رواية ملك وحش الصعيد الفصل السابع عشر 17 بقلم أسماء حبيب
رواية ملك وحش الصعيد الجزء السابع عشر
رواية ملك وحش الصعيد البارت السابع عشر
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة السابعة عشر
سويلم…. هاخدك انتي وفرحانه نعملو مشوار اصغير اكده علشان بكره معاودين الصعيد.
بشاره…. انا مبقتش فاهمه حااجه خاالص يا سويلم
سويلم…. الوكل جاهز ولا لسه.
بشاره… توه الموضوع يا سويلم.
سويلم شدها من دراعها…. اسمعي الكلام يا بشاره وبلاش الحديت الي ملوش عازه.
بشاره قامت وقفت…. وسع كدا انا عارفه لي داا كل واحد ماشي بمزاجه امااال فين حقوق المرأه.
سويلم… في المطبخ.
بشاره… ااااه يااارب صبرني بقي.
سويلم بلا مبالاه وبيكمل شرب الشاي…. ان شاء الله.
بشاره دخلت بغيظ…. طبعاً هي الرجاله هتتغير كلهم صنف واحد…. فرحااانه متنسيش تحطي الملح في الرز يكش زنوبهم تتظبط.
سويلم بضحكه خفيفه….. ههههه ستات!
في الفيلا عند بكر…..
مازن واقف جمب جنه وبكر بمشي قدمهم…. انام اييي مش هتحسووو بالمسأوليه ابداً جننتونييي.
جنه… بابي انا ذنبي اي هو مااازن السبب اه.
مازن… يا عيني عليك يا غلبان كله حاطط عليا اي يا جماعه ما توحدو الله مش كدا تؤ.
بكر بغيظ… بااض انا اعمل فيك اي علشان يجيب نتيجه.
مازن بكره….اتنين سندوتش برجر مشكل الله يسترك والنتيجه هتظهر باذن الله.
بكر… ليــــــــه حق الضابط يتنقل العنايه المركزه بسببك.
مازن نزل علي ركبه …. الله يا بك بك استحملني يا اخي داا انا اخوك اااه كنت فكرك ضهري طلعت قطمه وسط انتي فييين ياا مامااا لاااء انا بتقطع من جوايه ونسبت طعم الفرح.
جنه… لوولوولييي شاطر با زيزو بتعرف تمثل حلو.
مازن…. بجد يا جنجونه اقدم في معهد سينما.
بكر…. اصوووت.
مازن…. لا الطم يا حبيبي بس.
بكر… نفسي بس حراممم.
مازن.. اي رئيك نصوت كلنا ونعمل دويتو حاكم تنا احب الندب علي الخيبه والويبه والفاضي والمليان.
بكر….. ههههه حرام عليك با تخي بتضحكني لي عايز احس اني بعاقبك.
مازن سند علي كتف اخوه …. وحد الله في قلبك مش وخدين منها حاجه وبعدين مبحبش اشوف اقرب الناس ليا زعلان لان قلبي بينفطر فهجوع وبكده ختحصل معادله صعبه لان تموين البيت هيخلص بسببي.
بكر موبيله رن بكركم غريب…. وسع كدااا عايش مع عالم تجلط.
مازن…. رايح فين لسه علي فكره فقره اه يانا يما واسيل الاحزان مخلصتش.
بكر خرج للجنينه…. ربنا ما يحرمك من العبط..
مازن بزهق… انا طالع اغير البجامه دي وانتي ذاكري.
جنه…. بقولك اي يا زوزو.
مازن بسرعه… ايه يا نمسه في مصايب حابه تعمليها!
جنه… انت تعرف عني كدا انا مش بتاعه مصايب ابدا تؤ تؤ.
مازن بصوت عالي…. عليييي يدييي.
جنه… هههه كنت عيزاك تذاكرلي درس انحو.
مازن… دا انا كنت اول واحد علي الفصل و…
جنه… اه والجمهوريه والذي منه حفظنه البوقين دول تعاله بقي ورايه كدااا.
مازن في سره… استرها يا رب.
دخل معاها وقعدو علي مكتب المذاكره.
جنه… خد دا الدرس.
مازن…. بقولك اي من الاخر كده انا معرفش في النحو غير أن المبندأ مرفوع والخبر ماشي وراه.
جنه…. اممم طيب روح بقي انا كنت حااسه قلب الام مبكدبش.
مازن بخبث… علي فكره أنتي كان عندك تسميع النهارده هااتي بقي اسمعلك.
جنه بتوتر…. اه طيب قولي اول كلمه وانا هقول الباقي والله والله.
مازن… فيين عصايه المقشه.
موبيل مازن رن…. الحقي يا جنه بترن بالله ردي عليها.
جنه بغرور… لسه هتسمعلي برضو.
مازن… مش وقتوه ردي.
جنه… هاات بكش يطمر فيك… الو السلام عليكم.
البنت الي مازن عايز يقابلها…. وعليكم السلام انتي جودي مش كدا.
جنه كتمت الصوت وكلمت مازن… جودي بتستعر من جنه دا انا هروقك.
مازن بسرعه… قلبك ابيض.
جنه ردت بسرعه… احم اه يا زينب.
زينب… اي دا صوتك مدي علي طفله كدا لي!
جنه… مهو سماعه الموبيل بتصغرني المهم هنتقابل فين.
زينب… في الكافيه الي اتفاقنه عليه انتي نسيتي.
جنه…. لمؤخذه ذاكره السمك فيها نشاط عني ههههه تمام يا زينب هنتفابل هناك سلام.
زينب… في رعايه الله يا قلبي.
مازن… حبيبتيييي يا جنجون.
جنه… يلا بوس ايدي.
مازن رما الكتاب عليها… زاكري يا بت ذاكري منتيش نافعه.
جنه… اااه بقي فينا من كدااا ماشي اختني لحم ورمتني عضمه يا ماازن حسبي الله ونعم الوكيل.
مازن وكان بيقفل الباب… اللهم يقوي ايمانك يا اخشي سلاام.
اما بكر تحت كان بيكلم يونس ابن روح…. كويس يا يونس طلعت بتسمع الكلام واخت الدو.
يونس…. اه يا عمو بكر انا اخت الدو كله وكمان ماما قالتلي اني اسمع كل الي تقولي عليه.
بكر…. هي ماما كويسه يا يونس.
يونس… اه ماما كويسه واقولك علي سر.
بكر…. هههه قول با يونس.
يونس… انا سمعت ماما وهي بتصلي بندعيلك بس مش تقولها اني قولت.
بكر…. خلي بالك من ماما با يونس وحطها في تنيك ماشي.
يونس… حاضر يا عمو ب….
هنا الباب خبط جامد وروح خرجت من المطبخ بفزع…. استر يااارب يونس ادخل جوه.
بونس وقف ورا الحيط مستخبي.
بكر بقلق… في ايه يا يووونس الووو يووونس رد عليااا.
في المول….
فرحانه مسكه في سويلم… ايه ده كله يا اسويلم اني مخبراش اشتري كيف اهنه.
بشاره غمزت لفرحانه…. تعالي معايه متقلقيش مهو طول ما انتي متبته في سويلم كدااا مش هتعرفي تشتري حاجه.
فرحانه اتكسفت وبعدت عن سويلم ودخلت مع بشاره محل حريمي.
سويلم ابتسم وعثمان قرب عليه…. يا كبير مش ان الاوان ولا ايه.
سويلم… كلها نص ساعه يا عتمان وهنهي كل ده.
عثمان… الي تأمر بيه جنابك.
عدا الوقت وبشاره اشترت هي وفرحانه.
بشاره خرجه من المحل…. اي رئيك.
فرحانه بخجل… مخبيش عليكي اني معرفش الحجات الي انتي شرياه دهي بتتلبس كيف.
بشاره ضحكت…. يا بت خليكي ملحلحه هنا غير هناك هبقي اعلمك.
سويلم بزهق… ده كله.
بشاره… الله مش بندلع عروستنا ولا عايز تضكك عليها يلا يلا.
سويلم معاهم وركبو العربيه بس بشاره استغربت انه وقف قدام قسم الشرطه.
بشاره… هو فيه اي با سويلم وقفت هنا ليه.
سويلم…. انتي كان معاكي حق با بشاره كل حاجه لازم ترجع لمجاريها.
بشاره…. ورب الكعبه منا فهمه منك حاجه.
سويلم بلا مبالاه خرج ودخل.
بشاره بغيظ…. جوزك دا هيجنني ادماغه دي غريبه.
فرحانه… ربنا يحفظه هو اكده وعاجبني.
بشاره…. مش وقت تلزيق انتي كماان اوووف.
في مكان غيب كله حجاره واشبه انه مهدوم….
كان يوسف معاه القطع الاثريه….
يوسف وبيكلم ناس اجانب… اظن ان هذا ما اتفقنا عليه اليس كذالك.
الراجل الاجنبي ووراه الحرس… اجل اجل كم تريد؟!
يوسف باستغراب…. 5 ميلون دولار الم نتفق علي ذالك!؟
الرجل الاجنبي… حسناً ولاكن اليس كثيراً علي هذه القطع!
يوسف…. لا بل هي تستحق اكثر من ذالك يا رجل اتمذح معي!!
هنا دخل سويلم ورجاله…. قوله الحاجه دهين مهتخرجش من بره البلد بتاعتها ولا ايا يا حضره الضابط.
ظهر الضباط وفرق عسكريه نزلت تثبت الكل.
يوسف بصدمه…. س سويلم ازاااي.
مازن من ورا سويلم… مش قولتلك عيب لما تلعب مع الكبير.
سويلم وبيكلم الضابط….. اظن يا باشه اكده اني عملت الي عليا.
الضابط حط الكلابشات في ايد سويلم…. لسه يا سويلم.
عمران اتصدم…. هو اي الي بيحصل دا يا باشا.
هنا سويلم بص لعمران ورد عليه بكل هدوء….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)