روايات

رواية ملك وحش الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الجزء السادس عشر

رواية ملك وحش الصعيد البارت السادس عشر

رواية ملك وحش الصعيد
رواية ملك وحش الصعيد

رواية ملك وحش الصعيد الحلقة السادسة عشر

ايهاب… ممكن تهدي انا هفهمك كل حاجه بس تعاله معايه نروحلها.
عمران مسك ايد عمه ورد عليه بحسم…… لا يا عمي مش هنروح.
ايهاب بصله بابتسامه…. دي مهما عملت فهيا امك يا عمران.
عمران…. والي عملته يا عمي ميتغفرش صدقني دي مبتحبش غير نفسها وبسسس.
ايهاب…. برضو يا حبيب عمك هتفضل امك يلا تعاله.
عمران واقف مضايق….
ايهاب خبطه بخفه في دراعه…. يلااا اسمع الكلاام.
في قسم الشرطه….
كانت عليا وكوثر في الحجز ومضايقين من الناس الي موجوده….
كوثر… انتي السبب في دا كله وخلفتك الهبا*ب.
عليا… انتي الي بتقولي الكلام دا دلوقتي دا كله كان لصالحك وانتي عارفه.
كوثر… مبقاش فيه لصالحي ولا لصالحك بس اطلع من المكان المأرف ده.
عليا…. انتي هتسبيني لوحدي ولا اييييي لااااء انا اقول علي كل حاجه انا مش هغرق لوحدي.
كوثر بضيق منها… انا هتصرف اسكتي بقييي.
عليا… ايوه كدااا.

 

 

الشويش فتح باب الحجز وبينادي بصوت عالي… كااااوثر الخولي.
كوثر بسرعه… ايوه انااا اهو.
الشويش…. تعالي الباشا عايزك.
كاوثر وقفت بسرعه وجت تخرج عليا مسكتها…. اوعي تسبينييي.
كوثر… ابعدي بقي قولت حاضر.
كوثر خرجت وعليا قعدت…. شكل كدااا الموضوع دا مش هيعدي بالساهل.
الشويش دخل اوضه الضابط ومعاه كاوثر…. تمااام يا فندم كاوثر اهي.
كوثر شافت عمران وكان قاعد علي الكرسي وايهاب معاه جريت عليه… حبيبي كنت عارفه انك مستحيل تبعد عني.
عمران متحركش…. ان كان عليا مكنتش جاي لانه موضوع يجيب الع*ار بس اشكري عمي هو الي اصر اجي اشوفك.
كوثر بعدت عنه وبصت لأيهاب…. انت عملت في ابني ايه واييي الي جابه جاي تشمت فيا صح.
عمران وقف بعصبيه…. انتييي اي مش هتتغيري حتي وانتي في الموقف دااا انا قولتلك يا عمي بلاااش…
الضابط بحسم…. بااااس كفااايه.
عمران…. انا ماشي.
ايهاب.. عمرااان استني يا ابني بس … شفتييي شفتي اخرتها انتي الي عملتي في نفسك كدا انا كنت جاي اسعدك بس شكل عمران كان معاه حق… بنعتذر يا فندم علي الي حصل واي اجراء حابب تعمله اعمله عن اذنك.
ايهاب خرج وكوثر كانت مصدومه…. لاء ع عمران!!

 

 

عمران نزل وركب العربيه مستني ايهاب لحد اما جه ومشيو….
في البيت عند سويلم….
فرحانه كانت بتحضر الاكل هي وبشاره….
بشاره… احم فرحانه هو سويلم رايق دلوقتي!
فرحانه… والله يا بشاره اني مخابره هو رايق ولا لاه روحي كلميه…. اني مخبراش عيدان الكبريت دهين بايضه ولا ايه!
بشاره… هههههه فكرتيني بموقف حصل.
فرحانه… احكيلي.
بشاره…. كانت امي بعتاني اروح اجيب كبريت وطوله الطريق اولع الكبريت ورميه علي قش الرز واجري ويوميها البلد كانت بتنور في الضلمه ههههههه.
فرحانه…. ههههه ايوه ايوه ابه يوها جاتله الحكومه.
بشاره باستغراب…. ابوكي مين!
فرحانه في سرها…. يااا خرابي اقول ايه دلوك.
بشاره… سرحتي في ايه.
فرحانه… بشاره اني قلبي مش امطاوعني اخبي عليكي اكتر من اكده.
بشاره… ايوه انا كنت حاسه ان فيه حاجه.
فرحانه… انتي قوليتي قبل سابق انك مش هتسبيني مهما حصل مش اكده.
بشاره… ما تتكلمي يا فرحانه بسرعه.
فرحانه… ا انا يا بشاره ابقي بنت العمده الصغيره.

 

 

بشاره سكتت مصدومه….
فرحانه مسكت اديها بسرعه…. والله اني ما كنت اعرف حاجه وسويلم حكالي اني كنت معميا عن حجات كتير قوي ولولا ستر ربنا اخوكي لحقني اني هجيت من دار ابويه لاني تعبت صدقيني.
بشاره… فرحانه انا مش عارفه اقول ايه بس الي اقدر اقوله انك ملكيش ذنب في الي حصل واكيد مش هاخدك بذنب ابوكي والي عمله.
فرحانه ضمتها ليها بفرحه…. ربنا يسعدك ويفرحك زي ما فرحتي قلبي اكده.
سويلم دخل عليهم…. فرحانه.
فرحانه بسرعه… نعم.
سويلم… خلصي اني جعت.
فرحانه… خلاص كلها دقيقتين والوكل هيكون جاهز.
سويلم خرج ومكلمش اخته…
فرحانه.. اجري صالحيه.
بشاره…. طيب انا هتصرف.
سويلك مان قاعد في جنينه البيت وشارد.
بشاره حطت اديها علي عنبه من ورا زي ما كنت بتعمل زمان وبلهجه صعيديه… اني مين يا قمر الدين!
سويلم ابتسم غصب عنه وشدها من وراه…. الاروبه ام لسان طويل.

 

 

بشاره بسرعه… انا اسفه يا سويلم بجد انا مش عارفه اتهنا خالص بقعدتي معاك حصل مشاكل كتير بس متزودش همي وتزعل مني.
سويلم بحنان… طول ما اني عايش معايزش اسمع كلمت الهم دي منك وااصل فاهمه.
بشاره…. يعني مسامحني.
سويلم…. اني مش غضبان منك علشان اسامحك يا بشاره و….( موبيل سويلم رن وكان عمران)..استني لحظه ده عمران.
بشاره بزهق… ودااا مش وقته خاالص.
سويلم… ايوه يا عمران!
عمران…. سويلم جتلي اخبار ان الباشا هيسلم اابضاعه بعد ساعتين من دلوقتي اي العمل!
سويلم…. ابعتي المكان وسيب الباقي عليا.
عمران…. فهمني طيب هتعمل اي.
سويلم… روح اغده وشوف وراك ايه.
عمران…. مش هتتغير ابداً يا سويلم.
انتهت المكالمه و بشاره وسمعتها…. هتعمل ايه يا سويلم.
سويلم…. هاخدك انتي وفرحانه نعملو مشوار اصغير اكده علشان بكره معاودين الصعيد.
بشاره…. انا مبقتش فاهمه حااجه خاالص.
نرجع تاني لقسم الشرطه….
الضابط قاعد وهاين عليه يشد في شعره من مازن… فوضت امري ليك يااارب…يا اخي اخلص احكي.

 

 

مازن…. يا باشا انا بعد ما نزلت من العربيه ملقتش،غير اخينا دا قدامي فا حصل الي حصل.
… تقزم ضار*بني وس*ارق المكنه.
مازن… يا تخي انت مش في قلبك رحمه البندت كانت مخطو*فه هي البلد مبقاش فيها خير يا ناس!
…. ما كان ممكن تطلبها مني بالزوق ولا علشان شاب وفيك صحه هتغتري علي خلق الله.
مازه… صحه هيي فين دا انا مش اخت من فطره شبابي غير حبوبها طالعلي فسفويايه اهي بص.
الضابك بيكلم صاحب المكنه…. ابوس ايدك اعمل صلح وخليني اخلص منه.
…. طيب اي المقابل.
مازن…. في حتت نصيحه هقولهالك بما تننا في الموقف دا
… لا يا شيخ.
مازن… بص لو حد جه وهجم عليك يمو*تك خربشه جامد.
الضابط… لي هو كارت فاكه دا هيمو*ته.
مازن.. بص بقي الزكاء يا باشا لو خربشه وما*ت هتلاقي في ضوافره حمض القات*ل ال DNA.
…. وانا بقي استفادت ايه كدا.
مازن… انك هتم_وت مثقف 😌 ولا اي يا باشا!
مازن بخضه وبنبره باكيه … بااشااا انت كويس يا سعات الباشا يخرابي هو ماله … الفاتحه علي روح المرحوم.
بكر كان قاعد بره بزهق هو وجنه…. هوه دا كله بيعمل اي استحاله بيحكي الحاد*ثه دا لو بيحكي تاريخ حياته كان خلص.
مازن طالع يجري من المكتب… اجروووو.
بكر وجنه بيجرو وراه…. استني فيه اي!
مازن… مفيش وقت للنقاش.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى