روايات

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الفصل السادس 6 بقلم ريتال أحمد

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الفصل السادس 6 بقلم ريتال أحمد

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الجزء السادس

رواية ملكتني طبيبه الصعيد البارت السادس

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الحلقة السادسة

هند و سماح في نفس واحد : ي ولاد الجزمه فلدتوا من التنظيف انتم .
يارا بضحك : معلش بقي ي امي يلا يلا ي سنا بسرعه نطلع نلبس.
سما : حاضر يلا بينا .
ادهم ابتسم بحب و هو بيبص على يارا انت صقر ف بص على سما و فضل متابعها بعيونوا لحد م اختفت.
و فوق عند البنات قالت سما و هي بتفتح الدلاب و بتطلع درسين لونهم اسود و عليهم تفاصيل بالون الذهبي و شكلوا جميل جدا و رقيق و محتشم و طلعت طرحه لونها ابيض .
و قالت سما : بصي بقي ي ستي خدي ده البيسيه علشان نبقي ماتشي ماتشي.
يارا بضحك : خلصانه ي اوختشي بس انا مش محجبه .
سما بحب : بصي ي قلبي هوا مبدئيا كده و اول حاجه انت المفروض تكوني محجبه علشان انت كبيره .
يارا اتكسفت و قالت : باذن الله ربنا يهديني و البس الحجاب .
سما : طب بصي ي ستي حطي الطرحه دي على شعرك كده بس تجنبا لي كلام جدتي.
يارا بضحك : حاضر حاضر .
و لبسوا البنات و بعد شويه لبسوا و كلن الجميع متجمع في غرفه الجلوس و قالت سما و يارا : احم احنا جاهزين .
قام ادهم و قلبوا بينبض بقوه و هوا شايف قد ايه هيا حلوه بالدرس و الحجاب اي نعم الحجاب مش معمول صح بس كانت شكلها حلو قوي .
و صقر سرح شويه بعد كده قال : طب طب يلا بينا .
الجده : بت ي سما خديهم على حتت الأرض ي بت .
سما : حاضر ي جدتي .
صقر : طب ايه في لوكيشن ولا حاجه .
الجده بستغراب : يوه كوتشينه ايه ي ابني .
وليد : احم لا لا ي ابني دي هترحوها مشي كده من دون ل سياره ولا حاجه اصلا.
ادهم بتسائل : يعني المواصلات هيا رجلينا .
حامد بضحك : ايوا ي ولدي رجليكم هيا المواصلات.
يارا بحزن : يوههه انا عاوزه اركب حصان .
سما بضحك : طب ي ستي انا هركبك تعالي معايا يلا يلا .
و خرجوا الاربع شباب بص قبل م يخرجوا قال حامد : خلوا بالكم منهم ي شباب .
صقر : اطمن ي عمي في عنينا .
ادهم بصوت واطي : احم لا لا في قلبي ي جدع.
و بعد شويه كان الكل متجمع برا و قال صقر لي سما : احم ها ي سما راحين فين احنا ؟
سما : تعالو تعالوا هنروح المزرعه علشان نقعد هناك و نركب حصان .
يارا بسعادة: ايوا بقي هيي .
ادهم : طب اشطا جدا يلا بينا ي جودعان .
و مشوا في الطريق لحد م وصلوا المزرعه .
يارا بقرف : ايه الريحه دي ي سما في ريحه مش لطيفه خالص خالص .
سما بضحك : هههههههه ده دي ريحه المواشي ي بنتي المهمه تعالي نبعد هنا شويه و نروح لي الحصان الي هنا .
ادهم : احنا معاكي للآخر ي استاذه سما .
أما صقر ف رد بصوت اجنف لانوا حاطت أيدوا على انفوا و قال : م بسرعه ي جدعان انا مش طايق نفسي .
الكل ضحك على صوت صقر بشده .
و اتحركت سما و اتحرك الجميع وراها لحد م وصلوا لي حصان جميل اوي و لونوا ابيض .
قالت يارا : الله ي جدعان بسم الله ما شاء الله ولا كانه الحصان الي المفروض بقي يجي امير عليه و يخطفني .
سما بضحك : ههههههههههه على فكره بقي دي بنت و اسمها لوزي .
ادهم : طب بقولك ايه هوا انا لو حبيت اخد الحصان ده علشان .
مكملش كلامه لأن صقر مسك أيدوا و ضغط عليها حامد .
سما : ها كمل ي جدع انت ؟؟
ادهم : لا لا مفيش تشكري ي ذوق و اكمل بهمس حسبي الله على المفتري بس ي ربي .
يارا : طب ايه يلا عاوزه اركب انت بتركبي ازاي أن كان انا الطويله و مش عارفه اركب .
سما : بصي الحصان اصلا بيوطي علشان انت تركبي .
يارا : طب ايه قولي لها توطي .
ادهم بزعل طفولي : يوه بقي م انا كمان عاوز اركب على فكره .
صقر بضحك : يختشي زعلانه ي بطه .
ادهم رفع حاجبوا : طب اسكت ي حلو انت .
سما : بصوا ي شباب يارا هتركب شويه و بعدها كل واحد فيكم يركب بالدور يعني .
صقر بهمس و هو بيتريق على طولها القصير : طب ارفعي وشك طب علشان اشوفك و انت قصيره كده .
و يارا ركبت على الحصان و كان بيجري براحه بس فجاه الحصان بقي بيجري بسرعه جدا جدا و يارا مش عارفه تسيتر عليه و ادهم و صقر و سما بيجروا وراها بس سما و هي بتجري و بتقول .
يارا شدي الطوق الي على رقبتوا ي يارا شديه اه.
صرخت لما وقعت بسبب الفستان و كان ادهم مش منتبه لحاجه و قاعد يجري وراء الحصان و هو بيقول : ي يارا شدي الطوق الي حولين الرقبه بسرعه .
و صقر راح لي سنا و مد أيدوا و هو بيقول : احم اتفضلي و ابقي خدي بالك بعد كده .
يما قامت من دون م تمسك أيدوا و قالت : اه أن شاء الله شكرا .
صقر استغرب و قال : العفوه … يلا بقي نبخق المسكينه دي .
يارا : هيييييس الله الله .
كانوا فاكرين يارا بتصوت بس لما قربوا منها سمعوها بتضحك .
ادهم : يخرب بيتك على بيت هبلك ي بت شدي الطوق و وقفيه بقي .
يارا بمرح و هي بتهدي السرعه شويه : لا لا انا عاوزه شويه كمان .
صقر : ي بت انزلي و احنا الي فاكرين انك مس عارفه تتحكمي فيه .
ادهم : و لا انا مستني أنها تقع و بحلول اخد وضع الإنقاذ.
يارا و هي على الحصان بس وقف : لا لا عيب عليكم انا بعرف العب بالخيل لعب كدا المهم حد يجيب أيدوا انزل .
صقر راح لها و سندها علشان انزل و قال صقر .
ده البت سما اتنعكشت و هي بتجري و راجي .
يما بضيق : يوه جرا ايه ي جدع انت انا مش اسمي بت بت اما تبتك .
ادهم بمرح : و حصان يزقك .
ضحك الجميع و ركب ادهم على الحصان و بعدوا ركب صقر و روحوا البيت و لما دخلوا قالت سماح .
حمد لله على السلامه ي ولاد يلا بسرعه علشان نجهز العشا ده المغرب إذن.
صقر بستغراب: بدري ي جماعه .
اتكلمت هند : لاه ي ولدي اصل جدتك بتحب توكل بدري و تنام بدري .
هز صقر راسوا و طلعوا على الغرف و مل واحد غير و نزلوا البنات يساعدوا الأمهات في العشا و يجهزوه .
وليد و حامد كانوا قاعدين مع بعض و قال حامد لي و ليد : ي وليد ي خوي مش عاوزك تقعد كده تعلق على كلام امك .
وليد : ي حامد دي عاوزه تجوز العيال كلهم طب بزمتك انت ناوي توافق على عريس لبنتك امتى .
حامد : اني عن نفسي مش عاوز واصل اجوز سنا الا لما تتخرج و انت ي وليد .
وليد : و لنا كده بردوا و امك بقي عاوزه تجوزهم الوقت حتى الشباب .
حامد و وليد ضحكوا بياس و قال حامد : يلا انت كدا كدا أن شاء الله هترجع على مصر هناك و هتاخد البت بتي علشان الجامعه .
وليد : اه انا راجع على يوم الجمعه الي جاي كده .
حامد : بس لسه بدري على الجامعه .
وليد : م انا هقول لي امك ايه بقي .
حامد : قولي هتقول ايه عاد .
وليد : هقول لها ي امي تعالي معايا اقعدي شويه انت و سما و حامد و مراته و هي طبعا هترفض زي م انت هترفض ف هقوم بقي اضغط على سما قدامها قال لك ايه انو افسح البت و كده .
و اقوم واخدها مفسحها ي عم و تسجل ورقها في الجامعه ها ايه رايك ؟

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكتني طبيبه الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى