روايات

رواية مليكة الرعد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم سوكا

رواية مليكة الرعد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم سوكا

رواية مليكة الرعد الجزء السابع والعشرون

رواية مليكة الرعد البارت السابع والعشرون

رواية مليكة الرعد
رواية مليكة الرعد

رواية مليكة الرعد الحلقة السابعة والعشرون

🤎تنزل من الطائره🤎
بفرحه ولا تعلم أنها كالعاصفه علي جميع أفراد العائله
ملك بفرحه:يلا ي مالك مش عاوزين نتأخر يلااا
مالك بفرحه وتوتر: ماشي بس استني انتي مش مدركه الموقف احنا بالنسبالهم دلوقتي زي الاشبا”ح
ملك بحزن: عارفه بس ان شاء الله خير يلا بقي
🤎في المشفي🤎
يجلس جميع أفراد العائله بحزن وانكسار
مياده بانهيار: يعني اي ما”تت يعني اي بنتي فين انا عاوزة بنتي
احمد بهدوء: أهدي ي مياده طول ماهي فيها النفس انا هفضل متمسك بيها
مياده: نفس اي ده بيقولك ما”تت يوم كمان والنفس ده مش هيبقي موجود
لتنظر لعتمان بشرار كلو بسببك انت زي الكا”رثه موتلي اختي وجوزي ودلوقتي بنتي والله لو بنتي جرالها حاجه مش هرحمك صدقني ي عتمان
ال مليكه كانت عاوزة تعملوا قبل ما تدخل في الغيبوبه انا ال هعملوا لو مبقتش كويسه
لتقع كلماتها تحت أسماع الجميع بالصدمه فمنهم من فهم ما تقصده والآخر ينظر بحيرة وعدم فهم
عتمان بصدمه: مياده أنتي مياده صح
مياده بانهيار: ايوه انا ال مو”ت اختها قدام عنيها وجوزها ال ما”ت بسببك وبنتي ال ربتلها حاله من الرعب وهيا طفله لدرجه ان هيا فقدت ذاكرتها
محمود بصدمه: ماما انتي بتقولي اي
مياده بقله حيله: بقول الحقيقه ال مكنتش لازم تتقال ده شيطا”ن منك لله ي شيخ منك لله
عمران بصدمه: لي خبيتي حققتك ي ميادة لي
مياده وهي تنظر لاحمد اليائس: عشان ابوك كان خايف علي الحق”ير ده عشان كان عارف ان لو رعد عرف أن امه مامتتش وأنها ما”تت بعد 3سنين عذ”اب عندي مكنش هيرحم عتمان وكان هيقت”لوا
عرفت ليلجم ألسنتهم عن الكلام دلوقتي معتش في فايدة من السكوت انا عاوزة بنتي
احمد: اهدي ي بنتي كل ال في أيدي هعملهولها والله
ليصدم الجميع من ذلك الرعد الواقف مصدوم نعم فقد استمع كل شئ ويوجد رابطه علي رأسه وبعد الجروح في وجهه اثر الحادث
محمد الذي واقف بجانبه فهو ذهب كي ينقذ صديقه
رعد مالك رعد انت كويس
رعد وعيناه أصبحت قامته وسوده جدا لدرجه ارعبتهم: مليكه فين
عامر بخوف: اهدي ي بني كده وهي هتبقي كويسه
احمد وهو يحاول تمالك زمام الأمور: رعد هتعمل ايه
رعد وهو يدخل غرفه تلك النائمه: كل خير ي إمبراطور انت حافظة علي ابنك وانا معتش عندي حاجه احافظ عليها كلو راح بسببو
محمد: جدي رعد سمع كل حاجه
سعاد: ربنا يستر
عتمان: انتو خايفين من اي ده حته عيل هيعملكم الرعب ده كلو
ثم ينظر لهم انا عارف اني غلط وجيت ندمان اعمل ايه اكتر من كده
مياده بغل: روح مو”ت نفسك احسنلك انت ال زيك خسارة فيه الحياة لو بنتي جرالها حاجه مش هيشفي غليلي طول السنين دي مو”تك كل هذا تحت أسماع اولااادها وجميع من في العائله
🤎امام القصر 🤎
تقف تنظر لذلك القصر العريق كم اشتاقت له وللذي بداخله
مالك: ملك انتي مستعده لتؤمئ له بالايجاب لتدلف ليصدموا كل من رأهم فهم بالنسبه لهم كألا”شباح
الخادمه بخوف: بسم الله الرحمن الرحيم بسم الله الرحمن الرحيم لا تئذونا ولا نأذيكم لتقوم بالصريخ الحقوناااي عفا”ريت عفريتين ليحاولو تهدئتها
ملك: اهدي ي ام سعيد انا مش عفر”يته
ام سعيد: مش عفر”يته اي ده انتو ميتين بقالكو 18سنه ي هانم
ملك: هتعرفي بعدين فين ال في القصر
ليدخل ذلك الشيطان
مهران: اهلا اهلا بحبيبه قلبي ال صحيت من المو”ت
مالك: عاوز اي يمهران
مهران بخبث: مش عاوز ده انا جاي لك اقدام جميله بنتك مليكه ما”تت وقولت اقولك تروح تاخد جث”تها من المستشفي مع العيله
مالك بجنون:انت شكلك خرفت انت مجنون بنتي اكيد لسه عايشه
مهران بتمثيل: ي حرام والله صعبان عليا اول ما تاجي من المو”ت تيجي علي خبر مو”ت بنتك علي ايد ال كان هيمو”تكم
لتنظر له ملك بصدمه
مهران: ايوه هوا ال فبالكم عتمان الشافعي ليتركهن ويرحل بعدما قام بتفج”ير قنب”لته
مالك للخادمه: مليكه فين انطقي واي ال حصل لتسرد لههم الخادمة كل شئ تحت صدمتهم وتدلهم علي مكان المشفي ليهرولو إليها
ملك بدموع:انا اسفه ي مالك كل ده بسببي
مالك: مش وقتو ي ملك اهم حاجه دلوقتي اطمن علي بنتي لتنهار فهي تحبها مثلما تحب اولادها بالفعل
🤎عند مليكه🤎
يقف الجميع بالخارج في انهيار تام من كلام الأطباء غير سار جميعهم اتفقوا علي أن أمامها يوم واحد فقط
وفي الداخل ذلك المنهار نعم حقيقه وفاه والدته كسرته مع خبر مرض تلك الحوريه
رعد: مليكه متسبنيش انا بحبك متسبنيش هنتق”ملك من كل حد عذ”بك صدقيني هعمل اي حاجه ليكي بس تفوقي
بس انا عارف انك زعلانه مني بس اوعدك هعوضك عن كل حاجه فوقي ارجوكي ليري مؤشرات الجهاز تعلن عن وفا”تها
غير مدرك ما يدور حوله ليصبح طالبا الطبيب تحت هلع جميع أفراد العائله ليتدخل الأطباء ويقومو بالانعاش القلبي ولاكن دون جدوي
ايعقل ان تكون هذه النهايه ان تعيش حياه مآساويه وتمو”ت في مآساه أيضاً🥺
كل فرد واقف بجانب معشوقته يطمئنها ويبث لها الامل في نجاتها
ليتفاجأ الجميع بقول محمد بصدمه: ملك
احمد بغضب: محمد الزم حدودك
محمد بذهول وهوا يجري علي تلك الواقعة عند الاستقبال: ملك ملك ويقوم باحتضانها تحت نظرة الغيره من صبا
والذهول والصدمه من الجميع والانهيار من الابعض وتجدد الأمل عند البعض
تجد تلك التي تجاوز عمرها الاربعون شاب وسيم يقوم باحتضانها نعم فهي تجاوزت الأربعون ولكن شكلها يدل علي انها ابنه االثلاثون
مالك وهوا يبعده عنها: انت مين وعاوز اي
محمود ب صدمه: بابا ازاي ليصدم الجميع ولكن ينفض صدمتهم
صريخ رعد :مليكه
مياده بصراخ: بنتي الحقو بنتي هتضيع مني
مالك: مليكه فين انطقو ليدخل الغرفه يري تلك الملاك وجميع الأطباء يهرولون حولها ليس بيدهم حيله لتدلف ملك أمام رعد تحت صدمته من رؤيتها فكيف ومتي أصبحت حيه لينظر لهم الطبيب بأسف مع توقف قلبها
ملك وهيا تمسك يدها وتقوم بخلع سوار وتلبيسه لها مع دموعها: انا اسفه سامحيني لياتوا كي يخلعون عنها جميع الأجهزة
رعد بجنون: مفيش حاجه هتتحرك من مكانها لسه عايشه فاهمين لسه عايشه اتصرفوا حاولوا تاني عاوزة قلبها يشتغل لو هتاخد قلبي وتعطهولها فاهم
محدش هيطلع من الأوضه دي سليم غير لما تفوق ليحاول الشباب السيطرة عليه ليقوم بدفشهم
الطبيب: ي فندم المريضه قلبها وقف خلاص واحنا عملنا كل حاجه
ليأتي رعد لتلقينه درس لتستوقفه الممرضه: دكتور المؤشرات للمريضه بترجع خط القلب بدأ يتحرك ليهرول إليها تحت أمل الجميع
مالك بحسره وهو ينظر لعتمان المنصدم: كلو بسببك صدقني لو بنتي حصلها حاجه هنسفك
مياده ببكاء: ازاي عايشين ازاي انا مش فاهمه حاجه انا بحلم اكيد
ملك وهي تحتضنها: وحشتيني كل هذا تحت انظار ذلك الرعد الذي قام الأطباء بإخراجه
فهو لا يصدق أنه يراها أمام عيناه فكيف وتلك هي الميته بين يديه
ميادة: انتي عايشه فعلا يعني مش بحلم لتشعر ملك بأن جسمها يثقل لتتفاجئ بها مغمي عليها
مالك وهو يقوم بإمساكها: مياده فوقي دكتور بسرعه دكتور محمود ونورا وهم يهرولو لوالدتهم وينتشلوها من احضان ذلك الغريب في نظرهم
محمود وهو يحمل والدته: ويتوجه الي أحدي الغرف برفقه الممرضه
نورا بدموع وهي تشير لذلك الواقف: اياك تقرب من امي فاهم مش ناقصين قرف
احمد: نورا ده ابوكي
نورا بصريخ وبكاء: أبويا ميت من وانا صغيره لا أبويا ولا اعرفوا
مالك باستيعاب: انا اسف سامحيني لتنظر له بمشاعر مشتته وتتركه وتذهب لرؤيه والدتها
يأتي ذلك العتمان يقترب منها فهو مازال غير مدرك أنها الذي قت”لها
لتراه لتقوم بالابتعاد عنه والاختباء خلف مالك نعم فبالرغم من حبها له ولكنها تخشاه فالذي فعله بها ليس هيننا ي سادة
مالك بشر: اياك تقرب منها زمان كنت قليل الحيله دلوقتي لأ فاهم
عتمان: ملك ليأتي ذلك الرعد يقف أمام مالك ووجهه لعتمان كالدرع الحصين لها
رعد بشر مبالغ: اياك تنطق اسمها اياك قولتهالك قبل كده وهرجع اقولهالك هقت”لك لو نطقتو تاني واياك تقرب منها فااااهم
عتمان بغضب: اوعي من وشي عاوز اشوف مراتي
رعد وهو يدفشه: اخرس خالص مراتك دي ما”تت من زمان ال هنا دي امي ثم يقوم بمناداه حراسه خرجوه بره
المستشفي وممنوع يدخل جوه المستشفي حتي لو بيمو”ت فاهمين ليأتو كي يخرجوه ليلاقو حرس عتمان نعم ي سادة فمهما كان أنه عتمان الشافعي ويشب قتال عنيف بينهم
رعد بنظرة باردة لهم يقوم بالنظر لها داخل عيناها: لي
ملك بحزن: رعد أنا
رعد: لي مشيتي وتسبيني انا واختي وانتي عايشه
ملك: اسفه بس مكنش في أيدي حاجه
احمد بصوت جوهري: رعد كل حاجه في اونها المهم دلوقتي تطمن علي مليكه
رعد بسخرية: هه هوا انت فاكرك اني مش عارف كل حاجه متنساش انا مين وال 3سنين ال ضاعو من حياتي انا واختي هدوقهولة العذ”ااب كلو
احمد وقد.فهم أن العاصفه بدأت من تحت يده: رعد امك رجعت ملك موجوده معتش له لازمه
رعد وهو ينظر لها بألم فهو لا يصدق أنها موجوده ولكن بعد ماذا بعد تحوله لمن لا يرغب به: شوفتها وخدت بالي والطياره ال انفجر”ت دي هجيب اللي عمل فيها كده ونهايتو علي ايدي ليستمعو لصوت ضحك مليكه
🤎عند مليكه🤎
يقف عمر مع الأطباء ويقوم بمساعدتهم ليتفاجئو أن جميع مؤشراتها الحيويه انضبط
عمر بصدمه: دي فتحت عنيها
مليكه ببعض التعب: آمال فاكرني همو”ت وهسيبلك البت اختي تتجوزها كده من غير ما احضر الفرح
عمر بصدمه اكبر فقد أدرك أنها كانت مستمعه لكل شيء : ي بت ده انتي لسه قايمه من المو”ت اتهدي
مليكه بمرح: فال الله ولا فالك ثم تنظر الي الأطباء المصدومين فهي تعتبر معجزه طبيه مالكم مبرقين كده ولكأن شبح قدامكم اغنيلكم عشان تصدقو
الطبيب بزهول: لا صدقنا الله يصنع المعجزات
مليكه بأصرار: لا والله ما يحصل هغني ده حتي الجو كئيب يلا معايا ي عمر
عمر بمرح: يلا
مليكه: مش رغايه خالص انا مش رغايه خالص
عمر: انا مش نكديه خالص وانا مش نكديه خالص
الطبيب لا ده احنا كده نطمن بزياده ليتفاجئو برعد الذي يقتحم الغرفه فور سماعه صوتها
مراد بزهول: دي فاقت
عمر بضحك: وبتغني
سيف بفرح: هتجوز لولولولولولي
صبا بابتسامه: حبيبت قلبي ثم تقوم باحتضانها
مليكه بتمثيل: شيلو العجله دي من فوقي همو”ت
محمود وهو ينتزع صبا من قفاها: قومي ي بت هتمو”تيها احنا ما صدقنا فاقت
مليكه وهي تنظر في جميع أرجاء الغرفه لتجد تلك الوجهان المألوفان واقفان بجانب بعضهما لتنظر لهم ببعض الخوف ليشعر بها
رعد وهو يقوم باحتضانها: متخافيش انا جنبك
مليكه بدموع وهي تشدد من تمسكها به: انا شايفه أشبا”ح هوا انا مت ثم تنهار معقول اكون مت وانا مقولتكش اني بحبك وعذبتك زي ما عملت معايا ثم تبتعد عنه يعني ي رب امو”ت مقهو”رة وماخدش حقي
لينفجر الجميع ضاحكاً عليها
الطبيب: لا ده كده المدام تبقي عال العال حمد الله على السلامه
مليكه بصدمه: الاه يعني مامو”تش
نورا بضحك: لا ي بلوه ممو”تيش
مليكه وهي تبتلع ريقها بحرج: وال قولتو من شويه كلكم سمعتو
لتؤمئ لها بنعم
مليكه وهي تنظر للسقف: ي كسفتك ي حازم مبدهاش بقي موتو”ني تاني ثم تفرك عيناها بصدمه : مش فاهمه يعني دول مش اشبا”ح ليصدم الجميع
رعد وهوا يحاول تغير مجري الكلام: عمر هيا ينفع تخرج النهاردة
عمر :المفروض تقعد علي الاقل يوم تحت الملاحظه
رعد: خلاص تقعدو في البيت وانت تراقبها ويقوم بحملها تحت صدمتها
مليكه: سبني ي كائن سد انت هوا انا إنشليت
رعد بمشاكسه:شكلك كده وبعدين اخرسي انتي تقلتي كده لي كانو بيعطوكي اي
مليكه: متقلتش انت اللي معتش فيك حيل نزلوني ليخرج بها خارج المشفي تحت صدمه الجميع
مليكه بعند: خاطفني ي ناااس الحقوناااااااي الحفني يعمو خاطفني بلغو البوليس
رعد: معلش اصلها مراتي عملت حدثه ومعاها شهاده معامله اطفال
الراجل: لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يشفيها يبني ويعينك علي ما ابتلاك
مليكه بصدمه: ي عمو خاطفني ليضعها في العربيه تحت ضحكه الذي زاده وسامه
مليكه: انا حاسه اني شوفت عفاريت ولا الغيبوبه اثرت عليا ولا أي
رعد وهو يحاول التهرب منها: ارتاحي دلوقتي وفي البيت هنعرف كل حاجه ثم ينطلق علي فيلته قام بإعدادها لها ليس قصر الشافعي ولا شقته المليئة بذكريات والدته
لانه يعلم أنها فور رؤيتها للصور سوف تصبح كثيرة الاسئله
مليكه وهي تاخذ نفس عميق: انا عاوزة اروح لجدي
رعد: هنروح دلوقتي البيت وبعدين هبقي اوديكي
مليكه: ارجوك متتهربش من الواقع انا عاوزه اروح لجدي انا شوفت ملك هناك واكيد مش بتخيل وديني ارجوك
ليلف رعد ويتجه نحو القصر فهو أيضا يريد أن تعرف الحقيقه حتي لا تتدهور صحتها
🤎تستيقظ ميادة🤎
سائله عن مليكه ليطمئن قلبها ويطلب منها احمد الخروج علي القصر حتي يقومو بحل كل شئ اليوم
🤎تدخل مليكه القصر 🤎
لتجد الجميع في انتظارها
مليكه بمرح: مليكه جات يحارة ثم تجري داخل احضان جدها نعم فهي تعشقه أشد العشق فلولاه ماكانت تجتمع هي ورعد
احمد بحنان: حمد الله على السلامه
مليكه: الله يسلمك ي جدو
مراد بحمحمه: سيبها ي جدو لحسن رعد عينة بتو”لع
احمد بمشاكسه حفيدتي وانا حر ي ولد
رعد وهو ينزعها من احضان جده لتدخل حضنه: ومراتي
ليبتسم علي غيرة حفيده
مياده بحب: حمدالله علي السلامه ي حبيبتي قلقتيني عليكي
مليكه بحب: متقلقيش بنتك جامده قوي ليقوم الجميع بتحيتها
مليكه لمريم: اي العسل ده انتي مريم اصغر احفاد الشافعي بقي
لتؤمئ لها مريم
مليكه بحب: لا بقي ده احنا شكلنا هنبقي اصحاب اووي
لتقف أمام هؤلاء المنتظرين منها اي رد فعل تجاههم تقف أمام ملك بالله كم الشبهه بينهم وكأنهم ام وابنتها
مليكه بابتسامه: كنت دايما حاسه انك لسه موجوده وتقوم باحتضانها وهمست داخل أذنها الاسورة دي في قلبي كملت اختها ال معايا
لتبتسم لها فهي وهي طفله اعتطها اخت تلك الاسورة ووعدتها باعطائها الأخري في يوم ما
مالك بمرح: وانا كمان مليش حضن
مليكه: ازاي لا طبعا لتأتي لاحتضانه لتجد رعد الممسك بها
رعد: اوووومااال انا كيس جوافه
مالك بضحك: ي بني انا ابوها
مليكه بضيق: سيبني ي عم ده أبويا ليقوم رعد باحتضانه
وينظر لها بضيق: عنك انتي حمدالله علي السلامه ي عمي
مليكه بخبث: ولو ولو ده أبويا وسع كده وتقوم باحتضانه
بحب مالك بهمس: جوزك هيمو”تنا
رعد بضيق وهو ينظر لوالدته: مش ناويه تقولي اي ال حصل
ليجلس الجميع
مالك: احنا اول ما ركبنا الطياره حسينا بحاجه مش طبيعيه
سيف: يعني اي مش طبيعيه
مالك: الطيار مكنش مضبوط ولا المضيفين كانو كلهم متوترين واول ما قربنا علي ايطاليا لقيت كلو أغمي عليه ولا كأن حد سممهم
والطيارة بتقع حاولت اتحكم فيها معرفتش وبعدين وقعت بينا بس صحيت بعدها بكام اسبوع لقيت نفسي في مستشفي فخمه جدا وملك كل الدكاترة معاها انا قولت أن حضرتك ال انقذتنا بس اتفجأت برساله مع الممرضه مكتوب فيها حمدالله علي السلامه باسم المجهول
عمران: طب لي محاولتش تتواصل معانا
مالك: حاولت وكل لما خلاص القي حاجه توصلني بيكم يجي حد ويبوظلي كل حاجه لحد ما فقدت الامل وملك كانت دخلت في غيبوبه اثر المرض والوقعه وبدأت اشتغل عشان اعرف اوفرلها رعايه كويسه
لان الدكاترة هناك قالولي مش هنستحمل اكتر من أسبوع وبعد كده هما ال هيمو”توها عشان ترتاح والغريب اني اول ما بدأت اشتغل كل حاجه متوفره والشغل بمرتب محدش يحلم بيه
احمد بغموض: يبقي هوا في حد متابعكم من وانتو في مصر
مالك: اكيد لأني بعد ما نقلت ملك في الفله بتاعتي حاولت اتواصل مع مياده ومعاكم تاني ومعرفتش ومكانش قدامي حل غير اني انزل مصر
بس مكنتش اقدر اسيب ملك لوحدها خصوصا بعد ما شكيت أن في حد مراقبنا وانا وهي شوفنا المو”ت ومكنتش مستعد اتخلي عنها
يارا وهي تحتضن والدتها: شكرا يعمو انك رجعتلنا ماما شكرا بجد
مليكه وهي تحاول تخفيف الضغط: اي النكد ده يولاد خلاص بقي فرفشوا احنا عاوزين الولاد هنا والبنات هنا ورا بعض وبراحه
كل واحد هياخد دور يلا يلا بسرعه لتجدهم متصنمين
مليكه: لا مهو انتو هتعملوا كده يعني هتعملوا يلا ي اختي ليفعل الجميع كما تريد
مليكه: آيوة كده واحد واحد كله هياخد دوره هنبدا بالمزه القمر ال شبهي دي طالعه حلوة اكيد ليا
محمود: طبعا اووماااال
مليكه: بس ي ولا ده انا قمر مش غرور لا يجماعه ده تكبر ثم تقوم بتقديم مريم
مليكه: ودي بقي مريم آخر العنقود لتنظر لها ملك بحب وتنظر لسعاد وحنان بنت مين
مليكه :افجئك هفجئك بنتك مريم عتمان الشافعي
مريم بصدمه فهي ظنت أنه تزوج غيرها وبدموع: هوا اتجوز
مياده بحب فهي تعلم أن اختها تعشقه أشد العشق رغم كل ما فعله بها
مياده : لا ي حبيبتي دي اخر ولاده ليكي وقالولنا هيا وأخوها ما”تو وطلع مهران خاطفها
ملك بصدمه: بنتي طب فين ابني
احمد: هنلاقيه متخافيش ومهران حسابو معايا تقل اوي كل هذا تحت انظار البرود من رعد ليقوم كل فرد بالترحاب وتعريف نفسه تحت توتر بين نورا ومحمود لوالدهم
مليكه وهي تنظر لذلك البارد: رعد معندكش حاجه حابب تقولها
رعد ببرود: لأ
مليكه: رعد انت بارد كده لي🙂 امك دي علي فكره
رعد ببرود اكبر: ايوه اعمل اي ليقوم بمناداة الحرس ويجلس ببرود
رعد: في شاب هيجي كمان 5دقايق تدخلوا ده ضيفي
احمد وقد عرف ما فعله حفيده: لقيتو ي رعد
رعد ببرود: يمكن اه ويمكن لأ
مريم: هوا اي ده ليهمس لها مراد اكيد اخوكي
مريم: هوا اي ال يمكن دي ي رعد لي البرود ده ده حتي اخوك بردو
رعد وهو ينظر لها ببرود: خلصتي ليقوم ويقف أمامها انا مبغلطش ابدا فاهمه يدلف ذلك الوسيم
رعد ببتسامه: أهلا
معاذ : عاوزني لي ي بن الشافعي
رعد: طالما انت عارف ان انا ابن الشافعي ومن كلامك زمانك عارف العداوه جيت هنا لي مش خايف علي نفسك
معاذ بسخريه: لا عارف بس مش خايف عارف لي لاني عارف بردو انك الشيطان ف اكيد مش هتفوت الشيطان أن مش انا ال تحرق بيه قلب مهران ولا فاتتك
رعد ببرود: لا مفاتتنيش
معاذ ببرود مماثل: آمال جايبني هنا لي مفيش بينا شغل ولا اي زفت عاوز اي معنديش وقت
عمر بهمس: ده طلع بارد زي اخوه شكلههم كده هينقطونا
رعد ببرود: عندك حاجه ليا
معاذ : ال هيا
رعد: دم”ك
معاذ : د”م اي يحبيبي انت مصا”ص دما”ء ومعرفش ولا اي 🙂
عمر وهو يحاول التلطيف: لا ي عسل الكينج عاوز يقولك أن عيلتك ال بتدور عليها احنا وان انت تبقي ابن الشافعي مش المنصوري
ال هوا حضرتك اخو دي ودي ويشاور علي مريم ويارا وده ثم يدرك ما قاله احم الكينج يعني ويلا ي عسل متتصدمش دلوقتي عشان بنام بدري وعاوز انام من الفلم ده
معاذ بسخريه: وبعدين يعني
عمر بذهول: اي ياض البرود ده بقولك اخواتك وامك اهي تقولي وبعدين ده انتو عيله تشل
معاذ وهو ينظر لجده ولرعد: هوا انتو فاكرين اني طول الشهور دي معرفش هه انا عرفت من ساعه ما قبلت مريم بس محبتش افاجئكم غير لما تعرفو انتو
احمد وقد فهم أن حفيده مثل أخاه صعب المنال: وهتعمل اي
معاذ بشر: ال في دماغي
رعد ببرود: في المخزن فهو لن يترك مهران ينفذ بفعلته ابدا
معاذ بشر وهو يأمر حراسه بأخذ مهران: هعتبرها خدمه
ملك: انتو بتقولو اي لتنظر ذلك المهران لتجده في حاله لا يرثي لها
مهران بصريخ: هقت”لك ي رعد صدقني هقت”لك
مريم ببكاء: سيبو ي رعد ارجوك
احمد بحزم: مريم ادخلي علي اوضتك
مريم برجاء: ي جدو مهما عمل هوا ال رباني ميهنش عليا
رعد بغضب: بس هان عليا أنا ده هوا ال فجر طياره امك ومخلهمش ياجو هنا طول السنين ال فاتت دي
ليلجم لسانها عن الكلام فماذا تقول وتقول ماذا ليس له عذر
مهران بضحك: ايوه انا ال عملت كل ده وهعمل اكتر من كده لو كنتي اتجوزتيني مكنش ده كلو حصل لو انت مكنتش دمرتلي شغلي انت وجدك انتو دمرتولي حياتي
رعد وهو يركله: التجارة مكسب وخسارة ي*****
ليأمر معاذ رجاله بأخذه ويأتي ليرحل
ملك: استني انت رايح فين
لينظر لها نظره مشوشه: مروح بيتي
مريم بحب: مهو ده بيتك
ملك: انت هتعمل فيه اي أنا مقبلش أن ولادي يبقو قتا”لين قت”له
معاذ بسخريه: ما ابنك اصلا قت”ال قت”له ثم يرحل دون أن يعلم مدي الصاعقه الذي فجرها في الارجاء
مليكه: خالتو انتي كويسه
ملك وهي تستند علي مالك فهو بالنسبه لها اخا وكل شئ: مالك ارجوك روحني حالا
مليكه بدموع: خالتو ده بيتك
ملك بدموع مقابله: بيتي لما كان في نقاء أما دلوقتي ده بقي مآوي للقتا”لين
مليكه بدموع: خالتو صدقيني رعد هيتغير عشانك وعشاني هوا وعدني للتذكر سماعها له وهي مريضه بوعدها بتلك الوعود
يارا بدموع: ماما متسبيناش تاني
ملك: أرجوك ي مالك مشيني من هنا ليرحل الجميع
ويترك رعد بائسا
رعد : انتي لي واقفه هنا
مليكه بدموع: اعمل اي ما انت قدري
رعد ببرود : وعاوزة تتخلصي منه
مليكه: مهو قدر اسود وكل حاجه بس انا راضيه يلا نطلع الأوضه
رعد: اطلعي انتي
مليكه وهي تشده: هنطلع سوي يلا بقي وكل حاجه هتتحل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مليكة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى