روايات

رواية ملك الاسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية ملك الاسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية ملك الاسد الجزء الثامن عشر

رواية ملك الاسد البارت الثامن عشر

ملك الاسد
ملك الاسد

رواية ملك الاسد الحلقة الثامنة عشر

صقر بحزن/اسد انا عايز اقولك حاجه
اسد بأستغراب/خير ي صقر قول
صقر بتوتر/انا عايز اتجوز سيلين
اسد بصدمه /ي اخي حرام عليك خضتني وكمل بأبتسامه وانا موافق ي عم واظن برضو سيلين هتوافق ان شاءلله
قطعهم دخول اسيل
صقر /طيب ي صقر نكمل كلامنا بعدين
وصقر خرج
اسد بعصبيه /انتي اي اللي جابك هنا ي زب”اله ي رخي”صة مش هقولك غير كده
اسيل بتمثيل الدموع /انا بحبك ي اسد وابني زيد اللي حرمتني منو وخالت مليكه هي اللي تربي وفهمت زيد ان هي امو وانا اللي امو وهي هربت ورمت ابني في الشارع
اسد بأستغراب /وانتي عرفتي منين ان مليكه رمت زيد في الشارع
اسيل بتوتر حاولت تداري/سيلين هي اللي قالتلي وقت ماكنا صحاب
اسد بعصبيه /احنا هنستهبل بقا ولا ايه سيلين ملهاش كلام معاكي اصلا من ساعه مطلقتك
اسيل بعصبيه /عرفت من مكان معرفت وانا غلطانه اني جيت اصلا بس انا من حقي اشوف ابني
اسد بعصبيه قرب عليها وقال /ده بعدك زيد مش هتشوفي واللي حصل ده انا هعرف مين ورا
اسيل بتوتر /تمام ي اسد براحتك
وخرجت من عند اسد وهي متوتره ومشيت
واسد ابتسم بخبث وقت ما قرب من اسيل حطلها جهاز تجسس في الشنطه عشان يعرف عنها كل حاجه
عند اسد رجع كلم صقر وقالو
اسد /صقر بقولك تعال بليل عندي في الفيلا عشان نقرأ فاتحه وانا متأكد ان سيلين هتوافق
صقر /تمام ي اسد ان شاءلله هاجي مع السلامه
اسد /سلام
وقفل
عند احمد في الشقه
احمد دخل الاوضه عند اسيا
احمد /خلصتي المأذون بره
اسيا /ايوه خلصت يلا
وتم كتب كتاب احمد و اسيا والمأذون مشي و احمد و اسيا فضلو قاعدين سكتين شويه وقاطع السكوت اسيا
اسيا بفضول/احم هو انت ليه عملت كده
احمد بأستغراب /عملت ايه
اسيا وشها احمر وحاولت تداري كسوفها وقالت /لما احم شربت العصير معملتش حاجه ليه صعبت عليك مثلا
احمد بضحك/هههههههه ليه ي قطه مصعبتيش لكن مقدرتش اعمل حاجه
اسيا /طب معلشي مهو اكيد في سبب مقنع شويه ازاي مقدرتش تعمل حاجه
احمد بضيق/عشان انتي شبها
اسيا بفضول /مين بقا دي اللي انا شبها
احمد بعصبيه /قولتلك قبل كده ملكيش دعوه
اسيا بخوف/خلاص انا اسفه ممكن سؤال تاني
احمد بضيق /اسئله حضرتك كترت
اسيا بفضول /معلش بس عاوزه اجابه
احمد بضيق /اتفضلي
جماعه نسيت اقولكم اسيا فضوليه جدا 😂
اسيا /هو انت عندك كام سنه
احمد /عندي 27سنه والنونه اللي معايا عندها كام بقا
اسيا بصدمه /ياااااا اكبر مني نونه مين انا مش نونه انت انا قربت اكمل 20سنه
احمد بضحك /يعني انا اكبر منك بسبع سنين
اسيا بضيق/للاسف
احمد /لكن شكلك يدي 18
اسيا باحراج /احم انا لسه مكملتش 20سنه علي فكره
احمد /عشان كده وانا كمان لسه مكملتش 27هكملهم بعد بكره
اسيا بأبتسامه /كل سنه وانت طيب
احمد بحزن /وانتي طيبه
اسيا بفضول /هو انت ممكن تحكيلي عنك شويه
احمد بأستغراب /اسيا انتي عايزه اي
اسيا بمزح/ولا حاجه ي عم علي الاقل اعرف الشخص اللي انا عايشه معاه فتره واظن انت عارف عني كل حاجه
احمد /دي حقيقه
اسيا /طب احكي بقا انا سامعك
احمد بحزن /اول مره حد يسمعني اصلا
اسيا بمزح /طيب اعتبرني اختك يا سيدي طول الفتره اللي هقعدها هنا وانا هسمعك
احمد بصدمه /اختك مين
اسيا بمزح /انا
احمد بصدمه /اختك ولا مراتك عايز افهم
اسيا بضحك /اللي انت عايزو ي عم
احمد /اي عم دي
اسيا /خلاص انا اسفه ممكن تحكي بقا
احمد بضيق /بعدين ي اسيا روحي نامي دلوقتي
اسيا بزعل طفولي/بعدين ماشي ماشي عن اذنك
ومشيت
واحمد فضل قاعد سرحان في الطفله اللي قاعده معاه دي وهي اسيا طبعا 😂
في بيت الحمزاوي
وصل اسد البيت ودخل خبط علي اوضه سيلين مالكش سيلين موجوده في اوضتها راح خبط عند اوضه نسرين
نسرين بتوتر/مين
اسد /هيكون مين يعني انتي قافله الباب بلمفتاح ليه
نسرين بتوتر /معلش ي اسد ثانيه واحده بس بغير هدومي
اسد بخبث/طب تحبي اساعدك
نسرين بضيق/لا شكرا وامشي من هنا وبطل قلت ادب لو سمحت
وسيلين قاعده وهتموت من الضحك 😂
اسد /طب خلاص ي ستي انا غلطان انى كنت عايز اساعد بقولك هي سيلين عندك
نسرين/ انا خلصت ي اسد هفتح الباب واه سيلين قاعده معايا
واخيرا فتحت الباب
واصلا نسرين عملت كده علشان سيلين كانت بتعيط وكانت بتمسح دموعها اصلا
اسد /ساعه علي الباب
نسرين /معلش اسفه هسيبك انت وسيلين واروح اشوف زيد
ومشيت
اسد /كنت عايزك في موضوع ي سوسو
سيلين بأبتسامه /خير ي قلب سوسو
اسد /صقر طلب ايدك مني وانا وافقت
سيلين بصدمه /صقر
اسد بأستغراب /ايوه صقر مالك
سيلين حاولت تداري توترها وقالت/طب هو هيجي امتا
اسد /هيجي انهارده بليل ردك اي بقا ي عروسه
سيلين بحزن /موافقه ي اسد
اسد بأستغراب /ومالك ي حبيبتي بتقوليها كده ليه
سيلين بأبتسامه /مفيش ي اسد
اسد بأبتسامه /طب يلا اجهزي عشان صقر هيجي بليل
سيلين /ماشي
عند نسرين في اوضه زيد
نسرين بأبتسامه /بتعمل اي ي روز
زيد بمزح/بلعب ي ماما تعالي العبي معايا بل مكعبات
نسرين بأبتسامه/حاضر ي قلبي
ونسرين فضلت تلعب و زيد غصب عنو زق نسرين وقعت علي المكعبات واتعورت في رجلها
نسرين بوجع /اااااااه كده ي زيد
زيد بخضه /انا اسف والله هنده بابا
نسرين بسرعه /استني ياض هنا يخربيتك
و زيد جري عند اسد بسرعه
زيد بسرعه /الحق ي بابا ماما اتعورت
اسد بخضه /يا نهار اسود اتعورت ازاي
زيد بأحراج/انا انا الصراحه زقتها غصب عني
اسد اتعصب وكان هيضرب زيد بس سيلين قالت بسرعه /اجري ياض الفت بجلدك واضرب انقض حياتك
و زيد جري علي طول عند نسرين واسد وسيلين برضو
عند نسرين كانت قاعده علي الارض رجلها بتجيب دم و زيد استخبه في الدولاب 😂😂
واسد وسيلين جم
اسد بخوف/هاتي علبه الاسعافات بسرعه ي سيلين
سيلين بسرعه /حاضر حاضر
وسيلين جابت علبه الاسعافات ل اسد وخرجت
نسرين بوجع /براحتك شويه
اسد بأبتسامه /معلش انا اسف زيد شقي شويه
نسرين بأبتسامه /ده حبيبي ده مش زعلان منو خالص
اسد بغيظ /حبيبك
نسرين بخبث/اه حبيبي
اسد في سروا /حبك برص وعشره خرص ي نسرين
نسرين سمعتو وحاولت تكتم ضحكتها
نسرين /خلاص انا بقيت كويسه سبني بقا
اسد /لا طبعا
واسد شال نسرين ومشي بيها لحد ماوصل ل الاوضه بتعتهم وحطها علي السرير وهي اتكسفت وقالت /احم علي فكره انا بعرف امشي يعني
اسد بخبث/اممممم لا لما تبقى تعبانه هشيلك واه كمان يومين كده هخدك مشوار
نسرين بأستغراب /مشوار اي
اسد /هبقي اقولك بعدين
نسرين /اسد معلش ممكن سؤال
اسد /ممكن
نسرين /هي مين اسيل
اسد بتوتر/واحده بصي هقولك بعدين
نسرين بأستغراب /مالك اتوترت ليه اصلك كنت بتتكلم عليها وحش فنا استغرب
اسد /بعدين هقولك واه صح جهزي نفسك عشان النهارده قرأ فاتحه سيلين علي صقر اكيد تعرفي
نسرين بصدمه/صقر
اسد بأستغراب /ايوه صقر في ايه
نسرين /هاا لا مفيش حاجه ربنا يتمم لها علي خير يارب
اسد بشك/يارب
وبعدين شويه جه امير هو و ايلا وايلين عشان يشوفو زيد ومحمد في الشغل
واتكلمت ايلا وقالت/امال فين زيد ي امير
ايلين/ايوه هو فين صحيح
امير /هو فوق في اوضتو
ايلا وايلين /تمام احنا طلعينا
امير /ماشي براحتكم
وايلا وايلين طلعو واتصدمو لا لقو اوض كتير
ايلا بتفكير/ياتري فين اوضه زيد
ايلين بصدمه /لا اعرف واتكلمت عادي وقالت اقولك انتي ادخلي الاوضه دي وانا هدخل دي اشطا
ايلا /اشطا ربنا يستر
وايلا دخلت اوضه وفعلا كانت اوضه زيد وايلين دخلت اوضه محمد
عند ايلا
ايلا /اه دي باين عليها اوضه زيد بس هو فين
و زيد خرج من الدولاب بسرعه وحضن ايلا
زيد بحب/وحشتيني اوي ي ايلا
ايلا بحب /انت اكتر ي قلب ايلا وكملت بأستغراب مستخبي في الدولاب ليه ي ليفه
زيد بأحراج /لا دي حكايه قصيره حزينه مضحكه هحكهالك
ايلا بضحك /احكي
عند ايلين
دخلت الاوضه واتصدمت لما شافت صور محمد في الاوضه وكان في صوره بنت علي السرير الفضول خالها تقرب نحيت السرير تشوف الصوره وفعلا قربت وشافت الصوره و في الوقت ده دخل محمد………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى