روايات

رواية عشقي الأعمى الفصل الخامس عشر 15 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الفصل الخامس عشر 15 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الجزء الخامس عشر

رواية عشقي الأعمى البارت الخامس عشر

رواية عشقي الأعمى
رواية عشقي الأعمى

رواية عشقي الأعمى الحلقة الخامسة عشر

جميلة: رعد فين عشق يابني.
رعد ببرود عكس البركان الذي يكاد ينفجر بداخله: مش عارف مشيت ومش ناوية ترجع.
جميلة: مشيت ايه اكيد بسببك عملت لبنتي ايه.
رعد بحزن حاول يخفيه لكنه لم يستطع: انا السبب اه بس ندمت خليها ترجع وانا هعاملها بأفضل الطرق هخليها ملكة بس ترجع.
جميلة بدموع: يابني انا عارفة انك مش بتعاملها كويس هي كانت بتشوف بصرها كان رجعلها وكانت هتطلق منك وهنمشي انا وهي وعائشة وعامر بس هي سابتني ومشيت اكيد انت سببتلها جرح كبير خالص لسه مشفيش.
رعد بصدمة: بتشوف يعني مكنتش عمياء من امتي هاه قولي من امتي.
جميلة: مش عارفة يابني هي بس قالتلي انه نظرها رجعلها.
رعد: وهي تعرف المستشفي اللي فيها عائشة.
جميلة: اه كنت قايلالها علي طريق المستشفي.
رعد أخد جميلة وراحوا المستشفي اللي فيها عائشة لأنه رعد كان حاسس انها ممكن تكون راحتلها.
بس ملقهاش سأل بس محدش كان زار عائشة.
جميلة دخلت لعائشة وعائشة جريت وحضنتها.

 

 

عائشة: ماما هيه ماما انت جيتي انا كنت بستناكي انت ليه بتطولي وليه سيباني هنا لوحدي.
«عائشة مفيهاش حاجة وعقلها سليم هي تعالجت بس بتحاول تبان مجنونة قدام مامتها »
جميلة: عائشة حبيبتي الجميلة انت ايه حالك.
عائشة: انت مين ابعدي عني إااااااااه الحقوني مين دي ابعدوها عني.
جميلة نزلت دمعتها هي ديما كده مش متقبلة الواقع وبتنسي حتي اسمها بس كل بسببه ربنا يآخد حقك يابنتي منه.
رعد: انت ليه مش مخلياها معاكي.
جميلة: لأني مش بقدر عليها انا زي ما انتي شايف يدوب بقدر اخد بالي من عامر.
رعد: مش انت معتبراني ابنك.
جميلة: واكتر بس ترجعلي عشق.
رعد: مش بإيدي والله لو كان بإيدي مكنتش خليتها تبعد.
جميلة: هي هترجع مهما طولت بس ملهاش غيرنا هتحس بغلطها وهترجع.
…………………………………..
عشق ماشية في الشارع ومش عارفة هتروح فين.
عشق: دلوقتي انا مجموعي في تالتة ثانوي يدخلني كلية ايه طيب انا اصلاً هروح فين ولا هعمل ايه يا رب ساعدني.
وفجأة شابين راكبين موتوسيكل بيضايقوها.
: القمر نزل علي الأرض يعني.
: بس ياد البنت تتكسف.
عشق: لأ ياروح امك مش بتكسف.
: القطة طلعلها ضوافر وبقت تخربش.
عشق: ومين قالك انه مكنش طالعلها من زمان.
: بس يا عم تعالي ناخدها انا معايا منوم كنت جايبة لمراتي.
عشق: نعم منوم ايه ابعد عني ياعم.
: لحقتي تقصيهم يا قطة.
بس والحمد لله في راجل بيجي ينقذها منهم.

 

 

: يا بنتي بتعملي ايه هنا في الوقت ده.
عشق: مش عارفة يا عمي انا أصلاً معرفش انا فين.
: انت مين طيب.
عشق:انا اسمي عشق محمد الشرقاوي.
:انت ابوكي عامل ايه ليه وحشة والله.
عشق:انت تعرفه منين.
:كان صاحبي صاحب الطفولة بسش من أول ما خلصني تالتة ثانوي مشوفتهوش هو فين.
عشق:في بيته.
: بس انت ليه ماشية هنا برضه يابنتي ليه مش في بيتك.
عشق: بابا طلعني من بيته من لما جوزني لولد اخوه اللي مبيرحمش.
: اممم انت متجوزه.
عشق: وهتطلق قريب.
: وهتطلقي كمان ياه بس تعالي معايا.
عشق بخوف: لأ مش هروح مع حد مكان.
: هههههه هبلة انت دا أنا قد ابوكي واكبر بشهور وبعدين مراتي في البيت تعالي معايا يااما لو بيتك قريب اوصلك.
عشق: لأ مش قريب بعيد خالص.
: خلاص تعالي معايا.
عششق راحت معاه بيته كان جميل ومتواضع.
أول ما دخلوا مراته بجد صدمتهم.
: يلهوي بعد العمر ده كله وسنيني اللي ضاعت بعد ما فرحنا بعيالنا جايبلي مرته وكمان وحدة أصغر من عيالة.
: ورد اهدي دي بنت صاحبي.
ورد: وكمان متجوز بت صاحبك لأ وهو ازاي يرضي يجوزك بنته رجالة آخر زمن.
عشق: طنط ورد انا فعلا متجوزة بس مش عمو هاني لأ انا متجوزة ولد عمي.
ورد: اومال بتعملي ايه مع جوزي يا….
: اهدي يا ورد هي متخانقة مع جوزها ومش عايزة تروح بيت ابوها وكانت ماشية في الشارع وشوية شباب ضايقوها بس الحمد لله انقذتها منهم وجبتها معايا لأنه بتقول بيتها بعيد.

 

 

عشق: آسفة يا طنط لو سببتلك ازعاج سلام يا عمو اتشرفت بمعرفتك ولما اقابل بابا هبلغه سلامك.
ورد: رايحة فين يا بت اقعدي مش هتمشي من هنا.
هاني: اقعدي يابنتي هي كده دايما.
عشق: تمام يا عمي.
…………………………………..
مرت سنة مفيش حاجه زي ما هي كله اتغير.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الأعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى