روايات

رواية ملاك وشياطين الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

رواية ملاك وشياطين الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

رواية ملاك وشياطين الجزء الثالث

رواية ملاك وشياطين البارت الثالث

رواية ملاك وشياطين الحلقة الثالثة

وفي الوقت ده عمتي قالت
عمتي
بيت اي اللي انت عايز تبيعه يا مراد
دي آخره تربيتي فيها عايزه تبيع املكنا
مراد
هي ملهاش دعوه أنا اللي عايز ابيع
يا ماما مش حضرتك مشتيني من البيت
هصرف منين بقي ، وفي الوقت ده راح
حسين ليه وقالو
حسين
افهم بقي دي عايزه توقعنا في بعض
دي كانت عينها مني انا والله ولما فرضها
جتلك ، وفي الوقت ده ضرب مراد حسين بالقلم
وقال
مراد

 

 

اخرس قطع لسانك مراتي بتحبني أنا
واسمعوا بقي أنا عايز فلوس اجيب
العفش ي اما هبيع البيت وبعدها
طلع وعمتي قعد علي الكرسي وقالت
عمتي
انا غلطانه ان ربيتها لا وكمان جوزتها ابني
اي اللي أنا عملته في نفسي ده
حسين
والله ل رد لابنك القلم عشره وبكره
تشوفي يا امي ، وبعدها دخل الاوضه
وطلع مراد الشقه
شيماء
هو في ايه يا حبيبي هو حد عمل معاك حاجه تضايقك ولا ايه شكلك عامل ليه كده
مراد

 

 

انا ضربت اخويا بالقلم وبجد صعبان عليا قوي اللي انا عملته ده مش عارف ازاي عملت كده
شيماء
طب ايه يا حبيبي اللي وصل الامور لكده بس
اهدي وكل حاجه هتتحل
مراد
ده بيقول ان انتي كنت بتحبيه هو ولما هو رفضت جيتيلي انا
شيماء
قطع لسانه ده كداب انت ضربته بالقلم انا
هنزل اديله بشبشبي انا عمري ما حبيت
حد غيرك انت يا مراد
مراد
معقول طيب تعالي جوا اقولك حاجه
شيماء

 

 

لا طبعا احنا كتبنا الكتاب بس يا حبيبي لسه
لما تعملي فرح كبير وكمان تجيب ليا عفش
ولا انا مش استهال
مراد
انتي تستهلي الدنيا كلها والله يا حبيبتي ، وعدا
كام يوم وعمتي نهدت علي ناديه
عمتي
ناديه يا ناديه تعالي اخرجي هنا عايزاكي ، وفي
الوقت ده خرجت ناديه وقالت
ناديه
مالك يا ماما فيه اي وبصت جمبها لقت
فلوس كتير اي الفلوس دي يا امي
عمتي
خدي العقد ده وادي مراد الفلوس دي
وقولي ليه الباقي لما تكتب البيت بيع
وشرا في الشهر العقاري لاخوك
ناديه

 

 

تاني يا ماما عايزه تحطي بنزين جنب النار ليه عايزه تعرفيه ان انتي هتدي البيت لحسين يعني
الام
قولتلك اطلعي واسمعي الكلام وتقولي
الكلام اللي انا قولته بالظبط
ناديه
حاضر يا ماما وبعدها طلعت وانا فتحت
شيماء
خير يا ناديه طالعه عايزه ايه
ناديه
عايزه اخويا في كلمتين وبعدها دخلت
الشقه وبصت كده وانا قولت
شيماء
مش هعرف اقولك اتفضلي انتي شيفاه
الشقه من غير عفش خالص
ناديه

 

 

مش جديد عليكي مش بيت ابوكي كان
كده برضه قبل ما امي تحن عليكي وتاخدك
ولا اي
شيماء
بقولك اي انتي طالعه تهنيني ست البيت ولا
اي قولي عايزه اي اخلصي ، وفي الوقت ده خرج
مراد
مراد
خير يا ناديه طالعه عايزه اي
ناديه
خد الفلوس اهي وبكره هتروح الشهر
العقاري علشان هتبيع البيت لاخوك
لانه هو اللي دافع الفلوس
مراد

 

 

وانا مش ناوي ابيعه ليه جالي في البيت
مشتري هيدفع مليون جنيه اخوكي معاه يديني
نصيبي من المليون
ناديه
بطل حوارات مراتك دي يا مراد بيت اي اللي
ب مليون جنيه
مراد
والله موجود تحبي اجيبه دلوقتي يجي يشتري
البيت ولا اي ، وفي الوقت ده بصت ليا ناديه
وقالت
ناديه
بلاش تفرحي قوي كده اللي يبيع اهله دلوقتي هيبيعك انتي بعدين
شيماء
عمره ما هيبعني انا عارفه ده حبيبي
ويلا بقي انزلي مش عايزين صداع وبعدها
نزلت وفعلا باعو البيت وجبنا العفش وفي يوم
عمتي كانت قاعده مع ناديه وقالت ليها
عمتي

 

 

تفتكري يا ناديه اخوكي هيعزمنا في فرحه ولا هيعمل ايه
ناديه
ريحي دماغك يا ماما ومراد ما بقاش مراد بتاع زمان ومش هيزعمنا ، وبعدها عمتي قالت
عمتي
لما شوفت المض متعلقه كده في الشارع تخيلت فرحه كان نفسي قوي افرح بيه متعرفيش
فرح مين ده
ناديه
لا والله يا ماما معرفش دلوقتي اكيد هنعرف وعدا ساعه وبعدين بصوا من البلاكونه
ولقونا احنا
عمتي
معقول ده فرح ابني انا مش قادره اصدق
والله ازاي يعمل فرحه من غير ما يقولي
ناديه

 

 

خلاص بقي يا ماما احنا كنا عارفين أنه
هيعمل كده والنبي ما تزعلي نفسك
الام
دخلني جوا انا عايزه اريح شويه
مش قادره اقف وفعلا دخلنا وطلبت الدكتور
وبعدها طلعنا شقتنا ومراد قال
مراد
شوفتي اللي كان داخل شقتنا ده انا
خايف يكون ماما حصلها حاجه ويكونوا جايبين ليها دكتور
شيماء
بقولك ايه يا مراد جمد قلبك شويه هما عاملين اللعبه دي علشان عارفين ان انت هتنزل وتحن ليهم
مراد
طيب على الاقل اتصل ب ناديه افهم في ايه بالضبط
شيماء
ويكون عليك تسيب عروستك كده لوحدها
يوم الدخله انزل أنا اصلا مش عايزك في شقتي
يلا أنا داخله الاوضه واياك تيجي ورايا ، وفعلا
دخلت الأوضه وبعدها دخل مراد وفي شقه
عمتي

 

 

الدكتور
للاسف عندها جلطه وماثره علي رجليها
ومش هقدر تقف تاني , واول لما حسين
سمع كده طلع شقتنا وفضل يخبط
جامد
مراد
شوفتي يا شيماء اكيد ماما حصلها
حاجه أنا قولتك خليني انزل أنا
شيماء
طيب خليك هنا وانا اللي هفتح اشوف في ايه
وبعدها خرجت فتحت واول لما فتحت
لقيت حسين ضربني بالقلم وقولت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك وشياطين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى