روايات

رواية ملكت الأسد الجزء الثالث الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد الجزء الثالث الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد الجزء الثالث الجزء الرابع والعشرون

رواية ملكت الأسد الجزء الثالث البارت الرابع والعشرون

رواية ملكت الأسد الجزء الثالث
رواية ملكت الأسد الجزء الثالث

رواية ملكت الأسد الجزء الثالث الحلقة الرابعة والعشرون

بليل
كان ادم بيص ع لين اللي نايمه بعمق وهو بيبتسم
ادم قام من جانبها ومسك الفون وخرج برا وطلب اكل وقفل
ادم لاقه مالك متصل عليه كتير
ادم بص ع الفون بملل ودخل يصحي لين
ادم دخل لاقها قامت ولبست قميصه
لين ابتسمت وقالت .اكيد جعان هروح احضر الاكل بسرعه
ادم بصلها بستغراب أنها بتتضحك في وشه وخصوصا بعد اللي حصل
لين اتحركت من جانبه لكن ادم مسكها .أنا طلبت اكل خلاص
وبعدين قربها ليه
لين دخلت ف حضنه بهدوء وقالت.انت تعبان لازم تستريح.يلا
وبعدين بسته من خدوه
ادم اتحرك معها وهو مبسوط
ادم اقعد ع السرير ولين قربت منه تغير ع الجرح
ادم بعدها بهدوء لما لاقه الفون بيرن.الو ي مالك .
مالك .اي مش سامع الفون
ادم .سوري ي مالك مخدتش بالي
مالك بشك .امال انت فين
ادم بسرعه .في المي…ادم لحق نفسه وقال .كنت في المياه ولسه طالع اوضتي استريح
مالك بهدوء .طب ارجع لاني هعمل خطوبتي علشان الفرح بعد اسبوع
ادم بضيق. فرح اي اللي بعد أسبوع انت لاحقت وبعدين أنا لسه مسافر ومحتاج افضل شوي كمان
مالك .بكرا ترجع ي ادم وبعدين ارجع سافر .سلام
ادم رمه الفون بضيق مش عايز يرجع دلوقتي وخصوصا بعد تغير لين
لين حطه أيدها ع كتفه. انت كويس
ادم هز رأسه بهدوء
لين رجعت تعمل ايده .هو اخوك هتجوز
ادم هز رأسه بهدوء
..
عند مالك
مالك . عايزك تعرف ادم فين .سلام
مالك بص قدامه بشرود وفضل يفكر في تصرفات ادم

عند أيهم رجع البيت
هو مخنوق من اللي حصل في المكتب وأنه ازاي قرب من رزان كداا
أيهم قاعد يفكر هيعمل اي لحد ما لاقه فريده دخله من غير ولا كلمه
فريده اخدت هدومها ودخلت الحمام
أيهم أبتسم بسخرية وقال . أنا دلوقتي عرفت هعمل اي
شوي وفريده خرجت
أيهم بهدوء. عايز اتكلم معكي
فريده بهدوء. اتفضل
أيهم اخد نفس.انا مش قادر استحمل الوضع دا ومش هينفع اطلقك بردك دلوقتي فا
فريده بصت عليه أنه يكمل .كمل
أيهم .أنا هتجوز رزان ثم اكمل بهدوء.بدات احس بمشاعر ناحيتها وشايف أنها مناسبه لياا.
فريده عينها بدأت تحمر .بدأت تحبها يعني
أيهم قام .أنا حبيت اعرفك لاني مش هقدر استحمل وفي الاول او الآخر اظن اني مفرقش معكي
أيهم رح نام ع السرير بهدوء فريده بصت عليه وخرجت من الأوضه ونزلت لتحت في الجنينه وفضلت قاعده تبص قدامها بشرود وهي بتفتكر الرساله اللي جاتلها لما كانت ف الشرك
فريده دموعها نزلت بحزن . أنا السبب .أنا السبب ازاي وصلنا لكدا ازاي
فوق أيهم كان واقف يبص عليها بهدوء

عند مراد
كان وصل زهره بعد يوم طويل فضلوا فيه سوا
زهره دخلت ع طول
ومراد بص عليها هو مش بيحبها وهو متاكد من دا
مراد طلع بسرعه ورجع على البيت

عند مالك كان قاعد ماسك الفون بتوتر لحد ما رن
مالك .حصل اي
الشخص.ادم بيه فعلا مع أصحابه والعربية وكمان الحجز أكد دا
مالك قفل الفون براحه
….
تاني يوم الصبح
فريده صحيت من النوم لاقت نفسها ع السرير وهي مش فاكره جت ازاي هنا اصلا
فريده اتعدلت تتدور ع أيهم مكنش موجود
….
عند أيهم كان قاعد مع رزان في كافيه
رزان بكسوف مصتنع.احم في حاجه ي ايهم
أيهم اتكلم بهدوء .عارف اني مينفعش اتقدم تاني خصوصا بعد اللي حصل اول مره لكن أنا بقدم طلبي تاني ي رزان .تقبلي تتجوزني
رزان ابتسمت وهزات رأسها بسرعه
أيهم. بس عندي شرط.احنا لو اتجوزنا دلوقتي هيكون في السر ودا لانك عارف المشاكل اللي هتحصل لو اتجوزنا دلوقتي.ايهم اخد نفس . أنتي براحتك توافقي أو لا بس لو وفقتي احنا هنعمل فرح والناس كلها هتعرف بس مش دلوقتي
رزان حطه أيدها ع ايده وابتسمت . أنا مش عايزه حاجه غيرك ي أيهم
أيهم أبتسم بهدوء
…….
عند مالك ونور
كانوا في الشركه
ومالك فاتح الاب بيبص عليها بشغف
لحد ما لاقه ساره بتتدخل مكتبها
مالك وشه قلب بضيق وفضل يبص عليهم
عند نور
لاقت ساره بتتدخل مكتبها
ساره بسخرية.مالك ي بنتي مش ع بعضك ليه
نور اتحركت . الخطوبه بعد يومين وخايفه اغلط في حاجه
قدام الناس
‏ساره .فعلا هيكون مواقف بايخ اوي .وهتجيبي الكلام لي أستاذ مالك وخصوصا انك أقل منه فى المستوى
‏نور زعلت اوي من كلامها دا
‏عند مالك .الانسه ساره تكون ع مكتبي حالاا
عند نور وساره
‏ساره اتكلمت لما لاقت نور فضلت ساكته .مش عايزكي تزعلي مني لكن دي الحقيقه مع الاسف
‏في الوقت دا دخل موظف وطلب من ساره تروح لي مالك
‏ساره خرجت ودخلت مكتب بهدوء ..تحت امرك ي فندم
‏مالك اتحرك ناحيتها بهدوء.انتي تعرفي نور من بدري.يعني بقالكم اد اي أصحاب
‏ساره بستغراب.من ايام الكليه ي فندم
‏مالك ابتسم بهدوء وقرب منها.بس في فرق من نور دي ونور صحبتك ايام الكليه والفرق دا انا ثم اكمل بقسوة.ان نور هتكون مراتي أنا ممكن امحكي من ع وش الدنيا لو فكرتي تتكلمي نص كلمه معها تاني ف العبط اللي بتحاولي تعملي دا
‏ساره بتوتر .أنا مش فاهمه قصدك
‏مالك.لاا فاهمه وفاههه اوي كمان فبلاش تلعبي معايا أنا . اتفضلي ع مكتبك
‏ساره خرجت بسرعه وخوف
‏مالك مسح ع وشه وخرج وراها
‏مالك دخل مكتب نور واخدها ونزلو ونور كانت ساكته وسرحانه
‏بعد ما ركبوا العربيه.انا كلمت بابا أن فرحنا يكون بعد اسبوع وبدأت اجهز كل حاجه
نور بصدمه .بعد اسبوع .بسرعه كدا
مالك بحب .ولا بسرعه ولا حاجه فيلتي جاهزه مش ناقصه حاجه غير شوي حاجات بسيطة وانا مجهز كل حاجه تخصك
نور بتوتر .الوقت قليل بردك ي مالك
مالك مسك أيدها بحب .دا كتير اوي بنسبالي .بس لو انتي عايزه وقت براحتك أنا ممكن استني ومستعد استني العمر كله علشانك ينور بس تكوني مبسوطه في الاخر
نور ابتسمت براحه وحب
وبعد شوي وصلوا الفيلا
ونور بصت عليها مش مصدقه أنها هتشوفها لكن المره دي لانها هتكون بيتها
مالك فضل يتكلم مع نور في كل حاجه هتتغير هو مصر أنها تختار كل حاجه
نور كانت مبسوطه وهي بتبص ع مالك لحد ما قالت .انت سالتني قبل كدا اشمعنا جيت معك
مالك سكت مره واحده وبصلها
نور اتكلمت بكسوف .من أول ما شوفتك وأنا كنت مطمنه كنت بشوف فيك بابا جيت وأنا متاكده انك عمرك ما هتحاول تقرب مني ثم اكلمت.كانت مخاطرة بس ف الاخر انت طلعت زي ما شوفتك
مالك حس اد اي هو حقير بعد كلامها وتفكيره فيها
مالك حسبها لحضنه.انا بحبك اوي ينور
..
عند ادم
كان بيتفرج ع التلفون ولين في حضنه
ادم كان سرحان فيها ومش يمشي وسيبها بعد ما بقت قريبه منه كدا
ادم قرب منها وبق يحرك شفايفه ع رقبتها بشغف
لين كانت عينها على التلفزيون بصمت
لين اتكلمت اخيرا .انت هتمشي النهارده
ادم بشغف .مش عايز اسيبك خالص ي لين
لين فضلت ساكته هو بيقربها اكتر
وبعد ساعات كان ادم ف العربية رجع البيت
ادم اول ما دخل تمارا قامت بصدمه .ادم .حصل اي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الأسد الجزء الثالث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى