رواية مليكة الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان أحمد
رواية مليكة الجزء الرابع عشر
رواية مليكة البارت الرابع عشر
رواية مليكة الحلقة الرابعة عشر
ملييكة
بص مليكة وآسر الاتنين بصدمة اما فهد فجرى ناحيتهم بأقصى سرعته عشان يلحق مليكة
ثوانى وكانت الطلقة خرجت من المسدس واستقرت فى كتف فهد الل قدر يلحق مليكة ووقع فهد على الارض وهو حاطط ايده على مكان الجرح بألم شديد
جريت مليكة على فهد ودموعها نازلة بغزارة
مليكة بعياط: فهددددد….. فهد رد عليا
راح آسر عند سيلا وضربها بالكف
آسر بغض*ب: انتى مجنو*نة ايه الل انتى عملتيه ده؟؟
سيلا بانهيار: مكن ش قصد.. ى ياآسر صدقن.. ى… مك.. مع.. معرفش عملت كدة ازاى… انا كنت عايزة انتق*م من
مليكة بأى طريقة…. مكن.. مكنتش عايزة اقت*له
مليكة بعصب*ية: بس اخرسى
كملت مليكة بعياط: حد يطلب الاسعاف بسرعة
آسر بااستعجال: مليكة خلينا ناخده بعربيتى نروح اقرب مستشفى مش لسة هنستنى الاسعاف قبل مايفقد دم اكتر
فهد بتعب : لا
مليكة: آسر معاه حق يافهد لازم تروح المستشفى فى اسرع وقت
وبالفعل سنده مالك وآسر ودخلوه العربية وكانت مليكة معاهم وراحوا لاقرب مستشفى
بعد شوية
خرج الدكتور من غرفة العمليات فجريت مليكة عليه
مليكة بلهفة: فهد كويس يادكتور صح؟؟
الدكتور بآلية: اطمنوا هو بخير كويس انكم جبتوه بسرعه لو كنتم اتأخرتم شوية كان هيبقى صعب علينا ننقذه
مليكة بفرحة: الحمد لله…. طب ينفع اشوفه دلوقتي يادكتور
الدكتور: احننا هننقله دلوقتي من غرفة العمليات تقدرى تشوفيه اول مايفوق عن اذنكم
كان آسر ومالك وواقفين منتظرين يطمنوا على فهد فقربت مليكة منهم وقالت
=شكرا ياآسر انك نسيت خلافتنا وساعدت فهد
آسر بهدوء: مفيش داعى يامليكة تشكرينى انا مش وح*ش زى مانتى فاكرة كدة
مليكة بتوعد: بس مش معنى انى اتشكرتك يبقى هنسى الل خطيبتك المجنو*نة عملته حاولت تقتل*نى ودلوقتى فهد فى المستشفى بسببها
آسر: انا كمان يامليكة مضايق اوى بسبب الل سيلا عملته متوقعتش منها تعمل كدة
مالك بزعل: متعرفيش حاجه عن لمياء يامليكة
كانت مليكة لسة هترد بس شافت ناس غريبة جايين ناحيتهم
مليكة بااستغراب: مين الناس دى؟
آسر: اكيد عيلة فهد
والدة فهد بعياط=اببببنى فيييين حصله ايه!؟
مليكة بمواساة: فهد كويس ياطنط اطمنى والدكتور طمنا عليه وقال نقدر نشوفه اول مايفوق
باسمى ايمان احمد
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
مديحة: بت يامى اختك اتأخرت اوى كدة ليه!؟
مى وهيا بتحط المونكير
=انا اعرف ياماما مانا رنيت عليها كتير مبتردش اعمل ايه يعنى
مديحة بزعي*ق: انزلى يابت ضورى على اختك شوفى مجتش لحد دلوقتي ليه
مى بانفعال: انزل اضور على مين ياماما هيا بنتك صغيرة زمانها جاية وبعدين اروح اضور عليها فين انا
جدة مليكة: مانتى لو مربية بناتك مكنوش اتأخروا كدة دى اخرة انك تدخليهم كليات وكلام فاضى
مى: خلاص ياتيته مش وقته….
=وانتى يابت يامى مش هتورينى خطيبك الغنى
مى بغرور: طبعا ياتيته هخلييه ييجى علشان تشوفيه بس اصله ماسك شركة باباه ومش فاضى
قالت جدتها وعنيها بتلمع: شررركة!!
فى المستشفى
ـ انتى بقى مليكة
بصتله مليكة بتعجب وقالت بتوتر: ايوا
=تمام تقدرى تمشى يامليكة انتى وصحابك فهد بقى كويس
سابها الشاب تحت صدمتها ودخل الاوضة الل فهد فيها وكانت مليكة هتدخل بس لقته قفل الباب ففهمت انه مش عايزها تدخل
مالك: ايه قلة الز*وق دى
مليكة بتعجب: هو يعرفنى ازاى!
آسر: انا رأيى نمشى احنا دلوقتي وجودنا ملهوش داعى وبعدين فهد بقى كويس وعيلته معاه
مليكة بحدة: انا مش هتحرك من هنا غير اما اطمن على فهد بنفسى
آسر بمقاطعه: بس يامليكة…
مليكة: تقدر تروح انت اصلا وجودك هنا مش مستحب
آسر بسخرية: وانتى يعنى الل وجودك مستحب انتى مش شايفة الشاب عاملك ازاى
مليكة بغيظ: ياريت تخليك فى نفسك ولا اقولك يلا امشى من هنا
فى اوضة فهد
والدة فهد بقلق: كدة يافهد يابنى تقلقنى عليك بالطريقة دى
فهد بتعب: ياماما انا كويس صدقينى…. هيا فى بنت جت معايا المستشفى راحت فين؟
=تقصد مليكة!؟
رفع فهد احدى حاجبيه وقال بهدوء
=ايوا مليكة هيا فين؟
والدة فهد: واقفة برة يابنى
رد فهد على الفور وهو بيحاول يقوم: وسايبنها ده كله برة ليه خلوها تدخل
وبالفعل والدة فهد جابت مليكة
اول مامليكة شافت فهد عنيها لمعت بالدموع وقالت بلهفة
=فهد انت.. انت كويس.. ايه الل خلاك تعمل كدة كنت هتمو*ت بسببى لو كان حصلك حاجة عمرى ماكنت هسام…
فهد بتعب: خلاص يامليكة انا كويس
بص لوالدته وقال
=ممكن تسيبونا لوحدنا شوية
وبالفعل طلعوا
اول ماآسر شافهم طالعين حس بغيرة شديدة
مالك: يلا احنا ياآسر وجودنا ملهوش داعى… وبالمرة نطمن على سيلا احنا منعرفش حصل معاها ايه
آسر وهو بيبص على باب غرفة فهد
=انا مش هتحرك من هنا من غير مليكة
مالك: طب وسيلا!؟
آسر بتوعد: سيلا حاولت تقت*ل مليكة حبيبتي وهتدفع تمن الل عملته
مليكة بخجل من نظرات فهد: فهد انا.. انا
فهد باابتسامة: قولى يامليكة؟
مليكة: شكرا يافهد انك انقذت حياتى… بس انت ليه عملت كدة؟؟
فهد بهدوء: لانى مستحيل اسمح لاى حاجة فى الدنيا تأذيكى انتى بالنسبالى خط احمر يامليكة واى حد هيقربلك انا مش هرحمه
مليكة بخجل مفرط: ليه؟
مسك فهد ايدها وباسها بحنية وقال بحب
=لحد دلوقتي لسة مفهمتيش السبب
حست مليكة ان ضربات قلبها بتنبض بسرعة جدا
مليكة بهمس: هفهم ازاى وانت مقولتهاش لحد دلوقتي
فهد بحب وهو بيبص فى عيونها بتوهان : معاكي حق… مليكة انا بح..
قطع كلامهم دخول بنت جميلة جدا جت زقت مليكة الل كانت هتقع وحضنت فهد بحب كبير واشتياق
البنت برقة: فهد انت كويس ياحبيبي
مليكة بصدمة:…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مليكة)