رواية مليكه الفهد الفصل الأول 1 بقلم عائشة أحمد
رواية مليكه الفهد الجزء الأول
رواية مليكه الفهد البارت الأول
رواية مليكه الفهد الحلقة الأولى
بطلة #الروايه انا مليكه عندي ٢٠ كلية الألسن عايشه مع بابا وماما وملك اختي
!!!!!!!!!!!
بطل الروايه فهد الجارحي
عنده ٣٠ عنيه أشد من سواد الليل وشعره اسود وطويل وقوي جدا حاد جدا ف شغله وعايش هو وأخوه مراد اهله توفوا وهو كان طفل وكون إمبراطورية الجارحي لوحده معندوش غير اخوه مراد وصديقه المقرب سليم
مراد الجارحي أصغر من فهد بسنه بشره بيضاء وعينان رصاصي وجسد طويل عريض
سليم الأسيوطي ٣٠ سنه صديق فهد ومراد بشره بيضاء وعينان عسلي وجسد طويل وعريض وعنده سر ف حياته هنعرفه بعدين
!!!!!!!!!!!!!
#البارت ١
في أحد الاحياء الراقيه تستيقظ فتاه بيضاء البشره بعيون خضراء اللون وشعر اصفر اللون بجسد طويل وممشوق .تستيقظ علي رنات من صديقتها مي صديقتها المقربه
نسيت اعرفكم انا مي وحيدة ماما وبابا صاحبت مليكه المقربه …باااس كفايه كده
مليكه ..نعم نازله زن لي ؟
مي..يالا قومي عشان نحضر المحاضره
مليكه..خمس دقايق ونازله
مي..طيب متاخريش
مليكه ..باي مش هتاخر
مليكه..ماااما
ام مليكه فاطمه ست طيبه وغلبانه وبتحب جوزها وبناتها جدا.. في اي يبنت الهبله بتزعقي لي
مليكه..هننزل امتي عند تيته
فاطمه..بضحك بتحاول تداريه وانت عايزه تنزلي لي عند تيته
مليكه.. بكسوف يماما تيته وحشتني
فاطمه ..طيب ماشي لما ابوكي ييجي ابقي نشوف
مليكه..ماشي نازله انا
فاطمه ..مش هتفطري لا مش هفطر هفطر ف الكليه
فاطمه ..ماشي يقلب امك خلي بالك من نفسك
فاطمه .. انتي يبت يملك قومي يلا مش وراكي كليه ..
انا ملك ف كليه حقوق اصغر من مليكه بسنه
ساره..حاضر ينبع الحنان اديني قايمه
////////////////////////////////////
في احد الابراج في القاهرة يستيقظ فهد علي صوت المنبه بتاعه صحي واخد شاور ولبس هدومه ونزل يفطر مع جدته واخوه
فهد..صباح الخير وباس ايد سته
ست فهد صباح الخير يولدي
وبداو يفطروم
ست فهد.. فهد يبني انت عند ٣٠ سنه اللي قدك يبني مخلف
فهد…ستي بلاش الموضوع ده انتي عارفه اني مش عايز اتجوز
ست فهد (بدريه) يولدي ااا
فهد..ستي قفلي على الموضوع
بدريه.. هغضب عليك ليوم الدين لو متجوزتش وبدأت تبكي
فهد ..بنفخ حاضر يستي اللي انتي عايزاه هيحصل
بدريه.. عمتك فاطمه جايه هي وبناتها اختار واحده منهم
فهد…انا قايم يستي يلا ي مراد بزعيق
مراد.. بخوف من زعيق حااضر اديني جاي
////////////////////
في كلية الالسن تدخل مليكه مع صديقتها مي الي المحاضره بعد شوية شوية وقت
مليكه…اخيرا خلصنا
مي…ااااااه
مليكه ..تعالي ناكل حاجه
مي ..يلا ..خلصو اكل وكل واحده رجعت علي بيتها
مليكه..ماااااما
فاطمه.. بااس وطي صوتك
مليكه ..بابا وافق
فاطمه..أيوه وهنروح انهارده انا وانتي ومليكه ابوكي وراه شغل في الصيدليه
مليكه وملك هههههااااي 😂
ابوهم من وراهم (عز..بيحب بناته جد وبيحب مراته جدا )
باس فضحتونا
مليكه وملك ربنا يخليك لينا ي حج
عز.. طيب اعملوا حسابكم العربيه هتيجي ف الليل هتاخدكم
قاموا جهزوا الشنط وجه وقت الليل
مليكه كانت لابسه دريس طويل ب اللون البيبي بلو والطرحه كده وكوتش ابيض
ملك كانت لابسه ميني دريس ب اللون الزهري وطرحه بيضاء وكوتش ابيض (من الاخر قمرات 😂🚶♀️)
عز.. بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظكم
سلموا على بعض ونزلوا وركبوا
تسريع الاحداث.. بعد كام ساعه كانوا وصلوا واستقبلتهم جدتهم بدريه
فاطمه.. ازيك ي امي
بدريه لسه فاكره ان ليك ام تسالي عليها
فاطمه مقدرش انساكي ي امي بس مشاغل الحياه. تعالوا يبنات سلموا على جدتكم بقالنا كتير مزورنهاش من ساعة مليكه مكان عندها ٧ سنيين
مليكه وملك.. ازيك يتيته وسلمت عليهم
بدريه بناتك حلوين ي فاطمه متجوزوش لدلوقت ليه يبتي
فاطمه لما ربنا يريد ي امي
بدريه اطلعوا يبنات غيرو هدومكم
يا ام السعد تعالي طلعيهم اوضتهم
َجه صوت من وراهم صوت فهد ومراد
فهد ومراد.. ازيك يعمتي اخبارك ايه
فاطمه سلمت عليهم وحضنتهم وقالت كده متسالوش على عمتكم
فهد بضحك انا كنت لسه عندك السنه اللي فاتت
فاطمه بضحك بس بردو
مراد..عمي عز والبنات فين
بدريه بخبث ..مليكه فوق هي وملك حلوين اووي وعز مجاش معاهم عنده شغل
فهد ..طيب هستاذن انا ونتكلم بكره يعمتي تصبحوا علي خير
مراد ..خدني معاك انا طالع تصبحوا علي خير
بدريه اطلعي ونتكلم بكره في موضوع مهم
فاطمه..ماشي ي امي تصبحي على خير وباست ايدها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية مليكه الفهد)