روايات

رواية ملكة الأسد الفصل الأول 1 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الأول 1 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الجزء الأول

رواية ملكة الأسد البارت الأول

رواية ملكة الأسد
رواية ملكة الأسد

رواية ملكة الأسد الحلقة الأولى

تعرف عن الاشخاص

اسد المنشاوي اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط معروف بطبعه الحد و صارم. يتملك جسم قوي ورياضي وعيون رمادي وبشره قمحويه. عنده ٢٧سنه

مليكه الاسيوطي فتاة محجبه جميله جدا تتملك عيونه زرقاء بلون البحر والسماء وبشر بيضاء فتاة قويه وعنيده جدا وتتملك . عندها ٢٣ سنه تعمل محاميه ومن اشهر المحمامين ف القاهرة

ندا صديقه مليكه من الطفوله تعمل مع مليكه فتاه محجه وجميله تتملك عيون خضراء وبشره بيضاء طيبه جدا تحب مليكه

سيف صديق اسد يعمل. مع اسد اصدقاء من زمان يتملك جسد قوي ورياضي لا يختلاف عن اسد الكثير يتملك عيون بني فاتح. وعندها ٢٧ سنه

اميمه ولدة اسد ست طيبه وحنينه اوووي وتحب اسد وسيف جدا وتتملك بشره بيضاء وتتملك من العمر ٤٩سنه

عصام الشناوي ولد اسد . شخص صارم لكن طيب جدا ويخاف ع عليتها يتملك من العمر ٥١سنه ويحب زوجته جدا

اما مليكه وندا اهلهم متوفين منذ الصغار .

دي ابطال الروايه وباقي الاشخاص هنعرفها في الروايه .

_________________________________

البارت الاول

مليكه /ندا يلا هنتاخر اخلصي

ندا /خلاص خلصت يلا وبعدين مستعجله ع أيه

مليكه بعصبيه خفيفه /انتي عارفه اني مش بحب اتاخر ع مواعيد يلا

ندا /خلاص براحه يلا ي ستي

واتجاه ندا ومليكه الي المكتب الخاص بيهم

************* في قصر المنشاوي

عند اسد في الاوضة التمارين الرياضيه

اميمه بحب/اي ي حبيبي يلا علشان الفطر

اسد بحب /حاضر ي حبيبتي هخود شاور وانزل

اميمه/ماشي

ونزلت واتجاه اسد ياخذ شاور ونزل

اسد /صباح الخير

عصام /صباح نور ي حبيبي تعال يلا

اميمه/اسد كنت عاوزك تكلم سيف يجي يتغدا انهارده معنا

اسد /حاضر

عصام /اسد هتعمل أيه في المحامي الحرامي ده

اسد /لا خلاص ده اخد جزاء وكفايه علشان يفكر يلعب مع اسد المنشاوي كره تانيه

عصام /طب مين هيكون محامي الشركه

اسد /لسه مش عارف انا موظف ناس تشوف محامين كويسين

اميمه/انا اعرف شخص كويس جدا (اه صح اميمه كانت بتشتغل محاميه)

اسد /بجد ي ماما

عصام باستغراب /مين ده ي اميمه

اميمه /لا دي بنت هي هتجي انهارده ع الغداء وهقولكم

اسد باستغراب/بنت لا ي امي وبعدين هتعمل أيه هنا انتي تعرفها

اميمه /إيوه اعرفه من زمان

عصام/خالص ي اسد تعال الغداء ونشوف الموضوع ده

اسد /حاضر يلا انا همشي انا سلام

عصام واميمه/سلام ي حبيبي

اميمه ف سره/يارب تجمع مابينهم

عصام بشك/ مين دي ي اميمه

اميمه بستعبط/مين دي

عصام /البنت عارفه لو ال ف دماغي صح

اميمه بضحك/ههه صح بس متقلقش ابنك هيقع مافيش غيرها ال هتوقف قصده

عصام/ربنا يستر .

★★★★★★★★★★★★★★★

في مكتب مليكه

ندا /بقولك ي مليكه

مليكه /أيه

ندا /في اميل فيه معلومات عن قضيه

مليكه بتسرع/قضيه اي ال مسكنها

ندا/إيوه في اميل غريب في تهدد وفي معلومات بيقول انا بعت المعلومات بس اعوا تتفكرو انهم هيسبوكم

مليكه /واحنا مش بنخاف والقضيه هنكسبه زي كل قضيه

ندا /بس دي قضيه كبيره دي عائلته الجوهري

مليكه/وانا مش بخاف

ندا /ربنا يستر طب طنط اميمه عزمنا عندها انهارده ع الغداء وطلبنا ضروري

مليكه بستغراب/خير غربيه يعني مش قالت ليا

ندا /مش عارفه بس هنروح انتي عارفه افضلها علينا

مليكه /طبعا هنروح بس بعد من نروح مقابلة الشركه CR

ندا //ماشي طب اجهزي يلا

مليكه /تمام يلا

★★★★★★★★★★★★★★★ في الشركة

سيف /أخير جيت اتخرت ليه

اسد/معلش بقي انت عارف ماما واه بتقولك انت معزوم انهارده

سيف/ولله ميومي دي حبيبتي

اسد بعصبيه مزيفه/ولاا أضبط دي امي

سيف بتضحك/هههه لا مش عليا بس يلا

اسد /يلا أيه

سيف /انت نسيت مقابلة الاستاذ مليكه

اسد /مين دي

سيف/انت غبي ي بني مش انا قولت ليك انا لقيت محامي

اسد/إيوه بس هو م اوعي تقول هي

سيف /إيوه اجهز

قاطعهم خبط الباب

السكرتيرة/مستر اسد الأستاذة مليكه والأستاذه ندا بره

سيف/خليهم يتفضلو

السكرتيرة/حاضر خرجت وبغلت مليكه وندا

خبط الباب وسمح اسد بدخول

مليكه/السلام عليكم

سيف واسد/وعليكم السلام اتفضلو

مليكه /شكرا خير ممكن اعرف سبب المقابله

اسد بستغراب/نعمممم انتي متعرفش

مليكه/لا حضرتك

سيف /احنا كنا محتاجنا حضرتك في الشركة هنا

ندا /معلش ال هو ازي

سيف /تكون محامية الشركه هنا

مليكه بهدوء/معلش انا مش مواقفه انت اكيد عارف هي مين مليكه الاسيوطي انا جيت هنا فكرت اميل حضرتك ان في قضية انت عارف كويس اني مش ال بروح لحد

اسد بغرور/انتي طولي تشتغل في شركه اسد CR

مليكه بغرور وثقه /حضرتك شكلك مش عارفه هي مين مليكه الاسيوطي وحضرتك ال مش ممكن تطول تشغل معايا بعد اذنكم

اسد بعصبيه /استني عندك عاوزه كام وتمكسي الشركه

مليكه بعصبيه/لاااا حضرتك متعرفش انا مين وانا ممكن أقفل الشركه دي حالا انت فاهم انا مش زي ناس ال عندكم ي اسد باشا

ندا /مليكه اهدي يلا نمشي

مليكه/ سلام

اسد بعصبيه/انتي فاهمه انتي بتحدي مين

مليكه/أظهر ان حضرتك فعلا متعرفش مين انا وخرجت وسبتها

مليكه/ شخص مغرور

ندا /خلاص بقي بس سيبك انتي اي الثقه دي

مليكه/هو ميعرفش مين انا

ندا /خلاص يلا نمشي

مليكه/يلا

★★★★★★★★★★

عند اسد

اسد بعصبيه/مين دي. تجلبي كل المعلومات عنه هي ازي تتكلم كده هي متعرفش انا مين

سيف /اسد ممكن تهدأ انت ال غلط اه انت مش عارف هي مين بجد

اسد بسخريه /هتكون مين يعني

سيف /لا دي مليكه الاسيوطي اشهر محاميه في القاهرة لا ده كمان عندها سلسلة المعطم وشركات دي اشهر من نار يبني انت متعرفش ازي

اسد بستغراب/ايي دي ازي يعني

سيف /اه دي هي وصحابته من اشهر المحامين ونشكر انه جيت هنا اساسا وهي كانت ممكن توافق بس بعد ال انت عملته ده مش هتوافق ابد

اسد عجبه شخصيتها جدا بس مش مبينه ده

اسد برود /يلا نمشي واكيد في غيرها احسن

سيف بعصبيه/لا بجد انت غبي امشي يلا

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

في العربية مليكه

ندا بخوف /يبنتي هدي السرعه شويه بالله عليكي انتي عارفه اني بخاف

مليكه بضحك/هههههه خلاص حاضر اهدي اهو

يلا وصلنا انزل

ندا /يلا ربنا يسامحك

واتجاه الي القصر عائلتها المنشاوي

الخدامه/أتفضلو المدام متنظرها حضرتكم

ندا/شكرا ودخالو

ميلكه بحب /طنط واحشتني اوووي اخبارك اي

اميمه بحب /حبيبتي ي بكاشه كده مش بتسالي

وانتي يا ندا كده مش بتسالوو

مليكه /معلش بقي ي طنط انتي عارفه

اميمه /عارفه ي حبيبتي ربنا يوفقكم

ودخل عليهم سيف

سيف /ايمو حبيبتي عامله غدا أيه

اميمه بتضحك/ههههه اي طب مافيش ازيك عطول كده غدا أيه

عصام بيضحك وهو يدخل عليهم /هم دائما ع بطنها

سيف بيضحك/هو انتم بتعدو عليا ولا أيه تعااال يعم شوف أهلك

ندا /مش ده مستر سيف يميلكه

مليكه /اه

اسد/في يالااااا

سيف مافيش يعم فين اكل

اميمه / تعالو يا بنات ك(ملحوظه ندا مليكه في الصالون وهم بره)

مليكه وندا السلام عليكم

اسد لف وبستغراب وانصدم

اسد /انتي

مليكه بعصبيه /انت

ده البارت الاول لو عجبتكم اكملها الروايه لسه فيه اسرار كثيره . لو لقيت تفاعل هكمل .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكة الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى