روايات

رواية ملكتي في الجنة الفصل الثالث 3 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الفصل الثالث 3 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الجزء الثالث

رواية ملكتي في الجنة البارت الثالث

رواية ملكتي في الجنة الحلقة الثالثة

حور /انت حمار
انا حمار 😳😳😳
كان هذا صوت زين وهو مصدوم كيف تسطتيع هذي البنت اهانتو
حور/ايوه حمار طبعا انت مش شايف عملت ايه
زين/انا اسف بجد مكنش قصدي
حور /انت جاى من انهي دهيا يا اعمي انت كمان
زين /بقولك ايه انتي شكلك انسانه مش محترمه والي مش محترم ملوش مكان هنا
حور /اانت مين اصلا علشان تقرر اذا كان ليا مكان ولا
المساعده /مستر زين مستر عمر بيقلك انو هو ماشي
زين قليلو تمام

 

 

حور اتصدمت لما عارفت انو هو ده زين الي هما بيتكلمو عنو
زين /كنتي بتقلي حاجه
حور /هااا الا مكنتش بقول حاجه يا عمنا
ضحك زين علي طريقه كلمها وسبها ومشي
عند البنات مي يا جماعه انا تعبانه اوي انا هستأذن وهروح
اسيا /تمام
مشيت مي وهي خرجه من الشركا كان هناك من يرقبها
مجهول /الو يا بشا البنت لسه طلعا دلوقتي
••••٪٪
تمام ماشي يا باشا
مجهول /امشي ورها علشان نعرف هما سكنين فين
مي لنفسها /لا بجد مش قدره انا هروح اكشف
مي جايه بتعدي الشارع وكان في عربيه جايه
عمر /تمام ماشي يا يوسف انا جتي اهو خمس دقايق واكون عندك
وقفل مع يوسف مره وحده لقا خبطه في العربيه من قدام عمر مين الحيون الي خبط
نزل علشان يشوف في ايه لقا مي وقعه علي الارض وبتزف من كل حته في جسها
عند البنات سمعو صوت بيقول اني. في وحده عملت حداث بره
حور/تعالي يا اسيا نشوف في ايه
اسيا/يلا
جت حور واسيا وفجاء صرخت اسيا دي مي

 

 

حور مرضيتش تبص علي اختها لنها بمجرد ما سمعت الاسم داخت
مشيت بورحا جدا ومره وحده اتصدمت من منظر مي
اسيا /مي الحقي يا حور دي مي يا حور
اتجمع الكل وايجا يوسف وايجا زين
يوسف /مين عمل كده
عمر /اما مختش بالي علشان كنت بتكلم في التلفون
حور/لم تدرك اي شيء واغمي عليها شفها زين وجري علها
اسيا/ حور
عمر خد مي ودها المستشفي
وزين فوق حور وراحت معاهم
قدام غرفه العمليات كلهم مستنين الدكتور يطلع
الدكتور طلع
عمر /خير يا دكتور هي كويسه
عملنلها عمليه الزيده علشان كانت خلاص هتنفجر وايدها اتكسرت ورسها مفتوح بس
زين /خلاص بقا يا انسه هي كويسه
حور /شكرا جدا تعبناكو معنا
يوسف / والا تعب والحاجه احنا مبنسبش عملنا في اي شده
اسيا /هو انتو اخوات
يوسف /اول مره ينتبه ان في وحده وقفه غير حور
ايوه طبعا احنا اخوات ده زين وانا يوسف والي هناك ده عمر
حور /انا حور ودي اسيا والي في العمليات دي مي
يوسف /اسيا اكيد اسيا بقا ومبترحميش

 

 

ضحكت اسيا وحور اما عن زين فكام يتابع ضحكت حور بدون انظار فهو يحبها من وقت طويل من اول ما حور دخلت الجامعه.هو كان في سنه ٣جامعه وكان بيعشقعا وبعدين حور اختفت ودخل زين في اكتأب وخف من انو يقرب بس مكنش عايز يتعلق بيها تاني
اما عن عمر فهو كان في حالت صدمه
عمر لنفسو /انا ازي مختش بالي ازي مركزتش بس ممك هي تكون غلطانه هي الي رمت نفسها علي العربيه
الا طبعا انا لي غلطان اوف يلا بقا انا هشغل نفسي ايه
ومره وحده لقا اادكتور بيجري علي غرفه العمايات وره ممرضين عمر خير يا دكتور
الدكتور/مفيش حاجه وسابه ودخل
قبل ما يدخل عمر مسكو وقاله لو حصلها حاجه هقفلهالك
الدكتور بخوف فهذا عمر الاسيوطي الذي الا يمكن لي احد الوقف في وشه ابدا/حاضر حاضر وسابه ومشي
انقلوها غرفت العنايا المركزا فورا
عمر/ هو في ايه
الدكتور/الخبطه كانت في منطقا غلط في الدماغ وهي اصلا مش متمسكا بالحياه
حور /ينهار ابيض الا يامي ونبي
اسيا/اهدي يا حور اهدي
الدكتور /حضرتك الي بتعملي ده مينفعش
عمر /انسا حور ممكن اسألك سأل
حور/اتفضل
عمر/هي ليه انسا مي مش متمسكا بالحياه

 

 

اسيا/يمكن عشان بابا وماما اتوفو من قريب وهي لسه راجعه ومعرفتش غير من اسبع واحد
وفي نفس الوقت كل صحبها بعدو عنها لما عرفو انها مبقتش غانيه ومعهاش فلوس
عمر بحزن /تمام ماشي
مي دلوقتي في عالم موزي مش عارفه هي فين بس حاسه انها في حته خطر جدا مي حلمت ان ابوها وامها موجدين معها ومتكتفين وهي بتنادي عليهم وغي شخص عمال يضحك وفجأ لقت الشخص ده قتل ابوها وامها
مره وحده مي فاقت وهي بتصرخ سمع صوتها حور واسيا وعمر وزين ويوسف
جريو عليها
مي /حور حور انا ماما بابا
حور /اهدي هو في ايه
اسيا/اهدي يا مي
مي/ماما وبابا ممتوش صدفه
اتصدمت اسيا قالت انتي عرفتي من فين قصت لهما مي ما حلمت بيه
عمر /حمد لله علي السلامة
مي بوجع/الله يسلمك
يوسف /طيب بما ان الكل فاق انا هنزل اجبلكو اكل علشان انتو بألكو كتير هنا مكلتوش
اسيا /طيب انا هاجي معاك اجيب اكل لمي
اما عن عمر فهو لحظ حزن اخوه
عمر/زين تعاله عايزك
زين /تمام
عمر/مالك يلا زعلان ليه
زين/فاكر البنت الي انا كنت بحبها ايام الجمعه وبعدها اختفت
عمر /ايوه ملها
زين /اابنت دي تبقي حور
اتصدم عمر من ااي سمعو وبعدها قال بجد
زين /ههزر ليه دلوقتي

 

 

عمر/طيب مها البت جتلك اهي روح قلها واحكلها علي الحصل
زين انت شايف كده
عمر /انا شايف كده وكده وكل الاتجهات
زين /خايف ترفضني
عمر /جرب البنت انت بتحبها من خمس سنين
زين تمام استناني هنا بقا
حور كانت نازله الجنينه وزين كان ورها بس مره وحده اتصدم
زين /حوووووووور

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكتي في الجنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى