رواية ملك وحش الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم أسماء حبيب
رواية ملك وحش الصعيد الجزء الخامس
رواية ملك وحش الصعيد البارت الخامس
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة الخامسة
بكر…. بسسس انااااا مظلوووم يا روح.
روح….. وانا بكرهك يا بكر بكرهــــــــــــك.
بكر بحسره…. لي كدا يا روح لي بتحكمي علي من غير ما تعرفي الحقيقه.
روح…. اتجوزت عليااا وانا مكملتش اسبوع معاك للدرجادي انا رخي*صه يا بكر وحقيقه اي الي تخليني افكر حتي اني اسامحك.
بكر… عارف اني غلط بس لازم تعرفي السبب يا روح.
روح بضحكه كلها الم…. هههه ياااااه يا بكر لو تعرف اني طول الوقت دا كنت بفكر هو انا اقل من الي اتجوزتها في اي ومهما كان السبب لي عاملتني كدااا.
بكر… امي يا روح مكنش اقدر اكسر كلمها باي شكل دييي امييي.
روح… واناااا كنت مراااتك ومسأوله منك انتي كنت كل حاجه في حياتي كنت الاخ والاب والصاحب والحبيب مكنش ليا غيرك في الوقت دا رمتني وسديت في وشي الباب وكانت اخر كلما قولتها مترجعيش تاني…. دلوقتي عايزني ارجع.
بكر… صدقيني ماما ندمت وبقينا ندور عليكي مش لقينا ليكي اثر.
روح….. لا قولها تطمن انا مش رجعالها تاني انما انتااااا مكانتك في قلبي اختفت تماماً…. ابعد عني انا ست متجوزه ومخلفه كمان.
بكر بغيره ممزوجه بصدمه…. متجوووزه من غير معرف.
روح… هو انت مش مطلقني يبقي انا حره.
بكر…. طيب انتي كويسه تعالي اوديكي لدكتور شكلك تعبانه اوي.
روح بسخريه…. لا وفر قلقك يا بكر باشا انا مش لازمني دكتور…لان ربنا معايه وهو الي قادر يتولاني..
روح دخلت المصنع وبكر بص ليها بكسره وفتكر ابنه اخوه وبنتك…
في الكمين…..
مازن… واقسم بالله يا باشا دي بنت اخويااا جنه كفايه كداااا بقي.
جنه وبتاكل ساندوتش الظابط ادهولها…. خلاص يا حضره الباشه فكه اصل صعب عليا وشكل الموضوع هيكبر ولا اي.
مازن بغيظ…. هو لسه هيكبر دا انا هنفخك.
جنه…. اي دااا انا حسه انك زعقتلي.
مازن وغيظ… خلاص حقك عليااا يا استاذه جنه.
جنه… ايوه كدا خاااف..
الضابط… هو صحيح قريبك.
جنه بمحلسه…. والله يا حضره الظبوطه انت طيوب جدا جدا علشان اختلي حقي منه خالو المجرم.
مازن… حتي مستعريه تقولي عمي.
جنه…. يا مازن العم علطول ببقي شرير وانت اهطل اصلا خاليها خالو.
مازن…. باشا اق*تل البت دي وانا هشهد انه قتل خاطئ.
جنه… ينهارك ابيض عايز تبوض الحكومه تؤ كدا عيب يا ولد.
الضابط ضحك… وربنا عسل يا جنه.
جنه… مننحرمش يا باشا.
الضابط… تعالي انا طالب قهوه.. وانت استنا شويه هنشربها ونبقي نيجي نفكك.
جنه مسكت ايد الظابط… يلا بينا يا باشا.
مازن بزعيق… يااا باشا ميصحش كدا طيب ما انا ممكن اشرب معاكووو… اوووف انت فين دا كله يااا بكر.
هنا بكر وقف بالعربيه…… لو سمحت يا باشا دي جنه بنتي.
جنه بخضه… بابي.
مازن… قد ظهر الحققق.
الظابط… اهلا وسهلا اتفضل تشرب قهوه.
بكر…. لا متشكر لحضرتك بس دا اخويه وبنتي شقيه شويه بعتذر منك علي الي حصل.
الضابط… دي عسوله اوي بالعكس وكانت هاديه جداً.
مازن… صحيح ياااما تحت السواهي دواهي.
جنه… اسكت بقي زهقتني.
بكر بعصبيه…. جنه عيييب.
مازن. ايوه كدا يا ناصر الغلابه اديهااا.
جنه بغيظ… حاضر يا بابي.
في الصعيد….
فرحانه بتلم هدمها في قماشه كبيره..
بدور… ابتعملي ايه يا فرحانه انتي اتجننتي يا بت ولا ايه!
فرحانه… اناااا لازم اهرب من اهنه تعبت اتخنقت من العيشه دهين اني كل يوم بتعذب بمووت بالبطئ يااا فرحانه انتي مدريناش بالي جوايه.
بدور… استهدي بالله بس وكل حاجه هتتعدل.
فجأه سمعو صوت عالي طلعو يجرو يشوفو في ايه…
العمده بعصبيه شديده اشبه بالجنون…. ازاااي المخزون اتحرق اوقف بهاااا*يم ا.
الغفير… والله يا عمده معرفينش اي الي حوصول كانت عنينه في وسك راسنه مغفيناش لحظه.
العمده… يا خراب بيتك يا عمده يااا وقعتك السوده يااا عمده.
فرحانه… جري ايه يا أبه.
العمده… اخفي من وشي السعااادي يا منقار الفقر انتي.
فرحانه دخلت اوضتها وبدور قفلت الباب….
بدور… بالله عليكي ما تزعلي يا بدور اكيد في حاجه خلت ابوكي يقول اكده مهو الي بيجره اليومين دول مش بالقليل ابداً.
فرحانه… خلاص اني خابره زين اني هعمل ايه.
بدور…. اعقلي يا بت الناس بلاش فضايح.
اما في الفيلا عند عيشه وايهاب…
عيشه وقفه جمب بنت عندها 15 سنه…متخفيش يا أيه ان شاء الله خير.
ايهاب بيهدي مراته… الحمد الله انكم بخير يا حوريه.
حوريه… منعرفش ازاي دا حصل يا ايهاب بس كويس اناا مكناش في الفيلا.
ايهاب…. الحمد الله يارب .
عيشه… عمران الي عمل كدا.
ايهاب… كنت عارف انه مش هيسكت ورد علي الي عملتيه يا عيشه رد وقتي قووولتلك متتهوريش دااا مش زي الي عاملتيهم قبل كدا.
عيشه… ماشي انا هتصرف.
ايهاب… عيشه لو بتحبينه صحيح ابعدي عن عمران.
عيشه… لييي خايف منه دا م…
ايهاب قاطعها…. خااايف عليكم خاايف حد يجراله حاجه بسبب ولد طايش.
عيشه… حاضر با بابا.
عيشه مشيت…
ايهاب… راحه علي فين يا عيشه!
عيشه… هتعرف لان دا الي انت عايزه.
عيشه ركبت العربيه ووصله الشركه ودخلت مكتب عمران….
عيشه دخلت بدون ما تخبط علي الباب وعمران اتفاجئ…. انت عايز ايه يا عمران.
عمران بابتسامه…. عايز روحك يا بنت عاااامي.
عيشه….. انا موافقه بس ابعد عن عيلتي.
عمران وقف وخرج مسدسه والي حصل صدم عيشه…
نرجع تاني للصعيد…
فرحانه اتسحبت من الدوار وراحت علي السور الخلفي وبتتلفت يمين وشمال واتأكدت ان مفيش حد رمت القماشه الي فيها هدمها وطلعت الصور جت تنزل اديها فلت.
فرحانه بصراخ….ااااا…ا اسويلم.
سويلم مسكها فبل ما تقع وزلها الارض… لما انتي مطيقاش ابوكي اكده لي مخبرتنيش.
فرحانه بعصبيه.. بعد يدك عني يا سويلممم بقولك اهااه.
سويلم شال هدمها… تعالي.
فرحانه بصدمه… بتقول ايه انت اتهفيت في راسك ولا ايه.
سويلم قرب منها وهي خافت… لنا سويلم يقول حاجه اتقولي حاضر.
فرحانه شافت غصن شجره مكسور مسكتبه بسرعه و….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)