رواية ملكت الفهد الفصل الأول 1 بقلم حبيبة محمد
رواية ملكت الفهد البارت الأول
رواية ملكت الفهد الجزء الأول
رواية ملكت الفهد الحلقة الأولى
بتبدا الروايه مع طفله عندها ١٦ سنه وهيا عماله تبكي جامد وبتقول لي يعمو دا انا قد بنتك حرام عليك لي تتجوزني يعمو
وبعدين بيقولها الراجل اتجوزك اي يبنتي دا كلام بردو دا انتي اد بنت بنتي
البنت : امال جبتني هنا لي وجوزتني لي
هشام: انا جوزتك ل ابني فهد هتعرفيه حالن
مليكه : فهد فهد مين
وفجاه بينزل راجل ذو بنيه ضخمه وجسم رياضي وطويل وجميل وذو غمازات وعيون زرقه وحواجبه مقطبين (يعني مكشر) وسامع صوت بكاء طفله
وبيكون نازل نزله فخمه لا تليق الا به
وبيقول اي دا هشام بيه هنا وبرجليه لا دا القصر نور
هشام: احترم نفسك ومتنساش اني ابوك
فهد : ههه ابويا ما علينا اي الي جايبك هنا ومين البت الي انت جايباها دي
هشام : يا داده هانم ياداده هانم
الداده هانم : ايو يهشام بيه
هشام: خدي مليكه واكليها وطلعيه فوق
هانم: حاضر يبيه
هشام: تعالا يفهد عاوزك
فهد : ماشي اما نشوف اخرتها معاك يهشام بيه
فهد وهو ماشي كان بيحسس وبنعرف انو اعمي وهنعرف بعدين هو اعمي لي المهم
فهد : اهه انتي يهانم مش قولتلك تحوشي الطرابيزه دي من هنا
هشام: اتخض وراح عشان يمسكه فهد حاش ايدو بغضب وقالو متقلقش يهشام بيه نا لسه بصحتي بردو
هشام: بيبصلو بكسره ماشي يبني
فهد : امم قولي بقي مين الزباله الي جايبه معاك دي
هشام: احترم نفسك يفهد دي اشرف منك
وبعدين ليها اسم
فهد: امم طب والهانم الي انت محموأ ليها اووي كدا تبقي اسمها اي وبعدين دي شكلها صغيره عليك يهشام باشا. 😉
هشام: احترم نفسك واسمها مليكه وكمان دي مش ليا دي مراتك يفهد
فهد : بزعيق نااااعممم مرات مين انت بتجوزني من غير معرف يهشام ماشي خدها واطلعو بره 😡😡
هشام: مهو مينفعش تبقي لوحدك ونت كدا يبني
فهد: ومالي ونا كدا يهشام بيه مهو الي نا فيه بسبب.. وسكت
هشام : بص في الارض وقال معلش يبني نا همشي نا
فهد : خد البت دي معاك
هشام: لا دي مراتك يفهد
فهد :بشر وخبث امم مراتي مش انت جوزتني ليها من غير ما اعرف اما نشوف هتستحمل ولا لا
هشام: عرف فهد وقالو دي مش زيهم يفهد واوعاك تعمل فيها حاجه انت فاهم
فهد : نورت يهشام بيه
هشام : 🤨🙂😶
(ملحوظه فهد بيكره الستات جدا وشايفهم كلهم انهم خاينين وبيجرو ورا الفلوس)
بعدين هشام مشي وفهد طلع فوق
فهد: ددخل نادي علي مليكه
فهد: انتي يبت انتي انتي يبت
مليكه: ننعم اسمي مليكه يعمو
فهد : عمو مين يبت انتي انا اسمي فهد
فهد راح شادد شعرها جامد وقال
فهد: اي.حاجه تحصل هنا لو هشام بيه عرفها هقتلك انتي فاهمه
مليكه: اه اهه شعري حرام عليك انا عملتلك اي انا معملتش حاجه غلط ولله وحاضر
فهد: لي وانتي تعرفي تعملي حاجه غلط اساسا والبيت دا لي قواعد انتي فهمه لو تخطتيها هيبقي ليكي عقاب وعقاب وحش كمان
مليكه: وهي بتعيط حاضر
فهد: مفيش خروج من البيت خالص
مليكه : حاضر
فهد: متقطعنيش ونا بتكلم
فهد: وتقومي الصبح بدري عشان تعملي الفطار ولو مش بتعرفي اتعلمي.
مليكه:..
فهد: هتنامي ع الارض ومن غير هدوم انتي فاهمه
مليكه: ببس.
فهد: قولت متقطعنيش اول انظار ليكي
ملكيه: ٠٠
فهد: مفيش قعاد تدخلي المطبخ وتعملي كل حاجه
مليكه :..
بعدين فهد قالها يلا عشان ننام
مليكه: حاضر
ورايحه عشان تنام ع السرير و..
فهد: رراح عشان ينام حس بيها ع السرير راح مدلها بلبوكس وقعت ع الارض جامد
مليكه: اهه 😕😭انا عملت اي ولله مش عملت حاجه
فهد :قولتلك مفيش نوم ع السرير
ملكيه: بس الجو سقعه ونا بخاف انام لوحدي والدنيا ضلمه
فهد: اانتي فهمه
مليكه : حاضر 😭
مليكه لسه رايحه تنام راح فهد مقومها وقالها قومي
فهد: اقلعي الهدوم
مليكه : لا عيب
فهد: انا هشوف. جسمك. يعني متخفيش اقعلي
مليكه: حاضر هي كانت عارفه انو مش بيشوف. بس مش رضيت تقوله عشان ميزعلش راحت عملت ب اديها عند عينو كدا تشوفو بيشوف ولا لا 😂
فهد: ااخلصي
مليكه: حاضر وراحت قالعه
فهد: حط ايدو ع كتفها يلمسها يشوف هي قلعت ولا لا واتأكد انها قلعت راح مشغل التكيف علي اعلي مستوي وقالها يل نامي ع الارض
مليكه: ضمت في بعضها احح بس الجو سقعه والدنيا ضلمه ونا بخاف يفهد
فهد: ييلا نامي
مليكه: حاضر 😭😕
مليكه نامت وهي بتعيط وكانت ضمه نفسها وفنص الليل قامت وراحت قايله
مليكه: احح مش قادره اما هقوم انام جمبه وابقي اقوم قبله ومش هيعرف وراحت نامت جمبه
الصبح
فهد: حس بحاجه تقيله ع قلبو وعماله تتمسح فيه زي القطط
فهد: بيشوف. دا اي لقا جسم صغنن ونايم في حضنو
فهد راح موقعها ع الارض جامد وقال
فهد: اانتي غبيه هو انا مش قولتلك متنميش عالسرير
مليكه : ااهه اهه حرام عليك ولله نا معملت حاجه غلط ولله 😭😭 اهه
فهد: ييلا قومي ولو شوفتك ع السرير تاني هعقبك ماشي
مليكه : ححاضرر 😕💔
وبعدين….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الفهد)
الروايه بتاعتي اتمني تتواصلو معايا عشان افهم انتو خدتوها ازاي ♥