق مختلفة.. سي’موتون بأبش’ع الطرق. والآن انتظروا..
وندهت ع اوليفر بصوت عالى.. اوليييڤر…!!!
Автор: Меріам Насар
آرين وتالين خافوا..
اوليفر : دخل بسرعه..نعم عزيزتي. وشاف آرين.. وقال بإعجاب وانبهار..يالها من فائقة الجمال..
آرين : كشت في نفسها وخافت منه.. ومن ضخامة جسمة المبالغ فيه..
تالين : شافت اوليفر وقلبها دق بخوف كبير من شكله وعضلاته.. والوشوم المرسومه.. وغمضت عينيها ودموعها نزلت..
جيسيكا : بشماته.. عندما نق’تل الحوت والصقر.. أفعل بهم مايحلو لك..!!
اوليفر : بص ل تالين..وانبهر وقال..اوو. لم أرى مثل هذا الجمال والبراءة يوماً.. وقرب من تالين بوقا’حه..وقال.. حسنا سننزع غطاء الرأس هذا.. لأرى اكتمال الجمال الرائع…
تالين : غمضت عينيها جامد..وعيطت بذل كبير..وقالت.انت لا يحق لك أن تفعل هذا… أرجوك لا تفعل.. أبتعد عني..
آرين ؛ بغيظ..وصوت عالى.. أبتعد عنها أيها الحقير.. لا تلمسها.. وإلا قتلتك..
اوليفر : رفع حاجبه بتعجب..وساب تالين وقرب من آرين..وقال..اوو أنتي أيتها الصغيره.. تريدين قت’لي أنا.. ههههه.. حقا؟
اتقدرين على حمل الس’لاح أيتها الجميله.. حسنا سننزع غطاء رأسك أنتي.. اريد ان اقتل على هاتين اليدين الناعمتين..!!!
آرين : صرخت وبعدت راسها بعيد.. وقالت أبتعد عني…
تالين : صرخت فيه.. أرجوك لا تفعل هذا بها.. أرجوك.. أبتعد عنها…!!!
جيسيكا : واقفه وبتضحك عليهم كأنها يتتفرج ع فيلم.. ووصلتها رساله خاصه ان مراد وفهد وصلوا المطار.. وبعدها فونها رن.. وقالت بجدية..
اوليفر..دعك من كل هذا الآن..سفيان يتصل..وهو الآن يوجد في المطار.. وردت عليه..وقالها أنهم في المطار..وقفلت..
اوليفر : نفخ بخنقه..ونزل أيدو من ع حجاب آرين.. وقال بتوعد.. لنا لقاء خاص معكم أيتها الجميلات.. فأنا لم أرى مثل هذا الجمال الخلاب يوماً..
ورجع وقف قدام جيكسيا وقال.. حسنا سنذهب الآن.. ونصف ساعه سنكون امامك سيدتي..
جيسيكا : تمهل قليلاً.. فعلت ما طلبته منك.؟
اوليفر : بابتسامة نصر..قال..نعم حبيبتي..القصر جميعه ملغم بالمتف’جرات..
جيسيكا : بتوعد وشر…حسنا.. عند عودتك أبلغني لكي أرحب ترحيباً يليق بهم..!!!
وخرجوا من الاوضه…!!
آرين : بتنهج بصدمه كبيره وهمست..متف’جرات..!!!
تالين : بشهقات..هما هيعملوا إيه في بابا وخالو يا آرين.. لأ لأ أنا خايفه اوي عليهم.. أنا مش عارفه أفكر..
آرين : دموعها نازله بصمت وجسمها رجف.. وبصت ل تالين..وقالت..متخافيش يا تالين.. بابي وخالو أكيد هيتصرفوا.. أيوه و آدم.. وخرجت منها شهقة عياط وقالت.. آدم وعدني أنه هيقتل اي حد يقرب مني.. آدم هيجي يا تالين.. آدم مش هيسكت أنا واثقه من كدا..
تالين : بعياط مكتوم..ماما..ياترى عامله ايه دلوقتى؟ اكيد بتعيط وتعبانه..
آرين : عيطت.. ومامي أكيد منهاره وهتموت من الخوف علينا.. وماما مريم وبابا آدم.. والعيله كلها.. وغمضت عينيها وقالت كان نفسي أشوف فرحتهم برجوعي تاني..كان نفسي افرح العيله كلها بيا.. بس شكلها كدا النهايه..
تالين : بشهقات.. لأ لأ متقوليش كدا يا آرين. أنتي من وقت ما جينا هنا وأنتي بتقويني.. وأنتي قولتي إن أبيه آدم مش هيسكت.. وأنا دلوقتي حسيت بالأمل.. لأن أبيه آدم ديما بيوعدني وبينفذ وعده..
آرين : غمضت عينيها بترجي كبير وقالت.. أنت فين يا آدم..!!! أرجوك تعالى بقى..!!
——————بقلمي مريم نصار.
بعد شويه.. ف المطار..
فهد ومراد واقفين..
مراد : بص حواليه كويس..ونفخ بخنقه وقال.. اتأخروا ليه؟
فهد : شاور ل مراد بعينيه..وقال.. بص هناك كدا يامراد..ع يمينك..!! بس متحاولش تلفت النظر..
مراد : نزل يربط الكوتشي. وسرق النظر.وشاف واحد طول بعرض وشكله بيراقبهم.. واتعدل.. وقال.. أممم ده تبعهم.. منا قولتلك أكيد هي مراقبانا تشوفنا جايين لوحدنا ولا معانا حد..!!
فهد : نفخ بخنقه وقال..ربنا يستر.. أنت بعت رساله لأدم.؟
مراد : هيتكلم…لكن شاف واحد ضخم جدا جاي عليهم..وهمس لفهد وقال.. أسكت دلوقتي..!!!
اوليفر : قرب منهم..وقال تحركوا معي بدون فوضى..!! سيدتي بانتظاركم..!! واتحرك قدامهم.. وشاور للحرس..
فهد : قبض ع ايديه.. واتحرك. وراه..هو ومراد..!!
خرجوا من المطار.. ووقفوا قدام عربية خاصه..
اوليفر : سيتم الآن تفتيشكم.. ولا نريد أي مقاومه منكم. حيث لا يواجه ابنائكم خطر حقيقي..
فهد : غمض عينيه.. ورفع أيديه.. وهز راسه وسمح ليه..يفتشه..
مراد : رفع أيديه.. وبيحفر شكل اوليفر والحرس في دماغه..!!
اوليفر : فتشهم كويس وملقاش معاهم اي حاجه.. وقال حسنا..اصعدوا في هذه السياره..
مراد : وفهد ركبوا العربيه..واتحركوا..
Автор: Меріам Насар
في القصر..
جيسيكا : بتعمل تمارين الصباح..وبتجري في القصر.. وبعد كدا نامت على شيزلونج قدام البيسين.. وبتشرب مشروبها الخاص..وحطت السماعه بتسمع ميوزك..
بعد دقايق..
مايا : جت بسرعه.. سيدتي..لقد عاد اوليفر..!!!
جيسيكا : شاورت لمايا..وقالت اذهبي إلى ماركوس. يفعل ما أمرته به..!!!
مايا : بايماء..حسنا سيدتي.. واتحركت بسرعه..
جيسيكا : بتهز راسها بهدوء.. مع نغمة الميوزك. وأخدت نفس عميق..وحست بالنصر أخيراً..وقالت.. سفيان..!!
اوليفر : دخل القصر بالعربيه..والعربيات داخله وراه.. ونزل.. والكل نزل من العربيات.. ومحاوطين فهد ومراد..
اوليفر : شاور ليهم..ومشيوا لحد البيسين.. وقال بسعاده.. سيدتي. اليكي هذا.. وشاور ع مراد وفهد..
جيسيكا : شالت السماعه..وحطت الكاس.. وقامت وقفت بكبرياء.. ولفت حوالين مراد وفهد.. ووقفت قدام فهد.. وبصت ليه…
مراد: اول ما دخل القصر هو وفهد بيبصوا في كل مكان يمكن يقدروا يلمحوا بناتهم..
فهد : قرفان منها..وعايز يقتلها. لكن ماباليد حيلة.. وبص ليها بِكُره كبير وشر أكبر..
جيسيكا : أبتسمت بثقه..وقالت.. اوو سفيان.. مازلت كما أنت.. لياقتك البدنية والرياضية.. ويبدو عليك الوسامه أكثر من قبل.. أحببت هذا.. لطالما كنت معجبة بك دائماً.. ولكن…….!!!
فهد : قاطعها بغضب..وقال. أين أبنائي..؟!
جيسيكا : ضحكت ببرود..وقالت.. أبنائك.؟! تقصد ابنتك.. وابنة هذا الوضيع..وصكت على أسنانها بغيظ..ووقفت قدام مراد..وقالت بتوعد.. أنت قتلت أبي كيفين.. والآن حان الوقت لأخذ ثأري منكم جميعاً..
مراد : بثبات.. يبدو إنك مازلتي متوقفه بالزمن.. فلقد مرت أعوام عده..ونحن كنا نؤدي واجبنا..
جيسيكا : زعقت..واجبك أن تق’تل ابي ايها الوق’ح؟
مراد : بثبات انفعالي.. واجبي أن احمي وطني.. وليس لديكي الحق بأن تأخذي شيئاً ليس لك من البدايه.. وهذا الفعل من الماضي.. والآن ماذا تريدين؟
جيسيكا : بشر.. أرواحكم..!!!
مراد : هز راسه حسنا لكي هذا..ولكن قبل كل شيء.. ابنائي يعودوا كما كانوا..الي مصر..
جيسيكا : ضحكت.. وقالت..وهل أنت متوقع أن يحدث شيء هكذا.. أنتم الآن تحت قبضتي..!!
فهد : قال بمكر.. لأ هذا كذب جيسيكا.. ولسنا في قبضتك.. وإن حدث لنا أي شيء..ستندمين بالتأكيد نحن نعلم جيداً ماذا نفعل..فلا تتهاوني بنا وإلا اقتربت نهايتك…
جيسيكا : كشرت عينيها وقالت..ماذا تقصد؟ هل تعاونتم مع الشرطه؟
فهد : قرب من وشها وقال… لا ولكن هناك مفاجأت كثيره.. ولكن دعينا الآن من كل هذا .. وأريد أن نتعاون من جديد..جيسي..!! اتتذكرين هذا جيداً.. كنت أنا حلمك.. ومن الواضح أنك لم تنسي حبك لي إطلاقا..
جيسيكا : بلعت ريقها وواقفه بثبات.. أحم.. وحاولت تبتسم وقالت..كذب سفيان.. أنت لن تخدعني ثانيه..
فهد : رفع كتفه وقال. حسنا جربي هذا..
جيسيكا : هزت راسها وقالت..حسنا. أذهب إلى هذه السياره.. وأنت وشاورت ع مراد وقالت.. أذهب إلى داخل القصر..!!
فهد : بلع ريقه بقلق..وقال لماذا.. اسمعيني جيسيكا.. دعيه يذهب ومعه الفتاتين.. وأنا سأظل معك..وافعلي بي ما تريدين..
جيسيكا : هزت راسها لأ..لن أصغي اليك مرة أخرى سفيان.. وزعقت لمراد وقالت.. والآن أذهب إلى داخل القصر..
مراد : بصوت جهوري.. أريد أبنائي والآن فهمتي؟
وصوت صرخه من فوق القصر.. وراهم.. ولفوا بسرعه.. وشافوا تالين أيديها مربوطه وواقفه ع سطح القصر.. وجنبها كارلوس ومايا..!! وخايفه وبتعيط..
وقلبهم دق بخوف كبير..
مراد : بصوت عالى وخوف. تاليييييين..!!!
تالين : بعياط هستيري..باااباااا..الحقني بالله عليك يا باااباااا..!!!
مراد : بصوت عالى..متخافيش ياتالين..متخافيش..
فهد : صك ع أسنانه بغضب ومسك دراع جيسيكا بقوته كلها..
الحرس كلهم طلعوا سلاحهم ع فهد .
فهد : من بين أسنانه بغضب..اتركيها جيسيكا. اتركيها وأقسم لك إني سافعل كل شيء..
جيسيكا : كاتمه الألم..وفكت قبضة أيدو.. وقالت بشر.. إن كنت تقول هذا حقا..فلتذهب إلى السياره بدون كلمه واحده..!!
مراد : عينيه على تالين..وبينهج بخوف..وقال. اعمل اللي قالت عليه يافهد..
فهد : بقوه..لن أذهب حتى تتركيها تهبط إلى أسفل القصر.. وسأذهب حينها..
جيسيكا : شاورت ل كارلوس..ينزلوا بيها..
كارلوس : أخد تالين ونزلوا بيها..
فهد : غمض عينيه بقلة حيلة ومخنوق. وبص ع مراد..ومشي لحد العربيه..
جيسيكا : بأمر.. اوليفر..خذ هذا الوقح وأفعل كما أمرتك. وإن حاول الهرب اقتلوا أبنته في الحال…هيا أذهب..
اوليفر : حسنا سيدتي.. ومسك دراع مراد..وقال.. تحرك معي..
مراد : مشي معاه..وجواه غضب كبير جدا.. لكن لازم يستسلم علشان خاطر بنته..ودخلوا القصر..
اوليفر دخل ومعاه الحرس.. وخايفين من مراد..رغم أنه ممعهوش سلاح..
اوليفر : فتح باب غرفة واخد مراد..
مراد : شاف اوضه فاضيه وفيها كرسي..!!
اوليفر والحرس مسكوا مراد وكتفوه وربطوه في الكرسي..من غير مقاومه من مراد خالص.. وكل تفكيرو في بنته..!!!
اوليفر : بعد ما كتف مراد..ضحك بنصر..وقال حسنا لقد انتهينا..
مراد : بتهديد شديد اللهجه.. إذا حدث مكروه لأبنائي.. سوف ترون غضب لم تروه من قبل..!!!
اوليفر : رغم خوفه من تهديد مراد .لكن قرب من وش مراد وقال بشماته. لم يلحق بنا الأذى.. اتعلم لماذا..
لأننا سنغادر جميعاً هذا القصر..ولكن يوجد عدد كبير من الحرس في الخارج يراقبونك….ونحن سنذهب إلى قصر جيسيكا الجديد. وهو أمام الشاطئ مباشرة.. سنقضي وقتا ممتعا وطويلا.. ههههه..
أما أنت..؟!!!
ستظل هنا. لنشاهد أروع انفجار على الإطلاق في وضح النهار.. أتمنى لك وقتاً ممتعاً بين هذه الجدران.. واتعدل وخارج من الاوضه..وقال للحرس.. لا تغفلوا عنه أنه ذكي للغايه.. وحين نصل. ساخبركم بالتنفيذ..
الحرس : كما تشاء سيدي..
مراد : صك ع أسنانه بغضب كبير..وبيحاول يفك نفسه..لكن صعب جدا..
——————بقلمي مريم نصار.
قدام القصر..
الحرس نزلوا آرين وتالين..وسط عياط مستمر..
فهد : شافهم.. وجه ينزل بسرعه..
جيسيكا : حطت السلاح ع راسه وقالت.. لا تتحرك خطوه واحده سفيان.. وان كنت تريدهم احياء.؟ لا تجادلني في أمر.. هيا عُد إلى السياره..
آرين : شافت ابوها وضحكت بأمل .وصرخت باااابي.. باااابي الحقنا ياباااابي أرجووووك..!! بااابي انا خايفه.
فهد : صك ع أسنانه بغضب…وقلبه بيتقطع ع بنته.. لكن لف ليها وقال بصوت عالى.. آرين بنت فهد السيوفي متخافش..وتالين بنت مراد العدوي اقوى من كدا بكتير.. وبكره الصبح هتكونوا في مصر.. أتفقنا..؟!!
آرين وتالين حسوا بالأمل والتفاؤل.. وبدأوا يهدو شويه..
جيسيكا : شاورت للحرس وقالت.. كل فتاه في سياره خاصه.. وانت سفيان لأ تتحدث بدون أمر مني..ولا تحاول أن تفعل أي شيء..حينها أبنائك سيدفعون ثمن تهورك.فهمت؟.. وركبت وقالت بأمر..هيا تحرك..!!!
فهد : ركب جمبها.. وعيونه ع البنات..ومش قادر يعمل حاجه.. لأن اوليفر وكارلوس شكلهم متدربين كويس..وكمان الاسلحه وعدد الحرس كبير..
جيسيكا : للسواق.. هيا تحرك..
العربيات خارجه من القصر..
فهد : بص ع القصر.وشاف حوالي عشر حراس رايحين جايين قدام باب القصر الداخلي….وقلقان ع مراد..!!
بعد حوالي عشر دقايق.. وصلوا للقصر التاني.. وكان القصر مبني في بداية الشاطئ.. وحواليه البحر ويخت و أكتر من لانش ودراجات بحريه.. وحطوا آرين وتالين في اوضه وواقف عليهم حراسه..
وفهد حطوه في اوضه وفيها انتيكات وتابلوهات كتيره مرسومه..وشاشة عرض..وفتشوه تاني كويس وشافوا سماعة بلوتوث صغيره في ودنه بيتواصل بيها مع مراد. لكن شالوها وكسروها..وانقطع الإتصال بين فهد ومراد..
Автор: Меріам Насар
فهد رايح جاي ومخنوق جدآ وعايز يول’ع فيها..وقلبه قلقان على البنات ومراد..!!
جيسيكا : دخلت. ومعاها اوليفر..!!
فهد : وقف مكانه وبصلها بكُره واضح.. وقرب منها وقال.. ماذا تريدين؟ وماذا يدور في رأسك.. لما كل هذا التلاعب.. صدقيني ستخسرين كثيرا..!!!
جيسيكا : بصت ف عينيه وقالت بقوه وشر.. لقد خسرت كثيرا في الماضي. وكل هذا بسببك سفيان.. ولكن هذا لن يحدث ثانية..
وايضا بسبب ثقتي بك.وكنت أنت جاسوساً.تتلاعب بنا.. وخسرت كل شيء..
وزعقت…كل شيء سفيان..عملي وأبي والصفقه.. وتم سج’ني خمسة وعشرون عاماً.. ولكن…!!! لست أنا من يستسلم بكل هذه السهولة.. لقد خططت لكل شيء..
فهد : بِشك.. إذن أنتي كنتي خلف كل الذي يحدث لنا في الماضي..تخميني صحيح.. أليس كذلك.؟!
جيسيكا : ضحكت بِغل..!! وقالت بشر..نعم سفيان.. أنا.. أنا جيسيكا إبنة كيڤين..فعلت كل هذا.. ولن استسلم حتى موت’كم جميعا..
ولفت حواليه وقالت.. انتظرت ثماني عشرة عاماً. لهذه اللحظه.. ولكن وقتها كنت لا أملك شيء.. كنت أعيش في السجن الانفرادي. وكانت غرفة سيئه للغايه.. وعندما اغضب..كرهي لكم يزيد.. واقسمت اني لن أترككم تنعمون.. إلي أن حدث أمر لم يكن في الحسبان.. وتم تهريبي من خلال رئيس منظمة منذ سنوات قليلة..لقد سمع عني الكثير..ويريد أن يرى من هذه السيدة التى هزمت الكثير بقوتها وزكائها.. وبدأت في وضع خطط للمنظمه حتى اثبت وجودي بينهم.. وأصبحت عملاقة المافيا.. المسيطرة على أكبر الدول في تجارة كل شيء غير مشروع.. وأصبح لدي ثروه طائله.. ومن هنا قررت الان’تقام.. ورجالي اتو الي بكل شيء عنك أنت والصقر والامبراطور..!!!
فهد : فتح عينيه بصدمه… الامبراطور..؟!!! وافتكر بواب العمارة لما قال الشخص اللي جه قال إنه إسمه فهد..!!! وقال بصدمه.. إذن إغتيا’ل الامبراطور كان من تخطيطك أنتي..؟؟!!
جيسيكا : بغضب..أجل..ولكن للأسف لم يمت.. أنا من أرسلت لكم رسالة تهديد.. وأمرت رجالي بإشعال الن’يران في سياراتكم..وهي فارغه..لكي اتلذذ بحيرتكم.. وأنا من أرسلت اوليڤر لإشعال منزلك أنت والصقر..!!!
فهد : بص ل اوليفر بغضب شديد وقبض على أيديه..وقال جواه.. أنا أقسمت إني اد’بحه..!!!
اوليفر : واقف بثقه..وفخور بحديث جيسيكا عنه..
جيسيكا : كملت وقالت بصوت غض’بان.. أنا من أرسلت اوليفر ليفعل كل شيء أريده..
فهد : بإستفهام..ولكن جيسيكا من أين اتيتي بكل هذه المعلومات بسهوله..!! وفي ظل أعوام قليلة؟ لأننا لم نجد مراقب يتجول ويتج’سس علينا.. أليس هذا مثير للاهتمام؟!
جيسيكا : ضحكت بسخريه وقالت.. اتظن أنني ساضيع وقتي..!! إن كنت تتذكر صديقك الخا’ئن.. المدعو وليد الشامي..!!!
فهد : هز راسه أممم..كدا بقى كل حاجه واضحه.. وقال. للأسف وليد ما’ت قبل أن يأخذ جزاؤة مني..
جيسيكا : ضحكت وقالت.. وليد لم يمت بل قُ’تل.اانه كان خائن…و الخا’ئن في قانون جيسيكا هو إرساله إلى الج’حيم.. فقد كان وليد عنده شغف الوصول إلى القمه.. بعد خروجه من السجن.. أنا أرسلت اوليفر لياتي به.. وشرحت له إني أريد جميع المعلومات عنك أنت والصقر..مقابل مبلغ ضخم..ولكن وليد كان طموحه غير متوقع..وطلب مني في المقابل أن يعمل معي.. وواقفته.. وعمل معي عام كامل.. وهو من قال أن الامبراطور قريب من قلوب عائلته كثيرا.. والاكثر حبا له هو الصقر.. وهذا جيد..فأمرت بق’تل الامبراطور مثل ما فعل الصقر بأبي.. ولكن قبل التنفيذ بعدة أيام.. اكتشفت خيا’نة وليد لي مع رئيس المنظمة.. ويريد الوقوع بي ليكسب ثقة الرئيس.. ياله من غبي.. عندما اكتشفت هذا.. أمرت اوليفر بتغيير الخطه.. وإظهار وليد الشامي في كاميرات المراقبة لدى المبنى.. وأخذ قطعة زجاج من الكأس الذي يوجد عليه بصمات وليد..ووضعه في المنزل الذي يتم منه إغت’يال الامبراطور.. ونجحت خطتي وتم القبض على وليد.. وذهب اوليفر لإعطاء وليد عقار الموت.. واوهمه أنه سيغشى عليه ويذهب إلى المشفى.ومن ثم ننقذه ويتم تهر’يبة الي إيطاليا.. ولم يعلم أني ارسلته إلى الجح’يم.. وبعد ذلك كنت انتظر مو’ت الامبراطور.. وارسلت اوليفر لقت’له في المشفى.. ولكن كانت العائله بجانبة دائماً..وفشلت هذه المحاوله أيضاً.. وعندما آفاق الامبراطور..ارسلت لكم باقة ورد يوجد عليه كارت تهنئة بأن مصير الامبراطور حتماً هو الموت.. وارسلت ثلاث حروف من القابكم..وهو W-A-H لاشتت انتباهكم.. ومنذ عدة أشهر.. أطلقنا الرص’اص على المدعو زين. وهو ذاهب الى عمله..وللأسف لم يصبه مكروه ونجى من المو’ت. ووضع من الحراسه أكثر مما كنا نظن.. وكل المحاولات باءت بالفشل.. وعندما علمت بحادث ابنتك..اقسمت ان اش’عل ال’نار في قلبك..واجعلك تأتي إلي وأمام عيني.. لتشاهد بعينك عذ’اب صديقك وابنتك العنيده والجريئه مثلك..!!
فهد : قابض على أيديه وعيونه كلها شرار وماسك نفسه بالعافيه..وعينيه ع اوليفر….!!!
جيسيكا : بنصر.. أعترف اني قد انتصرت عليك في النهاية سفيان.. والقادم اسؤ.. أنت لن تتوقع ما الذي انوي عليه ياعزيزي..
وساعترف لك بسر خطير.. وقربت من ودنه وقالت بصوت واطي.. أنا أحبك سفيان.. أحبك أكثر مما ينبغي.. وإن كنت تريد العيش بسلام..؟ تطيع اوامري.. تكون أنت حارسي الشخصي وأنا سيدتك.. ونقضي معا وقتاً ممتعاً..!! وتنسى عودتك إلي مصر نهائياً..!!!
فهد : بعد عنها..وزعق.. أنا لا أريد أن أسمع صوتك أكثر من ذلك..أنا أريد ابنتي الآن.. اريد ان أعرف ما يحدث معها..فهمتي؟
جيسيكا : ببرود.. إلي الآن ابنتك بخير.. ولكن صديقك الصقر..هو الذي ليس بخير..!!!
فهد : كشر عينيه وقال بِشك..ماذا تقصدين؟!
جيسيكا : اووو سفيان عزيزي أريدك ان ترى شيئاً سيعجبك كثيراً. وهو مثير بالنسبة إلي.. وفتحت شاشة كبيره..
فهد : واقف قابض على أيديه.. و شاف مراد متربط ع كرسي في القصر.. وبيحاول يفك نفسه. لكن فاجأه القصر كله اتف’‘جر..
والن’ار انعكست في قلب الحوت.!!!
جيسيكا : ضحكت بسعاده وقالت..اووو أعشق لذة الإنتصار حقا..!!!
فهد : مراااااااد………!!! وص’رخ بجن’ون وهيس’تريا ومبقاش شايف قدامه من الغضب.. وقرب من جيسيكا..وشالها بقوة وحدفها في شاشة العرض.. ووقعت واتأ’لمت..
اوليفر : صك ع أسنانه بغيظ. وقرب من فهد.. وجه يض’ربه بوكس..!!!
فهد : بغضب واضح..قرب منه.. وضر’به بوكس أكتر من مرة ورا بعض.. كأنه بيشفي غليله من كل حاجه في اوليفر..
اوليفر : بياخد البو’كس وبيرجع لورا..وفهد غضبان لخسارته أكتر من أخوه.. وعيونه كلها دموع ونار ثايره..
جيسيكا : قامت بسرعه..واتغاظت وهجمت ع فهد تض’ربه..
فهد : شال اوليفر بالعرض ع ضهره..ولف بيه..وحدفه على الانتيكات والصور..والس’لاح وقع بين الانتيكات.
جيسيكا : ضرب’ته بوكس قوي وقالت..بغضب. لا تنسى أن ابنتك في قبضتي سفيان.
فهد : بينهج بغ’ضب شديد..وعينيه مش شايفه غير النار..وقلبه بيردد مراد خلاص انتهى.. وصرخ فيها بغضب..وكان فعلا حوت عايز يبلعها ويدمر كل حاجه.. وقرب منها وشد شعرها.. وضر’بها قلم بقوته كلها..وبقها اتجرح..
جيسيكا : بتحاول تجيب الجهاز تطلب الجارد.. لكن فهد ماسكها كويس..
اوليفر : بيكح وبيقوم..
فهد : بص ع جيسيكا.و اوليفر.. وبينهج بصوت عالى.. وشاف خن’جر متعلق على الحيطه.. وزق جيسيكا بقوته كلها..واتخبطت في الازاز واتك’سر بيها..
وفهد جري ونط على الكرسي بسرعه وجاب الخ’نجر..وف ثانيه نط ع اوليفر..وكتفه من الخلف.. ومن غير كلمه.. رفع راس اوليفر وسحب الخن’جر على رقب’ته ود’بحه. وال’دم طار على كتف جيسيكا..
اوليفر : نزل على ركبه..ووقع على وشه وم’ات في وقتها..
جيسيكا : شافت غض’ب الحوت..ودب’ح اوليفر من غير ما يرمش..
وفكرت بسرعه..وشافت فهد باصص علي اوليفر.. وجريت بسرعه على الباب وخرجت.. وطلعت الجهاز..وقالت بصوت عالى..مايا. تحركي بفتاه انتي والحرس في سياره عبر الطريق الشرقي..اذهبوا بها إلي منزل اوليفر..
وأنت كارلوس..تقدم بالفتاه الأخرى وانتظرني في اليخت انت وبضع من الحرس..!!
وباقي الحرس يذهبوا ليقضوا على سفيان.. أرسل إلي جميع الحرس أن يأتوا إلي هنا.. هيا تحركوا.انه ثائر للغايه..!!!
فهد خارج بسرعه يدور ع جيسيكا.. وقابل الحرس وبدأو يض’ربوا فهد.. وفهد غ’ضبه مزود قوته أضع’اف..!! وبيكسر فيهم..!!
حارس : شال تالين ع كتفه وخارج بيها من القصر. وبوقها محطوط عليه شريط لاصق..
تالين : بتقاوم..ومش عارفه تص’رخ لكن بت’ضرب الحارس..
مايا : فتحت العربيه.. وشاورت لحا’رس تاني..
الحارس نزل تالين وضربها على رأسها من الخلف..
تالين اغمى عليها.. والحارس حطها في العربيه وركبوا واتحركوا بسرعه…
——————بقلمي مريم نصار.
ف نفس الوقت بالظبط..
كارلوس ماسك أيد آرين وبيشدها بالقوه ونزل بيها اليخت.
آرين : بتزقه وبتض’رب فيه لكن كارلوس ضر’بها واغم’ى عليها..
جيسيكا نطت في اليخت ومعاها أكتر حر’س كتير غير كارلوس واليخت أتحرك..
كارلوس : بصوت عالى.. سيدتي ماذا حدث..وما كل هذه الدماء..
جيسيكا : بتوعد ممزوج بغ’ضب شديد قالت.. أنه سفيان..قام بذ’بح اوليفر أمام عيني.. وأقسم له إني سابيع أبنته اليوم..
وبصت لكارلوس وكملت.. أريدك أن تتواصل مع سيد چون ليرسل عدد كبير من الحر’س الي القصر الآن.. وأنا سأقدم له هاتان الفتاتان.. ويأخذهم بعيدا.. وليصبحوا من اليوم فتيات ليل..!!!
Автор: Меріам Насар
قدام القصر…
فرملة الريس.. ونزل الديزل.. وجري بسرعه. ع القصر. وطلع س’لاح ح’اد شبيه بال’سكين. واول ما شاف حارس بيجري.. وجري ونط بسرعه وغرز السك’ينه في كتفه..
الحارس : ص’رخ من ال’ألم..
آدم مراد : رفع راسه لورا وحط السل’اح ع رق’بته.. وقال بتهديد.. اين الفتاتين؟
الحارس : هز راسه..وقال بخ’وف لا أعلم.. لا…….!!!
آدم مراد : من غير تفكير.. سحب الس’لاح ودبح’ه. وزقه ع الأرض..
وشاف واحد بيهرب وجري عليه.. ووحدف الس’لاح في رجله ورش’قت فيها.. وآدم ضغط ع رجل الحا’رس..وقال بتهديد.. اين الفتاتين؟
الحارس : خا’ف يتكلم من شر جيسيكا….!!
آدم مراد : سحب الس’لاح ولسه هي’قتله..
واحد من وراه قال.. هاااي أنا أعلم أين هم.. وكان واقف وجمبه كل’ب حراسه..
آدم مراد : قرب منه بنرفزه..
الشاب : بجديه أسمع انا لست معهم.. أنا كنت أقف على الشاطئ ورأيت كل شيء..!!
آدم مراد : قاطعه..هيا تكلم اين هم..؟
الشاب : رأيت شخصان وامرأة أخذوا فتاه في سياره من هذا الإتجاه.. وفتاه أخرى على هذا اليخت هناك. ومعها سيدة وحر’س بعدد كبير..
آدم مراد : ضغط ع أسنانه بغ’ضب..!!
الشاب : بتفهم.. أسمع انا سأقدم المساعده.ثق بي.. أنا سأذهب خلف السياره وأنت…..!!!
آدم مراد : بتفكير لأن مفيش وقت..قاطعه وقال.. حسنا.. أذهب..
الشاب : ركب العربيه..وقال للك’لب.. هيا اصعد كاسبر..!!
الكل’ب ركب بسرعه..
آدم مراد : قرب من العربيه..وطلع مس”دس وقال استخدمه عندما يلزم الأمر..
وبخفة يد آدم حط جهاز تتبع في العربيه. لانه مش واثق فيه. لكن لازم حد يلحقها..وهو هيتصرف..!!
الشاب : هز راسه حسنا..وساق بسرعه..
آدم مراد : اتعدل ولف للبحر..و شاف اليخت.. وجري بسرعه كبيره جدا.. ونط بسرعه في البحر وركب لانش سريع.. واتحرك ورا اليخت..
——————بقلمي مريم نصار.
عند فهد..
بي’ضرب فيهم وبيتفادى ضر’ب الن’ار بأعجوبة.. وهما بيض’ربوا فيه.. وعدد الحرس كبير.. فهد مش شايفهم كلهم..
فهد : بيض’رب فيهم..
حارس : قام بأ’لم..ومسح الد’م من ع بوقه.. وشاف تمثال من البرونز..ومسك التمثال وفهد مش شايفه.. وقرب من خلف فهد بحظر. وبيرفع ايدو عشان ي’ضربه بيها ع راسه…!!!
صوت من وراه بقوه..حاااسب يافهد بص وراااك..!!! ومسك واحد بيض’رب فيه بقوه مضاعفه..
فهد : بيلف وشاف الحارس وض”ربه..لكن بص قدامه واتصدم.. وقال بدهشه.. تيم..!!! —–
في الطريق..
الشاب سايق العربيه ومراقب عربية مايا.. وقرب يوصل منهم.. وخبط في العربيه.
الحارس : زعق وقال..هاااي أنت لا ترى إني أقود أمامك؟
الشاب : حسنا سيدي اعتذر ولكن أنت تزيد من سرعة القياده وهذا أدى إلي تهوية إطار سيارتك الخلفي..!!
الحارس : وقف وقال بزهق.. أو تبا.. ونزل يشوف فردة الكوتش..
الشاب : بدهاء..هاي كاسبر.. انتبة إلي ارجوك.. أريد منك أن تنسى كل شيء حدث..وننقذ هذه الفتاه.. أذهب أنت واقضى على هذا السائق المتع”جرف..هيا..ولكن كن حذراً أتفقنا..؟!
الحارس : شاف الكوتش زي ما هو.. ولف عشان يزعق وفتح عينيه بزهول..وكان الكل’ب كاسبر أسرع منه وهجم عليه..
في نفس الوقت تحديداً..
آدم مراد : قرب من اليخت.. وحاول ينط فيه. ومسك في حبل واتشعلق فيه ونط وطلع بخلث”ه.. ورفع راسه بص على الحرس..
الحرس كتير ومسلح”ين.وكان أغلبهم واقفين تحت قدام السلم. ووراهم اوضه مقفوله وفيها آرين..
آرين : فاقت..وبتصرخ باستغ”اثه..وحاسه أنها خلاص هتفقد الأمل..!!
جيسيكا : رايحه جايه وغضب”انه وثايره.. وطلعت الفون واتصلت ع شخص شغال معاها.. وقالت بتوعد.. هالو. اسمع چون.. اشكرك على المساعده.. وسيصلك اليوم فتاتات فائقتان الجمال.. أريد منك الليله أن تفعل بهم مايحلو لك. وأريد فيديو خاص بهم أتفقنا..؟ حسنا وقفلت..
آدم مراد : سمعها وعينيه اتحولت لشر”ار.. واتحرك بخفه. وقرب من حارس على سطح اليخت.. ومسك راسه لفها بسرعه وما”ت في وقتها..
وطلع سل’اح كاتم للصوت.. وشاف واحد عند آخر اليخت ونش’ن عليه وقت’له..
ونزل ع السلم بشويش.. وقرب من حارس..ولف دراعه حوالين رقبته وضغط عليها ومنع دخول الأكسجين لحد ما ما’ت..
واحد من الحرس شافه..وزعق هاااي أنت. وض’رب نا’ر عشوائي..
آدم مراد : بيجري بسرعه. ونط من مكان لمكان.. وهرب منه..وبيفتح في أغلب الغرف بيدور على آرين لكن مش موجوده..وميعرفش مين إللي موجوده هنا آرين ولا تالين..
جيسيكا : انتبهت ع ضر’ب الن’ار..وخرجت وقالت.. كارلوس ماذا يحدث؟
كارلوس : جه يجري وقال.. الحارس يقول إنه رأى شخص هنا..وقت’ل ثلاث من رجالنا..
جيسيكا : صكت ع أسنانها وضربت قبضة أيدها.. وقالت أيها الحقير.. وبصتله وقالت..
أذهب وأحضر الفتاه.. لقد اقتربنا من الجسر وعلينا الهرب..
كارلوس : حسنا سيدتي.. ونزل ع السلم..
وفتح الباب..و آرين اتخضت وبتترعش وبترجع لورا..
كارلوس : شدها من أيدها..
آرين : بتصرخ بصوت مكتوم علشان اللزق.. وقلبها بينده ع أبوها و آدم..
آدم مراد : شاف اخر الطرقه تلات حراس..بيدورو عليه وجايين في نفس اتجاهه ومسل’حين بالرشا’شات..
آدم مراد : بدهاء.. مسك الميداليه بتاعته.. وحدفها في اوضه وعملت صوت..
الحرس انتبهوا ع الصوت وجريوا بسرعه على الاوضه..
آدم مراد : من وراهم ض’رب واحد برص’اصة..ووقع على الأرض..
الحرس انتبهوا ولفو..وشافوا الديزل..
آدم مراد : فك قبضة أيدو بغضب والمسد’س وقع..ورفع عينيه اللي كلها شر ليهم.. وملامحه كلها بركان ثاير..
الحرس : رغم أنهم مسل’حين لكن قلقلوا من شكل آدم..
آدم مراد : قرب منهم خطوه..
الحارس : رفع الرشا’ش وقال ساطلق عليك…!!
آدم مراد : رفع أيدو التانيه وكان فيها خزنة الرشاش’ات بتاعتهم..
الحرس : اتصدموا طيب امتى وازاي؟
آدم مراد : قرب منهم..وناوي ع الانتق’ام.. وطلع الس’لاح الصغير وج’رح كل واحد منهم في كتفه وركبته يش’ل حركتهم.. واخد منهم الرشا’شات. وحط فيهم الخزنه..وقال بنبرة تخ’وف.. تحركوا الآن..
الحرس : بإستسلام وبيتألموا..رفعوا أيديهم وخارجين..
كارلوس : وصل لسطح اليخت ومعاه آرين..
جيسيكا : قربت منها بغل.. وشدتها من حجابها وضربت’ها بالقلم..وقالت بكره واضح..
لماذا… لماذا والدك لم يستسلم بعد..!! لماذا كل هذا الترابط بينكم..
آرين : رغم قوة القلم..لكن قلبها دق بالأمل من تاني..وقالت بثقه. أنه أبي. أنه مثلى الأعلى وقوتى.. لم ولن يتخلى عني يوماً.. وأنها عائلتي.. نحن عاهدنا بعضنا البعض. أن نظل في ترابط إلي الأبد.. وإن حدث مكروه لشخص واحد. تألمت كل العائله. نحن مثل الجسد الواحد. ويوجد لدينا قلب واحد ينبض بإسم العائله.. هكذا تربينا.. وعلى هذا الأساس يفعل أبى..
جيسيكا : صكت ع أسنانها بغيظ أكبر.. وقالت بتوعد.. إذن أريد أن أرى عائلتك ماذا تفعل حين اقتل’ك الآن..
آرين : غمضت عينيها..واتشاهدت.. وقالت جواها.. أنا أسفه يابابي.. أسفه اني زعلتك في يوم..!!! أسفه يا آدم..كان نفسي أقولك بحبك…!!!
آدم مراد : بنبرة كلها غضب و تخوف.. آرييييين..!!!.
——————بقلمي مريم نصار..
على الطريق..
الشاب : نزل وراح عند مايا..
مايا : فهمت أنه تبعهم ونزلت بسرعه ومعاها سلا’ح.. وبداؤ مشا’جرة وضر ب بينهم..
الحارس التاني نزل بسرعه.. وض’رب الشاب والشاب ضربه..
تالين ؛ مغمى عليها..ونايمه ع الكرسي الخلفي..
الشاب : جري فتح باب العربيه..وعدل تالين ولسه هيشيلها.
مايا : حطت السلاح ع راسه وقالت.. ماذا تفعل أيها الحقير..
الشاب : رفع أيديه..وقال.. أريد هذه الفتاه واذهب. وسأتركك أيضا تذهبين..
مايا : ضحكت وقالت..هل أنت مجنون.. حسنا أبتعد وإلا قتل’تك..
الحارس : هرب من الك’لب وجري بسرعه ع مايا والشاب.
الشاب : بخفة يد.. شد الس’لاح من مايا وزقها.. وبيرفع تالين..
الحارس : طلع سلا’حه ونشن على قل’ب الشاب..
مايا : اتحركت بسرعه تض’رب الشاب.. وفاجأة الرص’اصه جت فيها..والد’م طار على وش تالين..
الشاب : اتحرك بسرعة وزق مايا بعيد عن تالين.. وشالها.. وحط تالين في العربيه بتاعته.. وقفل الباب.. وقلع الچاكيت.. ولف للحرس.. وقال بتوعد…. هكذا الفتاه تكون بأمان.. وصفر تصفيره معينه..وقال كاسبر…!!!
الكل’ب : جري عليه بسرعه..
الشاب : بجديه.. مهمتك حماية هذه الفتاه حين اعود كاسبر..
الكل’ب : وقف جمب الباب..
الشاب : جري عليهم.. ومسك الحارس ض’ربه بوكس ف وشه.. ومسك التاني بركبته في بطنه.. وفضل يضرب فيهم لحد ما وقعوا من الضرب.. وسابهم وراح ع عربيتهم..وهوى الكوتشات..وشال المفاتيح.. وحدفها في البحر.. وركب العربيه بتاعته. وكاسبر ركب في الخلف..
..والشاب بص ع تالين.. ووشها كله د’م ومش باين منه حاجه..لكن شال اللزق من ع بوقها.. وساق العربيه..!!
Автор: Меріам Насар
في اليخت..
آدم مراد : بنبرة تخوف.. آرييييين..!!!.
آرين : فتحت عينيها بدهشه على صوت أمانها.. وضحكت بدموع الفرح وبتنهج وقالت بفرحه. آدم..!!!
آدم مراد : طلع على سطح اليخت وقدامه الحرس كرهي’نه. وشاف كارلوس ماسك أيد آرين والد’م غلى في عروقه..
جيسيكا : بتنهج بغيظ..وقالت بصدمه.. هذا مستحيل.. كيف..!!!
آدم مراد : بتهديد.. جيسيكا.. اتركيها الآن.!!
جيسيكا : مثلت البرود..وقالت.. لن اتركها.. وإن كنت تظن أنك تهددني بهؤلاء الحر’س ف اليك هذا.. ورفعت الس’لاح وقت’لت الحرس اللي قدام آدم بدم بارد..
آرين : اتخضت وبتترعش من شكل الد’م..
آدم مراد : مهتمش..وعينه على أيد كارلوس اللي على حبيبته.. وقال بتهديد.. أنزل يدك عنها..!!
كارلوس : بجرأه..ضغط ع أيدها قدامه..وابتسم بوقاح’ه..
آدم مراد : صك ع أسنانه.. وفي حركه سريعه.. حدف السلاح ورشق في أيد كارلوس..
كارلوس : نزل ايدو من على آرين وصرخ بألم.وبيلعن فيه..
آدم مراد : بعيون من نار. قال.. الديزل لا يكرر كلامه مرتين..!!!
وبدأت الح’رب والض’رب مابين الديزل والحرس.. وآدم بيض’رب بقوته كلها وعايز يوصل ل آرين..
جيسيكا : شافت قوة آدم..وكأنه جيش متكامل ومحترف في ه’جماته.. وبيق’تل بدون تفكير.. وقالت بشر.. كارلوس أقضي عليه الآن..
كارلوس : بشر.. أمرك سيدتي..و طلع سل’اح مطلي بالذهب.. ونشن ع آدم..
آرين : فتحت عينيها بصدمه.. وخافت ع آدم.. وشافت طفاية الح’ريق..وبتفكير سريع.. مسكت الطفايه.. وخبطت كارلوس على دماغه.. وسابت الطفايه بسرعه وخافت وبعدت عنه. وقالت بخوف.. ياخبر دا مجرالوش حاجه؟
كارلوس : أخد الخبطه..واتألم جدآ..واتغاظ..وقام ولف ليها..بنظرة شر..
آرين : بلعت ريقها بصعوبه وخافت منه..وبترجع لورا..
كارلوس : بغضب.. أيتها الو: ق: حه..سألقنك درسا قاسيا.. وقرب منها ورفع ايدو يضربها..
آدم مراد : شافه..وجري عليه بسرعة البرق..وض’ربه بوك’س قوي في وشه.. ومسكه من ياقته..وبوك’سات ممي’ته في ضلوعه..
وجه شابين كمان يضربوا آدم..لكن مش قادرين عليه..
آرين : انبهرت من ضرب آدم فيهم.. لكن صرخ’ت..
جيسيكا : شافت قوة آدم..وراحت عند كبينة اليخت.. وقالت لمساعد القبطان.. أهبط إلي الأسفل.. وأجهز باللانش سنهرب أنا وكارلوس والفتاه الآن هيا تحرك وأنا سأصعد لأتي بالفتاه.. وطلعت فوق بسرعه. وشدت آرين..
آرين : صرخت وبتزق جيسيكا..وقالت الحقني يا آدم..
آدم مراد : جري عليها بسرعه.. لكن طلع قدامه كارلوس وماسك س’كينه..وبيهوش على آدم..
جيسيكا : شدت آرين..وقالت بغضب..اقت’له كارلوس. وانتي أيتها الوق’حه الثرثاره.. تحركي معي الآن..
آرين : بغيظ ودفاع..ابتعدي عننننني أنا أكرهك كثيرا..
آدم مراد : صبره نفد..وحب ينهي الموضوع..وضرب كارلوس. في ضلعه..وحس بك’سر الضلع.. وشد الس’كينه منه ولف ضهر كارلوس على صدره ورفع راسه لورا ولسه هيسحب الس’كين على رقبته
كارلوس : بينهج وبيتألم ومرعوب..
جيسيكا : هددته ب آرين..وقالت..توقف وإلا ألقيت بها في الماء..
آرين : بصت وراها وشافت شكل الميا مخيف..
وغمضت عينيها وخايفة جدآ..
آدم مراد : صك ع أسنانه. واستسلم علشان آرين وكمان معاها س’لاح..
..وساب كارلوس.. وباقي الحرس حاوطوا آدم وكتفوه..
جيسيكا : ضحكت بنصر.. وقالت..من الواضح إني استخففت بقوتكم..ولكن الآن يجب علي أن احسم الأمر.. الي اللقاء..
وبصت ل آرين وقالت.. اذهبي الى الجح’يم.. وزقت آرين في البحر..
آرين : شهقت بخوف..وصرخت…ووقعت في الميا..قُرب الجسر..
آدم مراد : دخل في حالة غضب.. وبيحاول يفك نفسه منهم.. علشان يلحقها.. ولكن شاف السرعه القصوى والأداء المبهر.. أعلا الجسر..
وفاجأه الفهد الاسود نط من ع الجسر علشان ينقذ أخته..
آركان : بيجري بسرعه قصوى علشان يلحق آدم و آرين. لكن شاف جيسيكا وهى بترمي أخته في الميا وقلبه دق بخوف كبير.. ومن غير تفكير.. نط من ع الجسر..
آرين : بتحاول ترفع راسها عن منسوب المياه لكن صعب جدا.. وبتشهق ومش قادره بتحاول تتنفس..!!
آدم مراد : عينيه اتحولت لشي”طان..وصرخ بصوت من نا’ر وقوته اضاعفت أضعاف.. واتحول لديزل حقيقي وبيدوس على اي حد قدامه.. وبيض’رب فيهم.. كأنه وح’ش ث’ائر غضبان لدرجة الهل’اك..
جيسيكا : شافت آركان هينقذ آرين..واتغاظت من قوة وإيمان العيله. وأنهم ع استعداد يضحوا بحياتهم علشان بناتهم..ورفعت الس’لاح وبتضرب نار عليه..
آركان : بيعوم بسرعه.. وشاف ضر’ب النار عليه.. ونزل تحت الميا..وغير مساره كتمويه..
جيسيكا : صكت ع أسنانها يغضب شديد.. وافتكرت ضربها للنار لفهد.. وشافت اللانش جاهز..ولفت للديزل.. وقالت بصوت عالى. اتركه كارلوس.. وتقدم..
كارلوس : جري بسرعه وماسك جمبه.. ونط في اللانش.ووقع وغمض عينيه بألم وتعب.
آدم مراد : واحد هيضربه بالر’شاش.. مسك حارس ولف ضهرو قدامه والرص’اص جه فيه..وبيتفادى أي’ضرب نار..
جيسيكا : بغضب.. اللع’نه عليك..ورفعت السل’احين.. وض’ربت نا’ر عشوائي وهي بتنط في اللانش..
——————بقلمي مريم نصار..
في نفس الوقت بالظبط..
عند فهد..
تيم : بيضرب بقوته وبيتفادى اللكمات.. وشال حارس وحدفه على الحرس اللي جايين عليه..
فهد : واقف مصدوم..وقال بدهشة.. تيم..!!
وسمع صوت ضرب النار..
تيم : بينهج وقال لفهد .مش وقته يافهد..مش وقته.. أمسك.. وحدف ليه رش’اش..وكمل وقال بتوعد..
لازم نخلص على ولاد الكل..** دول.. ووقف جمب عمود بتفادى ضرب الن’ار..
فهد : رفع ايدو ومسك الرشا’ش.. وتخيل مراد قدامه وأنه بيكلمه وبيقوله مش وقته ياحوت..اهجم ياحوت..
وعيونه لمعت بنار الانتق’ام.. وشاف جيش متكامل من الحرس. ونزل جاب رشاش تاني. وبدأت الحرب وضرب النار.. بين الحوت والهلاك.. ضد الحرس..!!
Автор: Меріам Насар
في البحر..
آرين : بتشهق بقوتها وبتعافر.. لكن مبقتش قادره.. ونطقت الشهاده..وغمضت عينيها واستلمت للموت..ونزلت تحت الميا..
آركان : بسرعه كبيره قرب منها..ونزل مسك أيدها بسرعه.. ورفعها عن منسوب المياه.. وبينهج وبيتنفس بصوت عالى.. ورفع راس آرين على دراعه..
آرين : مغمى عليها…
آركان : بخوف حقيقي..قال.. آرين.. آرين ردي عليا.. ردي عليا يا آرين..
آرين :………..!!!
آركان : رفعها أكتر وهز كتفها جامد..وقال آرييين.. آرييين ردي عليا..
آرين :………..!!!
في الطريق..
الشاب سايق.. وتالين لسه مغمى عليها.. وخلاص قرب من القصر..
لكن جت عربيه جيب سودا. ووقفت قدامه..!!!
الشاب شاف اتنين نازلين بسرعه.. وواحد أتحرك بسرعه وفتح الباب اللي ناحية تالين..!!!
Автор: Меріам Насар
ع اليخت..
جيسيكا : بغضب.. اللعنه عليك..ورفعت السلاحين.. وضربت نار عشوائي وهي بتنط في اللانش..
آدم مراد : جري بسرعه عليها قبل ما تهرب.. لكن اللانش أتحرك..
جيسيكا : لما شافت آدم متصابش اتغاظت جدآ..وقالت.. اللعنه عليك يا أبن ال…*** وسب’ته بأمه..وجت تضرب عليه لكن الخز’نه كانت فاضيه.. وبعدت عن اليخت.ملحقتش تاخد سلا’ح كارلوس..
آدم مراد : بسرعه بص ع آرين و آركان.. ومن غير تفكير.. نط في البحر..
آركان : قلبه وقع في رجليه..وحط ودنه ع قلبها..وكان بيدق.. وتنفس الصعداء وحمد ربنا..
آدم مراد : قرب واخد آرين على دراعه..وقال. بخوف مبهم.. آرين.. آرين..!!!
آركان : الحمد لله هى كويسه يا آدم..بتتنفس..
آدم مراد : مسح وشها.. وقال. هات اللانش يا آركان..
آركان : هز راسه..ماشي..
آدم مراد : بيتأمل تفاصيل آرين..وحط جبينه ع جبينها..وبينهج بصوت عالى..وضمها لقلبه بقوه كبيره.. وكأنه مش مصدق أنها بين ايديه وف أمان..
آركان : راكب اللانش وجه عند آدم.. واخد منه آرين..
ونيمها في أرضية اللانش..
وراح يساعد آدم..لكن أتصدم..وقال ايه الدم ده يا آدم..!!!.
آدم مراد : نط ع اللانش.ومردش عليه..واتحرك بسرعه ل آرين. ونزل ع ركبه.. وشبك ايديه.. وبيعملها إسعافات علشان المياه اللي دخلت الرئه.
آركان : بقلق.. آدم أنت اتصبت فين؟
آدم مراد : بجدية وجمود.. لازم ألحق تالين مفيش وقت.. اتحرك بسرعة..
آركان : جه يتكلم..وقال تالين اء…….!!!
آدم مراد : قاطعه بغضب العالم..وقال قولت أتحرك بسرعه..
آركان : شاف عيون آدم حمرا زي الدم.. وساق اللانش واتحرك بعيد عن الجسر..
آدم مراد : بدقة قلب تايه وخايف..همس..فوقي يا آرين..!! فوقي..
آرين :………..!!!
آدم مراد : حبس أنفاسه..وضغط على الرئه بحظر..
آرين : الميا خرجت من بوقها..وشهقت بصوت عالى جدا..وبتكح..
آركان : لف ليها ونفخ بأريحية وحمد ربنا.. وكمل سواقه..
آدم مراد : غمض عينيه ورغم الغضب والخنقه اللي جواه..لكن تنفس الصعداء.. وعدل آرين..وقال.. ع مهلك.. وسندها..
آرين : اتعدلت..وبتكح..وبترتجف من الساقعه.. وحاولت تنظم أنفاسها.. وبصت حواليها..شافت آركان و آدم. ومدهوشه.. وقالت معقول اء.. أنا.. أنا عايشه..!!!
آدم مراد : بهدوء..مسح دموعها..ومردش عليها..
آرين : عيطت بوجع كبير.. وقالت.. آدم اء..انا عايشه بجد… آدم خالو مراد. و..وبابي.. وتالين.. أنا حاسه اني هموت لو حصلهم حاجه.. وعيطت اكتر.. أنا كنت خايفه أوي يا آدم.. بس كنت متأكدة إنك مش هتسبني وهتيجي.. انا خوفت اوي يا آدم..!!
آدم مراد : بوجع مكتوم..شد آرين لحضنه.ومغمض عينيه..
آرين : لاول مرة كلبشت فيه وضمته بقوتها..وبتعيط بصوت عالى كله وجع وخوف وحزن على اللي عاشته في يوم وليله..
آدم مراد : سابها تعيط في حضنه.. وتخرج كل حاجه جواها..
——————بقلمي مريم نصار.
عند فهد..
مش عارفين يخرجوا من القصر لأنهم متحاصرين.. وعدد الحرس بيزيد. وبيضربوا نار حوالين القصر..
تيم : بيضرب بالنار..وقال بصوت عالى.. وبعدين يافهد.. هما بيطلعوا منين ولاد ال…..دول..؟
فهد : بثبات عكس ن’ار خسارة مراد..قال.. جيسيكا مأمنه القصر كله بالحرس.. أسمع ياتيم.. أنت غطيني. لازم انزل تحت علشان أشوف مخرج..
تيم : أستغرب للدموع المتحجرة في عيون الحوت.. وبعد عن الشباك.. وقال.. صعب جدا يافهد.. اللي هتعمله ده إسمه إن’تحار..
فهد : بإحباط..مفيش حل تاني.. ذخيرة السلا’ح قربت تخلص.. أنا لازم أخرج من هنا.. لازم ألحق آرين وتالين..ومر…….!!!!
وسكت لانه سمع صوت هجوم من برا القصر..وضرب نار بصوت اقوى.. وكمان صوت قنبله يدويه..وقال إيه ده؟
تيم : أبتسم وقال..بص وشوف بنفسك..
فهد : أنتبه وكشر عينيه وقال.. آريان..!!! وبص ل تيم.. وقال طيب إزاي؟
تيم : بضحكه.. لأ إزاي دي بقى عايزه قاعده..بس أنت مش واخد بالك من إللي قدام آريان ولا ايه؟
فهد : بص من الشباك..وفتح عينيه بزهول..وقلبه دق بأمل جديد..وضحك بعدم أستعياب وقال بدهشه.. مراد..!!!
Автор: Меріам Насар
مراد : وصل القصر مع آريان.. ونزلوا بسرعه..
مراد : قال بحزم.. متتحركش من مكانك يا آريان.. خليك جمب العربيه.. وأخد قنبله يدويه وحدفها في جنينة القصر..
آريان : واقف جمب العربيه.. وبيضرب على إللي بيشوفه..
فهد : ضحك بحماس ودموع.وقال بتوهان. مراد عايش..!! الصقر عايش…؟! والحماس اتجدد جواه. ورفع السلاح وغير الخزنه..وبص ل تيم وقال. اتفرج على الحوت والصقر.. وسابه وخرج من الاوضه.. وضرب بالرشاش في كل اللي يقابله ونازل على السلم..
مراد : جري بسرعه..ودخل القصر..وبيضرب بالرشاش..
السكون حل المكان..
فهد : نزل ووقف في نص القصر..
مراد : دخل ووقف ضهرو في ضهر فهد.
فهد : ضحك وقال.. وحشني ياصقر..
مراد : مش بالساهل اسيبك ياحوت..
فهد : والبنات..!!
مراد : بتوعد..كله في الحفظ والصون..
فهد : بحماس شديد..يبقى نهجم هجمتنا؟
مراد : بشر كبير.. نهجم ياحوت..!! وأمسك سلاحك..
فهد : أخد سلاحه..وجري بسرعه ف إتجاه القصر الخلفي.. وبيضرب بكل حماس وشر..
مراد : جري على السلم وطلع ع سطح القصر بيضرب بكل شغف..
تيم : بص من الشباك..ع فهد وبص فوق ع مراد.. وشاف إتحاد وفنون حربيه وطلقات الرصاص كأنها معزوفه منظمه خارجه من أسلحتهم..
——————بقلمي مريم نصار.
بعد دقايق..
آركان : وصل ع الشاطيء..وقال. بقولك ايه يا ديزل.. أنا هطير أشوف الدنيا فيها إيه؟ واطمنك على تالين.. وأشوف كمان اللي اسمها جيسيكا دي هربت ولا راحت فين..!! وجري بسرعه قصوى..
آرين : بتترعش من الساقعه والميا..
آدم مراد : مسك وشها بايديه وقال..متخافيش خلاص وصلنا..
آرين : هزت راسها برجفه.
آدم مراد : شال آرين..ونزل بيها ع وماشي لحد ما وصل ع الطريق..
آرين : مغمضه عينيها في حضنه.. ورفعت أيديها على كتفه.. لكن حست بماده لزجه.. ورفعت أيدها.. واتصدمت من الدم..وقالت بصدمه.. آدم اء.. أنت..!!
آدم مراد : ماشي بجمود..وقال.. أنا كويس.. ومفيش حاجه.
آرين : حبست دموعها..وخافت من رد فعل آدم..
آريان : شاف آدم جاي.. وشاور ليه. وفتح باب العربيه..
آدم مراد : نزل آرين ف العربيه..لكن أبتسم..
آرين : قعدت في العربيه..وشهقت بفرحه.. تاليييييين.. وحضنوا بعض بفرحه كبيره..
تالين : بعياط.. آرين حبيبتي..انتي كويسه. حصلك حاجه؟
آرين : طلعت من حضنها..وقالت لأ لأ. أنا كويسه أوي..
تالين : ضحكت بسعاده ابية آدم..!! وجت تنزل..
آدم مراد : شاور ليها لأ..متنزليش.. ومسد ع خدها..وباس راسها بحنان كبير.. وقال. محدش يتحرك من مكانه لحد ما أرجع فاهمين؟
تالين : حاضر يا أبيه.. لكن حضرتك وشك مجروح و بينزف كتير..
آدم مراد : بتفهم..دي حاجات بسيطة متقلقيش..
. آرين : عينيها ع كتف آدم وبصت ليه بدموع وعتاب..
آدم مراد : فهم نظرتها..وباس جبينها وقال.. أنا بخير اطمني.. وشاق چاكيت بدله في العربيه..وحطه ع كتف آرين مؤقتاً..
آرين : بقلق..رايح فين يا آدم..!!
آدم مراد : أبتسم بتمثيل.. رايح أنهي البدايه.. متقلقيش ياحبيبتى. المهم محدش يتحرك… واتعدل. وبص ل آريان..وقال بتحذير..مهمتك آرين وتالين.. وياريت تبعد بالعربيه شويه عن المكان..
آريان : خلاص يصحبي ضرب النار وقف. وعمي مراد وفهد وتيم خلصوا عليهم..
——————بقلمي مريم نصار.
جوه القصر..بعد ما خلص ضرب النار..
مراد : نازل من سطح القصر..
وتيم خارج من الاوضه..
فهد : دخل القصر.. ورفع عينيه وشاف مراد نازل.. وأبتسم..
مراد : نازل ع السلم وبيمسح جبينه.. ووقف قدام فهد ونفخ براحة كبيرة..وقال.. أخيراً..
فهد :…………. ساكت ومبتسم..
مراد : بتعجب.. إيه يابني هتفضل متنحلي كدا كتير.. ناقص من بصتك تقولي بحبك…!!!
فهد : ضحك بصمت..وشد مراد لحضنه..وربت ع ضهرو بفرحه كبيره. وقال بضحكه.. منا فعلا بحبك…
اااه قلبي وقع من الخوف عليك يصحبي.. حمدالله على السلامه.
مراد : ضحك بصمت.وربت ع ضهرو.. وقال..حبيبى ياحوت..منا قولتلك مش هبعد عنك بالساهل.. ده أنت زي الحظ يصحبي لازق ليا بغرا..
فهد : ضحك بصوت عالى.. قال .عارفه الحظ ده.. النحس مش كدا..
مراد : بضحكه بدأت تفهم ياض يا فهد..
تيم : خبط كف على كف..وقال بتعجب..الدنيا كلها بايظه بره.. وهنا قصة حب قصيره.. في ايه ياجماعه؟ انتوا كنتوا مع بعض من ساعتين..!!!
مراد : كشر عينيه..ومسك تيم من قفاه وقال..ايووه بقى…!!! أنا عايز أفهم وأعرف.. أنت جيت هنا إزاي؟ وعرفت منين إننا هنا؟!!
تيم : مثل الكبرياء..وعدل ياقة القميص..وقال.. لأ دي عايزه غدوة حلوه وقاعده كدا..علشان كلنا هنرجع بفلاش باك..
مراد : مط شفايفه..صدق صح..الواد ده مش جوز بنتي؟ بس بحبه..وكمان بيقول كلام زي الفل..
فهد : بدهشة.. انتوا هتفضلوا ترغوا وسايبين آرين وتالين برا.. يلا بينا..وطلع من القصر بسرعه.. وطلعوا وراه..
مراد وفهد وتيم خارجين..
آرين شافت ابوها..وفتحت باب العربيه..ونزلت بسرعه..
آدم مراد : شافهم واطمن..وكمان شاف آرين نزلت وسابها.
آرين : جايه تجري..
آدم مراد : مسك أيدها بسرعه وقال بحزم.. اهدي هما جايين.. واحنا لسه في خطر..
آرين : هزت راسها ماشي.. لكن جواها لهفه كبيره..
فهد : شافها..وكأن دوران الأرض رجع لطبيعته. وجري عليها..ودخلها كلها جوه حضنه.. وقال باشتياق. آرين بنتي وحبيبتي وروحي..!!!
آرين : عيطت بوجع وصوت عالي .بابي حبيبي الحمد لله.. أنا كنت خايفه أوي عليك .وعلى خالو.
فهد : طلعها من حضنه ومسك وشها بايديه وباس راسها..وقال اطمني ياروحي إحنا كلنا بخير..المهم أنتي؟ حصلك حاجه.؟ حد مد أيدو عليكي حد ضايقك ياحبيبتي؟
آرين : هزت راسها بالنفي.. أبدا أبدا يابابي أنا دلوقتي كويسه جدا..
فهد : بس انتي لبسك كله مبلول. وكدا هتبردي..
آرين : هزت راسها بالنفي.لا لا مش مهم اي حاجه..المهم أننا كلنا بخير ..
مراد : اخدها في حضنه حمدالله على سلامتك ياحبيبتي..
آرين : عيطت خالو الحمدلله إن حضرتك بخير.. لما عرفت أنها سابتك بس في القصر وكله متفجرات..كنت بموت انا وتالين..لكن الحمدلله يارب.. إن حضرتك محصلكش اي حاجه.
مراد : مسد ع ضهرها بحنان وقال. انا بخير ياحبيبت خالك..خلاص اهدي وبطلي عياط..!!
آرين : شهقت..وقالت تيم أنت كمان هنا؟
تيم : ضحك وقال. طبعاً… حمدالله على سلامتك يارينو ياصغيره..
آرين : الله يسلمك..
تالين : نزلت وسلمت ع فهد وتيم..
Автор: Меріам Насар
مراد : شاف ملامح آدم كلها غضب وحزن وزعل وغيظ.وواقف ساكت تماما..وكمان وشه متبهدل ومجروح..وقرب منه وقال أنت كويس يا آدم..
آدم مراد : هز راسه أيوه يابابا..
——————بقلمي مريم نصار.
آركان : جاي يجري بسرعه كبيره…
الكل أنتبه ليه..
الشاب : قفل المكالمه..وشاف آركان واستغرب..
آركان : قرب منهم وبينهج بصوت عالي..
فهد : بقلق..في ايه يا آركان..
آركان : بياخد نفسه..وقال بصوت متقطع..جيس.. جيسيكا.. جايه ومعاها سلاح لازم نحمي آرين وتالين.. شكلها مش هتستلم..
الكل اندهش من شرها اللي مش بيخلص..
. آدم مراد : قبض ع ايديه.. وأبتسم لأن فرصته جت.. وقال بحزم.. اتحركوا من هنا بسرعه..
مراد : فهم آدم من نظرت الشر وقال بقلق.. لأ لأ يا آدم..
آركان : خاف على آرين وتالين.. وقال مفيش وقت لازم نتحرك بجد.. اي رصاصه طايشه ممكن تصيب حد.. ويقصد آدم بالكلام ده..
Автор: Меріам Насар
جيسيكا : وصلت..وقالت توقف كارلوس..
كارلوس : بقلق..سيدتي..لايوجد غير طلقتان فقط.. وهم أكثر من ذلك.. فكري في الأمر رجاءا..
جيسيكا : فتحت سقف العربيه..ووقفت..وقالت بشر.. جيسيكا لا تخاف.. وإن ظللت تثرثر كثيراً فسأطلق أول طلقة في رأسك انت كارلوس..
كارلوس : بلع ريقه بصعوبه..وسكت لانه خايف وكمان مش متحمل ألم كسر ضلعه..
جيسيكا : رفعت السلاح..وغمضت عين وبتنشن على آرين بتركيز كبير.. لأنها شافت قد ايه إن البنات مهمه جدا بالنسبة لعيلتها..
تيم : طيب ياجماعه.. إحنا بس قلقانين ع البنات.. ممكن آركان و آريان ياخدهم ع الفندق.. وأحنا هنحصلهم..
كلهم وافقوا
آدم مراد : شد آرين بقوه ودخلها العربيه. هي وتالين.. وقفل الباب.. وراح عند الريس بتاعه…
ولكن فاجأه سمعوا صوت طلقلة الرصاص.. والرصاصه التانيه..
جيسيكا : ضحكت بنصر.. وقالت..يس..هذا هو الانتقام الحقيقي.. هيا بنا كارلوس.. واتحركوا..
الكل جري ع العربيه.. وشافوا آريان واقف قدام آرين وتالين..
و آريان وقع ع الأرض.
آرين وتالين صرخوا وقالوا.. آرياااااان لااااااااء..
تيم : نزل على الأرض جمب آريان..وقال بقلق.. آريان.. آريان أنت كويس متخفش..
مراد : بقلق بالغ.. آريان حبيبي..اء.. أنت.انت..!!!
آريان : بينهج وأبتسم..وقال مفيش حاجه ياجماعه.. انتوا ناسيين أننا لابسين صديري واقي.؟.بس شكلي اتحرجت حاجه خفيفه..واتألم..
آدم مراد : عينيه اتحولت لبركان..وركب الريس بتاعه.. لكن التانك فاضي من ضرب النار وشكله باظ..
الشاب : جه بسرعه..وقال أتريد المساعده.. من الممكن أن تأتي معي.. أنا أعرف كل الطرقات..
آدم مراد : مردش عليه..وهز راسه.. وشال سلاح الفنش بتاعه..وركب جمب الشاب..
الشاب : ساق بسرعه كبيره..
آدم مراد : بص قدامه..وقال..هذا الطريق من الضروري العبور بالسيارة عبر الجسر ليسلك مفترق الطرق صحيح؟
الشاب : هز راسه نعم إنه كذلك..
آدم مراد : إذن أذهب من هذا الإتجاه..
وشاور ع إتجاه الجسر من الناحيه التانيه..
الشاب : بإعجاب..نعم هكذا أفضل وسنصل في خلال دقيقتين..
تيم : رفع قميص آريان..وشاف الرصاصة تحت ضلع آريان..لكن الرصاصة واضحه.. وده بسبب الصديري..
فهد : نفخ براحه كبيره..وقال الحمدلله.. شيل بقى الرصاصه دي ياتيم..
تيم : تنح..نعم اشيل إيه..؟ لازم يروح المستشفى حالا..
فهد : نفخ بنفاذ صبر..وسع.كدا ياعم ايه العيال دي..؟ وقعد جمب آريان..
آريان : قلقان من فهد .وقال بص ياعم فهد.. أنا مش خايف من الطلقه على قد ما أنا بخاف منك انت و آدم.. أبوس إيدك خدني المستشفى..
مراد : متقلقش يا آريان..
آريان : فتح عينيه بدهشه..مقلقش ايه ياعمممي.. ده بيقولك شيلها ياتيم..هو هيشيل اكل واقع عليا.. الحقني ياعم تيم..
تيم : اهدا اهدا..انا مش هسمح لحد يقرب منك..
فهد : بعدم إهتمام..باصص علي الجرح..وقال آركان..!!
آركان : أؤمرني ياكبير..
فهد : شوفلي علبة الإسعافات..
آركان : علم وينفذ ياكبير.. ودرور في العربيات..
آريان : بغيظ مكبت..ماتتكلم ياعم تيم..منك لله أنت كمان . أنا إيه اللي جابني منا كنت مرزوع في البيت مع مراتي وابني..
فهد : هششش متتكلمش كتير علشان الرصاصة متتحركش..وبعدين أنت أنقذت بنتي يا آريان. وده أقل حاجه اعملهالك..
آريان : بترجي..طيب خلاص كمل جميلك وخدني المستشفى..
فهد : بشبح ابتسامة انت خايف يادكتور؟
آريان : منك…خايف منك مش من الرصاصة..
آركان : جه وقال ياكبير مالقتش غير جفت ومضاد حيوي وقطن وشاش ولزق..
فهد : مفيش سبرتو.ولا بنج؟.
آركان : ولا حتى بيتادين ياحج..
فهد : آركان..!!
آركان : عيونه.
فهد : أدخل القصر..وهات ازازة خمرة..
آركان : تنح.. أبويا مدمن كحل؟
فهد : بتحذير.. آركاااان..
آركان : هوا.. اومال انا اسمي الفهد الاسود ليه؟ وجري بسرعه كبيره..وجاب الخمره.. أتفضل ياحج بالشفا..
آريان : مسك أيد تيم وقال بغيظ.. أتصرف علشان محطش الرصاصه في عينيك..فاهم أقسم بالله أنا غلطان..
مراد : خلاص بقى يا آريان..هات إيدك.. ومسك أيديه..
آريان : هو أنت ماسك أيديا كدا ليه ياعمي؟
فهد : حط خمرة ع الجفت يعقمه.. وشاور لتيم و آركان يمسكوا آريان كويس..
آرين وتالين..مغمضين عينيهم في العربيه..وقافلين ودانهم..
تيم و آركان مسكوه كويس جدا..
فهد : عقم أيديه..وحط خمره ع الجرح..
آريان : تنح..وفتح عينيه بصدمه..وبعد كده.. قال بصوت عالى.. اااااه… اناااااا كان ماااالي ومااااالكوااااا.. أنا دكتوووووور جاااامعي حراااااام عليكوووووواا…منك لله ياتيم أنت و آدم و آركااااااان..!!!
وفاجأة سمع الكل بيضحك..
. آريان : بعدم فهم وغيظ..بتضحكوا ع إيه؟
آركان : بتريقه..خلصنا يادكتور ياجامعي.. ههههه..
آريان : بدهشه..ها..قول والله؟ يعني أنا كدا هعيش تاني عادي..؟
فهد : حدف الرصاصه..ونضف الجرح وعقمه..وحط الشاش واللزق.. وقال بإبتسامه.
.ايوه هتعيش..بس كمية صريخ عنب ع رأي آركان ابني..ياحفيد العدوي.. والكل ضحك..
آريان : بغيظ .ع فكره بقى أنا قولت خايف منك مش من الرصاصة نفسها.. انتوا مبتشفوش نفسكوا وقت الجد ولا أي؟
تيم : بضحكه . اي نعم..واسألني أنا.. أنا شوفت بعيني محدش قالي..!!!
مراد : بص حواليه وقال..هو آدم فين؟
آركان : بثقه..راح ينهي البدايه..!!!
——————بقلمي مريم نصار.
في الطريق..
جيسيكا : بتضحك بنصر كبير..وقالت واو أنه اليوم المفضل لدي على الإطلاق.. ق’تلت الصقر قا’تل أبي..و قت’لت أيضاً هذه الفتاة الثرثاره.
واشعلت النار في قلب سفيان ال’غبي.. ولكن لن أكتفي بهذا.. فا أنا أقسمت بأني سأعود لانتقم.. وسأحقق هذا الا’نتقام.. سأعود سفيان..سأق’تلك أنت وعائلتك.. سافكك ترابطكم الذي تتحدثوا عنه بفخر كبير.. وسأقتل هذا الوغد الذي يدعى الديزل..!!!
كارلوس : سايق على الجسر وفرمل بالعربيه..!!
جيسيكا : بغيظ.. أو شِت.. أيها الأحمق. لماذا توقفت..؟
.كارلوس : بخوف الديزل..!!
جيسيكا : ههههه نعم الديزل سوف أق’طع رأسه في يوم ما…!!!
كارلوس : هز راسه برعب..وقال .لا لا. الديزل هنا سيدتي..انظري إلى هذا..!!
جيسيكا : اتعدلت وبصت من الازاز..
Автор: Меріам Насар
في منتصف الجسر..
آدم مراد : واقف قدام عربية الشاب.. وماسك في أيدو ال آر بي جي..
ونزل ع ركبه ونص. وحط القذي’فه في الس’لاح.. ورفعها على كتفه اليمين.. وبص لجيسيكا في عينيها بقوه من على بُعد مسافه.. وقال بنبرة انت’قام..
(قبل ان تخوضي حربآ من اجل شيء يخص عائلتي..؟ كان يجب عليكي ان تعلمي من هو الامبراطور الصغير…!!)
والآن اذهبي الى الجح’يم.. جيسيكا إبنة كيڤين…!!!
واطلق عليها الق’ذيفة..!!!
جيسيكا : شافت القذ’يفة..و فتحت عينيها بصدمه.. وقالت برعب وزهول..شِت..
وبووووووم. إنف’جار…!!! وانتهت جيسيكا وانتهى شرها إلى الأبد..!!!
آدم مراد : قام.. وظهر في بؤبؤ عينيه. انعكاس حر’يق العربيه باللي فيها..
الشاب : قرب من آدم وقال بإعجاب.. تهانينا..!!
آدم مراد : هز راسه وقال بشرود.. متشكر..!!!
الشاب : فتح عينيه بدهشه وقال.. أنت بتتكلم مصري؟
آدم مراد : أبتسم وقال.. أيوه.. وأنت كمان طلعت بتتكلم مصري..
وبالمناسبة دي ف انا حابب أشكرك بجد.. اشكرك بكل اللغات.. أنت أنقذت حياة اختى ف وقت خطر حقيقي.. أنا بجد بشكرك.. ومد أيدو ليه وقال.. أنا أسمي آدم..!!
الشاب : حط أيدو ف أيد آدم وقال بإبتسامه..
سفيان….!!! —–
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مملكة ميراث العشق)