روايات

رواية مليكة الرعد الفصل السابع 7 بقلم سوكا

رواية مليكة الرعد الفصل السابع 7 بقلم سوكا

رواية مليكة الرعد الجزء السابع

رواية مليكة الرعد البارت السابع

رواية مليكة الرعد
رواية مليكة الرعد

رواية مليكة الرعد الحلقة السابعة

مليكه بصدمه: نعم !! انت بتقول ايه يعني اي تتجوزيني دي وكمان لمده سنه
رعد ببرود: آه فيها اي انتي بتطلبي مني طلب وانا رجل اعمال مينفعش ادي غير لما اخد
مليكه بصدمه أكبر واعين مفتوحه: ده باباك انت مش بابايه يعني انا مش بطلب منك حاجه ليا
رعد ببرود : هوا ده طلبي ي اما مش هروح هوا ميهمنيش يمو*ت يعيش ميهمنيش
مليكه بصدمه: ليه الكر”ه ده كلو ليه انت مش انسان طبيعي
رعد ببرود اكبر: الاجابه اه او لأ
مليكه تنظر له باستحقار: لأ وتذهب ولكن تقف امام الباب ثم تلتفت بعد أن ذمت شفتيها مثل الاطفال
مليكه بتكشيره وبحقد : موافقه مقدرش اسيب حد بيمو”ت وانا في ايدي انقذوا كده مش هيبقي في فرق بيني وبينك بس عندي شرطين
رعد ببرود: متقوليش جواز ورق انا مش متجوزك عشان سواد عيونك انا اقرف اقرب منك انا هتجوزك تدخلي عذاب الشيطان في الارض
مليكه برجفه بعدما استمعت ل لقبه
مليكه بتحدي: ماشي الشرط الاول انك تقول لقرايبك في المستشفى كل ال انا عاوزاه التاني هخليه لوقت عوزه موافق
رعد ببرود : وان موافقتش
مليكه بخبث: انت حر خسرت الصفقه وانت عارف ان جدك هيجبرك بالرضي او بالغصب
رعد ببرود: انتي عارفه وهو عارف ان محدش يقدر يجبر الكينج على حاجه بس موافق عشان تدخلي الجحيم ي مليكه
لتنظر له بتحدي: هدخل هدخل يلا تعالا معايا المستشفى
رعد : مش الأول نكتب كتب الكتاب ولا انتي فاكرة اني صغير تراضي وبعدين تقولي لا
مليكه بخوف: مفيش وقت ولله ولله هتجوزك بس باباك في خطر
رعد بتصديق: اما نشوف بس لو بتكدبي هتجوزك بس غصب عنك
مليكه بقلق: ماشي ماشي تعالا يلا
ليذهبو ليجدو احمد ومحمد ومراد وسيف في انتظارهم
لينظر لهم احمد ليجد رعد في بروده المعتاد مليكه يبدو عليها ملامح الزعل

 

 

احمد بوقار: يلا علي المستشفي
مليكه بابتسامه: طبعا ي جدو لتنظر لذلك البارد جوارها وهؤلاء الثلاثه الذي منظرهم مضحك لتنظر لهم لتنفجر ضاحكه
مليكه بضحك: والله اللوك لايق عليكم
محمد بغيظ لازم اوريكي انتي والشبر ونص صحبتك
سيف بغيظ :اتفضل ي جدو واحنا هناجي وراكم بس نجيب كابات نغطي ال عملته الانسه
رعد ببرود: معتش اسمها انسه مدام رعد الشافعي لتتبدل ملامح مليكه من الضحك للحزن
محمد بصدمه: ازاي وامتي
رعد ببرود: عادي بنحب بعض
احمد بحكمه: يلا ي مليكه تعالي وانتو متتاخروش
مليكه وهي تفتح باب السياره
رعد بغيظ وهو يمسك يديها: مراتي هتركب معايا
مليكه وهي تنفض يديه عنها بشراسة
لسه مبقتش مراتك وبعدين ايدك لتوحشك متتمدش عليا طول ماانا مش مراتك لتقول بغيظ وهي تركب وبعدين انا هركب مع جدو حبيبى
لينظر لها احمد باعجاب ليقول للسائق : امشي
لترحل السيارة تحت نظرات الصدمه من رعد وهؤلاء الثلاثه
مراد: شوفتو ال انا شوفتو
محمد وسيف: اه
مراد : سمعتو ال انا سمعتو
محمد وسيف: آه
محمد: شكلك ي رعد ناوي تعيد تفكير في الجوازه دي
رعد وهو ينظر لهم بحده: يلا ي حيو”ان منك له كل واحد يخبي البلوة دي
ويركب سيارته ويرحل
محمد : مش قولتلكم هتشوفوا توم وجيري
مراد: شوفت واتعلم عليا
سيف: يلا نشوف حل للبلوه دي يلا
ليرحلوا
💞💞في منزل مليكه 💞💞
تستيقظ نورا ولم تجد مليكه لتذهب وتبحث عنها في جميع ارجاء المنزل فلم تجدها لينخلع فؤادها
نورا بخضه : محمود محمود الحقني
محمود بخضه: في اي ي بت مالك
نورا: مليكه مليكه مش موجودة في البيت

 

 

محمود بصدمه: اي انتي بتقولي اي دي تعبانه ازاي تخرج من غير ماتقول ليبحث عن هاتفه ليجد رقم يدق علي هاتفه ليجيب
محمود: الو مين
الشخص: ……..
محمود بصدمه: مليكه رقم مين ده واي اللي خلاكي تخرجي من غير ما تقولي وكمان تعبانه
مليكه: في شخص اتصل عليا وقالي ان استاذ رعد عمل حادثه
محمود: طب رعد بيه حصله حاجه لتسرد له مليكه ما حصل ماعدا شرط زواجها من رعد
محمود : طيب انا جايلك حالا
لينهي حديثه ويستعد كي يرحل المشفي
نورا: استناني انا هاجي معاك
نورا: طب يلا بسرعه
لتستعد لمقابله مستقبلها المجهول
✨داخل سيارة احمد ✨
مليكه بشكر: شكرا ي جدو انا كنت مستعجله ونسيت موبايلي في شقه حفيدك لتهمس بتكشيره غليظ
احمد بخبث: وجوزك المستقبلي
مليكه بتذمر :بالغصب وبعدين حضرتك شكلك كنت عارف انو هيطلب طلب زي
Flash Back
✨✨ داخل الغرفه ✨✨
احمد بحكمه: تعالي ي مليكه اقعدي
مليكه: خير حضرتك عاوزني في أي
احمد: بصي يا مليكه ابني عتمان الشافعي ال هو ابو رعد في المستشفي بين الحياه والموت ورعد الوحيد ال ممكن يساهم فى جزء من علاجه وهما بينهم مشاكل كبيرة جدا فا عاوزك تقنعي رعد يساعد أبوه
مليكه بصدمه: ربنا يشفي بس انا هقنع رعد ده مش بيطقني ده جايبني مخصوص عشان ينتقم
احمد بغموض: عارف بس السبب الرئيسي هتعرفيه بعدين وانا عارف انو هيقتنع منك بس هوا لو عرض عليكي حاجه مهما تكون وافقي متنسيش انتي في ايدك تنقذي روح
مليكه بخوف: أي حاجه ازاي وعرض اي واي السبب ال يخليه مش بيحب باباه واي البنت ال صوراها مليانه البيت والاوضه وانا لي حاسه إني عارفاك عارفاها انا مش فاهمه حاجه
احمد بغموض أكبر: مليكه انتي بتثقي فيا انا اعتبرتك زي حفدتي لتؤميء له مليكه
أحمد: خلاص كل شيء هيتعرف في اوانه اوي ما قولتلك اي عرض وافقي
لتؤميء له مليكه وهي تشعر بانقباض قلبها
💞 Back 💞

 

 

احمد بمكر : انا كنت متوقع مش متاكد
يلا وصلنا لتدلف مليكه المشفي تحت نظرات الاعجاب من الجميع فهي ملاك يسير على الارض
لتصل امام غرفه عتمان لينظر لها الجميع بتساؤل
عمران بتساؤل: مين دي ي بابا
احمد: دي مليكه خطيبه رعد
لينظر له الجميع بصدمه تحت نظرات مليكه الحرجه التي احمرت وجنتها خجلا
زينب وهي تنظر لها بحقد : خطيبته !خطيبته ازاي وامتي
عامر باستغراب: ازاي خطيبته ي بابا رعد هوا ال قالك كده
احمد بصوت جوهري: زي ماسمعتو خطيبته .. يلا اتعرفوا على بعض
كل هذا تحت نظرات اسيل المصدومه
عامر: ازيك ي بنتي انا عم رعد عامر الشافعي
مليكه بابتسامه: تشرفت ب حضرتك
عمران: وانا عم رعد الصغير عمران الشافعي ودي زينب عمتو ودي ي ستي
مليكه بسرعه: عارفاها عارفاها دي اسيل بنت بابا عامر لو مفيش مشكله ممكن اقولكم بابا
عامر باستغراب وود: طبعا ي بنتي لتنظر مليكه لعمران
عمران بمرح: انااا اعترض ده انا اد ابوكي الصغير يعني
لتضحك له مليكه
مليكه بضحك: خلاص بابا صغير بيضحكوا جميعا
عمران بتساؤل: صحيح انتي عارفه اسيل منين
مليكه وهي تنظر لاسيل بترقب: زميلتي في الجامعه وباعتبرها زي اختي بالضبط
عمران : ماشي ودي لوجين لتنظر مليكه لتجد فتاه ترتدي ملابس فاضحه تظهر اكثر مما تخفي فلم ترتاح لها ولا لوالدتها
مليكه بابتسامه: تشرفت بيكي
لتنظر لها لوجين بحقد: اكيد يعني هتتشرفي
لتتجاهلها مليكه
لياتي رعد بطالته جاذبه الانفاس ليصدم الجميع
مليكه وهي تنظر له: مش يلا
ليدخل رعد الغرفه لتاتي مليكه لكي تدلف
رعد ببرود: خليكي

 

 

مليكه بتحدي: لا هدخل
ليدلف رعد تحت نظره الصدمه من الجميع ما عدا أحمد لتاتي لتدلف
احمد بحكمه: مليكه خليكي خليه ياخد راحته
لتقترب منه مليكه لتقول بهمس لا يسمعه أحد غيره : حفيدك ممكن يجلطوا تاني مش يفوقوا وانا قايلالو انا هقولوا يقولوا اي
ليؤميء لها احمد لتاتي كي تدخل لتقول لها زينب بغل: انتي بتوشووشي اي متسمعيني هوا في حد غريب
مليكه بابتسامه مصطنعه: بقولو عامل اي اصل نسيت اسالوا لتدلف مليكه تحت ضحكات الجميع
✨✨ داخل غرفه عتمان ✨✨
تدلف مليكه لتجد هذا المتجعرف يجلس امام السرير بكبرياء
مليكه بحمحمه: مش يلا
مليكه بعدما نظرت لعتمان تحولت ملاحمها من الابتسام للرجفه والخوف ليستغرب رعد ليجدها تنتفض
رعد بقلق: انتي كويسه مالك
مليكه: آه اه كويسه يلا
مليكه: ازيك يا عمي عامل ايه اتمني تقوم بسرعه تعرف ان رعد بيحبك اوي بس بيكابر
مليكه لعتمان : عاوزك تترجي شويه بص انا معرفش انت عملت ايه بس مهما يكون انت أبوه وهو بيحبك وهوا هيقولك انو مسامحك
مليكه وهي تنظر لرعد: يلا
رعد ينظر لها ببرود لتهمس له مليكه: قولوا حالة باباك وحشه متنساش الاتفاق
رعد ببرود: قوم متفضلش كده ولما تقوم نبقي نسامح مش عتمان الشافعي ال يبقي كده ليتركه ويغادر
مليكه: انا مش عارفه هوا كده لي بس فوق متستسلمش قوم وحاول خليه يسامحك انا مش عارفه لي حاسه إني عارفاك ليدخل احمد
احمد بوقار: مليكه خلصتي
لتنظر له بابتسامه: آه ليخرجوا ويدلف عمر
رعد يقف ببروده لياتي مراد ومحمد وسيف وهم يرتادون كابات وينظروا لمليكه بغيظ
لتذهب مليكه بجانب اسيل
اسيل : انا مش فاهمه حاجه
مليكه: اهدي وانا هفهمك بعدين
لتؤميءلها

 

 

عمران وهو ينظر لهؤلاء الثلاثه: انتو لابسين كابات لي متفقين
محمد وهو ينظر لمليكه بغيظ: لا اصل الجو حر ف خوفنا ناخد ضربه شمس
عمران بعدم اقتناع: ماشي
مليكه وهي تنظر لهم بمكر: خلاص اقلعوها احنا في المستشفي مفيش شمس
مراد بغيظ: لا سيبيها كده اريح
مليكه وهي تقترب منهم: لا والله لازم ده حتي بيقول الجو حر ليرجعوا الي الخلف
سيف بخوف : مليكه ده انا حتي مديرك واخو جوزك
رعد بغيرة وهو يسحب مليكه من يديها
رعد بعصبيه: سيبيهم واقعدي ولسه ماسك كفها
مليكه وهي تنظر لكفها وتجز على اسنانها لتقول بهمس: سيب ايدي
رعد ببرود: ولو مسبتش
مليكه بشراسة : هعمل حاجه مش هتعجبك
ليأتي محمود ونورا يقطعوا مشاجرتهم مليكه وهي تنتزع يديها بقوه لتركض على اخوتها
نورا بعتاب: مليكه انتي كويسه انا قلقت عليكي اوي لما ملقتكيش
محمود : حسابنا في البيت المهم ايدك عامله ايه وعتمان بيه اتحسن
مليكه: الحمد لله لس ….. ليقطعها خروج عمر من الغرفه مع الاطباء
احمد: في تحسن ي عمر
عمر: تحسن اي بس ده حالته اتحسنت بسرعه جدا هوا احتمال يفوق دلوقتي او كمان شويه انا هروح اجيب التحاليل
ليؤميء له احمد
ليدلف الجميع إلي الغرفه ماعدا هذا الرعد
مليكه: انت مش هتدخل
رعد ببرود: لأ
مليكه: لا اي انت لازم تدخل احنا اتفقنا يلا ادخل لتتركه وتدلف
✨✨داخل الغرفه ✨✨
يبدأ عتمان في فتح عينيه
احمد بحب: حمدلله على السلامة
عتمان بتعب وهو يوجه بصره في جميع ارجاء الغرفه
عامر وهو يفهم علي ماذا يبحث: هوا برا ي عتمان
لينظر له عتمان بحزن
مليكه بابتسامه: حمد لله على سلامة حضرتك يااا عمي
ليستغرب الجميع من قولها له بعمي وليس بابا
عتمان بتعب: لله يسلمك بس انتي مين
احمد بحكمه: دي مليكه خطيبه رعد
عتمان بصدمه: خطيبته ازاي
مليكه بحرج وهي تنظر لاخوتها : احنا مستنين لسه موافقه حضرتك
محمود ونور بصدمه: خطيبته !!!
احمد بوقار: تعالا ي محمود انت ونور عايزكوا

 

 

ليخرجوا من الغرفه
عتمان بابتسامه : موافق ي بنتي طالما ده اختيار رعد
ليدلف رعد ببرود
رعدببرود: كويس اصل كان رفضك مش هياثر بردو
لتنظر له مليكه بعتاب تحت نظرات الحزن من الجميع وخاصه عتمان
ليخرج رعد من الغرفه
مليكه بحرج: معلش يا عمي هوا ميقصدش
عتمان: لا والا يهمك هوا عندو حق في كل دا
اسيل وهي تتجه نحو مليكه لتخبط في مراد ليختل توازنه ويسقط الكاب لينفجر الجميع ضاحكا
مليكه بضحك ده لسه في كمان لتنظر لهم اجي انا ولا ترفعوا انتو ليقوم محمد وسيف برفع الكابات ليزداد ضحك الجميع
عمران بضحك: مين ال عمل فيكو كده
سيف بغيظ : مليكه
ليضحك بشده: لي عملتولها اي وازاي عملت كده
مليكه بكوميديا: اقولك انا البشمهندسيين عملوا فيا مقلب ف رعد كان هيضربهم مرضتش وقولت ابدا يا اما اعمل كده يا اما احطلهم مكياج واعلقهم في المروحه وانشر فيديو على اليوتيوب ف هما اختاروا لتنظر له ببراءه مصطنعه يبقي انا غلط
عامر بضحك: ابدا
محمد بغيظ: ولله ي مليكه لا اوريكي انتي والشبر ونص صحبتك
ليحمحم أحدهم لينظر لها محمد ليجدها صبا
صبا بغيظ :أنا شبر ونص انا غلطانه اني مسبتهمش عليك شكلك عاوز علقه تانيه
محمد بتذكر: لأ ما انا مش هسمحلك المرة ال فاتت مكنتش فاهم اما المراضي فاهم
صبااا بتفكير: طيب انا هوريك لتذهب وتأتي بعد فتره
ومعاها طبيب واتنين ممرضين
صبا هي تشاور على محمد: هوا ده مش عارفه مالو اظاهر جاتلوا حاله
ليذهب نحوه الممرضين محمد وهو يبعدهم عنو انتو بتعملوا اي سبوني ليكتفه الممرضين بالغصب ليقوم محمد بضربهم
صبااا وهي تتصنع الذعر: شوفت ده مجنون ده خطر علي الناس
الدكتور بخوف: فعلا
محمد بعصبيه وصوت عالي: فعلا اي ي مهبول انت انت غبي يلا يلاااااا بره ياامااا والله اقلب عليك مجنون بجد
ليفر الدكتور هاربا تحت نظرات الجميع
صبااا: ده بس مجرد تحذير اياك تقولي كده تاني
محمد بتحدي: ولو قولت
صبا: مضمنش نفسي بقاااا مليكه انا عرفت من نورا وجيت اشوفك وجبت كتبك وقولت لماما عشان متقلقش مش هتروحي انتي وسيلا

 

 

مليكه: لا مش هعرف عشان عمي وكده
صبا: الف سلامه علي حضرتك
عتمان بابتسامه: الله يسلمك روحي ي مليكه في اكتر من شخص معايا
لتؤميء له مليكه
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
تذهب مليكه مع صبا ليناديها محمود
مليكه وهي تنظر له بتوتر: انا والله كنت ليقاطعها خلاص عرفت كل حاجه بس مش عارف اقولك ايه اعنفك عشان كده بدمري مستقبلك ولا افتخر بيكي انك انقذتي حياة شخص انتي كده ظلمتي نفسك
مليكه : أنا عارفه بس انا برضو مش ضعيفه وبعدين مكنتش اقدر اشوف شخص بيمو”ت وفي ايدي انقذو وبعدين جدو موجود
احمد بغموض : متخافش ي محمود مليكه مش شخص عادي بالنسبه لرعد وبكرا الايام تثبت
لتذهب مليكه وهي تفكر في مصيرها المجهول
صبا: مليكه أنا مش فاهمه حاجه ويعني اي انتي شخص مهم لرعد
مليكه بتوتر: بعدين هقولك في الجامعه
صبااا بشك: ماشي اسيل مش هتيجي
مليكه: مش لتقاطعها اسيل
اسيل بغيظ: مجيش ازاي لازم اجي عشان اعرف اي ال بيحصل
مليكه بضحك: ماشي ي ختي يلا
ليقابلوا رعد
رعد ببرود وهو ينظر لهم: انتو رايحين فين
اسيل بخوف: الجامعه
رعد ببرود : طب تعالو انا رايح
مليكه بقوه: شكرا ي أخ وبعدين انت مش هتروح في حته انت هتفضل هنا مع عمي
رعد ببرود اكبر: هوا مش فاق يبقي خلاص
مليكه بغيظ : لأ هوا لسه تعبان خليك معاه زي ما اتفقنا
اسيل بتأييد: ايوه ي رعد عمي عتمان لسه تعبان خالص ومحتاجكك جنبو
رعد بجمود: انا قولت ليقاطعه مليكه
مليكه وهي تمسك رأسها وتشعر بدوار : هوا اسمو اي
اسيل باستغراب: عمي عتمان الشافعي
مليكه وهي تمسك رأسها : لتسقط فاقده الوعي ليحيطها رعد بين يديه وهو ينظر لها بخوف تحت نظرات الاستغراب من صبااا واسيل
رعد بغضب: دكتور دكتور
ليأتي الطبيب
الدكتور بخوف من رعد : حطها هنا واحنا هنفحصها
رعد بغيرة: روح من وشي وناديلي دكتورة وكل الطقم ممرضات
الدكتور بخوف وهو يهرول من امامه: حاضر حاضر
لتأتي الممرضات وينقلوها بغرفه بجانب غرفه عتمان
لتخرج الدكتورة بعد فترة

 

 

محمود بالهفه: مالها ي دكتوره
الدكتوره بعمليه: مفيش حاجة ده شويه ارهاق بس انا شاكه في شيء تاني
نورا : اي هوا
الدكتورة: الانسه حد فكرها بشيء من الماضي
محمود بعدم فهم : ماضي اي لي هي مالها
الدكتورة: الانسه تقريبا كان عندها فقدان في الذاكرة
نورا بخضه: فقدان اي محصلش حاجه زي دي
الدكتورة بجديه: علي العموم ده مجرد شك بس لو اتكرر الاغماء لازم نجيب شخص مفرقهاش طول مراحل حياتها
محمود: احنا أخواتها ي دكتورة
الدكتورة بجديه: ولو ممكن يكون في شيء حصل معاها وانت متعرفوش الافضل الوالد او الوالده بس لو اتكرر ال حصل
كل هذا الحوار تحت نظرات احمد الذي بدا يفهم شيء ما والبرود المصطنع من رعد وعدم فهمه ما الذي يربط بين مليكه واباه
محمود: نورا روحي جيبي حاجه لمليكه لان هيا مكلتش من امبارح وشيء تشربوا لتؤميء له نورا وتذهب
🖤 في كفاتيريا المشفي 🖤
يجلس عمر يحتسي قهوته وهو ينتظر التحاليل ليدق هاتفه
عمر: الووو جهزو
الشخص: …….
عمر: تمام انا جايلك دلوقتي ليذهب عمر
ويخبط في فتاه ويقع العصير والأكل علي قميصه الأبيض
عمر بدون النظر : اي ده انتي غبيه
نورا بعصبيه: انا ال غبيه بردو ولا انت ال عامل زي التور ماشي تنطح في مخاليق ربنا
عمر بصدمه: انا تور ليصدم اكتر عندما يري عينيها الزرقاء وتلك الاميره امامه فكانت ترتدي ديريس ابيض فيه بعض الخطوط الزرقاء وطرحه زرقاء تظهر زرقويه عينايها فكانت مثل الملاك ليفيق علي صوتها
نورا: تصدق كنت هعتزر بس انت متستهلش
عمر بغضب : امشي ي بت انتي من قدامي لحسن امو”تك
نورا بعند: اتكلم علي قدك ي بابا لتمشي هي تقول شبه التور كده
لتجلب نورا ماتريده مرة اخري وتذهب تحت نظرات عمر المحترقه عندما رآها تتحدث مع شاب
🖤🖤في الجامعه 🖤🖤
تجلس ندي في الكافيتريا
ندي باستغراب: اللله هما مجوش لي صبا قالت ان هما جايين انا قلقت كده اما اتصل عليهم لتدق على صبااا
ندي بغضب: الو يا زفته مجتيش لي لحد دلوقتي إنتي والعيال
صبااا بقلق: اصل مليكه اغمي عليها واحنا ماشيين مش هنعرف ناجي
ندي بخضه: اي ازاي وامتي انا هاجي حالا اسم المستشفي أي
صباا: است لتقاطعها ندي الاسم اي بسرعه
صبااا:……… بس اسمعي لتغلق ندي الهاتف دون أن تستمع الرد
✨✨في منزل مليكه ✨✨
ميادة بقلق: مليكه انا خايفه عليها اوي
تحيه: متخافيش ي مياده خايفه لي ما صباا طمنتك ومحمود ونورا معاها
مياده: لا مش مقتنعه بكلام صبا يعني اي المدير طلبها وهي تروح ده مش مقنع خالص
تحيه بكدب: لا مقنع مش مقنع لي بس يمكن شيء ضروري
مياده بخوف: ربنا يستر انا مش مطمنه

 

 

🖤🖤 في المشفي🖤🖤
تصل ندي لتذهب لموظفه الاستقبال
ندي بتوتر: لو سمحتي غرفه مليكه الشرقاوي فين
الموظفه: ثانيه ي فندم مفيش واحده هنا بلاسم ده
ندي بعصبيه وصوت عالي: انا متاكده انها هنا اتاكدي
الموظفه: مفي…ليقاطعها شخص في اي ي انسه صوتك عالي لي
الموظفه: بتسأل ي فندم عن غرفه واحده اسمها مليكه ومفيش حد بالاسم ده هنا
الشخص: مليكه اي
ندي بسرعه : الشرقاوي
الشخص: اتفضلي حضرتك معايا اوديكي لتذهب ندي معه
ندي وهي تهرول الي صباا: مليكه مالها هي كويسه
صباا: اهدي اهدي هي كويسه الحمد لله ده مجرد ارهاق
ندي بصدمه: انا كنت همو”ت من الخوف و تقوليلي ارهاق مقولتليش ليه
صباا: هوا إنتي ادتيني فرصه انتي قفلتي الفون علي طول
ندي بغباء: اه صح
لتنظر خلفها لتجد ذلك الوسيم
ندي بشكر: متشكرة جدا لحضرتك انك ساعدتني
الشخص: لا ولا يهمك لتقاطعهم اسيل
اسيل باستغراب: اي ده انتي تعرفي سيف منين يا ندي
ندي: لا انا معرفوش هوا ساعدني اجي هنا لان معلومات مليكه مش عند الاستقبال
اسيل بفهم: اه ماشي
سيف: انتي تعرفي الانسه منين يا اسيل
اسيل: دي ندي صحبتي في الجامعه
سيف بابتسامه: تشرفنا
ندي بود : يزيدني الشرف
لتأتي نورا ومعها محمود
محمود باستغراب: ندي انتي بتعملي اي هنا
ندي : عرفت ان مليكه تعبت ف جيت
محمود: ماشي تعالي ندخلها
ليدلفو الي الغرفه ويبقي هذا الرعد العنيد
احمد بخبث: انت مش هتدخل تطمن على خطيبتك
رعد ببرود: متهمنيش عشان اطمن عليها
احمد بغموض: الايام هتثبت ي رعد اذي كانت هتهمك ولا لأ ويدلف الي الغرفه

 

 

✨✨داخل غرفه مليكه ✨✨
تبدأ مليكه في فتح عينيها
محمود بعتاب: حمد لله على سلامتك كده ينفع ترهقي نفسك لما يغمي عليكي
نورا : انا كنت هموت من القلق عليكي
ليدلف هؤلاء الثلاثه دون أن يلاحظهم أحد
صباا وهي تحتضن مليكه: وانا كمان كنت هموت حرام عليكي واقفتي قلبي
ندي : وانا كمان كنت هضرب الموظفه لولا اسمو اي ده ال جابني هنا
محمد بصدمه : نهار اسود هتموتوا البت انتو كده هتخلوها في تعداد الاموات
مليكه وهي تسعل: شيلوهم من فوقي هموت
محمود وهو يمسكهم من لياقه البلوزه
هتموتوا البت انتي وهيا
صباا بمشاغبه: جرا اي ي حوده الله مهي فاقت وخلاص
محمود بصدمه: الله يخربيتك فضحتيني قدام الناس
مراد بمرح : لا ولا يهمك انت كده كده اتفضحت
صبااا وهي تنظر لمحمد بغيظ : مجنون انت مالك
محمد بهمس: شبر ونص
مراد بمكر: شبر ونص مين دي ي محمد
محمد بصدمه: الله يخربيتك ي بعيد هنموت
صبااا وهي تشمر: قولت شبر ونص
مراد بخوف: هوا هوا ال قااال
محمد بغيظ : حوشوها بعيد دي مجنونه
محمود وهو يضحك: خلاص ي صبااا عشان خاطري مليكه تعبانه
صبااا بتفكير : مااااشي ماااشي
ندي بضحك: كده بتفكر في مصيبه
محمد: حمدلله على السلامة يا مليكه
مليكه بابتسامه: الله يسلمك
مراد: الف سلامه عليك لينظر لصبااا مع السلامه ويهرول
سيف : الف سلامه عليكي
ليذهبوا الثلاثه من الغرفه
نورا: خدي كلي ي مليكه انتي محتاجه تغذيه اكيد
مليكه: هاتي انا عصافير بطني بتصوصو
احمد بابتسامه حمدلله على السلامة ي موكه لينظر لها بترقب
مليكه بابتسامه : الله يسلمك ي جدو وحلوه موكه دي قولهالي على طول
احمد بوقار: ممكن تسبونا لوحدنا شويه

 

 

ليؤميء له ويخرجوا من الغرفه
مليكه: خير ي جدو
احمد: خير ان شاء لله قوليلي ي مليكه اي ال حصل قبل ما يغمي عليكي
مليكه بعدم تذكر: مش فاكرة حاجه اه رعد كان بيقولنا هيروح الجامعه
لينظر لها بصدمه هو ورعد الذي دلف دون أن يترق الباب
احمد: ماشي استريحي وانا هقول للدكتورة تيجي تشوفك
لتؤميء له مليكه ويخرج رعد دون أن تراه
💞 خارج الغرفه 💞
احمد: رعد مش انت قولت ان مليكه اغمي عليها لما جبتو سيره عتمان
رعد بعدم فهم: اه بس هي مش فاكرة ازاي
احمد بغموض : يمكن مجاش في بالها ليذهب رعد من امامه
احمد بغموض أكبر: انتي حكايتك اي ي مليكه
ليأتي عمر
احمد: التحاليل فيها اي ي عمر
عمر : كويسه الحمد لله هو يقدر يخرج النهاردة
ليأتي محمود ونورا
محمود: احنا هنمشي دلوقتي الدكتوره كتبت لمليكه خروج والف سلامه علي عتمان بيه
احمد : ماشي ي بني وقريب اوي هنيجي نطلبها رسمي
عمر باستغراب: مين دول ي جدو وتطلب مين ومين مليكه استني مش انتي البت ال خبطتني تحت
نورا بصدمه وعصبيه: انت التور وبعدين اي بت دي صحيح عامل زي التور
عمر بعصبيه: احترمي نفسك وانتي مش باينه من الارض كده
لتاتي صبا وندي
صبا : في اي ي نورا مين الاخ
نورا بخبث وهي تنظر له: مفيش ده واحد معرفوش بيقولي مين البت ال مجبتش شبر ونص دي فزعقتلوا
عمر بصدمه: انا دي كذابه
محمد وقد استمع لحديث نورا : لي كده ي عمر الله يرحمك يا حبيبي كنت طيب
عمر باستغراب: لي في اي انا مقولتش حاجه
محمود بضحك وهو يهمس له : مش هي اختي بس مفتريه هي والعيال دول فا الحق نفسك
عمر بغيظ : وفيها اي يعني ده انتو التلاته اقصر من بعض
محمد : الله يخربيتك
صبااا بغيظ: انا قصيره كابتن ي كااابتن

 

 

الشخص: نعم ي انسه
صبااا: الراجل ال هناك ده بيقول عليك كلام مش كويس وبيتحداك انو لو ضربك بوكس هيوقعك
الشخص بعصبيه : يضرب مين
صباا وهي تدعي البراءه: انا قولت احظرك بس لو هتضرب اضرب بوكس واحد ماشي
كل هذا تحت نظرات الجميع المنصدمه فهي اختارت شخص بنيته مثل الذين يلعبون كمال الاجسام
عمر برعب: الحقني ي جدي انا قولت حاجه
أحمد بصدمه: البت دي جايه منين خلاص ي صبااا حقك عليا
صبااا بتفكير: خلاص خلاص ي كابتن حضرتك كسبت عشره جنيه في الكاميرا الخفيه تذيع
الشخص بعصبيه: اي ده ي انسه ده انا كنت هكسروا
صبااا: يعني مش هتذيع احسن يلا هوينا
ليذهب وهو ينعتها بالمجنونه تحت ضحك الجميع
نورا: ده بس تحذير ي تور
🖤🖤في مكان ما 🖤🖤
الشخص ١ : ها عملت اي في جديد
الشخص ٢ : آه البت السكرتيره بتاعتو بيقول هيخطبها
الشخص ١ : ازاي طب والبت ال انت واذذها عليه
الشخص ٢: مرحش المكتب بقالوا يوم
الشخص ١ بخبث: هنشوف السكرتيره خليه يقضي معاها يومين حلوين ولما اقولك تنفذ نفذ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مليكة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى