روايات

رواية ملوك المرام الفصل السابع 7 بقلم ملك وائل

رواية ملوك المرام الفصل السابع 7 بقلم ملك وائل

رواية ملوك المرام الجزء السابع

رواية ملوك المرام البارت السابع

رواية ملوك المرام
رواية ملوك المرام

رواية ملوك المرام الحلقة السابعة

سليم وقع منه التلفون وبصلها بصدمه وغضب
سليم. وحضرتك بقي بتأخدي قرارات بمزاج وهتمشي مع خطيبك مش جوزك ازاي يعني
ملوك. ميخصكش ابعد عني وعن حياتي ودخالت راحت علي اوضه خالتها وسلمت عليها هيا ومامتها وخرجت وسليم واقف مصدوم بردو ازاي بتتغير كده؟
سليم. ملوك انتي بتكلامي بجد هتسيبي خالته كده لمين يعني؟
ملوك. هيا اصلا مش بتحبني ف خليها هيا وخالتي مع بعض احسن
وراحت نازله وسليم كان فاكرها بتعلب لعب عيال وبيقول عادي..
راحت ملوك لعادل وهوا فرحان انها مقلعتش النقاب وفضلت بيه وخادها وكنب كتابه عليها وهيا كان نفسها مامتها تكون معاها وسليم وخالتها بس خلاص..

 

 

راحت هي وعادل المطار ومشيت مع عادل وهيا مش عارفه رايحه فين ولا اي الي بتعمله ده بس احساسها انه هيريح العيله كلها ومحدش هامه حاجه عليها فاكده احسن ليها وليهم سافرت ومحدش عرف عنها حاجه رجعت مامتها بعدها بيوم البيت وهي عارفه ان ملوك ف البيت وبتفكرها بتقول كده وخلاص حاول سليم يجبها لكن معرفش عنها حاجه خاالص
عدا سنه واتنين وملوك محدش عرف عنها حاحه سليم عن نفسه كان مرتاح لكن خالته مكانتش مرتاحه بنتها الوحيده بعيده عنها ومتعرفش عنها حاجه
سليم اتجوز وعاش حياته عادي…
عدا خمس سنين وسليم بقي عنده ولد اسمه اسر وبردو محدش عرف حاحه عن ملوك..
جيه ف يوم من الايام الباب خبط عند شقه مامت سليم راحت تفتح ام ملوك وهي خايفه واول م فتحت لقيت ملوك قدامها حضنتها والاتنين بيعيطه وجت علي الصوت ام سليم وشافتها حضنتها طلع سليم ومرام من الشقه الي قدامهم وهوا مش فاهم حاجه مين دي؟
لكن لمه لقي عادل طالع علي السلم وماسك بنوته صغنونه وشاف عادل عرف ان دي ملوك كانت مرام زعلانه من صحبتها وفي نفس الوقت نفسها تحضنها بس دخالت الشقه ومن غير م تسلم عليها طلعت ملوك من احضان والدتها وخالتها وهي بتفرجهم علي تالا بنتها الصغنونه وكانت والدت ملوك فرحانه بقي عندها حفيده لكن اتفجأت لمه سمعت صوت طفل صغير طالع علي السلام وهوا متعصب وبيحاول يمسك شنطه صغيرة وهوا مدايق عادل فضل يضحك علي منظره
تميم بغضب. يعني انت ي بابا طالع وسلمت انت وماما وانا الشوفير بتاع حضرتك سايب الشنط وواخد استاذه تالا معاك
عادل. معليش ي تيمو حقك عليا
قرب تميم وهوا بيبص وراح وقف جنب ملوك وبيبص لام ملوك واختها بستغراب هما شبه بعض وهوا بيحاول يفتكر مين فيهم تيتة الاصليه من الصور الي كانت بتورهالهم ملوك
تميم. اممم انتي تيتة؟
هما الاتنين ف صوت واحد. احنا الاتنين تيتة
تميم قرب منهم وحضنهم هما الاتنين وكللل ده وسليم واقف بيتابع ورا
لحد م لف تميم وشافه
تميم بحب. عموو سلييم

 

 

سليم بصلهوكده الي هوا ازاي عرفني وطبعا ملوك شافت سليم واقف راحت داخله علي جوا وعملت انها بتسكت تالا وعادل فهم راح واخد تميم وقاله يلاا انزل نزل الشنطه تاني علشان تبقي راجل
تميم. يووووه بقي ي بابا نا زهقت
عادل معليش خليها عليك علشان نروح نرتاح بقي
_تروح فين ي بابا مفيش مرواح من هنا انا اما صدقت شوفت بنتي وكمان عيالها يلا ادخل ادخل
لكن خرجت ملوك وقالت احنا هنروك نقعد ف شقتك ي ماما علشان نرتاح
_يعني مش مرتاحه ف بيت خالتك ولا تي ي بت؟
ملوك بضحك. لا ي خالتو بس علشان بحب اقعد من غير النقاب براحتي وتالاا كل شوية عايزة ترضع ف لازم اكون قاعده ف شقتي وكده
_. اممم ماشي ي ستي هنجيلك شوية كده ارتاحي بس وهنكون عندك كلنا
ومشيت ملوك هيا وعادل والعيال وكان سليم مدايق انها مسلمتش علية ومشيت كمان…
كانت ام ملوك وخالتها بيروحلها كل شوية وملوك تاجي تقعد شويه وتمشي لحد م ف يوم قال عادل انهم هيسافرة اسكندرية وهيعيشه هناك وكل جمعه يرجعه البيت يقعده فيه ويروحه السبت علشان شغل عادل ومشيت ملوك وعادل وكانت حياتهم مستقره لحد دلوقتي وطبعا خالت ملوك قالتلها لي مش بتكلامي سليم ولا مراته انتي ولا عادل وكان رد ملوك.
ملوك. انا قولتلهم هبعد عنكم خالص ومش هرجع تاني وده الي حصل مني بس رجعت غصب عني عايزة اشوف ماما واطمن عليها وهفضل كده وانا كمان الي قولت نروح اسكندرية مش عادل عشان نبعد عنهم مهما نقدر وميحصلش مشاكل بينا تاني وكل واحد مع عيلته وعياله..

 

 

ولمه سليم عرف كده قال احسن انها بتحاول تبعد عنهم علشان مرام مدايقه منها وكانت حياه كل واحد زاي كالتالي ملوك وعادل والعيال ف اسكندريه مش بيرجعه غير يوم الجمعه يشوفه العياله ويروحه السبت وهكذا اما سليم ف كل يوم عند مامته وخالته ولكن ف الايام بتاعت ملوك مش بيخرج من البيت غير للشغل ونفس الكلام مع مراته وكانت حياة كل واحد كده سعيدة من غير مشاكل.
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملوك المرام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى