روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الجزء الخامس والعشرون

رواية ملكت الحمزه البارت الخامس والعشرون

رواية ملكت الحمزه الحلقة الخامسة والعشرون

حمزه بصدمه شديده…. نتا بتقول ايي
يامن بزعل…. زي مبقولك كد….
حمزه حط ايدو على وشو باسف وبق يمشي ايدو على راسو بتعب شديد.
حازم بقلق…. حمزه نتا كويس…
حمزه وهو لسه مصدوم…. ليه علاج
يامن بهدوء…. هو ليه بس احتمال 50فالميه ينجح واحتمال الخمسين التانيه تفشل
حمزه قام بالعافيه وجازم سندو
حازم بخوف…. حمزه مالك اول مره اشوفك كد اهدا ع خاطري
حمزه بعد حازم وخرج
وبق ماشي ف طرقه المستشفى تايهه قعد عالكرسي اللي فالطرقه قدام اوضه العنايه وطلع سجاره وبق يدخن بتعب…
………… يامن بخوف…. حازم هقولك على حاجه
بس ارجوك تهدا…..
حازم بقلق…. في ايي
يامن بعد عنو ووقف عند الباب وقال بخوف…. ملك معندهاش حاجه
حازم بصلو وبق يهز فراسو باستغراب…. نتا بتقول ايي يامن الحجات دي مفيهاش هزار
يامن بتنهيده…. كان لازم اعمل كد افهم كان هيومتها في ايدو لو رجعت معاه
حازم بشك…. نتا تعرف حاجه يلاا
يامن بهدوء…..كان لازم تعمل كد ونتا اكتر واحد المفروض يقولي صح
حازم بزعيق… نتا اتجننت صح نتا م شايف حالتو قولي عملت كد ليه انطق
يامن بحده…. حازم وطي صوتك البت طول عمرها بتاعني مع اخوك صح ملقتش غير الحل ده ع يهدا شويه ويبطل اللي بيعملو فيها
حازم باسف…. بس نتا غبي ي يامن نتا كد هتخسر اخوك
ولسه هيمشي يامن مسك ايدو وقال بقلق… م فاعم اوعى تقولو حاجه ارجوك ي حازم
حازم ببرود…. حمزه لو عرف انك بتكدب عليه م هيرحمك ونتا عارف كد كويس
ونا م هقول حاجه لانو هو هيعرف بنفسو
ونفض ايدو وخرج
يامن حط ايدو على راسو وقال بعصبيه…. غبي غبي
._________________________________.
ملك بتعب شديد ووجع….. اه نا فين
حوريه بدموع…. نتي كويسه يقلبي انادم الدكتور حاسه ب اييي
حياه بدموع…. ماما اهدي عليها
ملك بصت حواليها وقالت بتعب… عايزه حمزه
حوريه بصت ل حياه بعصبيه وقالت….. معرفش واعملي حسابك نتي م هترجعي معاه
ملك بدموع….. نا عايزه حمزه يماما ارجوكو رني عليه يحياه
حياه بحيره حاضر هطلع اشوفو فين
ملك حطت ايدها على بطنها وبصت ناحيه الشباك ودموعها بتنزل.
حياه خرجت لاقت حمزه قاعد
حياه بهدوء…. ملك فاقت وعايزه حضرتك جوه
حمزه رفع راسو وقال… تمم
قام وراح وراها عالاوضه
دخل لاقها باصه بعيد
حوريه راحت عندو وبصتلو من فوق لتحت وقالت بقرف…. اعمل حسابك انك هطلقها ودي اخر مره هتشوفها فيها…
وخرجت ورزعت الباب وحياه خرجت وراها
ملك عدلت وشها
حمزه كان واقف عند الباب
ملك بدموع…. حمزه نا مخونتكش وحياتك عندي مخونتك
حمزه راح قعد عالكرسي اللي جمب السرير وقال بتعب…. م عايز اتكلم ف حاجه دلوقتي…
ملك بصتلو لاقت وشو شاحب اوي ومرهق جدا
اتعدلت وقامت قعدت وقالت بخوف…. حمزه مالك
حمزه حط راسو على رجل ملك وغمض عيونو
ملك خطيت ايدها على شعرو وبقت تمشي ايدهاا عليه
ملك بدموع…. حمزه مالك
حمزه مسك ف رجليها اوي وضمها جامد… وقال بهدوء…. مفيش بس بقالي يومين منمتش
ملك بدموع…. لا نتا بتكدب
حمزه رفع وشو وبصلها وقال بابتسامة…. تعبان ع كنتي بعيده عني
ملك قربت وشهاا منو وسندت على جبينو وقالت بعتاب وزعل…. نا زعلانه منك اوي ليه سبتني يحمزه ونتا عارف اني مليش غيرك ليه
حمزه بهدوء…. م عايز اتكلم دلوقتي يملك ممكن
ملك بشك…. كد في حاجه مالك
حمزه باس خدها وتعمق اوي
وفضل يبوس ف خدهاا جامد…. لحد م خدها احمر
ملك بعدت عنو وقالت بقلق… مالك
حمزه غمض عيونو بعصبيه وقال…. مفيش يملك قولت وقفلي عالسيره ع نتي عارفه اني مبحبش ارغي كتير وبذات لو ف حوار معين
ملك رجعت راسها لورا وسندت عالسرير وقالت…. حاضر
حمزه قام وحط ايدو على شعرها وقال بحنيه…. قومي اساعدك تلبسي ع نمشي
ملك بخوف….. حمزه ماما صعبه اوي
حمزه قرب منها وبص فعيونها وقال ببرود….. محدش يقدر يبعدك عني نتي فاهمه واللي يفكر يعمل كد ادفنو وقتي
ملك بلعت ريقها وبصتلو بخوف وقالت… بس دي ماما
حمزه قام وراح جاب كيس كان عالكنبه وبق يغيرلها هدومها…
حمزه ببرود…. اعمل ايي يعني
ملك ببصتلو بياس
وبعد وقت كانت خلصت لبس وقعد على ركبتو وكان بيلبسها الكوتشي
حوريه دخلت منغير متخبط وقالت برفع. حاجب…. ايدا ايي اللي بيحصل ده
ملك بهدوء…. همشي يماما
حوريه بسخريه…. ده الواضح انو ماثر عليكي اوي
حمزه قام ووقف وقال ببرود…. ديي حاجه حلوه اوي
حوريه بعصبيه…. هو نتا ايي البرود اللي نتا فيه ده بنتي م هتروح معاك وهتطلقها
ملك بصتلهم بخوف وقالت… ماما اهدي
حوريه راحت عندها وشدت ايدها وقالت بعصبيه…. ابعد عني بنتي احسنلك
حمزه ببرود….. نا هستناكي بره دقيقتين والقيكي ورايااا
وسبهم وخرج
حوريه بجنون…. هو مفكر نفسو مين ده ها
ملك بدموع…. يماما ع خاطري متنسيش انو نا حامل ارجوكي
حوريه بدموع. وسخريه…. ده الواضح انو الاستاذ مسيطر عليكي اوي لدرجه انو ممكن يخليكي تعصي امك
ملك قربت منها ومسكت دراعها وقالت بحنيه… ماما والله العظيم يماما حمزه ده م وحش ده بيحبني اوي نتي متعرفيش هو استحمل ايي عشاني ولا تعب قد ايي صدقيني لو عرفتيه هتحبيه وهتغيري وجه نظرك دي فيه ونا بحبو يماما سبيني يماما على راحتي
حوريه حطت ايدها على ايدها وحاشتها وقالت ببرود…. لما تولدي هتعرفي نا بعمل كد ليه
حضنتها وقالت بهدوء…. خلي بالك من نفسك
وسابتها وخرجت
وملك طلعت وراهاي علطول لاقت حمزه بيتكلم فالفون
حمزه بصلها جري عليها بسرعه وحضنها وقال بهدوء…. نتي كويسه
ملك بحب… اه كويسه طول منتا جمبي
حمزه حضنها اوي ومشي بيها ركبها العربيه وساق بيها ومشي
…………………………………………….
مريم بهدوء… مالك ي يامن احكيلي
يامن ببرود…. مفيش خليكي بس جمبي
مريم حضنتو وقالت بحب…. جمبك علطول
يامن بهدوء…. مريم احنا هنتجوز م هنعمل خطوبه
مريم بحب…. اه نا كمان عايزه كد نفسي ابقا معاك
يامن باس راسها وقال بحنيه…. م هخلي فنفسك حاجه يروحي وهعملك كل حاجه
ولسه هيكمل كلامو فون مريم وصلو مسدج وبعديها رن
مريم لسه هتمسك الفون يامن خدو قبلها وفتحو وبق يفتش فيه
مريم بقلق…. يامن مالك
يامن بعد عن حضنها وقال ببرود…. مين ده
مريم بصت للمسدج وقالت بخوف… ده ده الا الا
يامن بزعيق…. بتهتهي يبقى اللي نتي بتعمليه غلط
مريم بخوف… يامن اهدا
يامن ضغط على شفايفو بعصبيه وقال بهدوء… م قبل العاصفه….. مين ده يمريم ع مطلعش ميتين اهلك على ميتنو هو
مريم بلعت ريقها وقالت بخوف… يامن ده الادمن بتاع الروم بتاع الدفعه وو و
يامن بصلها بصه تخوف اوي
مريم لسه هتتكلم يامن شدها”من شعرها”وقربها منو وقال بغضب…. و ايي يمريم هانم وايي
مريم بوجع وخوف…. والله هو بعتلي كذا مره ونا كنت بنفضلو ومعرفش هو عايز ايي والله ي يامن نا مكنتش عايزه ادخل الروم لانو نص الدفعه شباب
يامن بعصبيه… الكلام ده من امته
مريم بدموع…. من حوالي شهر…
يام يسخريه…. شهر وجايه تقوليلي الوقت
زقها’بعيد عنو وساق عربيتو وقال ببرود…. حاضر يمريم حاضر نا ههعلمك الادب
مريم بدموع…. خلاص ي يامن ع خاطري م هتتكررر تاني
يامن ببرود…. لا م خلاص افتكري قولتلك ايي مره اتخنقنا فيها افتكري قولتلك لو غلطي هبعد وم هسال فيكي صح
مريم مسكت دراعو وقالت بخوف…. لا نتا م هتعمل كد ها
يامن بص عالطريق وطنشها….
مريم بقت تعيط جامد
______________________
جميله كانت قاعده بتحط ميكب
وفونها رن
فتحت وردت
جميله. بهدوء…. الو مين معايااا
مرسي بسخريه…. ياااه نستيني
جميله بصدمه…. مرسي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى