روايات

رواية ملوك المرام الفصل الثاني 2 بقلم ملك وائل

رواية ملوك المرام الفصل الثاني 2 بقلم ملك وائل

رواية ملوك المرام الجزء الثاني

رواية ملوك المرام البارت الثاني

رواية ملوك المرام
رواية ملوك المرام

رواية ملوك المرام الحلقة الثانية

بقولك اقلعي النقاب

 اشوفك

مرام بغضب. بقولك اي انت شوفتني مرة وخلاص مش كل شوية انا مبحبش حد يشوفني اصلاا

عادل. وانا خطيبك وعايز اشوفك فيها اي يعني اصلاا انتي جميلة لي لابسة النقاب يعني

مرام.بقولك اي هي مش ناقصه خد دبالتك اهي وشكرا معندناش بنات للجواز

عادل. بغضب يعني اي ده

مرام. واي م سمعت واتفضل برة

عادل بقي كده انتي الخسرانه وبراحتك ي مرام هلاقي الاحسن منك

مرام. لمه تلاقيها متنساش تسلميلي عليها ي عسل

غادر عادل بغضب المنزل…

كانت ملوك جابت العلاج لمامتها وهي بتفكر ومامتها نامت بعد العلاج عشان ترتاح شوية…

عدا كام يوم وام ملوك بقيت احسن وكانت مش طايقه ملوك بسبب الي حصل

 كانت ملوك بتكلام مرام تطمن عليها بس بقالها فترة مش بتكلامها

راحت ملوك كلمتها

ملوك. الاستاذة مرام الي مش بتسئال خالص

مرام. معليش ي موكا انا اسفه غصب عني

ملوك. طيب ي ستي اي اخبارك؟

مرام. انا كويسة الحمد لله انتي عاملة اي وطنط اي اخبارها

ملوك. الحمد لله بخير كلنا

مرام. طيب ي حبيبي دايما يدوم الحمد والخير عليكم ي رب

ملوك. حبيبتي انتي اخبار الفرح اي هاا بقي امتا زهقت

مرام. انا سبت خطيبي

ملوك بصدمه. يلهووي لي كده

مرام. حصل شوية مشاكل بعدين يعني خدي هنا هو انا لوحدي الي كنت مخطوبه مهو مش مفروض انتي كمان مخطوبة فرحك امتا بقي

ملوك بخبث. مهو انا سبت خطيبي انا كمان

مرام. يخرب بيتك عملتي مصيبة تاني

ملوك لا يعني خالص مفيش حاجه هوا الي سبني قالي انه حاول يغيرني كتير وعايز وحده احسن مني وكده قولتله ماشي براحتك

مرام. يخرب بيت برو.دك ي شيخه ي بت الواد عسل لي كده بس اكيد عشان لبسك صح

ملوك. اممم يعني حاجه شبه كده

مرام. طيب ي ملوك براحتك انا هقفل دلوقتي وفكري انا مشوفتوش بس كل م بتقوليلي عنه بحس انه طيب وبيحبك وهيغيرك بس انتي الغلطانه بقي سلام

عدا اسبوعين علي كلام ملوك ومرام وبعدها كلمتهو مرام وهي فرحانه

مرام بفرح. انا هتخطب ي ملوك تاني بس شكلة واحد محترم جدا ومتمسك بيا اووي مع اني مكنتش موافقه بس بابا قالي ده شكلة واقع خاالص

ملوك بفرح. الف الف مبروك ي حبيبتي

مرام. الله يبارك فيكي متنسيش يوم الجمعه بقي

ملوك. من عيني هكون اول وحدة…

عدا يوم ولقيت ملوك الفون بيرن برقم سليم.

افتكرت انه عايز يرجعلها…

ملوك. الو

سليم. بصي ي مرام

ملوك. مرام مين

سليم. ايي معليش اسف بصي ي ملوك مش معني انك كنتي خطيبتي وسيبك يبقي هسيب بنت خالتي لا انتي هتفضلي بنت خالتي ونتعامل عادي بس اكيد بحدود ي ملوك

ملوك. ها واي تاني.؟

سليم. انا خطبت ويوم الجمعه رسمي

ملوك بصدمه. الف مبروك

سليم. الله يبارك فيكي عقبالك متنسيش بقي

ملوك. ايوا بس انا عندي خطوبة وحدة صحبتي يوم الجمعه ف بصراحه هي عندي اهم منك ي سليم بس انت يبقي خد ماما عادي وانا هروح لصحبتي

سليم. اه تمم الف مبروك سلام

وقفل وهي فكرت هو لحق بسرعه دي يخطب بس عادي

عدا ٥ايام وكانت مرام كل ما تجيب حاجه للشبكه تبعت صورة لملوك تقولها حلو ولا وحش ولحد م جي يوم الجمعه وكانت مرام بتجهز كل حاجه ولكن ملزك اتأخرت شوية علشان راحت وصلت مامتها في بيت خالتها قبل م تمشي وتروح لوحده روحت البيت. جابت هديو صغنونه لمرام وراحت عند عادل صاحبها تاخده معاها علشان متكونش لوحدها كانت مرام مديقه بسبب تأخير ملوك..

اول م ملوك وعادل دخاله باب العمارة لقيت ناس كتير وزغريط عرفت ان اهل العريس فوق طلعت وعادل مستغرب دي نفس عمارة مرام لكن قال يمكن شقه مختلفه واول م دخاله من باب الشقه اتصدمت ان سليم قاعد جنب مرام….

 ومرام اتصدمت ان عادل مع ملوك…

وعادل فضل مصدوم ازاي هي لحقت تخطب؟…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملوك المرام)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى