روايات

رواية ملكت الفهد الفصل الثامن عشر 18 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد الفصل الثامن عشر 18 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد البارت الثامن عشر

رواية ملكت الفهد الجزء الثامن عشر

رواية ملكت الفهد
رواية ملكت الفهد

رواية ملكت الفهد الحلقة الثامنة عشر

اسد: قام لقي نفسو نايم ع امنيه لسه وامنيه نايمه نومه مش مريحه
راح قايم وشالها نيمها مظبوط
امنيه: اههه
اسد: معلش تعبتك ( اسد كان بيرتاح اووي معاها )
امنيه: قامت صباح الخير
اسد: صباح النور معلش ولله نمت وخليتك تنامي نومه تتعبك
امنيه: ولا يهمك دماغك لسه وجعاك
اسد: لا الحمدلله بقيت احسن وشكرا ليكي
امنيه: العفو انت جوزي برضو
اسد: اتصدم من أنها تقبلت انو جوزها
امنيه: اي في اي مالك
اسد: انتي قولتي اي
امنيه: قولت جوزي
اسد: يعني انتي تقبلتي دا
امنيه: بص مش معني اني قولت انك جوزي يبقي تقبلت اصل تقبلت متقبلتش ف الآخر نا بقيت مراتك صح

 

اسد: صح لا بتفهمي
امنيه: عيب عليك
اسد: ماشي يلا نقوم بقي
امنيه: ماشي ادخل خد حمامك ع م اعمل الفطار
اسد: حاضر
اسد دخل ياخد حمامو ويلبس وأمنية نزلت تحضر الفطار
بعد شويه اسد نزل
امنيه: يلا الفطار جهز عشان متتاخرش
اسد: تمام وراح اكل
اسد: نا هروح الشركه ومش هتاخر تمام متفتحيش لحد نا سايب هنا حراس يأمنوكي ومتكلميش حد ومتعمليش حاجه تعصبني ماشي
امنيه: حاضر
اسد خلص وامنيه كانت واقفه مستناياه يخلص عشان تغسلهم وتطلع تعمل روتينها بقي
اسد: الحمدلله تسلم ايدك

 

امنيه: الله يسلمك
اسد: نا ماشي زي مفهمتك
امنيه: حاضر
اسد: سلام
امنيه:باي ممتتاخرش بقي وخد بالك
اسد: حاضر ومشي
امنيه: بعد ما اسد مشي غسلت الاطباق وعملت كوبايه نعناع ونضفت برغم أن القصر نضيف بس عادت ع الي قدرت عليه عشان بتحب تعمل كل حاجه ب ايديها
بعد شويه امنيه خلصت وطلعت تعمل روتينها
خدت حمام وبصت ع اللبس الي اسد جايبة وع هدومه بتختار تلبس انهي
ف الآخر بعد حيره قالت هتلبس قميص
امنيه: اخدت حمام ولبست ونزلت عشان تفطر
بعدين فطرت وفضلت قاعده تتفرج ع الافلام
عند معتز وسلمي
معتز: قام قبلها وهي كانت نايمه ع الأرض عشان مبتنمش جمب معتاز ( هي برضو اه بقت بتتكلم معاه وبتطلب منو الي عوزاه بس لسه خايفه برضو )

 

معتز: راح شايلها
سلمي: صحيت واتخضت
معتز: اي يبنتي خضتيني اي الي نيمك ع الأرض كدا
سلمي: انت رايح بيا فين
معتز: هقتلك مثلا هنيمك هنا ونيمها ع السرير
سلمي: بتشلني لي
معتز: خلاص كنت اسيبك تنامي ع الأرض وضهرك يوجعك
سلمي: ماشي يعم شكرا المهم يلا عشان نمشي
معتز: نروح فين
سلمي: انت نسيت
معتز: اه
سلمي:يبقي منستش وبتستعبط.لو مش عاوز نجيب عادي مش عاوزه خلاص بجد
معتز: طب الحمدلله انام بقي
سلمي:نام ونا هنزل احضر الفطار
معتز: خدي هنا رايحه فين
سلمي: نزله
معتز: انتي صدقتي نا بهزر معاكي وهفطر وهننزل اشطاا
سلمي: بجد
معتز:بجد يلا عشان جعان بقي هدخل اغير ونزل الاقيكي عملتي الاكل اشطاا

 

سلمي: اشطاا ونزلت جري
معتز: طفله
بعدين دخل اخد حمام وغير ونزل
سلمي:خلصت
معتز: شاطره
سلمي: اروح نا بقي
معتز: تروحي فين
سلمي:ادور علي اي حاجه ألبسها عشان اطلع بيها
معتز: طب بس افطري الاول
سلمي: مهو كدا هنتاخر
معتز: لا مش هنتاخر ونا وانتي بناكل
سلمي: حاضر وكلت
سلمي كانت بتاكل بسرعه
معتز: اهدي هنروح بس براحه مش كدا
سلمي:ولا كأنوا قال. حاجه ومكمله اكل بسرعه
معتز: قولت اهدي
سلمي: والأكل في بوقها ومش عارفه تتكلم
معتز: اتعصب لأنها مبتسمعش كلامو
معتز: هو نا مش بقولك براحه في اي اهدي مش هنموت ولله وكلي براحتك حته لو الوقت أتأخر هجبلك الي تطلبيه بس اسمعي زفت الكلام
سلمي: وقفت عن الاكل وبقها كان مليان وشكلها اهبل راحت بصتلو
معتز: متبصليش كدا نا بقول كدا لمصلحتك افردي شرقتي وموتي حالن هتستفادي اي ف براحه مورناش حاجه ولسه بقيت اليوم
سلمي: هزت راسها بحاضر وعماله تبلع
بعد شويه
سلمي: اهههههههه بنفس طويل
معتز: في اي انتي كويسه
سلمي: ايوا بس بطني وجعتني اووي اووي وبقيت زي الواحده الي في بطنها نونو
معتز: مهو انتي الي عاوزه تاكلي وعماله تاكلي وتزغطي زي البط 😂

 

سلمي: خلاص معتش عاوزه اكل من عندك يمعتاز
معتز: انتي قموصه اووي لا يستي كلي براحتك الاكل كتير متقلقيش الحمدلله
سلمي: طب الحمدلله يلا بينا
معتز: ماشي يلا
معتز طلع ولبس وسلمي فضلت قاعده
بعد شويه معتاز نزل وكان شكلو شيك ع الاخر
معتز: اي دا انتي لسه قاعده
سلمي: مهو نا هاجي كدا اصل مفيش هدوم
معتز: لا مينفعش طبعا
سلمي: هعمل اي يعني
معتز: تعالي اقولك
سلمي: حاضر
معتز: خدها وطلع اصغر بنطلون عندو واصغر تيشيرت وخلاها تلبسهم
بعد شويه سلمي طلعت وكانت مش باينه
معتز: انتي يبنتي دا اي 😂
سلمي: اي اعمل اي يعني مطلع كبير اووي والتيشيرت دا واسع اووي وكبير
معتز:معلش احسن من مفيش
سلمي: اه بعدين خدها وطلع بره وراح ع مول
بعد شويه وصلو
سلمي: الله دا جميل اووي وكبير انا اول مره اروحه برغم اني بروح مولات كتير اووي
معتز: مهو معايا نا حاجه تانيه
ونزلو

 

سلمي: لفتت النظر بشكلها
سلمي: هو في اي
معتز: اي
سلمي:الناس دي بتبص هنا لي
معتز: اصل شكلك يضحك اووي
سلمي: ولله انت بتضحك ماشي مهو بسببك
معتز: خلاص يستي معلش حقك عليا وداراها
سلمي: اي يعم خنقتني ابعد حبه
معتز: استني حبه ع ما ندخل
(معتز كان واخدها تحت دراعو)
بعدين دخلو محل
سلمي: اووف اخيرا
العامله: معتز بيه نورتنا تؤمرنا ب اي وبتضحك
سلمي: بتبصها بغضب
معتز: في اي متتظبطي هي بتزغزغك يروح *امك امشي من هنا عشان مطردكيش
العامله: انا اسفه يفندم حاضر ومشيت
سلمي: بصت بنصر وكانت منشكحه
معتز: في اي مالك منشكحه كدا لي
سلمي: هاا لا مفيش تعالا يلا عشان نختار
معتز : يالا
وراحو وسلمي الي حبتو جابتو
بعد شويه:
سلمي: يلا كفايه كدا
معتز : هجبلك كمان حبه عشان تبقي براحتك
سلمي: لا دول كتير اووي وبراندات غاليه كمان اسكت دي البراندات دي نا لفيت عليها ملقتهاش
معتز: اي خدعه المهم تعالي بس هوديكي محل تاني هيعجبك اووي لو معجبكيش خلاص براحتك
سلمي: حاضر

 

وراحو المحل
معتز خله سلمي تدخل وأمر الحراس يحطو الشنط في العربيه هو عمل كدا عشان مش عاوز سلمي تشوفهم
سلمي: كنت فين
معتز: كنت بعمل فون بس لي
سلمي: مفيش
سلمي: كانت عاوزه تقولو حاجه
معتز: في اي حاجه عجبتك
سلمي: اه لا اه
معتز: اه لا اه اي حاجه عجبتك
سلمي: بصت ع فستان معين لا مفيش خليك بس انت اي بره حبه ونا هجيب حبت حجات واجيلك
معتز: لا مش همشي انا هفضل هنا
سلمي: هجيب حجات ولله مهروح في حته
معتز: لا برضو
سلمي : طب مهو نا هعمل اي كدا
معتز: انتي عاوزه تجيبي اي
سلمي: عاوزه لبس في اي
معتز: ماشي منا معاكي اهو عشان اختار
سلمي : تختار اي دا مفيهوش اختار ومخترش
معتز: لي يعني
سلمي: عشان دا لبس بنات

 

معتز: امم طب ونا اي يضمنلي انك مش هتعملي حاجه
سلمي: مهو مين الي هيحاسب يغبي
معتز: مسكها من ودنها ي اي
سلمي: يقمر عاوزه اخلص بقي
معتز: ماشي متتاخريش هاا
سلمي: حاضر
بعدين معتز راح ** وجاب حاجه ورجع
سلمي: خرجت ملقتش معتز
سلمي: معتز معتز
معتز: كان لسه جاي
سلمي: كانت واقفه بتتفرج
معتز: اي الي موقفك كدا
سلمي:اصل خلصت ملقتقش ف وقفت كنت امشي يعني
معتز: تمشي
سلمي: اه
معتز: امشي بالمنظر دا دا لو عرفتي تروحي اساسا وغير كدا مش هديكي الحجات الي جيبتهملك
سلمي: يعني امشي
معتز: مسكها من قفاها امشي

 

سلمي: عملت نفسها ماشيه ومشيت حبه
معتز: كان واقف ومداش اي ردت فعل
سلمي: 😛 امشي بجد
معتز: …
سلمي: طب باي ومشيت
معتز: كان واقف وبس
سلمي: وهي ماشيه شافت حراس معتاز بيقربو منها وبيقولولها انتي رايحه فين يا هانم
سلمي: طلعت تجري
معتز: 😂
سلمي: جريت عليه وكانت بتنهج اهه انت حيوان يمعتز 😟
معتز: اعملك اي يعني مش عاوزه تمشي
سلمي: بعد اي بقي انت عارف اني هعمل كدا 🥺
معتز: 😂

 

سلمي: انا عاوزه اروح عند ماما 🥺
معتز: بجد
سلمي: بجد ونبي
معتز: طب تعالي وخدها ومشيو وبعدين الحراس اخدت الشنط
بعد شويه وصلو قصر معتز
سلمي: 😢 بقولك عند ماما
معتز: مردش ونزل وخدها جوه
سلمي: اوعي سبني
معتز: اقفي هنا وقال بجمود
سلمي: وقفت لانها شافتو متعصب
معتز: فتح الباب وخله الحراس يدخلو بلشنط
سلمي: اول مدخلو لفت وشها لنحيه التانيه
معتز: حطو الحاجه هنا
الحراس: اؤامرك يباشا وحطو الحاجه
سلمي: طلعت فوق جري
معتز : طلع وراها
سلمي: دخلت اوضه معتاز ودفنت وشها في السرير وفضلت تعيط
معتز: دخل
سلمي: كانت بتعيط
معتز: سلمي
سلمي:.. 🥺
معتز: سلمي
سلمي: 🥺🥺
معتز: سلماااا
سلمي: ننعمم 🥺
معتز: رحلها في اي

 

سلمي: ولله 🥺
معتز: بصي وشال وشها من المخده لقاها بتعيط ووشها محمر
سلمي: اي
معتز: بتعيطي لي
سلمي: عشان يمعتز انت عارف ان نا مبحبش اشوفهم وبخاف منهم صح وبرغم كدا خليتهم يوقفوني
وجبتهم ودخلتهم صحح 🥺🥺
معتاز:….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى