رواية ملك وحش الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم أسماء حبيب
رواية ملك وحش الصعيد الجزء الثالث عشر
رواية ملك وحش الصعيد البارت الثالث عشر
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة الثالثة عشر
سويلم همس لخته… دا انااا يا بشاره.
بشاره بعدت عنه بصدمه…. ب بت بتقول ايه يا سويييلم.
سويلم مسك ايد اخته…. اني ماشي يا ستاذ ايهاب كتر الف خيرك علي الي عملته وادي عمران رجل لعقله عن اذنكم احنا بقي.
كان سويلم مفكر ان بشاره هتعاند معاه بس استغرب بدون ما يظهر دا ان اخته مشيت معاه من غير ولا كلمه وفرحانه سلمت علم مرات ايهاب ومشيت ورا سويلم.
عمران بسرعه… سويلم استنااا.
سويلم وقف وعمران بسرعه وقف قدامهم…
عمران… انا اسف يا بشاره علي كل حاجه حصلت مني وصدقيني م….
بشاره بنبره خاليه من اي تعبير وبصت لسويلم…. ملوش لزوم توضح حاجه لان كل حاجه وضحت خلاص… مش يلا ولا ايه يا سويلم.
سويلم…. يلا.
في المستشفي…..
كانت روح وقفه بتبص علي ابنها والدكتور بفحصه…. خير يا دكتور هو كويس.
الدكتور… حرارته مرتفعه انا اديته حق..نه تهديه متقلقيش وانا هكتبلك دوا يمشي عليه لحد ما الحراره تستقر علي المعدل الطبيعي.
روح بأرتياح…. متشكره يا دكتور.
الدكتور… العفو دا واجبي.
الدكتور وبيكلم بكر…. انت لازم تهتم بابنك يا استاذ مع المدام برضو وتيجيبه نعمل فحص بعد يومين.
روح بسرعه… لا يا دكتور دا م…
بكر قطع كلامها… اكيد يا دكتور ههتم بيه اتفضل وانا جاي وراك.
ادكتور ابتسم وخرج.
يونس بص لمامته…. ماما هو بابا فين.
روح مكانتش عارفه ترد تقول ايه.
بكر ابتسم…. انا موجود يا ي… انت اسمك اي.
يونس… انا اسمي يونس يا عمو.
بكر طلع كارت من البدله …. انا معاك يا يونس لو احتجت حاجه كلمني مش تتردد ابداً.
يونس ابتسم وبكر بص لروح…. متقلقيش كله تمام.
بكر خرج وروح قعدت جمب ابنها…. يااارب انا اتكلت عليك تهديني للطريق السليم انا تايهه ياااارب.
يونس بيحتضن امه…. يااارب يا ماما.
روح بتميح علي شعره… يارب يا حبيب مامه تقوم بالسلامه.
في مكتب الدكتور…..
الدكتور… اتفضل دي روشتا فيها الادويه ياريت ياخدها بأنتظام ومش تهمل ابداً المواعيد تمام.
بكر… تمام شكرا يا دكتور.
الدكتور بابتسامه…. بالشفاء العاجل بأذن الله.
بكر خرج وكانت روح وقفه مع يونس…. يلا تعالوا..يلا يا يونس هات ايدك.
يونس مسك ايد بكر ومشي معاه وروح ابتسمت بتلقائيه ومشيت وراهم….
بكر ركب يونس العربيه….اركبي يا روح.
روح.. ه هو انت رايح فين!؟
بكر… جاي مش هتأخر.
روح ركبت وقعدت جمب يونس في الكرسي الخلفي وبعد 6 دقايق بكر رجع ومعاه الدو…. خدي يا روح وخلي بالك من المواعيد مكتوبه علي العلب وانا هبقي اطمن علي يونس علي طول.
روح بهدوء واخدت الدوء بخجل…. شكراً تعبتك معايه انا عارفه.
بكر… ولا اي حاجه دا ابني وزي جنه بالضبط.
يونس… ماما ممكن العب مع جنه..
روح… بس يا يونس انت تعبان.
يونس بزعل… حاضر يا ماما.
بكر… اوعدني وعد رجاله انك هتاخد الدوا وانا هخلي جنه بنفسها يجي تلعب معاك.
يونس بفرحه… وعد رجاله خلاص هاخد الدواا كله.
بكر ابتسم ووصلهم البيت….
في الفيلا…
جنه لبست هدوم المدرسه…. مااااازن سيب الزف..ت من ايدك وكلمني.
مازن… استغفر الله العظيم يارب عايزه اي ياااا فعصه هانم يا بت احترميني بقي..
جنه بملل…. لا بقي مش وقت لكاعه تعاله وصلني علشان اروح اطلب العلم.
مازن بزهق… وموصلات طلب العلم بقت اصعب من العلم نفسه قدامي بالشنطه الخنفسه الي لبساها دي.
جنه… قبل ما تتريق علي شنطتي بص لشراب سلاحف النينجا الي انت لبسه.
مازن… خلينا نقعد نعا*ير في بعض كدا لحد ما المدرسه تفوتك يلا قدااامي.
جنه بصدمه… انت هتخرج بالبجامه.
مازن… ومالها ما البجامه حلوه وبنت ناس مقصرتش في حاجه ثم اني هوصلك مش نازل من العربيه.
جنه… بالبجاااامه.
مازن… يا بنتي انا ممكن الف البلد بتيشرت كوره وشبشب الحمام عادي فكك يلا بينا مش قادر اغير.
جنه… صبرررني يا رب.
مازن… حته فعصه مطلعتش من البيضه بتقول كدا هه عجبت لك يا زمن.
جنه… ما انت طهجتني في عشتي اعمل فيك اي يا بعيد.
مازن… هقولك تعملي اي قولي لبوكي يديني المرتب الي قطعه عني وتبقي عملتي معايه الواحب.
جنه مشيت….
مازن…. جنه جنجووون جناجينووو بت استني.
جنه وكانت خارجه من الجنينه … انا زهقت منك خلااص بقي.
مازن جري وراها…. طيب ممكن تهدي روح المرسيدس الي جواكي بتجري كدا لييي.
جنه ركبت العربيه ومازن ركب…. يااا ساتر عليكي مش عارف بتقلبي علي طول كدا لي.
جنه…. في حكمه بتقوول لن تكس*رك الحياه إذا اتقنت فن الصبر وانا هصبر علشان مقومش اكس*ر ازاز العربيه… يلااااا اتأخرت.
مازن شغل العربيه وتحرك لحد ما وصل قدام المدرسه…. يلا يا ستي اي خدمه.
جنه… مرسي.
مازن… يا ساااتر من غير نفس كدااا لي.
جنه قفلت العربيه بزهق وكانت دخله جه واحد شدها ودخلها عربيه وتحرك بسرعه.
مازن بصدمه…. جــــنـــــــــــــــــــــه.
مازن اتحرك بسرعه بالعربيه وطلع موبيله اتصل علي بكر….
بكر كان روح الفيلا…. انت فين يا بيه عايز…
مازن قطع كلامه بسرعه…. الحق يااااا بكر جنه اتخط*فت.
بكر وقف مصدوم… جنه لاااااء.
نرجع تاني لفيلا ايهاب…
كان سويلم خارج هو واخته وفرحانه وركبو عربيه والحرس وراهم….
سويلم ساكت وبشاره سكته ومش عارف يكلمها يقول ايه….
فرحانه… الي قوليلي يا بشاره انتي محدش اتقدملك.
بشاره بهدوء…. فيه بس مكنوش مناسبين.
فرحانه… ااه.
بعد مرور بعض الوقت…
سويلم بهدوء… بشاره اني خابر الي بيدور في دماغك دماغك دلوك.
بشاره بعمق…. مسكتني من ايدي الي بتوجعني يا سويلم وعارف ان انت نقطه ضعفي.. بسسسس ليييي كدا.
سويلم بهدوء…. هفهمك كل حاجه بس نوصل الوادي.
بشاره بزعيق… مش محتاجه افهم دي وضحه وضوح الشمس يا سوليم.
فرحانه بسرعه… ا استهدو بالله بس يا جماعه مش. اكده.
فجأه ظهرت عربيات غريبه وبدأ صوت الرصا*ص يطلع.
بشاره وفرحه اتخضوا وسويلم اتكلم مع عثمان…. فييي اي يااا عتمان.
عثمان بسرعه من العربيه الي وراه… شكله يوسف باشا يا كبييير.
سويلم بسرعه…. كلمييي عمرا يا بشاره.
بشاره بخو*ف… ه هو فيه اييي انا مش فاهمه حاجه.
سويلم…. بسرررعه مفيش وقت لاحديت دلوك.
سويلم خرج مسد*س ومسكه… جيت لقضاك يا باشا.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)