رواية ملك وحش الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم أسماء حبيب
رواية ملك وحش الصعيد الجزء العاشر
رواية ملك وحش الصعيد البارت العاشر
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة العاشرة
ايهاب بنبره حزن .. هي كويسه طيب.
سويلم… زينه بس انا عايز اعرف كل حاااجه.
ايهاب بطاعه…. وانا هحكيلك كلل حاجه.
سويلم قعد علي الكرسي.. قول واني سامع.
ايهاب اخد نفس عميق وتكلم…. انا من 12 سنه كنت متجوز ومبخلفش و وكنت بحمد ربنا ومش كنت بحط الموضوع دا في دماغي بس بشوف في عين مراتي الحزن ونفسها تبقي ام رحنا لدكاتره ومفيش اي عيب حمدنا ربنا وقولنا نسلمعا ليه واحنا رجعين من عند الدكتور بالليل لقينا راجل ماسك بنت وبتلفت وقفت العربيه ونزلت فكرته خاط*فها مسكته جامد وقولتله…
ايهاب…. استنااا عندك انت ميين والبنت بت*عيط كداا لي انطق لجيبلك البوليس.
عوض… والله يا بيه ما خاطف*ها احنا هربانين من الصعيد في ناس عوزين يق*تلونا.
ايهاب بص لبشاره…. كلامه صح يا شاطره.
بشاره شالت الشال من علي وشها وبتعي*ط بحرقه…. ايوه اني هربااانه العمده كان عايز يتجوزني وامي ما*تت معرفش اخوي فين دلوك اني خايفه.
ايهاب بصدمه… انتييي طفله جواز اي.
عوض… الله يستر عرضك يا بيه متعرفش حته نتاوه فيها لحديت مطلع النهار.
ايهاب بص لبشاره…. انتي يتيمه يا سكر.
بشاره.. ايوه يا عم الحج.
ايهاب بص لعوض… انا ممكن اتبناها واعيشها في مستوه كويس.
عوض … وه هو اني اعرفك علشان اسلمك لبنيه.
ايهاب طلع البطاقه الشخصيه…. انا ايهاب العوضي دا كارت بعنوان الشركه الي شغال فيها تعاله اركب معانه اوصلك شقه كويسه تباتو فيها.
عوض… لاه اني عايز اوضه وصاله ولو علي السطوح يا بيه معايزش شقق كبيره اني.
ايهاب استغربه… تمام تعاله.
عوض بص لبشاره…. يلا يا بنتي تعالي.
بشاره… حاضر يا عم عوض.
ركبو العربيه ومرات ايهاب استغربته…. هما مين.
ايهاب… هفهمك يا حببتي… قولي حضرتك انت متجوز!
عوض… ايوه يا بيه ومرتي عند ابوها هي وبنتي علشان اكده اني هربت وهجبهم اهنه اهول ما الاقي مطرح.
ايهاب… تمام.
هنا انا اتحركت بالعربيه ووصلته لبيت علي قد حاله وهو كان فرحان وتاني يوم جه الشركه ومعاه عيشه ا اقصد بشاره وقلي احافظ عليها مراتي كانت بتعاملها زي بنتها وتاخدها معاها النوادي وحبتها ادرجه انها عوضتها عن حنان الام وبقت بتقولها ماما وبتناديني بابا كان اسعد لحظه في حياتي بعدها بخمس سنين ربنا كرمنه وخلفنه ومتغيرتش مكانتها في قلوبنا ابداً بالعكس زادت بسبب شخصيتها القويه وحبها لينا زحرصها علي مصلحتنا وسجلتها باسم عيشه ومكنتش اعرف ان في يوم من الايام هيظهر حد من اهلها.
سويلم وقف وقرب من ايهاب وفجأه حضنه بقوه…. متعرفش ان الي انت عملته يخليني خدامك لحد ما اموت.
ايهاب ابتسم بحزن… انا عملت كدا مش مستني مقابل يا سويلم انا حبتها مقدرش ابعد عنها ممكن تسبها معايه انا لو سمحت.
سويلم… متعرفش في ال 12 سنه دول قد اييه اني اتعذبت علشان القيها طلبك ده صعب عليااا قوي.
ايهاب… طيب ممكن تبقي تخليني اشفها.
سويلم… اكيد دي بنتك برضو وانت دلوك في مقام ابه كمان.
ايهاب… تسلم يا سويلم.
عمران قاعد ساكت ومش بتكلم….
ايهاب خرج بحزن ومشي….
سويلم بص لعمران…. مالك.
عمران… ا انا اسف يا سويلم انا مكنتش اقصد أذي عيشه و… ههه اقصد بشاره اختك ابداً وبتمني تسامحني وتقولها كمان تسامحني علي الي كنت بعمله معاها.
سويلم…متقلقش هتسامحك اني خابر اختي زين قلبها اصلا من اللبن… بس حابب اعرف حاجه اكده.
عمران!…. اي.
سويلم… حاول تعرف حقيقه عمك لانه شكله طيب قوي وانت ظالمه… اني ماشي علشان معوقش علي فرحانه.
عمران… اوكاي يا مان… و والبضاعه..
سويلم… تحت في العربيه.
عمران بصدمه… نعم انت مش خاايف عليهااا دي اقل حته بخمسه مليون دولاار.
سويلم… لاه… تعاله وراي.
عمران مشي وراه وبتكلم في سره … مجنووون دا ولا ايه اكيد مجنون.
في اوضه ( عيشه) بشاره… كانت بتفتح عنيها بتقل شديد…. ا اا اااه.
فرحانه بلهفه… يااا عتمااان اهيه بتفوق اهييه.
عثمان من بره الاوضه… هبلغ سويلم بيه بسرعه.
فرحانه خرجت وبصتله بغيظ… اشمعنا لما كنت عيزاك اتكلمو مرضيتش.
عثمان… بقولك ايه مش وقت انكااافك ده واصل فاهمه.
فرحانه… مااشي يا عتمااان اني هقول لسويلم كل ده وشوف عيعمل فيك ايه ( وفرحانه راكت سده الباب في وشه)
عثمان… ايه الوليا الي دماغها لاسعه دي.
سويلم كان داخل… فيه ايه يا عتمان.
عتمان…. الست بشاره بتفوق جوه.
سويلم دخل بسرعه وكانت بشاره بتفوق بصعوبه..
سويلم مسك اديها بفرحه… بشاااره خيتي فووقي بشاااره سمعاني اني خوكي سويلم.
بشاره فتحت عنيها بصدمه فجأه… س سويلم.
وسويلم…. اني اهو يا حبيبتي خوكي وجمبك.
بشاره من الصدمه مكنتش بتتكلم…
سويلم استغرب… بشاره ا اني سويلم اهوو قدامك علشان خاطر ربنا اتكلمي قولي اي حاجه.
بشاره بدهشه.. ا انا اكيد بحلم.
سويلم… لاه معتحلميش يا بشاره انا جيت.
بشاره وبتمسح علي وش سويلم…. انت بجد مش كدا انا مش بحلم صححح انت حقيقي سويلم.
سويلم ولاول مره من 12 سنه عيونه تدمع… ايوه يا بشاره ايوه اني سويلم.
بشاره اترمت بين درعاته بفرحه مختلطه بعدم التصديق ودموع…. سويييييلم مش مصدقه انت موووجود انت ما موت*ش.
سويلم… كنت خابف اموت ومشوفكيش با بشاره.
سويلم بعدها براحه ومسح دموعها…. مش عايز اشوف الدموع دهين تاني واصل.
بشاره… حاضر حاااضر يا سويلم.
فرحانه لتأثر… اللف حمده علي السلامه يا بشاره.
بشاره انتبهت ليها… مين دي يا سويلم انت اتجوزت!
سويلم بص لفرحانه… لاه بس تقدري تقولي مرتي المأذون علي وصول.
فرحه اتكسفت…
بشاره.. هههه اه يا عم المكسوف دي من البلد صح شكلها مدي علي بلدنا اوي.
سويلم… وه يا بشاره اتكلمي بلغوتنا ولا انستيها.
بشاره لتتكلم باللهجه الصعيدبه…. وه يا ولد ابوي هو حد يقدر ينسا اصله.
سويلم خبطها في كتفها بخفه… ايوه اكده.
بشاره… طول عمرك مش هتتغير اديك الطويله دي هدنها زي ما هيااا ومها فكرت انها خفيفه بتبقي عمله زي المرزبه.
سويلم بحب…. متوحشك قوييي.
بشاره…وانا كمان يا سويلم اويي…. برصو مقولتليش القمرايه دي تبقي مين.
سويلم وخاف من رد فعل اخته…. د دي فرحانه.
بشاره بابتسامه.. يااارب دايما هي مين بقي!؟
فرحانه بابتسامه جميله… اسويلم يقصد ان اسمي فرحانه.
بشااره… اااه بنت مين عندنا في البلد بقي يا فرحانه.
فرحانه بصت لسويلم وسويلم بصلها….
بشاره باستغراب… مالكم يا جماعه مبلمين كدا ليه.
سويلم… اصل فرحانه تبقي ب…
فرحانه قطعته بسرعه برد صدمهم وسويلم بالأخص.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)