روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل الأربعون 40 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل الأربعون 40 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الجزء الأربعون

رواية ملكت الحمزه البارت الأربعون

ملكت الحمزه
ملكت الحمزه

رواية ملكت الحمزه الحلقة الأربعون

حمزه ببرود:-كد منغير متاخد رايي حد فينا ايي ملكش كبير ياض
محمد بهدوء:-حمزه نا م صغير
حمزاوي برفع حاجب:-يعني ايي م صغير ونتا ايي اللي يخليك تتجوز من ورا علمنا اصلا احنا كنا هنرفض مثلا
محمد بص ل ماريااا ورجع بص لحمزاوي وقال بتنيهده:-نا بحب مارياااا ومقدرتش استنااه اكترر من كد
يامن برفع حاجب:-بتحبهاا ايي نتااا تعرفهاا منين اساساا
حمزاوي بهدوء:-خلاص يولاد اللي حصل حصل
حمزه ببرود:-خد مراتك واطلع جناحك ي محمد بيه ولينا قاعده
محمد هز راسو ومسك ايد مارياااا وطلع ع جناحو
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
محمد دخللل جناحو وقفل الباب ماريااا راحت قعدت عالسرير وبصتلو وقالت:-ناوي تعمل ايي
محمد قعد عالكنبه وحط ايدو ع وشو وقال بصداع:-م عارف نا تايههه اوي وم عارف اخد قرار
ماريااا بهدوء:-طيب م كان الاحسن نقول….. ل حمزه….
محمد ببرود:-هنقول…. بس نتي لازم تاخدي… مرسي ده ع قد عقلو…. فاهمه….
ماريااا بقلق:-نا خايفه اوي ده شكلو شراني جدا…. ونا خايفه
محمد بهدوء:-هقول ل حمزه وساعتهاا م هيبقاا في قلق ولا خوف تمم اهم حاجه…. “” اللي حصللل ميتقالش لحد مفهوم
مارياا…. حاضررر
محمد بص لجسمهاا ولبسهاا وقال بعصبيه…. خفيفهه:-ولبسك دههه اخرو اوضه النوم…. نتي فاهمه نتي م متجوزه….. كيس جوافه””””
ماريااا بصت لنفسهااا وقالتتتت….. برفع حاجب:-نعم ده لبسي… ونا م هغيرو نا اصلا م من هناا…. وحضرتك عارف
محمد بغضب وعصبيه شديد…:-انجلترااا غير اسكندريه…. نتي فاهمه.. “” واحنا عيله محترمه ومحافظه….. ومراتتت.. اخواتي كلهم محجبين ومنهم مختمرين””””
ماريااا قامت وشوحت بايدهاا وقالتتت بعصبيه”:-نتاا بتتكلم كد ليه احنا جواز عالورق يعني نتا ملكش حكم عليا
محمد قام وراح وقف قدامهاا وقال ببرود:-عادي ممكن اخليه جواز حقيقي””
ماريااا بصتلو…. بخوف وقالت:-نا كان لازم اروح… ل حمزه الاول
محمد قرب منهااا اوي ومكنش في مسافه خالص
محمد بغضب:-ديي اول حاجه لازم تشليها من دماغك… هيااا حمزه والا هنزعللل,”’اوي
ماريااا بلعت ريقهاا وقالت بخوف:-نتا قصدك ايي
محمد ببرود:-قصدي تشليه من دماغك ع هو متجوز وقريب هيبقاا اب انشاء الله
ماريااا بتلعثم:-ونا ايش دخلني فيه هو ومراتو نا مالي…
محمد ببرود:-نا بحذرك لاني لو لمحت طيفك معاه…. م هرحمك
وسابهااا ودخل الحمام
ماريااا بدموع:-“””شكلي ورطتت نفسي معاه اوي
ياربي نا خايفه خليك معاياااا
«••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••»
حمزاوي خرج وركب عربيتو وطلع عالمستشفى
والشباب كانو متجمعين
حازم بهدوء:-الواد ده وراه حاجه نا م مستريح
يامن بتفكير:-“”ولا نا محمد مكنش بيفكرر فالجواز ولا نتا ايي رايك يحمزه
حمزه بتنهيده:-محمد باللي عملو ده واضح انو في حاجه كبيره اوي وراه ونا م هسيبو غير لما اعرف
علي بقلق..:-احنا م هنسيبو ده طايش وم واعي للي بيعملو
حمزه بهدوء:-متقلقوش وكل واحد يروح يشوف هيعمل ايي يلاا
وسابهااا وطلع جناحو
علي بهدوء:-حازم نا عايزك
حازم بحب:-حاضر بليل ابقاا اجيلك
علي هز راسو بهدوء وسابهم وطلع جناحو
يامن قام وخد مفاتيحو وقال:-نا رايح ل حياه اشوفهاا تيجي معايااا
حازم بهدوء:-ايواا وهنحود عالمستشفى ناخد حمزاوي ع هتزعل اوي لو ملقتش حمزاوي معاناا
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
علي اوضتو وبص للاوضه واتصدم
المفاتيح وفونو وقعو منو من كتر الصدمه
هاجر كانت قاعده عالازاز وايدهاا بتنقط دم ورجيلهاا الازاز دخللل فيهاا.
علي بصلهاا بصدمه. كبيره ومكنش””””قادر ينطق….
هاجر باستفزاز”:-ايي رايك…. ي علي….
علي… بصدمه:-نتي ايي اللي هببتيه دهه…
هاجر وهييااا بتزيح الازاو بايدهاا….:-عملت ايي
علي قعد ع ركبتو وبصلهاا والوجع اتمكن منو منظرهاا كان يقطع القلب……
علي بدموع:-ليه كد ينوجتي ليه
هاجر بفراغ:-بحب كد…
علي شالهااا وقومهاا من عالارض ودخل بيهاا الحمام قعدهااا….. عالكرسي…… وطلع جاب علبه الاسعافات
ودخل مسك ايدها؛؛؛ وبق يعقم الجرح ويعالجو…
هاجر كانت بتبصلو بهيام وتبصلو وتبتسم….
علي بوجع:-نتي ليه مصره توجعيني يهاجر ليه
هاجر بالم:-ع نتا وجعتني اوي
علي بغضب وزعيق:-قولتلك غصب عني نتي ليه م عايزه تفهمي هااا نا بحبك ومازلت بحبك…. وكان نيتي اه اعالجك بس مكنتش هسيبك ونا مضحكتش عليكي….
هاجرر ببرود:-نا محدش…. بيحبني…:”لا نتا ولا ايهاب ولا يونس حته يونس اللي…. كان حنين:::: عليااا سافر يكمل تعليمو بره وسابني…..
علي ربط ايديهاا وقرب منهاا ومسك وشهاا بايدو وقال بعشق:-بس نا جنبك وعمري مهسيبك…. ينوجتي… “” عمري اوعدك وشوفي ايي يرضيكي…. وناا هعملو.. لو كان ايي
هاجر… بصت فعيونو وقالت:-*اللي يرضيني انك متكدبش عليااا تاني ولا تخذلني ولا تكسر قلبي تقدر تعمل كد
علي باس ايدها وقال بحنيه وحب:-اقدر ولو قصرت ومقدرتش وخونت ثقتك…!!!!! لييكي حق تعملي اللي نتي عايزاه….
هاجر… بدموع…:-عايزاك تثبت حبك ده ليااا…. عايزه اشوفو…. هتقدر تعمل.. كد
علي قرب وشهاا منو وبق باصص ع شفايفهاا وقال:-هثبتلك حبي…. ينوجتي وهتشوفي
هاجر بصت فعيونو وقالت بتعب…:-عايزه انام
علي بصلها وقال بحنيه:-طيب م تاكلي
هاجر اغمى عليهاا فحضنو
علي بقلق..:-هاجر هاجر فوقي
بق يضرب ع وشهاا…. بخفه ع تقوم بس…. مقمتش
شالها وطلع بيهاا بره حطهاا عالسرير…. وقاس… السكر. لاقه واطي اوي
علي بخوف:-ينهار اسود ده السكر واطي اوي
قام بسرعه نزل تحت
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
حمزه كان بيلعب ضغط عالارض وملك بتسرح شعرهاا قدام المرايااا
ملك بهدوء:-حمزه هو محمد يعرف ماريااا منين
حمزه. ببرود:-دكتوره عندنا فالمستشفى
ملك بتساؤل.:-دكتوره ايي
حمزه بهدوء:-هيااا دكتوره امراض نفسيه بس شاطره جدااا وممتازه
ملك برفع حاجب:-مجبهالك تبوسهاا احسن
حمزه بغمزه:-ثوثو تعالي ابوسك نا…..
ملك بضيق..:-لا
حمزه بغمزه وضحك:-براحتك بس لما تولدي كد وتطلع بنت هبوسهاا براحتي وابقي اتكلمي بق
ملك بغيظ:-ابقاا قرب منهاا كد ونا…. اقتلك واقتلها
حمزه قام من عالارض وراح قعد جمبهااا عالسرير وباس خدهاا وقال بضحك:-دنتي مجنونه بق…
ملك حاوطتو رقبتو وقالت بدلال…:-دنااا اجن منك يحمزتي وغيرتي اوسخ..::: من غيرتك بمراحل
حمزه برفع حاجب…:-نتي قد كلامك ده…
ملك بدلع:-مممممم
حمزه باس خدها وقال:-بحبك
ملك بضيق:-ابقاا احلق دقنك ديي ع بتشكني
حمزه بعصبيه.:-شوفي نا بقلك ايي ونتي بتقولي ايي بقلك بحبك تقوليلي احلق دقنك
ملك بغيظ:-اه ع بتشكني بيه فرقبتي وفوشي ونا زهقت
حمزه شدها””””من وسطهاا وقعدها ع رجلو وقال بغيظ:-ونا م هحلقو ده…. البنات كلهااا بتحبني… ع دقني اقوم نا احلقو
ملك بعصبيه:-هزعلك يحمزه وهنكد بامانه
حمزه بص لعيونهاا وقال:-نكدي عايزك تنكدي
ملك برفع حاجب:-والله
حمزه بعشق:-هحلقهاا يستي خلاص
ملك بانتصار:-ايواا كد كان مالاول علفكره ولا نتا مبتجيش غير بالعين الحمرااا زي مبيقولو
حمزه ضغط… ع وسطهاا جامد…””وقال:-اتلمي
ملك بدلع:::-ولو متلمتش
حمزه بوقاحه..:-المك عادي بس بطريقتي
ملك بدلال:-ونا موافقه
حمزه باسها من شفايفهااا بعشق كبير وشغف وحب
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
حور بمرح:-هوباا
ايهاب بهدوء:-ايي يحبيبي
حور بغيظ:-طب بصلي
ايهاب رفع عينو من عالاب وقال بحب:-ايي يقلب ايهاب
حور بزهق:-عايزه اروح عند اهلي حمزاوي وحشني اوي
ايهاب بانشغال:-حاضر لما اخلص
حور بصتلو وكرمشت وشهااا
حور بعصبيه:-ايهاب
ايهاب وهو عينو فالاب:-طيب استني شغال ع قضيه مهمه دلوقتي اهدي
حور راحت عندو وقفلت الاب فوشو وحطيت ايدها فوسطها وقالت برفع حاجب:-لا الشغلل م اهم مني
ايهاب غمض عيونو بعصبيه وغضب شديد…:
حور… بزهق:-نا زهقانه اتكلم مع مين
… ايهاب فتح الاب وكمل شغل
حور بصتلو ورفعت حاجبهاا اوي واتغاظت جامد
راحت قفلت الاب وحاشتو من قدامو ورمتو عالسرير وقالت بعصبيه وطفوله:-اايهاب بكلمك
ايهاب جاب اخرو خلاص قام وقال بغضب:-نتي قد اللي عملتيه ده
حور بثقه:-اه قدو قدو ونص
ايهاب مسكهاا من ايدهاا وشدها عليه وقال بتحذير:-حور نا بحاول اسيطر ع نفسي ع م عايز ازعلك مني لاني بحبك
حور بدموع:-نتا كداب وم بتحبني
ايهاب بصدمه:-ايي الكلام اللي نتي بتقوليه ده
حور بتحاول تفلت ايدهاا م عارفه
حور بدموع وعصبيه:-اه م بتحبني ع نا لما نتا كلمتني ونا قاعده عالفون زعقتلي وخدتو مني ودلوقتي بتكلم معاك ونتا ولا هناا وبتقولي بشتغل ع قضيه مهمه
ايهاب نفخ بضيق وقال:-طيب حد يعمل كد نتي قفلتيه فوشي مرتين ينفع كد
حور بعند واستفزاز:-اه ينفع
ايهاب غمض عيونو وقال بحده:-حور
حور بزهق ودموع:-بلا حور بلا زفت سيب ايدي بتوجعني
ايهاب ساب ايدهاا وهيااا راحت جابت فونها من عالتربيزه وقالت بدموع:-نا هرن ع حمزاوي واخواتي اخليهم ييجو ياخدوني من هناا
ايهاب بصلهاا ووشو شحب
راح عندهاا ونتش منها الفون وقال بهدوء:-طيب اهدي خلاص اهدي عايزه نتكلم ف ايي
حور بعصبيه:-م عايزه اتكلم وديني عند بابا
ايهاب قرب منهاا وضمهاا لحضنو وقال بحنيه:-نا هناا كل حاجه ليكي يحوري هو م احنا اتفقنا
حور زقتو وقالت:-لا نتا جوزي بس م اخوياا ولا ابويااا وعمرك مهتعرف تكون زيهم
ايهاب بضيق ونرفزه:-يحور يحور لمي الدور نا م عايز اتعصب ولا امد ايدي عليكي
حور حطيت ايدها فوسطهاا وقالت:-طب جرب تمد ايدك كد لو نتا راجل مدهاا
ايهاب نفخ جامد وشدهاا احضنو وقال:-طيب نا م هحط كلامك ده فدماغي ع نا راجل يحور وغصب عن ايي حد ونتي لسه طفله وم هحاسبك ع كلامك
حور بزعل:-ابعد عني
ايهاب لسه هيرد عليهاا باب الشقه خبط
سابها وراح فتح لاقه يامن وحمزاوي
حور اول مسمعت صوتهم خرجت علطول وجريت ع حمزاوي وقالت:-بابا مشيني من هنا ارجوك خدني معاك
وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى