رواية ملكت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حجاج مصطفى
رواية ملكت قلبي الجزء الثالث
رواية ملكت قلبي البارت الثالث
رواية ملكت قلبي الحلقة الثالثة
فيروز:انا فعلا كنت بحب زياد بس دلوقتي لا
زياد:فيروز اسمع
فيروز بمقاطعه:اخر”س خالص وياريت تطلع بره انا مش
فاهمة انت ازاي جاي لهنا بعد كل ده
زياد:فيروز انا بحبك
فيروز افتكرت وقالت:انت بقي اللي كنت بتبعت الهدايا
عمر بص لفيروز وهي قالت:تعرف يا زياد الوحيد اللي اتا”ذي
بجد هو مين هو عمر
عمر استغرب وهي قالت:الوحيد اللي استحملني بكل حالاتي يكفي
انه مستحملني بعد ما كس”رت قلبه
مش سهلة انه يشوف اللي بيحبها بتتجوز واحد غيره
يكفي انه مفرضش عليا مشاعره عمر كان ابويا قبل ما يكون ابن عمي وزي
اخويا وبعد كل ده ابقي غب”ية لو بعدت عنه ومسكت ايده
وقالت:وابقي غب”ية لو فكرت اجر”جه تاني
فيروز :اطلع بره وياريت مشوفش وشك
زياد مشي وعمر كان بيبصلها بصدمه
فيروز:مالك
عمر: انا بحلم صح
فيروز ابتسمت وقالت بحنية: لا مش بتحلم
انا ظل”متك كتير يا عمر ودلوقتي
عمر بحز”ن:بس حتي دلوقتي انتي مش بتحبيني
فيروز:مين قال كده بالعكس انا بحبك بس مش زي ما
انت متخيل بس اللي انا متاكده منه اني هحبك وقوي يا عمر
عمر ضمها جامد وهو بيضحك اما هي فقالت:عمر ابعد ع”يب كده
عمر بعد عنها وقال:يعني انتي
فيروز : موافقة اتجوزك بس مش دلوقتي اكيد
عمر بحب:وانا معاكي ان شاء الله لاخر العمر❤
بعد يومين
فيروز قررت ترجع الشغل ونزلت خدت تاكسي
بس فجاه عمر رن عليها
عمر:انتي فين ٤روز
فيروز:جايه المستشفي
عمر بخو”ف:انتي كويسة
فيروز:متخفش انا راجعه الشغل
فيروز للسواق:وقفت ليه يا اسطي
فجاه زياد ركب وهي صر”ختلما مسكها وحط السك”ينه
علي رقبتها
عمر بز”عيق وخوف:فيروز فيروز
زياد:اطلع يا اسطي
التليفون وقع في الدواسه وفيروز بتحاول تفلت من زياد
زياد وهو بيضغط علي السك”ينه:هششششش بطلي حركة يا روز
فيروز بدموع:سيبني يا زياد
زياد:مستحيل
عند عمر
الظابط:متقلقش يا استاذ عمر احنا حاليا بنحدد مكانهم
واحد اخر: حددنا المكان يا فندم
عمر:يلا بسرعة يا فندم
عند فيروز
كان زياد ر”بط ايديها ورا ضهرها وحاطط لازقه علي فمها
زياد قعد علي الارض جنبها وقال :انا بقي مجنو”ن يا
فيروز ومش هسيب اللي اسمه عمر ده يتهني
قالها وهو بيمشي طرف السك”ينه علي وش فيروز اللي بتعيط
زياد:بتعيطي ليه انتي خا”يفة صح
فجاه سمعوا صوت عربية البوليس
زياد قومها وهي بتعيط وقرب من الباب وهو حاطط السك”ينه علي رقب”تها÷انهم في بيت قديم
عمر نط من الشباك بينما البو”ليس من الباب
البو”ليس مقدرش يقرب من زياد ليا”ذي فيروز
زياد وهو بيشد فيروز لورا وهما زي ما هما وهي بتعيط: اتحركي يلا
طلع بيها لفوق وفجاه عمر جه من وراه ومسك ايده وشد السك”ينه
رماها وز”ق فيروز لبعيد وضر”به
وبعدين قرب من فيروز وبقي يفكها
اما زياد فبص لعمر ومسح الد”م اللي علي شفايفة ومسك السك”ينه وقام
عمر فك فيروز وقال:متخفيش يلا
البوليس طلع لفوق وعمر بيلف بس صر”خ با”لم لما زياد
ضر”به بالسك”ينه في بطنه
فيروز:عمررررر
البوليس مسك زياد واتصلوا بالاسعاف
فيروز بعيا”ط:عمر خليك معايا
عمر بو”جع:فيروز متعيطيش
فيروز بعيا”ط:انت مش هتسيبني صح انا يحبك يا عمر
عمر غمض عيونه با”لم وهي بتعيط
تاني يوم في المستشفي
فتح عيونه بتعب وهي كانت قاعده علي الكرسي اللي جنبه
وهي ماسكه ايده ونايمه وواضح عليها
التع”ب وفجاة الممرضة دخلت
اللممرضة:حمدلله علي سلامتك يا دكتور عمر
عمر :الله يسلمك
الممر”ضة بصت لفيروز وقالت:ربنا يخليكم لبعض من ساعه ما
جيت امبارح ودكتورة فيروز مسبتكش دقيقة
عمر ابتسم وهو بيبص لفيروز والممرضة خرجت
فيروز فتحت عيونها بتعب من نومتها وعمر قال بتمثيل:اهههه
فيروز بخو”ف:عمر انت كويس مو”جوع هروح انادي للدكتور
عمر مسك ايدها وقال:فيروز امبارح كنتي بتقوليلي بس مسمعتش
ممكن تقوليها تاني
فيروز :انا بحبك يا عمر بحبك قوي
عمر ابتسم وقال:انا مش بس بحبك انتي كل حاجة ليا يا روز وبا”س ايدها
بعد شهر
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
عمر:دلوقتي بقي اقدر احضنك زي البشر
فيروز ضحكت وهو حضنها وبا”س راسها
فيروز لعمر: عمر افرض لو مخلفناش والعيب مني هتعمل ايه
عمر بابتسامة:امر ربنا والحمدلله وقتها نتبني طفل يا روز
الحاجة الوحيدة اللي مهمة عندي هي انتي
فيروز ابتسمت وهمست:بحبك
عمر حضنها وقال:قد البحر وسمكاته
النهاية.
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت قلبي)