رواية ملك روحي الفصل الأول 1 بقلم دنيا
رواية ملك روحي الجزء الأول
رواية ملك روحي البارت الأول
رواية ملك روحي الحلقة الأولى
بقولك ايه متجي اقولك علي موضوع مهم جوه
ملك بحده: وحياة امي يايزن لو ملميت نفسك بعيد عني لطبقلك البيت علي لي فيها
يزن: لأ والله وانا متجوزك ليه بقا ياروح امك طلمه محرمه عليا لمسك كده ومعيشنا زي الاخوت
ملك: كانت جوزه مهببه يايزن وكان يوم اسود يوم متنيلة علي عيني وتجوزتك
يزن: نفس الشعور والله
ملك: طلما نفس الشعور كده طب مطلقني وتخالص
يزن: بعينك ياملك بعينك هتفضلي كده زي البيت الوقف لا معايا ولا مع غيري
ملك: بكرهك
يزن: انا اكتر ياروحي
ملك: اااااااااه مستفز
يزن: طب اسيبك تصوتي برحتك انا نزل
ملك: طب يكون في علمك لو رجعت شرب زي كل يوم والله مهدخلك البيت يايزن
يزن بتسامه بالها خايفه عليا يلوكه
ملك ببرود لأ طبعا خايفه علي نفسي
ضحك بسخريه وخرج
يزن: سلام
ملك: في دهيه
في حولي الساعه واحده بعد نصف اليل
كان يزن يترنح من تسير المشروب
يزن: هو مبيفتحش ليه ده
ملك ياملك افتحي
ملك: مش فتحه
يزن: افتحي بدل مكسر الباب علي دماغك
ملك: مش هتقدر
يزن حول يكسر الباب لكن طبعا مقدرش بسبب تقصير المشروب (ده لي مفروض اقوله بس لأ هو معرفش عشان الباب حديد مش جون سيناء هو يعني)
يزن: يابنتي افتحي والله مهعملك حاجه
ملك: مش فتحه يايزن يعني مش فتحه بت عندك
يزن: انتي عبيطه يابت انتي ابت عندي فين يعني
ملك: في الجنينه في العربيه في اي حتا مليش فيه
يزن: ياملك الدنيا سقعه ياملك افتحي ربنا يهدكي
ملك: لأ يعني لأ
وسبتوا وطلعت علي اوضتها
اما وريتك النجوم في عز الضهر يايزن مبقاش انا ملك
بتبصولي كده ليه عشان سيبه يبت بره صح تعالو اقلكو اي حكايتي انا ويزن وليه ولا واحد فينا طيق التاني
انا ويزن ولاد عم أول حاجه هتجي في بلكوه اننا متجوزين بعض غصب عشان الورث والكلام الفاضي ده لأ لأ
انا ويزن متجوزين عن حب
هتقلولي اي لي انتي بتقولي ده يالوكه اقلوكم اه والله زي مسمعتو متجوزين عن حب ومش اي حب انا ويزن بنحب بعض من ايام الطفوله كمان
هتقولولي طب اي لي وصلكو المرحله دي
الحكايه ومفيها
مان صلي على النبي الاول كده
(اللهم صلي وسلم وبارك عليه)
يلا نبدا اعرفكم علي نفسي لأول
انا ملك محمد المهدي عندي سته وعشرين سنه جميله لحدما خريجة كلية حقوق يعني محامي
بس مبشتغلش دلوقتي بسبب يزن
هبدا معاكم من يوم فرحي انا ويزن لي هو كان أجمل يوم في عمري من اوله لغيت لما كرهتو وكرهت نفسي وكرهت لي مرمي بره ده(يزن)
فلاش باك
كانت نائمه في اوضتي مصحتش غير علي حاجه نعمه علي وشي
انا بنعس بس ييزن عاوزه انام
لقيت صوت عالي بيقولي
ليلي: يزن مين ياختي قوووومي قوووومي كده خليني ادور على علبة الرموش بتعتي قومي خالينا نخلص من ام اليوم الاسود ده قل فرح قل بلا هم
فتحت عيني وانا نفسي اقوم اجبها من شعرها
بس قولت اعدي اليوم
عاوزه اي ياليلي عصبح
وبعدين اي ده اي لي علي وشي ده فروه الروب
وانا لي كانت بحلم اصحي لقي يزن بيصحيني بورد لقيت الجموسه دي بتصحيني علي صوتها
ليلي: انا جموسه ماشي ياملك انا لي استهل عشان سبت بتنا وجيت اسعدك
ملك: فين المسعده دي ده انتي تربقتلي الاوض بدوري علي ايه
ليلي: الرموش بتعتي مش لقيها
ملك: رموش اي دلوقتي وبعدين انتي عاوزها ليه ما الميكب ارتست هتجي كمان شويه وهتجيب معاها عاوزها ليه
ليلي بهيام: عشان لبسها ونزل بيها علي الله لود زين يتص في نظرو ويبصلي اااااااااه
ملك: بقا انتي مصحيني من النوم وعمله تجعري وتشتمي من الصبح عشان الرموش عشان تعجبي زين وقسم بالله منا سيبكي ياليلي الكلب وطلعت تجري ورها في البيت
ليلي: لحقوني ياناس مفيش حد هنا يلهوي هتكولني
لقت يزن استخبت وراه
ليلي: لحقني يايزن البيت اتحولت وهتكلني بجد
ملك: والله لوريكي يليلي الكلب اطلعي يابت
ليلي: لأ هنا في طروه هههه
ملك: والله اوعي كده ييزن خليني اجبها من شعرها انا عرفها الصنف ده مبيتلمش غير لما يضرب
يزن يضحك في اي ياحبيبتي عملتلك اي الهبله دي عصبح خلتك كده في عروسه حلو كده تبقا متعصبه كده ينفع
ليلي يا حونين
ملك: بنت الهبله دي مصحيني من النوم بصويت وقلبه الاوضه كلها علي الرموش عشان تعجب استاذ زين
ليلي بلها: الهبله دي تبقا خلتك
ملك: مهو عشان خلتي دي والله لربيكي ياليلي
ليلي نزلت تجري علي السلم لي يحصلني يفرجني
ملك: والله لا
يزن: تعلي بس ريحه فين
ملك: سبني يايزن خليني اربيها
يزن: سبيك منها خلينا فينااحنا
يزن: ملك
ملك: اممم
يزن: انتي عارفه انهارده اي
ملك: اممم
يزن: انهارده فرحنا يعني انهارده هتبقي ليه قدام ربنا وقدم الدنيا دي كلها هبقي مرتي وحبيبتي وامي واختي وكل حاجه ليا انا بحبك اوي ياملاكي
ملك: وانا كمان بحبك اوي ييزن
يزن: يلهوي علي القمر بقولك ايه
ملك: اي
يزن بمشكاسه: متجبي بوسه تصبيره
ملك ضربتو علي صدرو بخافه
انت قليل الادب
يزن بضحك: كلها ساعات يقلبي وهتشوفي قليل الادب هيعمل اي
ضحك بصتو الرجولي لما لقا ملك جريت علي اوضتها من الكسوف
يزن بهيام: بحبك ياملكي
باك
لأ وحيات امك انتي مهتشوفي نوم انهارده بسنتك السوده
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك روحي)