روايات

رواية ملك وحش الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الجزء التاسع

رواية ملك وحش الصعيد البارت التاسع

رواية ملك وحش الصعيد
رواية ملك وحش الصعيد

رواية ملك وحش الصعيد الحلقة التاسعة

سويلم وكأن حد ضر*ب رصاصه في قلبه…. ع عيشه ايهاب ا العوضي…. لااااااااء عمرااان.

عوض بيهديه…. اني عارف مطرحها يا ابني متخافش.

 

 

 

 

سويلم فتح باب العربيه بسرعه ودخل وتحرك باعلي سرعه عنده.

عوض… استرها يا ستير وعديها علي خير وتيجي العواقب سليمه.

سويلم بتصل علي عمران وهو سايق…

عمران كان قاعد علي المكتب بارتياح… ايوه با ك…

سويلم قطع كلامه بغضب…. عيييشه فين!

 

 

 

 

 

عمران باستغراب… مالك يا يسويلم متقلقش كلها دقايق وتنتقل للرفيق الاعلي هههه.

سويلم بصوت يرعب …هي فييييين ولو جرالها حاجه صدقني همحيك من علي وش الاررررض.

عمران وقف بصدمه… سويلم فييي اي انا مش فاهم حاجه!

سويلم… فييييييين.

عمران رد عليه بسرعه… علي الطريق السريع هبعتلك مكانها حاضر.

سويلم جتله رساله بكل حاجه عايزها ورما الموبيل وتحرك باقصي سرعه…..

اما في فيلا بكر….

 

 

 

 

جنه قعده بتذاكر دروسها ومازن قاعد جمبها…

جنه…. مازن ممكن تساعدني.

مازن… هي ماده اي دي!

جنه… رياضه.

مازن… اه طبعاً دا انا كنت الاول علي المدرسه يا بنتي وريني كدا.

مازن بص في الكتاب ورجع بص لجنه… هي دي قسمه مطوله!

جنه بخبث… ايوه حلها بقي.

 

 

 

 

مازن في سره… اتزنقت يا ارمط.. احممم علي فكره لو حلتهالم مش هتستفيدي حاجه ركزي وان شاء الله هتحليها يا حببتي.

جنه…. الله يرحمك يا تيتا مش طفشت من البيت من فراغ والله.

مازن.. تؤ انتي مش فهمه يا جنه اصل انتم الجيل الي هيرفع مصر لفوق.

جنه… لا والله انا مش رافعه حد انا مش قدره ارفع القلم حتي وبعدين اي لاهتمام المفاجئ بمصر دلوقتي!؟

مازن… يااا مصر غاليا عليا اوي.

 

 

 

 

 

جنه…. للدرجه دي بتحب مصر.

مازن… لا اقصد غاليا عليا مش عارف اشتري الايفون الجديد وابوكي قاطع عني المرتب.

جنه سكتت خالص…

مازن… غريبه يعني مش بتغلطي ولا زعقتي.

جنه… لا ما انا غلط في سري قوم من جمبي يا اخي بقي زهقتني مش منك منفعه.

مازن… طيب ينفع اعود معتذراً.

جنه…. انا قيمه لسه ورايه مءاكره كتير وانت صدعتني من اول مسأله.

 

 

 

 

مازن… جوجووو خدي عايزك في موضوت وهجبلك شوكلت.

جنه رجعت بسرعه… اي هو.

مازن… شوفي يا ستني انا كا انسان كرمتي متبريا مني رجعت اكلم البنت الي عملتلي بلوك عشروميت مره من كل الاكونتات.

جنه بصتله بزهق…. اه وانا بصلتي بنت اختك اتصرف ازاي.

مازن… انتي بنت صح.

جنه… لاء شلبي السفرجي.

مازن…. هههه قلبك ابيض… احم عايزك تدخلي تكلميها وتتعرفي عليها اكتر.

 

 

 

 

 

جنه…. طلبك مرفوض اول مره اشوف عم بفسد بنت اخته اناااا مشيه.

مازن… ماااشي يا شلبي يااااا شلبااااي… امشي ماشي يا ام شنب اعدادي.

جنه…. علي الاقل في راجل بناااا هااهاااي.

مازن… تؤ اي البت دي انا لازم اخد دروس تقويه في قذف الجبها…

دخل بكر بالعربيه ومازن شاورله…. اهلا بالباشااا تعاله حبيب اخوك.

بكر جه قعد جمبه ورما الموبيل علي الطربيزه….

مازن… اه بشره خير ان شاء الله اي الي حصل.

بكر… اظتها ورقه الطلا*ق.

 

 

 

 

 

مازن… ربنا يجعله في ميزان حسناتك يا خويه نفسي اشفها والله.

بكر… ما تتلم.

مازن… اعزرني اصل انا عليا شويه تلقائيه في الكلام يودوني سجن طره ههههه.

جه حارس الفيلا… بكر باشا الست عليا بره دلوك ومصره تدخل.

بكر بسخريه… دخلها.

مازن… لو تحب اقوم اعرفها مقمها سبني عليها.

 

 

 

 

 

بكر… ميمعش صوتك.

مازن… اعتبرني مش موجود.

عليا وبتبعد الحرس…. بنتييي فين يا بكر.

مازن… بنتك ههههه غريبه.. بس كويس انك افتكرتي ان ليكي بنت.

عليا…. مازن بقولك فين بنتي انا عايزه اشوفها ولا هتقولي في الجنه زي امك وتحرمني من بنتي.

مازن… اي دا والله ماما قالتلك كدا هي غلطانه علشان الملاك مبيقابلش السياطين اطلعي بره بقي.

 

 

 

 

 

بكر بص لمازن…

مازن بسرعه… هسكت بس علشان محترم.

بكر باعلي صوت عنده… جـــــــــنــــــــه.

جنه خرجت…. ايوه يا باااب…(سكتت اول ما شافت مامتها وحضنت بكر بسرعه).

بكر.. اي يا حبيبه بابي مش عايزه تشوفي ماما.

جنه… ابداً خليها تمشي بسرعه يا بابي.

عليا بصدمه… جنه حببتي ا…

 

 

 

 

بكر بصوت مري*ب… مشفش وشك هنا تاني ولو فكرتي تخطي خطوه هنا هقطع*لك رجلك فاهمه برااااه.

عليا طلعت بغيظ وىكبت تاكس كان مستنيها…

السواق… ها اي الي حصل.

عليا…. معرفتش البت متبته في بكر ولو الموضوع هيدنه كدا مس هعرف امد حاجه.

السواق…. لو الفلوس موصلتش للمعلم شوفي اي الي هيحصلك بقي.

عليا… لاء هتوصله انا هتصرف.

 

 

 

 

 

السواق.. ناويه علي اي!

عليا… انت تحط لسانك جو بؤك ومسمعش صوتك فااهم.

علي الطريق السريع….

سويلم عينه علي كل عربيه بتعدي والارقام لحد اما شاف رقم العربيه دخله طريق جانبي وواحده تانيه وراها ووقفو…

اسويلم وقف العربيه بعيد وخرح س*لاحه احتياطي معاه…

السواق الي في عربيه عيشه…. مش حرام تمت كدا من غير ما نستمتع بيها شويه.

سواق العربيه التانيه…. انت متخلف دا وقته عمران بيع مستعجل يلاااا.

 

 

 

 

 

سويلم ضر*ب نار في الهو والاتنين اتخضو….

سويلم….. كنت ناوي ابدك بيك انت بس ده بقي انا همتعه زين وعلي طريقتييي اني.

الاتنين طلعو يجرو بس سويلم ض*رب نار علي الي كان سايق عربيه اخته وجت في رجله ووقع علي الارض…

سويلم.شده من قميصه… عايز تتمتع مش اكده.

…ابوس ايدك سبنيييي.

سويلم… اي ده انت متعرفش ان الي بقع بين اديا يبقي جنه علي روحه.

في حركه سريعه من سويلم كسر رقبته وما*ت.

سويلم بعد عنه بقرف وفتح باب العربيه شاف بنت منتقبه…. عارف انك مهما بعدتي عوايدنا هدنعا جواكي يا بشاره.

 

 

 

 

سويلم شالها ودخلها عربيته وطلع بيها علي البيت الي عنده في مصر…..

فرحانه بقلق وبتكلم عثمان…. ما اترن عليه اكده بالمحمول اطمن عليه.

عثمان…. مليش صالح دي اوامر الكبير.

فرحانه.. وه وماله اما تطمن عليه ط طيب قوله فرحانه هي الي طالبه اكده.

عثمان… اقعدي ساكته رلنا يهديكي.

فرحانه… شااايفني مجنونه ايااك وبشد في شعر راسي ما تسمع الكلام.

 

 

 

 

عثمان… لول الكبير اموصيني عليكي لكنت مشيت علي وشك بالكرباج رايح جاي.

فرحانه… اما يجي بس اني هخليه يمشيك علي ودانك دي علشان تبقي تسمع كلااامي.

عثمان جاله مكالمه من الحرص ان سويلم وصل فنزل بسرعه…

فرحان… استنااني اجي ويااك.

عثمان فتح باب العربيه بس استغرب من الي نايمه علي الكرسي الوراني…. وه مين ديت يا كبير وماله امغميه وشها اكده ليه!

 

 

 

 

 

سويلم طلع اخته وشالها بابتسامه…. دي بشاره يا عتمان.

عتمان بفرحه وصدمه في نفس الوقت… متوكد يا كبير يا الف انهار ابيض يا الف نهار ابيض.

سويلم وبيكلم كل الحرس… الي انتم عيزينه الليله مجااب عتمااان عايز تعمل وليمه تأكل بيها الكل وتفرق علي المحتاجين.

عتمان… امر جنابك يا كبير اعتبره حصل.

من بين فرحه الكل كانت فرحانه وقفه وحزينه سويلم دخل اوضه ونيم عيشه ( بشاره) علي السرير ولسه هيكشف وش اخته فرحانه اتكلمت من وراه.

 

 

 

 

فرحانه… ليه اكده خبيت عني الحقيقه.

سويلم… حقيقه ايه!

فرحانه… انت كملت الي ابه كان بيدوقهولي مش اكده حبيت تنتقم من ابه فيااا يا اسويلم صوووح.

سويلم وقف…. بتقولي ايه ياا فرحانه اني مفهمش ايه الي جره.

فرحانه… ايه البجاحه دهين وكمان مش خاير عملت ايه.

سويلم بعصبيه… فرررحانه اتكلمي عدل.

فرحانه… مين البت دهين يا اسويلم.

 

 

 

 

سويلم… دييي بشاااره خيتي.

فرحانه بصدمه… ابجد.

سويلم بضيق… امال هكدب يعني!

فرخانه بابتسامه فجأه… اااها طيب.

سويلم….. خدي اهنه اي الي هببتيه ده.

فرحانه… ولا حاجه كنت بهزرو معاك علشان اشوف غلاوتي عندك.

 

 

 

 

 

سويلم زقها بخفه… متتكررش وده لصالحك فاهمه.

فرحانه… بعد يدك اكده لقطعهالك.

سويلم… قد كلامك.

فرحانه… لاه.

سويلم ابتسم وراح قعد جمب اخته وكشف وسها وكانت الصدمه كبيره لفرحانه نفس ملامح سويلم بالضبط… دي الخالق الناطق انت يا اسويلم.

 

 

 

 

سويلم… قومي بقي يا بشاره متوحشك قويييي.

جت رساله علي موبيله… طيب با فرحانه خليكي جارها اني راجع تاني.

فرحانه وقفت بسرعه… هتعوق.

سويلم…. متقلقيش..

بعد نص ساعه في الشركه….

عمران واقف وايهاب معاه الشرطه….

 

 

 

 

 

ايهاب… بنتييي فين.

عمران في سره… اتأخرت لي يا سويلم…. قولت معرفش.

سويلم دخل بهيبه…. مع اخوها يا ايهاب بيه.

ايهاب وقف مصدوم من الجمله…. ان انت مين.

سويلم…. اخو بشاره… سويلم الزناتي ممكن بقي تخلي الجماعه دول يتكلو من اهنه علشان عايزك في حاجه اكده.

ايهاب بسرعه وبيكلم الضابط… خلاص يا فندم شكراً تعبتك معايه اتفضل.

 

 

 

 

 

بعد ما الكل مسيومكنش موجود غير عمران وايهاب وسويلم…

عمران لدهشه… اخو مين وبشاره ايه انا مش فاهم حاااجه.

سويلم بص لعمران… عيشه تبقي بشاره خيتي.

عمران… عيشه تبقي بشاره و وعيشه بنت عمي و واييي دا انا مش فاهم حاااجه انا هتجنن ازااي دا حصل.

ايهاب بنبره حزن .. هي كويسه طيب.

 

 

 

 

سويلم… زينه بس انا عايز اعرف كل حاااجه.

ايهاب بطاعه…. وانا هحكيلك كلل حاجه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى