روايات

رواية ملاك في عالم الشياطين الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم وردة

رواية ملاك في عالم الشياطين الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم وردة

رواية ملاك في عالم الشياطين البارت الثامن والعشرون

رواية ملاك في عالم الشياطين الجزء الثامن والعشرون

رواية ملاك في عالم الشياطين
رواية ملاك في عالم الشياطين

رواية ملاك في عالم الشياطين الحلقة الثامنة والعشرون

فى مصر
تامر / عمى جمال كنت حابب اعرف انت قررت اية بالضبط
جمال / ملهوش اى مبرر انو يعمل كدة فى بنتى
تامر / بس اكيد هو عندو مبرر
جمال / ابدا
تامر بيمسح على شعرو بعصبية
تامر / بس نسمة مش هتستحمل خبر زى دة
جمال / نسمة اقوى من ما تتخيل الى هيوجعهاا اكتر انها تفضل عايشة مخدوعة اكتر من كدة
وبتدخل نسمة الصالون على ابوها و تامر و جمال بيبص لتامر
نسمة / بابا انت تقصد اية بالكلام الى سمعتو دة
جمال / نسمة يا بنتى انا لازم اتكلم معاكى فى موضوع مهم
تامر / هروح اناا اشوف رشا جهزت جمال ولا لسة
تامر بيخرج من الاوضة و نسمة بتقرب من والدهاا و جمال بيمسك اديها وبيخليها تقاعد جمبو وبيملس على شعرها
بحنية
جمال / نسمة يا بنتى انتى عرفة انك اغلاا حاجة لياا فى الدنيا دى
نسمة / باباا فى اية يوسف حصلو حاجة
**********************************
فى عرض البحر
مليكة بتفتح عيونهاا وبتمسح على رقبتها بتعب
وبتتفاجا فهد واقف قدمها
فهد / ياريت تكون نومة الكرسى ريحتك
مليكة / اى مكان بعيد عنك بيكون راحة بالنسبة لياا
مليكة بتبعد عنو وبتخرج من اوضة المركب وبتحس بدوار البحر وبتحاول تتماسك ومتبينش انها ضعيفة و فهد بيمسكها من خصرهاا بسرعة
فهد / انتى كويسة
مليكة / ابعد ايدك عنى متلمسنيش انا بقرف منك
فهد بغمزة وقحة / بس من يومين وانتى كنتى فى حضنى مكنش دة رايك ابدا
مليكة بتدفعو بعيد عنهاا بغضب
مليكة / قصدك اية
فهد / يعنى كنتى بتبدلينى نفس المشاعر
مليكة بارتباك / لا انت كداب
فهد بيلمس خدهاا بحنية وبيبعد خصلات شعرهاا عن عيونها
وبيحس برعشة جسمها تحت ايدو و مليكة بترتبك اوى
وبيقرب منها اكتر وبيبسها من شفايفها و مليكة بتضربو فى صدرو بقوة وبتصرخ بعصبية
مليكة / انا الموت اهون عنى من انك تلمسنى تاانى
مليكة بتجرى على حافة المركب ولسة هتحدف نفسهاا من المركب فهد بيمسكها بقوة
فهد / خلاص مش هقرب منك ابدا
مليكة بتبعدو عنها وجسمهاا بيترعش من الخوف
فهد / انتى تعبانة لازم تاكلى حاجة وتخدى الادوية بتعتك
مليكة /مش عوزة منك حاجة وياريت مشفش وشك لمدة الاسبوعين ولا تكلمنى حتى مفهوم
فهد بيضحك اوى على شكلهاا بحجمها الصغير وانفعلها الزايد
واحمرار مناخيرها من العصبية و مليكة بتتعصب اكتر وبتضغط على سننها وبتهرب من قدمه
ريان / مليكة انتى عملتى معجزة
مليكة بتبصلو باستغراب
ريان / الفهد بيضحك
مليكة. / انتو مجنين كلكو وعوزين تجننونى معاكو مش كدة
ريان / لا مسمحلكيش الفهد لما جابك القصر كنتى مجنونة جاهزة
مليكة بتضرب برجليهاا بقوة على رجل ريان و ريان بيقف على رجل وحدة وبيتنطط من الالم و مليكة بتمشى وبتسيبو
**********************************
بعد يومين
مليكة بتتجنب انها تتكلم معاة نهائى بس فهد كان حريص انها تاخد الادوية بتعتهاا والاكل كمان ودة كان بيعصبها اكتر من اهتمامو بيها وبعد فترة مليكة بتحس بالمركب بتقف
مليكة بتخرج من الاوضة وبتشوف حراسة الفهد ريحين يمين و شمال و مليكة بتطلع على سطح المركب بتشوف انهم وقفو فى ميناء
فهد / هنرتاح كام ساعة ونجدد المؤن وننطلق من تانى
مليكة / احنا فين
فهد بيشاورلهاا على الرصيف
فهد / دى جزيرة على حافة كندا
مليكة / كندا بجد يعنى
فهد بيهز راسو بثقة ولسة مليكة هتتحرك علشان تنزل من المركب فهد بيمسكها من اديها
مليكة / قولتلك متلمسنيش ابعد ايدك عنى
فهد / ريحة فين
مليكة / هتفرج على البلد شوية ولا عندك اعتراض
فهد بيهز راسو بلا و مليكة بتتحرك وبتنزل من المركب وبتتفاجا فهد ورها
مليكة / رايح فين
فهد / اكيد مش هسيبك لوحدك ولو مش عجبك ارجعى المركب
مليكة / اوف رخم اوى
مليكة بتمشى هى فهد وبتتفرج على البلد ومبسوطة اوى من كل الى حوليهاا و مليكة بتاخد بلها ان كل الى بيقبلوهم بيبصو لفهد وبينحنو لية بخوف
مليكة / انت معروف هنا
فهد / حاجة زى كدة
مليكة / علشان كدة شيفة نظرة الرعب فى عيونهم
فهد / تعالى من هنا
فهد بتروح معاة وبيدخلو سوق شعبى والكل بينحنى فهد بخوف وعيونهم على الارض و مليكة بتحس بالحزن على حالتهم
مليكة / خلينا نرجع خلاص مش عوزة اتفرج على حاجة
فهد / لية
مليكة / طبعا انت مبسوط وسعيد من نظرة الرعب الى فى عيونهم دى مش كدة
مليكة بتمشى بعصبية ودموعها بتنزل وبتتكعبل وبتقع على الارض و فهد بيجرى عليهاا بسرعة وبيوقفها على رجليهاا
مليكة / قولتلك متلمسنيش ابعد ايدك عنى
فهد / انتى كويسة حصلك حاجة فى حاجة بتوجعك
مليكة / لاا بس هدومي اتبهدلت بسببك
فهد / بسببى انا
مليكة / اة انت الى عصبتنى وخلتنى مشفش قدمي
مليكة دموعها بتنزل
فهد / طب بتعيط لية دلوقتى
مليكة / علشان مش معايا هدوم تانية هتطر افضل بيهاا ال ١١ يوم
فهد / خلينا نجبلك هدوم
مليكة / معيش فلوس
فهد / شورى انتى بس على الى يعجبك
مليكة / و طبعا من خفهم منك مش هيطلبوك بفلوس ابدا
فهد بيفتح المحفظة بتعتو وبيقربها منهاا و مليكة بتبصلو برفع حاجب وبتحط اديها داخل المحفظة وبتاخد كل الفلوس الى معاة و فهد بيبتسم اوى
مليكة بتضحك وبترفع الفلوس قدمها وبتهزهم بطفولة وبتجرى على السوق تانى
فهد / مليكة استنى
فهد بيمشى وره و مليكة بتشترى حاجات كتير
مليكة / الله الفستان دة هيكون حلو اوى على نسمة ودة لرشا كمان اووف كنت هنسا تامر دة كان صدعنى لو نسيتو
مليكة / الله دى هخدها لباباا
مليكة بتاخد كوفية من الصوف
مليكة بتبص لفهد / الفلوس دى هتكون دين علياا لما ارجع هبعتهملك
فهد / ماشى
مليكة بتشترى حاجات كتير وبتشوف ايس كريم وبتجرى علية بسرعة وبتجيب ايس كريم ليهاا و لفهد
مليكة / خد انا عزماك
فهد / لاا
مليكة / اية الرخامة دى لازم تاكل زى علشان متبصليش فى الايس كريم بتاعى
فهد / لو خلصتى يلاا لازم نتحرك
مليكة / اوكى
مليكة بتتحرك مع فهد وبيروحو على المركب و مليكة بتقف قدم المركب وبتبص للحاجز الخشبى الى المفروض تمشى علية علشان توصل للمركب وبتحس بخوف لما بتشوف امواج البحر بتخبط بقوة
مليكة بتشهق لما فهد بيشلها فى حضنو مليكة بتتمسك فى رقبتو بقوة
مليكة / عاا عاااا نزلنى نززلنى هتوقعنى عااا
فهد بينزلها على المركب و مليكة بتبعد عنو وبتظبط هدومها
مليكة / غبى
وبتاخد الشنط بتعتها من ايدو وبتجرى على الاوضة بتعتهاا
**********************************
فى مصر
جمال بيدخل اوضة نسمة
جمال / نسمة بنتى انا جهزتلك الغداء بايدى عملتلك المعكرونة الى بتحبيهاا وكمان اللحمة الريحة تجنن
نسمة مبتردش على جمال وبيقرب منهاا وبيتصدم والصانية بتقع من ايدو على الارض وهو شايف الدم بينزل من اديهاا ولون بشرتها الشاحب و جمال بيجرى عليهاا بسرعة
جمال / نسمة بنتى نسمة
**********************************
بعد نص ساعة
جمال واقف قدم اوضة العمليات تامر و رشا بيقربو منو بسرعة
تامر / عمى نسمة فين
جمال / نسمة
رشا / عمو تعالة اقاعد هناا الاول ان شاء الله هنتطمن عليهاا
وبيخرج الدكتور من العمليات و جمال و تامر بيروحو علية بسرعة
الدكتور / حمدالله على سلامتهاا هى فقدت دم كتير بس قدرنا ننقذها
جمال بعياط / الحمد لله الحمد لله
الدكتور / هننقلها على اوضة عادية بس هى تحت التخدير
وبيخرجو نسمة على السرير المتحرك و جمال بيجرى عليهاا
جمال / نسمة بنتى لية تعملى كدة فى نفسك وفى ابوكى ليييية
تامر بيبعد جمال عن سرير نسمة
تامر / عمى جمال اهدى يا عمى الله يخليك متعملش كدة فى نفسك
جمال بيعيط و رشا بتروح على جمال بتترمى فى حضنو ومنهارة من العياط
**********************************
فى المركب
بعد ثلاث ايام مليكة بتفتح عيونها بتشوف فهد قاعد قدمها على طرف السرير وبيتامل فيهاا و مليكة بتتفزع
مليكة / اا انت اية الى جابك هنااا
فهد / يلاا علشان تفطرى
مليكة / ودخلت الاوضة ازاى
فهد / اناا بدخل اى مكان ومفيش حد يسالنى دخلت ازاى
مليكة بتبعدو عنهاا وبتقف على رجليها بعصبية
مليكة / انت لية مش عاوز تفهم ان وجودك قريب منى بيدايقنى ابعد عنى يا اخى بقي ابعد عنى
فهد / يلا علشان تفطرى وتخدى الادوية بتعتك البسى لبس تقيل عليكى الجو برد جدا
مليكة / بكرهك بكررررهك
فهد بيخرج من الاوضة و مليكة بتقاعد على الارض وبتعيط اوى و ريان بيدخل لمليكة الاوضة
ريان / مليكة
مليكة بتجرى على ريان وبتحضنو اوى
مليكة / ريان ارجووك خلية يبعد عنى ارجووك مش عوزة اشوفو لو فعلا بتعتبرنى اختك خلية يبعد عنى مش قدرة اشوفو قدمي
ريان بيمسحلهاا دموعها
ريان / انتى فعلا لسة بتخافى منو ولا فى حاجة تانية
مليكة بتبصلو اوى
ريان / انتى خايفة من مشاعرك اتجاهو
مليكة / المشاعر دى غلط مش لازم تكون موجودة ابدا انا تعبت اوى والله مش قدرة استحمل اكتر من كدة حاسة روحى بتتسحب منى
مليكة بتنهار من العياط و ريان بيملس على شعرها بحنية
ريان / انا عوزة اقولك انو اتغير جدا الفترة الى فاتت اتغير
علشانك اديلو فرصة تانية وادى نفسك فرصة
مليكة / لااا لاااا دة الشيطان يا ريان مستحيل يكون لية اى فرص ابدا
ريان / طب ممكن تهدى شوية
مليكة / اهدى ازااى بس قولى واناا كل ما اشوفو كل حاجة فياا بتبقي عوزة تجرى علية وتترمى فى حضنو اهدى ازاى
يا ريان والى جوة صدرى دة مش عاوز يهدى ابدا لو الموت هو الحل الوحيد الى قدمي علشان دة يهدى
ومليكة بتخبط على صدرها فى اتجاة قلبها
مليكة / يبقي الموت اهون علياا
ريان بيروح عليهاا وبيمسحلها دموعهاا وبيبسها من جبنهاا
ريان / كلها كام يوم وهو هينفذ وعدو ليكى خلاص وهترجعى لاهلك
مليكة / باابا
ريان / هسيبك انا تغيري هدومك وتيجى تفطرى معاناا
مليكة بتهز رسها بنعم
ريان / الجو برد جدا برة البسى تقيل
ريان بيخرج وبيسيب مليكة بقلبها الى بينادى باسم حبيبو
**********************************
فى مصر
جمال قاعد جمب سرير نسمة وماسك اديهاا
نسمة / باباا
جمال بينتفض وبيقرب منها بسرعة
جمال / حببتى ونور عيونو انتى كويسة
نسمة بتعيط اوى لما بتشوف الدموع فى عيون ابوهاا
نسمة / بابااا
جمال بعياط / ازاى تعملى كدة فى نفسك وفياا اناا كدة يا نسمة انتى تهونى على نفسك لية يا بنتى
نسمة بترفع ايد ووالدها لشفيفهاا وبتبوس ايدو
نسمة / اسفة يا بابا بس مكنتش قدرة اتحمل وجع اكتر من كدة
جمال / عوزة تموتى كفرة يا بنتى
نسمة / بيقولى انو كان غصب عنو وانو اتجوزهاا علشان يضمن مستقبل ليناا ومستقبل لاولادنا
جمال بيملس على شعرها بحنية
نسمة / هم فين اولادنا يا بااباا هم كمان راحو منى
والباب بيتفتح وبيدخل يوسف بسرعة ولهفة
يوسف / نسمة
نسمة بتغمض عيونهاا بقوة
نسمة / اخرج برة مش عوزة اشوفك
يوسف / حببتى اسمعينى بس ارجووكى وكل الى انتى عوزاة هنفزو والله اطلبى انتى بس وانا هنفذ انا خلاص قررت اطلقهاا واسيب كل حاجة بس بيكفينى انتى بس
نسمة / طلقنى
يوسف / لاا مقدرش انتى عرفة انك روحى وقلبى
نسمة / طلقنىىىىىى
جمال / نسمة بنتى اهدى شوية انتى لسة تعبانة
يوسف / انتى ارتاحى دلوقتى ولما نرجع بيتنا نتكلم مع بعض
نسمة / بتناا
جويرية / اة يا نسمة بيتناا
نسمة / طلقنى يا يوسف وانا متنزلة عن كل حقيقى ومش عوزة منك غير ورقة الطلاق وبس
يوسف / قولتلك مستحيل اطلقك مستحيل
جمال / يوسف روح دلوقتى
يوسف / لا يا عمى مش هروح انا مكانى هناا معاها
نسمة بصرخة / مكانك مع مراتك وابنك مش معاياا انا مكانك مع الاملاك والفلوس هناك مش معاياا اناا
نسمة بتنهار من البكااء وبتصرخ بقوة وبيدخل تامر
جمال / نسمة بنتى ردى علياا نسمة
تامر بيسحب يوسف برة بسرعة
تامر / يوسف اية الى انت بتعملو دة انت اتجننت
تامر / نسمة هتروح منى يا تامر
تامر / انت الى ضيعتهاا من ايدك يا يوسف
يوسف / غلطت بس انا قولتلهاا مستعد اطلقها واسيب كل
وارجع هناا ومفيش اى سفر تانى بس نسمة متسبنيش يا تامر نسمة حب حياتى كلها لا نسمة هى حياتى كلهاا
تامر / للاسف الكلمة الاولى والاخيرة فى اديهاا هى وبس
بس لو تاخد براى نفزلها كل الى تطلبو منك يمكن ساعتها تقدر فى يوم تسمحك لان لو اصريت على رايك وتمسكك بيها هيوجعهاا اكتر ومش هيداوى الجرح الى ليك فى قلبهاا
يوسف / لا يا تامر مقدرش اطلقها ابدا انت ازاى تطلب طلب زى دة منى
**********************************
فى امريكا
مليكة بتطلع على سطح المركب وبتشوف فهد و ريان مستنينها و مليكة بتحس بالبرد وبتقفل هدومها عليها وبتلف الكوفية على رقبتها وبتقرب منهم وبتقاعد قدم ريان وجمب فهد
ريان / الجو برد اوى
مليكة بتبص حوليها جبال من التلج
مليكة / ومخيف كمان
فهد / اشربى الشوربة دى وهى هتدفيكى
مليكة / شوربة على الفطار
ريان / فى الجو الى زى دة مينفعش فية غير الشوربة السخنة وبس
فهد / يلا اشربى الشوربة وانتى تدفى
مليكة بغضب / مقولتلكش انى بردانة
فهد / علشان كدة مناخيرك وودانك لونهم بقي زى الطماطم
مليكة بتتحرج اوى وبتضغط على سننها و فهد بيشرب الشوربة وبيتجاهل نظرتهاا الغاضبة و بعد شوية بيخلصو الفطار و ريان و مليكة بيروحو على حافة المركب
ريان بيعرف مليكة على المنطقة الى هم موجودين فيهاا
و مليكة بتحس بالبرد الشديد ولسة هتقول لريان انها بردانة
وبتحس فهد بيحط الجاكيد بتاعو على كتفهاا
مليكة / شكرا مش عوزة حاجة منك
فهد بيتجاهل كلمهاا و مليكة بتتفاجا ان فهد بيقلع هدومه كلهااا قدمها وبيفضل بالشورت بس و مليكة بتبصلو بفزع وبترجع بضهرهاا
مليكة / اا انت بتعمل اية
ريان / لازم يعنى الموضوع دة بلاش
فهد بيتجاهل كلمهم وبيروح على حافة المركبو مليكة بتترعش من الخوف مش من البرد وبتصرخ لما فهد بيرمى نفسو من المركب
مليكة / لاااا
مليكة بتجرى على حافة المركب وبتبص للمياة وبيكون اختفاا
مليكة / فهد فهد لاااا لاا
مليكة بتجرى زى المجنونة فى كل انحاء المركب وبتدور علية فى المياة
مليكة/ وقفو المركب وقفو المركب ريان ريان اعمل حااجة
مليكة بتصرخ بجنوون وبتسمع صوت غريب وبتبص من المركب وبتتفاجا بشئ ابيض ضخم بيتحرك جمب المركب
مليكة بتصرخ
مليكة / لااا حوت حوووت فهد فهد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك في عالم الشياطين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى