رواية ملكت الحمزه الفصل التاسع 9 بقلم سندس أحمد
رواية ملكت الحمزه الجزء التاسع
رواية ملكت الحمزه البارت التاسع
رواية ملكت الحمزه الحلقة التاسعة
حمزه مشي ناحيتها وبق مصدوم، من منظرها
كانت نايمه عالارض وبتتنفض ووشها احمر كلو وفي حجات نازله من بوقها. وصوابع جميله معمله جامد على وشها وشفايفها نازل منها دم
وشعرها كلو متبهدل
حمزه نزل لمستواها وبق يبص فكل حته فجسمها ومصدم حرفيا
حمزه بخوف: م ملك ملك فوقي
ولاكن مفيش رد
مسك راسها وحكها على رجلو’وبق يهز فيها
فضل دقيقتين يصحي فيها وهيا م بترد راح حط راسها عالارض براحه وراح جاب ميه وبق يرش على وشها
بس برضو مكنتش بتفوق
حمزه شالها وحطها عالسرير *ولم الكتب اللي كانت عالارض ومسك فونو ورن على رقم
حمزه بتعب: ايوا يعدنان هاتلي دكتوره نسا واطلعلي عالجناح بسرعه
وقفل معاه
ومفيش دقايق والباب خبط
وكان عدنان ومعاه الدكتوره
حمزه بهدوء مخيف: استناني، عندك هنا
والدكتوره دخلت وحمزه قفل الباب
الدكتوره بعمليه: حضرتك ممكن تستناني بره
حمزه بصلها بتحذير والدكتوره خافت وبدات تكشف عليها
وبعد ربع ساعه من الكشف خلصت الدكتوره ولمت حجاتها وقالت بهدوء: نا عطيتها، ابره مهدء شويه وهتفوق
حمزه ببرود: ايي سببو
الدكتوره بجديه: البنت اتعرضت لضرب عنيف جدا وهيا اظاهر مكنتش واكله وكانت مهبطه ومفيش مناعه خالص ف نا هركبلها محاليل دلوقتي، وكانيولا تمم
حمزه راح فتحلها الباب
حمزه بهدوء ما قبل العاصفه: عدنان خود الروشته اللي مع الدكتوره وروح على اقرب صيدليه وهات العلاج اللي مطلوب
عدنان اوم براسو وخد الدكتوره ومشي
حمزه راح عندها وبق يملس على وشها، بحنان
حمزه بتوعد: هندمهم وحياتك هندمهم كلهم
وراح طلع ليها هدوم وغيرلها ولملها شعرها
ولبسها تيشرت ابيض وبنطلون اسود بيتي،
وملك بدات تفوق وتتالم
حمزه جري عليها وسندها وقامت قعدت وسندت ضهرها عالسرير
ملك بتعب: اه م قادره جسمي واجعني، م قادره
حمزه حضنها وبق يطبطب عليها
حمزه بهدوء: اهدي يعمري اهدي نا هنا جمبك
ملك بعياط: حمزه م قادره هموت
حمزه بوجع: اهدي قوليلي مين اللي عمل كد
ملك بعياط ووجع: طنط طنط، اللي قابلناها تحت ومردتش تسلم عليا
حمزه بق يسب فسرو
حمزه بهدوء مخيف اوي: اهدي هتشوفي نا هعمل ايي
ولسه هيكمل كلامو الباب خبط
راح فتح لاقه عدنان عطالهو الحاجه ومشي وقفل وراه
وراح عند ملك وبق يفتح الكانولا والمحلول
ملك بخوف: نتا هتعمل اييي
حمزه بحنان: هنركب محلول ع نتي تعبانه ومتخافيش ايدي خفيفه يروحي ها
(حمزه دكتور جراحه كبيره اوي وليه فروع فكل مكان وشاطر جدا)
بعد دقايق كان ركبلها المحلول فالكاليونا
ملك بتعب: حمزه نا م عايزه اقعد هنا ع خاطري يحمزه
حمزه بهدوء تام: هنمشي تصحي انشاء الله وهنمشي من هنا
وراح عند الكومدينو وطلع منو مسدس
ملك شافتو اتخضت
ملك بخوف: ح حمزه هتعمل ايي
مردش عليها وطلع وقفل الباب بالمفتاح
نزل تحت لاقها قاعده فالصاله هيا وحور
راح وقف قصادها وقال بعصبيه شديده: نتي بايي حق تمدي ايدك على مراتي ها باييي حق
جميله ببرود: هيا اللي م محترمه
حمزه رفع المسدس فوشها وقال بجنان: لحد هنا وكفايه ولو هنتكلم عن الاحترام ف شوفي نفسك هااا
جميله بعصبيه: اخرس نا اشرف منك ومن مراتك
حمزه ضربها بالقلم وضرب رصاصه فالسقف
حور بخوف: ابيه ابيه اهدا ع خاطر ربنا
حمزه ببرود: نا لسه معملتش حاجه لاحسن تفتكري كل اللي حصل فمراتي ناا هردهولك بس الصبر حلو
جميله بصدمه: نتا بتمد ايدك عليا
حمزه بزعيق: وامد ايديي على كل اللي يجي جنب مراتي الا هيا هيا خط احمر واللي يعتبو افعصو حته لو كانت نتي
جميله بدموع: بتضرب امك يحمزه
حمزه بسخريه: نتي بتكدبي الكدبه وتصدقيها ليه نتي م امي وكلنا عارفين كد لا نتي امي ولا حمزاوي بيه ابويا نتي مرات عمي وحمزاوي عمي م اكتر
يامن كان داخل هو وحازم وعلي
جميله جريت على يامن ومسكت فيه: الحق ي يامن حمزه بيمد ايدو عليا حمزه رفع ايدو عليا
يامن بذهول: نتي بتقولي ايي يماما
حمزه ببرود: كلامها صح نا فعلا مديت ايدي عليها
يامن بعصبيه: نتي عبيط نتا ازاي تمد ايدك على امي يحمزه
حمزه ببرود تام: زي مهيا مدتت ايدها على مراتي عادي جدا
وسابهم وطلع فوق فالجناح
يامن بزعيق: حمزه تعالا هنا لسه مخلصناش كلامنا حمزه
حازم مسك يامن وقال بهدوء: اهدا يا يامن اهدا
يامن بعصبيه: اهدا ايي نتا االتاني ده مد ايدو على امك نتا مسمعتش ولا ايي
علي بحرج: يامن اهدا لو سمحت و
يامن بعصبيه شديده: نتا متتكلمش يعلي اوع تتكلم ولا تدافع عنو وبعدين نتو نفس الطينه صح وو
حازم بحده: يامن اهدا واعرف نتا بتقول ايي اهدا
يامن بزعيق: لاا م ههدا يحازم م ههدا م معنى اننا معتبرينكو اخواتنا تعملو اللي نتوو عايزينو نا ممكن فثواني اخليكو عالحديده وطردكو
علي بالم: كان عندو حق حمزه نا اللي غبي
وسابها وطلع اوضتو
حازم بعصبيه: يامن لازم تعرف نتا بتقول ايي وجميله مقصرتش ونتا مسمعتش خمزه بيقول ايي بيقول زي مهيا مدت ايدها على مراتي عادي
يامن بزعيق: وده من الصح نو يمد ايدو على امك ولا ايي
جميله بعياط وخبث: اه جه اليوم اللي ولادي يبعدو عني ويضربوني لا وم بس كد لا ده م راضين يقفو معايا
حازم بهدوء: حور ايي اللي حصل يحور
حور بخوف: والله م اعرف يا ابيه حازم نا زي زيكو معرفش حاجه
حازم ببرود: عملتي ايي يا جميله
جميله بزعيق: ايوا نا ضربتها وسحلتها فالارض ايوا نا عملت كد ع هيا واحده قليله الذوق والتربيه
حازم ببرود: سمعت بودنك سمعت
وسابها وخرج ركب عربيتو ومشي
يامن بهدوء: ليه عملتي كد يماما ليه
جميله بكره: ع مستعد يعمل ايي حاجه عشانها وهيا فالاخر واحده شرشوحه
يامن بحده: بسببك يجميله هنخسر بعض فالاخر وهتشوفي
وسابها وطلع فوق
جميله بزعيق وجنان: نا بحبكو ليه م عايزين تفهمو نا اللي ربيت وفالاخر هما يجو ياخكو عالجاهز ليه
حور بخوف عليها: ماما اهدي يماما اهدي ع خاطري
جميله قعدت عالكنبه بتعب وبقت تعيط
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
عند حمزه
حمزه كان بالحمام بياخد دش وملك كانت قاعده عالسرير وسانده راسها عالسرير
وكانت بتلعب في فون حمزه
وفونو بق يرن
ملك بهدوء: حمزه حمزه فونك بيرن يحمزه
حمزه طلع وبق ينشف شعرو وكان لابس بنطلون اسود بيتي ومكنش لابس تيشرت
حمزه بهدوء: هاتيه
وخد منها الفون وخرج البلكونة
وبعد خمس دقايق دخل
حمزه بحب: المحلول خلص هشيلو دلوقتي ع تاكلي
ملك بتعب: حاضر بس ممكن تكتر فالاكل
حمزه راح عندها وفك المحلول وقال بضحك: حاضر يطفسه
ملك بتكشير: لا نا م طفسه
حمزه بحب: مال نتي ايي
ملك برقه: نا ملكت الحمزه
حمزه ضحك ضحكه رجوليه وصوتو كان عالي اوي
ملك بقت تبصلو بتوهان ملك بتحب ضحكتو اوي
حمزه بحب: ايي اعجب
ملك فاقت وقالت بعشق: اه بس تعجبني نا بس م حد تاني
حمزه قرب عليها وباسها من شفايفها
ملك بعدت عنو بسرعه
حمزه باستغراب: في ايي بعدتي ليه
ملك بدموع: شفايفي يحمزه وجعاني اوي بتجيب دم
حمزه بق يمشي صوابعو على شفايفها برقه وبق يمسح عليهم
ملك بغيظ: حمزه بتعمل ايي وبعدين قوم انزل هاتلي اكل يلا
حمزه بغيظ منها: ايي اللفصلان ده عيله بارده
ملك طلعت لسانها وقالت بضحك: اه نا فصيله اوي قوم انزل هات اكل بق
حمزه شدها ليه وقال بخبث: هو م شفايفك وجعاكي
ملك ضيق عينها وقالت بزهق: ممم وجعاني
حمزه قرب وبق يلتهم شفايفها برقه وبراحه اوي
حمزه بعشق: نا هشفهوملك
وبق يبوسها براحه اوي
ونسيبهم بق 🌚…
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
حازم ركن عربيتو عند بيت حياه وكان قاعد مستنيها
حازم بزهق رنلها وقال بحده: هتنزلي ولا اطلعلك نا
حياه بخوف: حاضر حاضر استنه بس اخويا ينام
حازم ببرود: انجزي ا ع دقيقتين لو منزلتيش فيهم هطلعلك
ومستناش ردها وقفل
فعلا معدتش دقيقه اصلا ولاقها نازله بتتلفت حواليها
فتحلها باب العربيه وركبت.
حازم بعصبيه: ايي اللي نتي لابسه ده
حياه بخوف: احنا فالفجر، ومفيش حد صاحي
حازم شدها من طرحتها وقال بعصبيه: لمي نفسك كد وصدرك اللي نصو طالع بره البلوزه ع ملمكيش نا
وزقها بعيد عنو وهيا بقت تلف الطرحه وايديها بتترعش
وظبطت نفسها
حازم طلع سجاره وبق يشربها
حياه بدموع: عايز ايي طالبني ليه دلوقتي
حازم ببرود: نا جايلكم بكره، ع نتخطب
حياه بصدمه: بس بس
حازم بحده: ولو رفضتي هاجي اعزيكي انشاء الله ف يوسف الصغنون
حياه بدموع:” موافقه موافقه بس متاذيش حد من عيلتي ارجوك”
حازم نفخ اخر نفس فالسجاره ورماها من الشباك
وقال ببرود: تمم انزلي دلوقتي
وكانت هتنزل بس الشال” اتعلق فالمسمار اللي جنب الكرسي
ومكنتش عارف تحوشو
حازم قرب عليها وشو بق فوشها وتقريبا” حاضنها وبق يفك الشال وعينو فعنيها فكو وكانت لسه هتنزل مسكها وباسها من شفايفها اوي وبق، يتعمق جامد وحياه مكنتش قادره تاخد نفسها
وبعد وقت بعد عنها
حازم بهدوء: ظبطي هدومك، وانزلي يلا
حياه نزلت وهيا دموعها مغرقه وشها
حازم فضل مستنيها لحد مدخلت وشغل عربيتو ومشي
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
عند علي كان قاعد عالسرير وبيفكر فكل اللي حصل لحد مقاطع تفكير دخول حور
حور بهدوء: ممكن نتكلم يا ابيه
علي بهدوء: تعالي يحببتي تعالي
حور راحت قعدت جمبيه وقالت بحنيه: ابيه م عايزاك تزعل من يامن و
علي بابتسامه: لا م زعلان هو من حقو يعمل اكتر من كد
حور بحب: نتا عارف، يا ابيه احنا ملناش غير بعض
حور حضنها وقال بحب اخوي: عارف يقلبي عارف
حور بمرح: بقلك ايي
علي بابتسامه: قولي
حور بزهق: البت هاجر، قرفاني بيك
علي مسكها من قفاها وقال بحده: نا قرف يبت
حور بخوف: يوووه مين اللي قال كد يكش لسانو يتقكع من لغالوغو
علي بضحك عليه: ماشي يستي مالها بق
حور بمللل: ملهاش سيره غيرك الواد علي راح الواد علي جه زهقتني
علي بغيظ: يبت اتعدلي، يبت واد ايي اسمي ابيه يا ام لسانين
حور بهزار: حاضر يا ابيه بس بيني وبينك يواد يعلي البت بتموت، في ابوك بلاش امك ع لو شافت امك واللي عملتو ف مرات حمزه هتخاف
علي بق يضحك من كلامها
علي بضحك: يبت لسانك ده قصريه شويه
جميله لو سمعتك هتعلقك
حور بغيظ: سيبك نتا المهم الوقت المهم البت البت يجدع تقولش نتا الوحيد، اللي فالكوكب بتموت فيك ونتا يحلوف ولا هنا
علي بغيظ شدها من ودانها وقال: هقصلك لسانك ده عليا بالعمه لاقصو يبت اتهدي
حور بضحك: خلاص يعم، نتكلم جد شويه وسيب ودني الله يخليك
علي سابها وقال بمرح: بقلك ايي متيجي نلعب
حور بغيظ: شوف بكلمو في ايي يقولي ايي
ركز معايا ونبي ع نا شكلي هنقل من ام المدرسه بنت الكلب ديي بسبب البت بتاعتك الللي، قرفاني ومزهقاني فعيشتي بسببك
علي بجديه: حور نتي عارفه نو نا م بحبها وكمان م هقدر ابادلها نفس المشاعر
حور بزعل: يعلي والله العظيم البت بتحبك نتا م بتشوف لهفتها عليك ولا خوفها. لما اقولها نك، بيت بره
صدقني بتحبك اوي
علي بهدوء: هيا بتحبني من طرف واحد والحب من كرف واحد حب فاشل يحور عايزك، تقوليلها نو علي م هيقدر يبادلك نفس الحب ولا المشاعر ممكن يحور
حور بياس: طيب ادي لنفسك فرصه يا ابيه
علي بتعب: حور روحي دلوقتي، ونبقا نتكلم بكره انشاء الله
حور بهدوء: حاضر
وسابتو وخرجت
وعلي فرد جسمو ونام ووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)