روايات

رواية ملكة الأسد الفصل الخامس 5 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الخامس 5 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الجزء الخامس

رواية ملكة الأسد البارت الخامس

رواية ملكة الأسد
رواية ملكة الأسد

رواية ملكة الأسد الحلقة الخامسة

ندا بصريخ/لاااا مليييييكه
كلهم انصدم لانه سمعو الصوت وكلام مليكة
اميمه بصدمة/بنتي بنتي يا اسد
عصام بيحاول يكون هادئ
عصام/اهدي ي اميمه مليكه اكيد كويسه
ندا بعيط/مليكه ي طنط مليكه
اسد/ ممكن تهدي
اسد /بابا خالي بالك منهم
ندا بعيط/لا انا هجي معك يلا
اسد بهدوء/خليكي انتي انا قاطعته ندا بزعق
ندا بزعق/لا انا مش هسيب اختي وخليك انت هنا واتجاة الي الخارج وذهب اسد خلفها
اسد /ممكن تستني هنروح سوا يلا
ندا سكتت وبتعيط بس ماهو مش معقول اخته وكل حياتها معقول راحت
وذهب الي طريقهم الي طريق الشركه
______________”بقلمي سلمي هاني”______________
في مكان ماا..
مجهول/إيوه ي باشا حصل
باشا/برافو عليك ليك الحلوه بس تعرف هي مات*ت ولا لسه

 

 

ولو مامتش خلاص عليه
مجهول/حاضر ي باشا .
________________________
عند مليكة الناس اتجمعت والصحافه
صحفية شاهد حدثه اشهر محاميه انقلب السيده المشهوره
اسد وندا وصلوا عندها عن طريقه GBS
اول ما واصل انصدموا من حالة السيارة . مقلبه وشويه وممكن تن*فجر
اسد بصدمة/ ندا خليكي هنا
ندا كانت مصدومه مش حسه بحاجه
اسد راح عند العربيه ال بقي مش قليل و تنفجر
اسد /مليكه مليكة سامعني
لكن مليكه مش بترد
اسد بزعق /مليكه اصحي بالله عليكي فوقي.
اسد بيحاول يفتح الباب بس للاسف مش بيفتح فضل يدور علي حاجه بس مش لقي مافيش غير انه يحاول يكسر الشباك بس هيكسره ازي .. وخلاص باقي شويه مافيش غير انه يكسرها يحاول يكسره بنفسه مره ف مره انكسر وطلع مليكة بس حالتها كانت سيئه جدا
اسد /مليكه مليكه فوقي
اسد بزعق /كل يبعيد العربيه باقي شويه تفجر . ندا اتصلي ع إسعاف
كله بعيد وندا اتصلت علي إسعاف
اسد وهو يشال مليكه علي رجله
اسد بدموع/مليكه اصحي انا اسف لو زعلتي مني بس انا مقصدتش انا اسف اصحي و اوعدك مش هتضايقك تاني
ندي بعيط/مليكه انتي مش هتسبني انا مليش غيرك قومي علشاني وفضلت تعيط
وبعد شويه عربيه الإسعاف اي جات أخدت مليكه واسد اتصل علي اميمه وعصام
بعد شويه وصلت اميمه المستشفى
اميمه بدموع/اسد مليكه…مليكه فين
اسد بحزن /في الاوضة العمليات
ندا بعيط/يارب انا مليش غيرها يارب
اميمه بدموع/اهدي هتكون كويسه دي مليكه انتي عارفه اكتر مني
ندا /انا مش قادره انه ممكن تبعد عني لالا انا مش هقادره انه تسبني زي بنست لا
عصام بحزن/اهدي وادعي ليها

 

 

اسد سال ممرض علي المسجد ال في المستشفي
اسد /بابا انا نزل المسجد
عصام/ماشي انا كمان هجي معك
وذهبهم الي المسجد
اسد في سجود وهو يبكي /يارب قومها بالسلامه انا مش عارف حصلي أيه يارب انا مش هقدر اشوفها كده محدش يعرف هي بالنسبه ليا أيه غيرك انت بس
بعد وقت خلاص وطلع عند غرفه العمليات
اسد / ندا الدكتور خرج
ندا بدموع/لسه
اميمه /يارب قومها بالسلامه
في الوقت ده خرج الدكتور
جرئ اسد عليه
اسد /طمني ي دكتور
الدكتور /الحاله صعبه جدا احنا محتاجين دم ضروري وذمرة دمه نادره o
اسد بسرعه/انااا ذمرة دمي كده
الدكتور/بس حضرتك مش كفايه محتاجين كمان شخص
اسد بعصبيه/ مليكش دعوه اتفضل اسحب الدم ال انت عاوزه المهم تنقذها فاهمممم
الدكتور بخوف /حااضر
الكل استغراب خوف اسد عليه
وفعلا الدكتور اخد دم من اسد
__________”بقلمي سلمي هاني”__________
عند ايمن في السجن …
ايمن /هااا عملت أيه
المحامي بتاعه/حصل ي باشا وهي الوقتي بتموت
ايمن بشر /حلوو اووي كده علشان تفكر تعلب معايا شوف هتهربني من هنا ازي
ابراهيم المحامي /حاضر هتهرب لم تتجي تترحل من هنا
ايمن /ماشي ولله واخير خلصت منك
____________________________
في المستشفي عده تلات ساعات بيبن خوف وتوتر وقلق
ندا /هم بقلهم تلات ساعات محدش طلع يطمنا حتي
اميمه/متقلقش هتكون كويسه انا عارفه بنتي

 

 

عصام/يارب
عصام/مالك ي اسد
اسد بحزن وتعب/لا مافيش
وبعد شويه خارج الدكتور وظهر عليه التعب
اسد /طمني ي دكتور
الدكتور بتعب/ الحمدلله ي جماعه بس لسه الحالة مش مستقرة هتفضل في العنايه ٤٨ ساعه
ندا بدموع وحزن/ليه انت قولت انه كويسه
الدكتور /لازمه تتفضل تحت ملاحظه علشان نطمن
عصام /تمام شكرا ي دكتور
الدكتور /العفو ده واجبي
سبيهم ومشي
اسد/ماما بابا خدو ندا و امشوا انتم واصبح تعالو
ندا بدموع/لا انا مش همشي واسيبها
اميمه/وانا كمان ي ابني
اسد /معلش ي ماما روحي انتي وهطمنك عليه ارجوكي
عصام بهدوء/اميمه اسد معها حق تعالو يلا واصبح نجي
ندا/معلش ي عمو انا مش همشي أتفضل انت وطنط
اسد/خلاص ي ماما ندا هنا بس انتم روحوا
اميمه/ماشي ي بنتي
عصام/يلا اسد لو حصل حاجه كلمني
اسد /حاضر
________________________
سرع الاحداث شويه عده يومين ومليكه انقلت غرفه عادي بس لسه مافقتش
مليكه بوجع/اههه انا فين
ندا قامت جرئ عليه/انتي كويسه
مليكه/اه الحمدلله ال حصل
مليكه/حصل أيه
ندا بدموع /عمتلي حدتثه بعد مخرجت من البيت
مليكه وهي تمسكه راسه اه
ندا بخوف / انتي كويسه
مليكة/اه بس راسي واجعني

 

 

ندا ثواني هشوف الدكتور
مليكه /طنط اميمه فين
ندا /في المسجد هي وعمو واسد جاله اتصل من الشركه
مليكه /ماشي بس انا مسلتش ع اسد
ندا بخبث/يعني مش عاوزه تشوفه
مليكه /قومي شوفي الدكتور
ندا بتضحك/حاضر وخرجت
اميمه /ندا مليكه كويسه
ندا /إيوه وفاقت كمان
اميمه بفرحه/بجد
نسرع شويه الدكتور اجي واطمن علي مليكه
مليكه /ندا
ندا /ايوه
مليكه /اختي عاوزه اعرف عنها كل حاجه

 

 

ندا/انتي عرفتي موضوع اختك منين
مليكه/ماهو ايمن ورا الحدتثه
ندا/عرفتي منين
مليكه /يعني هو انت غبيه علشان اصدق انه ابويا
اسد دخل عليهم
اسد /بس هو فعلا ابوكي ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكة الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى