روايات

رواية عشق المنصوري الفصل الأول 1 بقلم شغف الإعصار

رواية عشق المنصوري الفصل الأول 1 بقلم شغف الإعصار

رواية عشق المنصوري الجزء الأول

رواية عشق المنصوري البارت الأول

عشق المنصوري
عشق المنصوري

رواية عشق المنصوري الحلقة الأولى

هو بنبره بارده:اخلعي
هي بعياط :منصور انا بنت عمك فوق
منصور:بنت عمي بس مزه
هي:منصور فوق والا قسما بالله هقول لعمي انت اصلا مش في وعيك ابعد احسن تعمل حاجه تندم عليها ارجوك يا منصور تبعد من هنا قبل ما حد يشوفك وتبقي مصيبه
منصور وهو يجلس بجانبها علي السرير بسكر:لا مش همشي غير لما اخد بوسه
هي:منصور امشي بسرعه عمتي جايه دلوقت فوق انا انا رغد اللي مش بتطيقها امشي يا منصور بسرعه
منصور قام وقرب وجهه منها وقبلها علي خدها بلطف وخرج
رغد بصدمه :لما يفوق هيجلد نفسه علي الحركه دي طيب يا منصور انا اللي غلطانه اني نزلت افتحلك كنت سيبتك وعمي عرف انك كنت سكران
في الصباح في غرفه منصور استيقظ وجد نفسه أنه نائم علي الكنبه ودماغه وجعاه
منصور:انا مش فاكر حاجه اي اللي حصل امبارح انا كنت في الملهي واي اللي حصل بعدها مش فاكر وبعدها قام يأخذ شاور وغير ملابسه ونزل وجد الجميع متجمعين علي السفره معادا رغد
الاب (هارون) بغضب:منصور انت عارف ضيعت منا صفقه مهمه قد اي
منصور ببرود وهو يتناول الفطار:عارف
هارون:انا خلاص تعبت منك هتفضل بحركات الاطفال دي
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️) لغيت امتي كل اسبوع تضيع بالخمس أو ست صفقات انت عايز مني اي
منصور:مش عايز بس انا بعمل اللي انا عايزه
هارون :خااالد
خالد اخو منصور الأكبر:نعم يا حاج
هارون:خدني من هنا وديني اوضتي علشان لو قعدت مع اخوك هيجلطني
خالد:حاضر وسنده خالد وأدخله غرفته وذهب الي غرفه الطعام
خالد:منصور حركاتك دي تبطلها ابوك عنده القلب ومش هيتحمل
منصور ببرود:انا معملتش حاجه
الام (هدي):خلاص يا خالد
نزلت رغد وقبله يد عمتها( هدي)
هدي :تسلمي يا حبيبتي اقعدي يلا كلي
جلست رغد :ماما وبابا هيرجعوا انهارده
هدي:تمام يا حبيبتي
رغد:أبيه خالد
خالد:نعم رغود
رغد:فيه سفريه عملاها الجامعه وانا عايزه اروح
خالد:ماشي يا رغد هقول لعمك وان شاء الله يوافق
رغد:احلي خالد في الدنيا
منصور قام وذهب بإتجاه الباب ليخرج
خالد:رايح فين
منصور:مشوار وبعدها هروح الشركه
خالد:ماشي وذهب الي الشركه
وذهبت رغد للكليه
في الكليه دخلت رغد وعلي باب الكليه وجدت منصور يقف مع مجموعه من البنات أكملت طريقها ولم تنظر اليه ولكن استوقفها شاب
يوسف:رغد كنت عايز محاضرات امبارح لان محضرتش
رغد:تمام يا يوسف وأعطته المحاضرات وذهبت الي الحمام لتنظيم ملابسها وهي تخرج من الحمام وجدت من يمسك بدراعها جامد ويغلق الحمام
رغد بصدمه:منصور انت بتعمل اي هنا
منصور بعصبيه حاول يخفيها:مين اللي كنتي واقفه معاه ده
رغد وهي تحاول تفلت منه ولكن لم تستطيع
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
منصور بعصبيه ويهز كتفيها:انطقي مين ده
رغد:ده يوسف كان عايز المحاضرات بتاعت امبارح
منصور بعصبيه:وهو مفيش غيرك
رغد:ابعد لان انا مش ناسيه انت عملت اي امبارح
منصور ويضع يده علي وسطها وقربها منه وينظر لعيونها :عملت اي
رغد وهي تحاول الا تنظر لعيونه:عملت ع م عملت
منصور :عملت كده وقبلها علي خدها
رغد:انت سافل ومش محترم وانا هقول لعمي المره دي تمام لان انا لو كنت سكت امبارح علشان انت مش في وعيك
منصور ويهمس بأذنيها:شكلك نسيتي انك مراتي يا رغود
ونظر لوجهها بوقاحه وقال:امال لو كنت عملت كده وقام بتقبيلها علي فمها وبعدها خرج بسرعه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المنصوري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى