روايات

رواية ملكت الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد البارت التاسع عشر

رواية ملكت الفهد الجزء التاسع عشر

رواية ملكت الفهد
رواية ملكت الفهد

رواية ملكت الفهد الحلقة التاسعة عشر

معتز: اهدي تمام
سلمي: لا مش تمام انت بتعمل فيا كدا لي هو مش كفاياا بقي انا تعبت بجد تعبت
معتز: بقولك اهدي ومتعيطيش ماشي
سلمي: طيب قولي بذمتك مش كدا حرام بقي نا كدا كرهت نفسي نا عملت اي انا كل يوم بحلم بكوابيس بسببكم حرام بجد نا عملت اي لكل دا
معتز: طيب اهدي ولله خلاص ولله ومتعيطيش
سلمي: انت عارف يمعتز اني بخاف منهم اووي صح وفضلت تعيط جامد لأنها بتفتكر الي عملو فيها كل شويه
معتز: راح حضنها جامد وقال
معتز : اهدي ولله مهخلي حد يلمسك ولله
سلمي: انت كداب ابعد
معتز : لا ولله وهمشيهم ولله بس اهدي بقي تمم
سلمي: حضنتو وفضلت تعيط
معتز: …

 

سلمي: انا عملت اي بجد نا كنت بحاول انسي واخلي علاقتنا تبقي كويسه وتبقي زي اخويا بس انت بتكرهني ونا معملتش حاجه انا مبعملش فيك حاجه وحشه صح
معتز : صح نا مش بكرهك ولله نا بحبك بس اهدي بقي اوعدك ولله هغيرهم ومش هخلي حد يلمسك خالص ولله بس متعيطيش بقي عشان مصدع
سلمي: يعني مش هتعملي حاجه تاني
معتز: ايوا ولله مش هعمل خلاص انتي عاوزه اي ونا اعملو حالن + متقوليش زي اخوكي
سلمي: مش عارفه لي يعني اقول اي
معتز : اي حاجه المهم انتي عوزاني اعملك اي
سلمي: امم تعاملني حلو
معتز: حاضر واي تاني
سلمي: و تقعد معاايا بكره
معتز : دا الي هو ازاي
سلمي: مش انت بتسالني عاوزه اي
معتز: اه
سلمي: منا بقول اهو
معتز: بس مينفعش ورايا شغل

 

سلمي: خلاص اجي معاك
معتز : لا خلاص هقعد
سلمي: اهو هو دا الكلام يلا بينا بقي
معتز: يلا بينا فين
سلمي: اي حته
معتز: طب يالا
وبعدين نزلو تحت
سلمي: بص
معتز: همم نعم
سلمي: تعالا نعمل حاجه جديده
معتز : اي هي
سلمي: امم تعالا كدا
معتز: حاضر
وخدتو ودخلت المطبخ
معتز : في اي
سلمي: نفسي اشوفك وانت بتطبخ
معتز : لا ظريفه
سلمي: يالا بقي
معتز : لا
سلمي: عشان احبك
معتز : ماشي

 

بعدين معتز فضل واقف يطبخ وسلمي قاعده ع المطبخ جمبو وبتشجعو
معتز: اههه وراح لسلمي عشان تمسحلو وشو.
سلمي: تعالا بسرعه اصلي جعانه يالا
ومسحت وشو
معتز: حاضر
بعد شويه
معتز: خلصت
سلمي: اخيرا بطني وجعتني
معتز: معلش يلا وطلع
سلمي: يمعتاز انت يعم
معتز: اي انتي مش جعانه تعالي
سلمي: لا ظريف يعم تعالا نزلني نا جعانه
معتز: يلهوي انتي مش عارفه تنزلي وفضل يضحك
سلمي: انت بتضحك عليا مهو مطبخك الي كبير وعالي اووي اي محل دا ولا مطبخ
معتز: مش عارف وراح منزلها وضحك
سلمي: اههه
معتز: اووف انتي تقيله اووي
سلمي: بجد
معتز : بهزر وفضل يضحك علي شكلها
سلمي: انت بوم..

 

معتز: كملي كملي عشان والمصحف كنت هلبسلك الطبق دهو ولله
سلمي: يراجل ويهون عليك وشي يتعور
معتز: وميهونش لي انتي بتعملي غلط ولازم تتعقبي صح
سلمي: اسكت اسكت واطفح ونت ساكت
معتز: أستغفر الله المهم الاكل حلو
سلمي: تحفه وبصتلو ب ارف
معتز : اييي
سلمي: تحفههههه
معتز: بجد امال في اي
سلمي: انت زعلت كدا لي لا بجد طعمة جامد تسلم يميزو مكتش اعرف انك الشيخ حسن كدة
معتز : ميزو والشيخ حسن ماشي يختي كلي
سلمي: حاضر
بعد شويه خلصو
معتز : مين الشاطر الي هيغسل دول
سلمي: معتز الشاطر
معتز: هو اي اكيد لا
سلمي: لي
معتز: مش نا طبخت
سلمي: حصل
معتز: يبقي تغسلي
سلمي: لا نا أما بطبخ بغسلهم
معتز : يعني اي

 

سلمي: عندي فكره
معتز: قولي
سلمي: ي تغسلهم انت وقف معاك وافضل معاك للاخر ي اي اغسلهم نا وتفضل معايا وتقعد معايا تتفرج ع الي عوزاه
معتز: لا خلاص هغسلهم نا
سلمي: اشطاا يالا ونا هساعدك
معتز: شكرا
سلمي: ومعتز شالو الاكل في المطبخ
سلمي: بس عنك هنا
معتز: اي
سلمي: بص انا هغسل ونت الي تلمعهم وتحطهم وتنشفهم كويس تمم
معتز: طب الحمدلله
سلمي بتغسل ومعتز ينشف ويلمع ويحط
بعد شويه
سلمي: اهه يضهري ومسكت ضهرها 😟😢
معتز: معلش
سلمي: ضهري بيوجعني اووي
معتز: طيب تعالا احطلك مرهم
سلمي: تحط لمين معلش
معتز: ليكي
سلمي: مستحيل طبعا هو اي
معتز: متخفيش ولله مش هعمل حاجه
سلمي: لا يعني لا

 

معتز: طيب بصي
سلمي: نعم
معتز : نا هطفي النور وهحطلك والله مش هشوف حاجه لو مش عاوزه خلاص نا بقول بس عشان يخف
سلمي: وعد مش هتشوف
معتز: وعد
سلمي: تمام
معتز: خدها وطلع فوق وجاب علبت الاسعافات وطلع منها مرهم معين كدا لوجع الضهر والرقبه والعظام
سلمي: اي دا
معتز : اسكتي بس وهتبقي كويسه
سلمي: حاضر
معتز قام طفي النور وقالها ممكن اكشفي ضهرك بس
سلمي: استني افكر
معتز: تفكري اي اخلصي قلتلك مش هعمل حاجه ولله خلاص بقي انا زهقت
سلمي: طيب وكشفت ضهرها
معتز: بصي الحته الي وجعاكي حطي ايدك عليها عشان مش شايف حاجه خالص
سلمي: تمام
سلمي: دي
معتز: حط عليها وحط المرهم
سلمي: اهههه
معتز: اسف

 

سلمي: ….
معتز: حط ع ضهرها كلو عشان لو في حاجه وجعها بس ع خفيف وعملو من اول ضهرها لاخرو
سلمي: اههههه بس كدا كفايا وشكرا بجد ضهري كان وجعني اووي من ساعت منمت ع الأرض
معتز: قلتلك مسمعتيش كلامي
سلمي: خلاص بقي الي حصل حصل
معتز : طب مينفعش تغطي ضهرك غير م المرهم ينشف
سلمي: يعني اي
معتز: يعني هتخليكي كدا
سلمي: ازاي ونت هتفضل مشرفنا هنا كتير
معتز : لا نا هنزل وكمان شويه هاجي اشوفك تمام
سلمي: تمام
معتز نزل
وسلمي فضلت نايمه ع ضهرها
عند امنيه وأسد
امنيه كانت قاعده زهقانه
بعد شويه لقت اسد داخل
امنيه: جريت عليه اهلا
اسد: بتعب اهلا
امنيه: اي في اي مالك
اسد: تعبان
امنيه: من اي
اسد: من الشغل تعبت أوووي انهارده خالص ودماغي وجعاني من كتر الكلام
امنيه: طيب اطلع خد شاور وانزل ع ما اعمل تاكل تمام
اسد: لا مش عاوز نا عاوز انام بس
امنيه: طب بس اطلع زي مقولتلك
اسد: طيب
وطلع وخد شاور وغير
امنيه: طلعت بلاكل
اسد: مش عاوز نا
امنيه: طب بس معلش
اسد: لا ولله مش عاوز
امنيه: راحت حطت الاكل
اسد:…
امنيه: راحت شدتو وقعدتو

 

اسد: هو اي
امنيه: اقعد بس وكل واشرب كوبايه نعناع ونام
اسد: مش قادر ولله
امنيه: خلاص يعم هأكلك انا
امنيه فضلت تأكل اسد
بعد شويه
اسد: كفايه مش قادر
امنيه: دي بس معلش
اسد: طيب وخدها خلاص بقي
امنيه: ولله اخر واحده معتش اساسا
اسد: لا كفايا بجد
امنيه: لا طب بس كلها عشان امك متموتش (ملحوظه امنيه متعوده أن متسبش حاجه من طبقها لو حته صغيره هتجري وراها يوم القيامه والشيطان هياكلها وامها هتموت + ونا ولله متعلمه كدا مش هزار 😂🙂)
اسد: ههه امي يارب يختي
امنيه: حرام عليك لي بتقول كدا
اسد: لو سمحت مش عاوز اتكلم في الموضوع دا
امنيه: حاضر طب بس ولله دي اخر حته لو بتحبني
اسد: راح واكلها
امنيه: اقعد بقي وثانيه وهتلاقي النعناع هنا حالن
اسد: تمام + شكرا بجد مش عارف اقولك اي
امنيه: متقولش ونزلت
اسد: فضل يفكر يعمل اي معاها هو حبها وخايف لتسيبو وعارف أنها مع اول فرصه هتيجي ليها هتمشي بس مش عارف يعمل اي
بعد دقيقتين
امنيه: خبطت
اسد: ادخلي يا امنيه انتي بتعملي اي ادخلي
امنيه: حاضر
ودخلت
اسد: شكرا
امنيه: الشكر لله انا بردتو عشان تلحق تشربو تمام
اسد: تسلميلي يارب
امنيه: حاجه تانيه
اسد: اه
امنيه:اؤمر

 

اسد: شكرا ممكن تقعدي معايا
امنيه: بس كدا حاضر ثواني كدا
اسد: اي
امنيه: ثواني بس وراحت جابت حبايه للصداع
اسد: باستغراب اي دا
امنيه: دي للصداع هتريحك جدا ولله نا بخدها وبتريحني خالص بلشفا
اسد: شكرا بجد انتي طيبه جدا
امنيه: الشكر لله وقعدت قدامه
اسد: تعالي اقعدي هنا واستغطي
الجو كان هوا حبه
امنيه: لا نا كدا حلوه
اسد: تعالي بس متخفيش
امنيه: حاضر وراحت ( ملحوظه امنيه مقرره انها مش هتجادلو في اي حاجه عشان ميحصلش مشاكل وهي بدأت تعجب بيه ك شخص عادي)
اسد: خدها جمبو وغطاها
امنيه: شكرا وبعدت حبه بقت في طرف السرير فاضل حته وهتقع
اسد: قالها يبنتي هتقعي
امنيه: هااا لا نا كدا حلو اهو
اسد: بحركه خفيفه منو كانت هتقع
امنيه: اههه
اسد: مسكها مش قلتلك
امنيه: طب بس هقع مش وقتو
اسد: راح شدها
امنيه: اههه كنت هموت
اسد: تموتي اي مكنش هيحصلك حته خدش وضحك
امنيه: لا ما هموت من الخضه
اسد: بعد الشر ممكن اتكلم معاكي شويه
امنيه:اتفضل
اسد: استني وقام طفي النور وشغل نور خفيف جدا
امنيه: بقلق في اي
اسد: متخفيش مفيش حاجه

 

امنيه: طيب
اسد: بصي
امنيه: بتركيز نعم
اسد: انا كنت طفل صغير وابويا مات ونا صغير لسه خالص امي مكنتش بتحبو كانت متجوزاه عشان فلوسو بس وبعد ما مات رمتني للخدامين يربوني وكنت لسه عندي ٦سنين و كانو دايما بيضربوني وبيعذبوني واي حاجه بطلبها بيحرموني منها
وأمي كانت بتيجي فين وفين تشوفني ونا كنت بحبها اووي وكنت لسه طفل وكنت بقولها مش بتيجي لي بتقولي عشان جوزي واهلو مش عاوزين تكون معايا واختارت جوزها الي بتحبو عني بعدها بكام سنه جيت وقولت هتحن بقي انا ابنها الوحيد لقتها جايه بتقولي أن حبيب القلب مات و جايه هنا عشان تقعد كبرت وبقيت فاهم وعرفت لقيتها مشيت تاني كبرت وبقي عندي 19 سنه رجعت قولت خلاص بقي هي كدا هتحن عليا وخلاص لقتها جايه بتقولي أنها اتجوزت من واحد بتحبو وجيت تقولو بس ومفكرتش في لحظه واحده انتي عارفه يعني اي طفل يتربي ع الضرب وكان كل يوم بيعيط لان بيشوف الاطفال الي زيو مع امهم وهو كان بيتعامل اوس*خ معامله
امنيه: يروحي كل دا شايله في قلبك معلش
اسد: كان بيقول كل كلمه وبيعيط
امنيه: فضلت تقولو خلاص ولله ربنا مش هيسيبك وهيجيب حقكك ولله ومتعيطش ونبي
اسد: راح حضنها جامد وقال
اسد: انا بحبك وخايف تسيبيني وتعملي زيها وعمال يضغط عليها وحضنها جامد انا مش مريض انا بس خايف لتسبيني
امنيه: اههه اسد انت بتوجعني
اسد: مسبهاش وقالها انا بحبك ومش هسيبك
امنيه: اههه يا اسد وبتبعدو
اسد: سبها ومتكلمش
امنيه: اسد
اسد:..
امنيه: اسد نا فهمه شعورك بس
اسد: امنيه نا قولت الي عندي
امنيه: يعني اي
اسد: يعني انتي بتحبيني مش بتحبيني هتفضلي معايا انتي دخلتي عرين الاسد ومش هتطلعي منو غير بموتي
امنيه: انت لي بتعمل كدة
اسد: آمنيه الوقت أتأخر يلا عشان ننام
امنيه: حاضر
اسد: راح قالها ممكن تنامي معايا

 

امنيه: حاضر
اسد: وخدها فحضنو كأنها هتهرب منو
امنيه: كانت بتحاول تبعدو حبه عشان هتتخنق بس قوتها متجيش قد قوتو ذره
امنيه: اسدد
اسد: نعم
امنيه: انت خنقني نا مش ههرب ولله ولفتلو
اسد: اه اسف معلش
امنيه: راحت طبطبت عليه قالتلو نا هفضل معاك ومش هعمل زيها
اسد:…
امنيه: قامت وقعدت وفضلت تطبطب عليه وتمسح علي شعرو
اسد: نام
امنيه: كانت قاعده تفكر هتعمل اي معاه وبعد الي قاله لها متقدرش تسيبو عشان متبقاش خلت كل البنات ف نظرو مش كويسين وفنفس الوقت هي معجبه بيه وبرضو عاوزه تطلق
7:00

 

امنيه كانت صحيه
امنيه:اسد اسد
اسد: امم
امنيه: يا اسدددد
اسد: قام بسرعه اي اي انتي كويسه فيكي حاجه حصلك حاجه
امنيه: اي انت اهدا انا كويسه الحمدلله نا بصحيك عشان تروح الشغل
اسد: مش هروح
امنيه: طيب
وقامت خدت شاور وغيرت لبست بيجامه كيوت ومرسوم عليها كرتون ومستوره وسرحت ونزلت
اسد: قام عمل تليفون ودخل
اخد شاور وغير ونزل
امنيه: يلا نا خلصت
اسد: تمام
وراح اكلو
بعد شويه
اسد: ممكن تلبسي
امنيه: لي
اسد: البسي بس
امنيه: حاضر وطلعت تلبس
اسد: كلم المحامي في التليفون
اسد: يعني كدا خلاص هي هتمضي بس
المحامي: ايوا ي اسد بيه فاضل أمضت المدام بس وتبقي نص ثروتك ليها
اسد: تمام

 

المحامي: انت متأكد يا اسد باشا من دا
اسد: انت تعمل الي بقولك عليه وبس فاهم
المحامي: حاضر يا اسد بيه
اسد: سلام وقفل
امنيه: نزلت
اسد: اي القمر دا
امنيه: شكرا
اسد: يلا بينا
امنيه: فين
اسد: هتعرفي لما نوصل
امنيه: تمام
اسد خدها بلعربيه وبعد شويه وصلو
اسد: يلا انزلي
امنيه: حاضر
اسد: نزل وخدها ودخل
امنيه مكنتش فاهمه بس سكتت
دخلم
المحامي: اهلا اسد بيه اتفضل اتفضلي يمدام
اسد: الورق جاهز وملكش دعوه بلمدام
المحامي: ايوا يا اسد بيه

 

اسد : كويس
المحامي: حضرتك ممكن تمضي هنا ويبقي كدا نص ثروتك يا اسد بيه ليها
امنيه: امضي فين لا طبعا انت بتقول اي نا مش عاوزه حاجه واتعصبت
اسد: قالها امضي
امنيه: لا
اسد: قالها بتحذير امضي بقولك
امنيه: مضت عشان خافت من اسد
المحامي: تمام كدا خلصنا
اسد : شكرا واخد امنيه ومشو
في العربيه
امنيه: هو اي دا نا مش عاوزه فلوسك
اسد: هي فلوسك برضو كل الي عملتو إني كتبتها ب اسمك
امنيه: بس نا مش عاوزه حاجه
اسد: خلاص بقي نا عملت الي مريحني ف خلاص
امنيه: كانت مدايقه بس سكتت
بعد شويه وصلو القصر
اسد: انزلي
امنيه: نزلت اسد نزل وخدها ودخلو
اسد: للمأذون

 

إجراءات الطلاق خلصت
المأذون: ايوا ي استاذ فاضل بس تقولو الي هقولو
امنيه: طلاااق اي
اسد: مش انتي عاوزه تطلقي نا هريحك في اي
امنيه: كانت مش عارفه تفرح انها اخيرا هتطلق ولا تحزن انها هتسيبو وهي بدأت تحبو
امنيه :….
اسد:.. 😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى