رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد
رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا الجزء الثاني
رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا البارت الثاني
رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا الحلقة الثانية
في جناح الزعيم …
كانت تقف أمامه تقي بدموع وصراخ لكن إيمانها بالله كانت من أكبر الدوافع إليها كانت تقف تلك العصفوره أمام ذلك الشيطان بكل جراءه .
/قسما لو فكرت تقرب مني هقتلك سامع هقتلك .
الزعيم بسخرية وضحكه عاليه /ههههه ده بجد تصدقي مضحكتش كده من سنين بس بصراحه بيعجبني البنات العنيده الي زيك .
تقي بدموع وصراخ/انتوا عايزين مني ايه بالظبط .
الزعيم ببرود/والله احنا مكناش عايزين منك حاجه انتي الي اتحشرتي في الي ملكيش فيه وعلي فكره تقدري تروحي .
تقي بغيظ شديد/طب والبنات الي تحت .
الزعيم بحده/وانتي مالك بيهم .
تقي بحده /انا مش همشي من هنا غير لما يخرجوا معايا ..
الزعيم بضحكه عاليه/ههههه لا بجد انتي رهيبه انا نفسي اعرف انني جايبه الثقه دي كلها منين انتي مش مستوعبه مين الي واقف معاكي ده وبيكلمك كده عادي .
تقي باستحقار شديد/هيكون مين ي عني واحد معندوش ضمير ومبيخافش من ربنا انت الي زيك عامل زي الحشره الي بيداس عليها بالجزم .
صفعه قويه جعلتها تسقط أرضا والدماء تتناثر من شفتيها لينظر إليها باعين ناريه واضحه من خلف قناعه ليمسكها بحده ليدفعها علي السرير ليكتف يديها بيده باحكام.
/انا استحمتلك كتير علي غير العاده بس خلاص كفايه اوي لحد كده انا بقا هدبحك بالبطي واخليكي تكرههي عيشتك.
تقي بدموع وصراخ/يارب ارحمني قولتلك اقتلني احسن .
الزعيم بغضب/مش بمزاجكك ي حلوه انا الي اقول ايه الي يحصل وايه الي ميحصلش انتي هنا في مملكه الزعيم .
ليفيق علي صوت بكاء ريم لتنظر تقي ناحيه تلك الطفله التي تقف بدموع وخوف لتتحدث بغضب جحيمي واحتقار .
/انتوا كمان بتخطفوا الاطفال ربنا ينتقم منكم انتوا خليتوا ايه للشيطان لتسرع تقي إليها وهي تحمل بحنان فكان يقف الزعيم وهو ينظر إليها باستغراب شديد لهدواها في احضان تقي فهو دائما كان يحرص علي وجود افضل المربيات معاها لكن دائما كانت تنفر منهم ليفيق من شروده علي صوتها الغاضب .
/انتوا ايه انتوا ايه مش بنادمين لدرجه دي البنت دي خطفنها منين من اهلها اتكلم .
ليسير الزعيم الي الخارج بمنتهاء البرود لتلمس علي ريم بحنان .
/متخافيش ي حبيبتي انتي معايا متخافيش يارب زيح عننا يارب واخرجنا من الظلمات كما أخرجت سيدنا يونس من بطن الحوت.
ريم وهي تحرك أصابعها بلغه الاشاره لتعلم من هي .
تقي بوجع وهي تحدث ذاتها /دي باين عليها خرسه ي عيني عليكي ي بنتي لترتسم الابتسامه علي وجهها .
/بصي ي ستي انا تقي هحكيلك كل حاجه بس انتي قوليلي متعرفيش بيتك فين او بابا وماما يبقوا مين .
لتمسك ريم كراستها الصغيره وهي تتدون بطفوله .
/ده بيتي ومعنديش بابا وماما.
تقي باستغراب شديد /ده بيتها ازي .
نيره بابتسامه /يلا ي ريم علشان تأكلي.
تقي وهي تحتضن ريم بفزع/انتي مين محدش يقرب محدش هياخدها مني .
نيره بابتسامه/ممكن بس تهدي انا الداده بتاعتها وده ميعاد اكلها علشان الدؤاء .
تقي بجدية/هي البنت دي مش مخطوفه .
نيره بابتسامه/لا ي ستي دي اخت الزعيم الصغيره يلا بقا ب ريم .
ريم وهي تمسك في ملابس بتقي لتفهم نيره أنها تريدها أن تأكل معاها .
نيره بابتسامه/هي عايزه تاكل معاكي يريت توافقي لانها مبتكالش خالص وتعبانه من فضلك .
تقي بغيظ شديد/لا ي شيخه وانتوا عايزين طفله زي دي عايشه في بيت الأشباح كده تاكل ولا تعرف تعيش طب من فضلك خرجيني من هنا زمان امي واخويا هيتجننوا عليا .
نيره بأسف شديد/انا اسفه مقدرش بس كل الي تقدر اقولهولك أن طول مانتي ساكته محدش هياذيكي وتعلق ريم بيكي هيكون نقطه كويسه في صفك هتشفعلك عند الزعيم لانها اغلا حاجه في حياته اتفضلي الاكل جاهز .
لتتوسل إليها ريم بنظراتها الطفوليه لتسير معاها الي الاسفل .
**************.
في شقه تقي ….
كانت تجلس والدتها سماح وهي تبكي بحرقه علي غياب ابنتها لتتحدث بغضب لذلك الذي يجلس ببرود .
/انت قاعد زي اللوح كده ليه متقوم تشوف اختك راحت فين .
احمد بغيظ شديد/اعمل ايه ي امي اروح اقول الي شاف عيله اسمها تقي مانا ياما قولتلها بلاش تروحي الجامع ماخر كده مسمعتش الكلام هي اصلا عيله وش فقر مش كفايه مصممه تتضيع مني اشرف الراجل قصاد جوازه منهاهيدخلني شريك في المحل .
سماح بغضب جحيمي/انت فيه ولا في ايه ي عديم الدم اقوم شوف اختك ي ترا انتي فين ي ضنايا .
****************.
في فيلا أسر الجارحي …
كان يجلس أسر ومعه زوجته سهر ووالده عارف .
عارف بحزن شديد لما ينساه طيله السنوات الماضيه /برضه لسه مفيش اي خبر عن اخواتك ي اسر .
اسر بضيق شديد/يوووه جرا ايه ي بابا كل السنين دي ومش قادر تنساهم مخلاص غاروا مطرح مغاروا يمكن يكونوا ماتوا وخلصنا منهم هما وجودهم في الحياه اصلا كانت غلطه.
سهر بضيق /متنساهم بقا ي عمي احنا مش برضه ولادك ده كفايه انهم جم من واحده خدامه .
عارف بضيق وكره لذلك العقربه وزوجها/برضه هيفضلوا ولادي وهفضل ادور عليهم سديتوا نفسي عن الاكل.
سهر بغيظ شديد/وبعدين بقا مع ابوك كده ده ليل ونهار يكلم ناس كبار يدوروا عليهم انا خايفه يعتر فيهم وتبقا مصيبه .
اسر بضيق/مستحيل ي سهر انتي عارفه فاتت سنين قد ايه ده لو شافهم مش هيعرفهم انا رايح علي الشركه سلام .
*****************.
في قصر الزعيم…..
علي مائده الطعام ….
كانت تجلس تقي وعي احضانها ريم وهي تتطعمها بهدؤء .
نيره بابتسامه/ماتكلي ي تقي انتي كمان.
تقي بضيق شديد/انا مباكلش من اكل بفلوس حرام ربنا الي عالم انا موجوعه ازي علي الطفله دي .
الزعيم بغيظ وسخرية/ده علي اساس ان اخوكي الي بيلعب قمار وبيسرق في كل عربيه بيصلحها مش اقل من 100جنيه هو ده الحلال ي عني .
تقي بارتباك شديد/اولا هو كبير مش صغير وفاهم الغلط من الصح كويس بس انت بقا عرفت ده كله ازي وليه ارجوك اوعا تاذيه .
ادم بحده/انتي مش شايفه نفسك بتتكلمي معاه بحريه اوي انتي عارفه ده مين ده اكبر عصابات العالم بيترعبوا منه يبقا فكري في اي كلمه تقوليها بدل متلاقي نفسك خسرانه كل حاجه فاهمه .
*********************.
في قصر الزعيم
ليلا …
كانت تسير تقي برعبا وهي تنظر يمينا ويسار لتبتسم. هي ترا أن المفتاح عالق في القفل فمن سيتجرا علي تهريب قطه من قصر الزعيم مبالك بذلك الفتيات لتمسك المفتاح بهدوء لتقف محلها برعا شديد وهو يمسك يدها بحده .
/انتي كده عديتي كل الخطوط الحمراء الزعيم مبيسامحش مرتين .
تقي بدموع والم شديد من قبضته القويه /ابوس ايدك ارحمني انا وهما وسيبنا نمشي وانا والله العظيم مهجيب سيره لاي حد بالي حصل بس ارجوك امي زمانها هتموت .
الزعيم بنظره خبيثه/انا مستعد اطلعهم بس بشرط .
تقي ببراءه ولهفه /ايه هو الشرط ده .
الزعيم /
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا)