رواية ملك وحش الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء حبيب
رواية ملك وحش الصعيد الجزء الخامس عشر
رواية ملك وحش الصعيد البارت الخامس عشر
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة الخامسة عشر
بشاره بعند وبعدت عنهم … ابداً لازم ترجعوو الي انتم اختوه و….
يوسف مسكها بسرعه…. ههههههه حلو قوي يا شوشو الانتماء دا… تسلم البضاعه ولا اسلمك راس اختك.
سويلم بغ*ضب اعما…. لوووو مبعتش عنهاااا تتشاهد علي حالك دلوك.
يوسف…. لو فكرت لووو فكرت مجرد تفكير بس يا سويلم تعمل حاجه مش هتلاقي غير روح اختك بتطلع.
عمران بلهفه.. ط طيب بص سبها وانا هديلك البضاعه.
يوسف بسخريه….. حد قالك اني اهبل.
عمران بسرعه…. طيب عايز اي وانا بنفسي هعمله.
يوسف…. اه كدا هو دا الكلام المظبوط.
عمران بنرفزه… انجززز مش هنتكلم كتير…
طول الوقت دا كان سويلم باصص لبشاره بعصبيه….
يوسف…. البضاعه تحطها بنفسك في العربيه يلا بسرعه.
عمران بص لسويلم ملقاش اي رد راح فتح العربيه واخد الشنطه…. اهيي.
يوسف بص لواحد من رجالته…. فتش.
الراجل بص علي البضاعه….. كله تمام يا باشا.
يوسف…. دخلها بقي.
عمران رماها في عربيته….. يلااا سبها.
كل رجاله يوسف دخلو العربيات بسرعه ويوسف كان الاسرع فيهم وتحركوا بشكل سريع…
بشاره… سويل….
عمران بعصبيه… انت دماااغك كانت فيين ليييي مش بتسمعي الكلاااام اول مره اكتشف انك غبيه فعلاً.
بشاره… ان مش بكلمك مااشي ومش تزعقلي انا كنت مفكره ان هو من الحكومه.
عمران…. لا مهو فعلا من الحكومه بس دا طرف فاسد دا عار عليها اصلا وانتييي جريتي ومسمعتيش الكلام.
سويلم بهدوء مريب…. اني قولتلك ايه.
بشاره بتوتر…. يا سويلم انا فهمت غلط مكنتش ا….
سويلم بصوت عالي وصد حشد كبير…. انيييي قوولت ايه… تفتكري لووو كان عمل فيكي حاااجه كنت هرتااااح.
فرحانه خرجت ووقفت جمب سويلم…. هدي حالك امال البنيه غلطت وعرفت غلطها يا اسويلم مش تكده وسط الخلق طيب.
سويلم…. انجري انتي وهي جوووه.
فرحانه شدت بشاره بسرعه ودخلو العربيه.
فرحانه… ليه اكده يا بشاره مسمعتيش الكلام عجبك دلوك الي حصل.
بشاره بزعل… حتي انتي كمان يا فرحانه.
فرحانه… ان جيتي للحق انتي غلطانه والحق ميزعلش يا بشاره ربنا يستر من غضب اسويلم ده.
اما سويلم كان بتكلم مع عمران…..
سويلم…. عايزك ترجع وتراقبه زين.
عمران… اعتبره حصل انت ناوي تجيب منه البضاعه ازاي!
سويلم…. لاه ده ليه روقه ان مخليته يندم علي الحرمه الي عمالها ووصلته لحبل الم*شتقه مبقاش سويلم.
عمران…. طيب فهمني مش كل حاجه اكتسفها متأخر يا كبير!
سويلم…. الي عايز اعرفه ازاااي عرف مكاني.
عمران…. مش يمكن لما جيت الشركه واللخبطه الي حصلت دي تكون السبب لاني شفت واحد من رجالته كان مره بره الشركه.
سويلم…. احتمال ايوه فكره عقر منه لانه كان عارف اني ممكن اسلمك البضاعه في الوقت ده ازاي مخطرتش علي بالي.
عمران… المهم انت كدا مش هترجع الصعيد!
سويلم بخبث…. لاه اني زي ما جيت وبدأت المشوار لازم انهيه صوح.
عند المخزن الي فيه جنه….
مازن بارتياح…. اتأخرت لييي كدا.
بكر بسرعه… جنه فين.
مازن شاور علي المخزن… في المخزن دا بسرعه يا بكر.
بكر جري بسرعه والشرطه معاه ودخلو المخزن…
عليا اتصدمت بس رمت الشنطه في كرتونه بسرعه علشان متتكشفش….
كوثر… هووو في ايه!
بكر اول ما شاف عليا…. كنت عارف ان النداله بتجري في دمك فييين جنه بنتي.
جنه خرجت من المخبأ بسرعه…. بااااابي انا اهوووو.
عناصر الشرطه بقت تمسك كل الرجاله وكوثر وعليا…
بكر شال بنته بسرعه…. حبيبه بابي انتي كويسه.
جنه.. اه يا بابيى كويسه هو حد يقدر يقربلي.
مازن ماسك عصايه وداخر جري بالبجامه الي لابسها… جنااااه هي فين يا مجرمين.
جنه… هو اي الي جايه دا!
مازن بسرعه… جنه انتي كويسه.
جنه بصت لبكر… مممن تنزلني يا بابي.
بكر نزلها….
جنه بصت لمازن… انزل عايزه اقولك كلمه سر في ودنك.
مازن بخبث… هتقولي توووت صح اوعيي تعمليها الدور الي فات مش خرمطي طبله ودني انتي خرمطي طبقه الاوزون.
جنه… بس انزل متخفش.
مازن نزل لمستواها…. هااا يا ستي عايزه ا… ااااه ودني يا وليا يا مفتريه.
جنه وشدته من ودنه… مين مره اقولك اسمع كلامي ينفع كدا خليت خلق الله يعرفو مقاس بنطلونك كام.
مازن… الله مهو بسببك دا انا كمان عملت مص*ايب علشان اجيلك هنا.
جنه… هعدهالك المره دي وبعد كدا مفيش غير كلاامي الي يتسمع مفهوووم.
مازن… مفهوم يا باشا حاضر.
كان الضابط خارج ومعاه كوثر وعليا جنه جريت عليه… يا ضبوطه باشااا لو سمحت.
الضابط… ايوه يا سكره.
جنه…. مرسي.. كنت عايزه اقولك حاجه.
الضابط…. ايه!
جنه… الكرتونه دي فيها شنطه مامي خبتها وفيها حجات سف..له.
الضابط مكنش فاهمها… نعم!! انت يااابني شوفلي الكرتونه دي فيها اي بسرعه.
عليا بتتكلم في سرها…. ااااه ياااا بنت ال مستقبلي ادمر بسسببك.
…. يااا فندم الحق كميه كبير من المواد الممنوعه.
الضابط كلم عليا…. سكلك هتشرفينا كتير يلاااا خدوهم علي البوكس… شاطره يا سكر.
مازن بغيره… طيب العفووو بقي.
جنه… هيييهييييه انا شاطره وكمان سكر انننننن.
مازن… بس يا بت اسكتي محدش يقولك سكر غيري اناااا.
جنه…. بكره تتجوز ومشفش منك لا سكر ولا ملح حتي.
مازن… لا مش للدرجادي هبقي ازورك متقلقيش وهتبقي جدهم راح جدهم جه.
جنه… صبرنيييي ياااارب.
بكر شال بنته بضحك…. زهقت البنت في الدنيااا يا اخي من قبل ما تفرح بيها.
مازن….. احم بكر ممكن تقولي اتصرفت صح ولا غلط.
بكر… لا جدع.
مازن… حلوو اوي… طيب ممكن ترجعلي بقي المرتب.
بكر… هفكر.
مازن… يااااس.
كانو خرجين بس مازن اتفاجأه بالراجل الي خبطه واخد المكنه بتاعته….. اهووو يا باشااا اهووو هو دا ابو بجامه.
مازن في سره… يا فضحتك ياااا مازن يا فضحتك.
بكر… انت عملت اي.
مازن… اقولك ومتحرمنيش من المرتب طول السنه.
بكر وبنته في صوت واحد…. صبرناااا يااارب.
نرجع تاني لسويلم….
سويلم ركب مع بشاره وفرحانه وخد رجالته وراح البيت الي ساكن فيه….
اما عمران كان رايح عند عمه وكان داخل ليه…
ايهاب جري عليه…. اللحق يا عمرااان.
عمران… خير يا عمي في اي!!؟
ايهاب…. امك اتمسكت في قسم الشرطه.
عمران…. متأكد يا عمي…. لي هي عملت اي!!!
ايهاب… ممكن تهدي انا هفهمك كل حاجه بس تعاله معايه نروحلها.
عمران مسك ايد عمه ورد عليه بحسم…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)