روايات

رواية ملاك الليل الفصل الثامن 8 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

موقع كتابك في سطور

رواية ملاك الليل الفصل الثامن 8 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملاك الليل البارت الثامن

رواية ملاك الليل الجزء الثامن

ملاك الليل
ملاك الليل

رواية ملاك الليل الحلقة الثامنة

وليل وملاك خرجوا واتصدموا لما اشوفوا مالك وحسن…
مالك بعصبية… اهلا اهلا بحضره الظابط اللي اتجوز اختي غصب عنها….
ليل بهدوء… ايه ده كده يا مالك وخلينا نعرف نتكلم انا بتكلم معك بهدوء ومش بعصبيه شوف انت بقى بتعمل ايه…
مالك بعصبية… لا والله متجوز اختي غصب عنها وعايزني اتكلم معاك بهدوء هو انت ايه يا اخي ما بتحسش…
ليل بعصبية… انا لو كنت ما بحسش زي ما انت بتقول ما كنتش اعتذرت لملاك وخالتها تسامحني وعلى فكره بقى يا مالك يا ابن الحسيني ملاك ما هياش خارجه من هنا ولو حد فكر ياخدها هيبقى هو الجاني على نفسه…
ملاك بدموع و عصبيه… بس بقى كفايه حرام عليكم يا ليل حرام عليك انا لسه مسامحاك عايز تحرمني من اخويا….
ليل بحنيه مفرطة وهو بيحضن ملاك وبيطبطب عليها… ما تخافيش يا حبيبتي انا عمري ما افكر اعمل كده عمري ما هحرمك من اخوك بس هو اللي استفزني ما تخافيش انا مش هعمل حاجه…
مالك بحنيه مفرطة…. ملاك حبيبتي انتى كويسه…
ملاك وهي بتخرج من حضن ليل… ايوه انا كويسه بس بس لو سمحتوا انا مش عايزاكم تتخانقوا انا خلاص يا مالك سامحت ليل فما لوش لازمه الخناق …
مالك… حاضر يا حبيبتي احنا بس هنتفق…
ليل… تمام بس نتفق بعد الجامعه عشان ملاك ما تتاخرش…
ملاك.. ايوه صحيح يلا عشان ما نتاخرش…
الكل…يلا…
في عربية ليل…
ليل لملاك… ايه يا حبيبتي لسه زعلانه…
ملاك… لا مش زعلانه بس سوق بسرعه شويه بس عشان نوصل الجامعة بسرعه…
ليل… عايزه نعمل حادثه ولا ايه نصيحه مني بلاش نسرع اكتر من كده…
ملاك بخوف… خلاص خلاص ما تسوقش بسرعه اكتر من كده عشان بخاف…
ليل… ماشي يا حبيبتي مش عايزك تخافي طول ما انا معاكي…
ملاك بخجل… ممكن تبص للطريق عشان ما نعملش حادثه بجد…
ليل… حاضر يا ستي…
ملاك بجدية… اه صحيح هو انت ازاي عرفت ان انا بريئه…
ليل… هحكي لك كل حاجه لما تيجي من الجامعه بس…
ملاك… ماشي…
في عربية مالك…
مالك… مالك يا ابني في ايه انت مش معايا خالص على فكره بتفكر في مين ها…
حسن… ها انا معاك اهو يا ابني في ايه…
مالك بخبث… معايا برده ولا مع ريتاج…
حسن… يا ابن الايه هو انت عرفت منين…
مالك… ما فيش حاجه تخيل عليا يا حبيبي ده انا مالك الحسيني يعني دبه النمله توصل لي…
حسن.. عندك حق بص للطريق بقى عشان ما نعملش حادثه يا عم الحلو…
مالك… ماشي يا عم…
في شركه الحسيني…
شادي بصوت عالي نسبيا…ريم…
ريم ببرود… نعم…
شادي بعصبية بيمسي ريم من ايديها جامد … ايه البرود اللي في دمك ده يا شيخه حرام عليك اللي بتعمليه فيا…
ريم حاولي تمسك دماعها بس اتكلمت بعصبيه عكس اللي جواها من خوف… عملت فيك ايه انت اللي بتعمل فيا انت اللي عملت فيا كتير يا شادي مش انا انت اللي ما كنتش بتحس بيا…
شادي بعصبية… عملت فيكي ايه ها قولي لي عملت فيك ايه دي غلطتي اني حبيتك يا ريم…
ريم ما قدرتش تمسك دماعها اللي نزلت غصب عنها…
ريم بدموع… حبيتني هو فين الحب ده يا شادي فين فين وانا كل مره بشوفك مع كريمان قلبي بيتقطع اشوفك مع اي واحده قلبي بيتقطع وانت مش بتحس بيا هو فين الحب ده قول لي هو فين…
شادي بحنيه وحب… انا بحبك يا ريم وبعدين ما تعيطيش انا لما بشوف دماعك دي قلبي بيتقطع عشان خاطري سامحيني انا بحبك….
ريم وهي بتمسح دموعها… وانا كمان يا شادي…
شادي بفرحه… انت كمان ايه…
ريم بكسوف… بحبك…
شادي بحب و فرحه… وانا بعشقك يا روح شادي…
ريم بكسوف… طيب ماشي ممكن بقى كل واحد يشوف شغله وبعدين نشوف الموضوع ده بعدين…
شادي… نفسي اعرف انت بتتكسفي من ايه اه بقول لك ايه خدي لي ميعاد مع عمك عشان اجي اتقدم لك او اقول لك نكتب الكتاب على طول مش فارقه…
ريم بكسوف…بطل قله ادب شويه بقى يا شادي…
شادي بخبث و هزاز… عادي ممكن اوركي قلت الأدب على أصوله دلوقتي مفيش مشكله…
ريم ضربت شادي على كتفه وخرجت بسرعه وشادي فضل يضحك عليها….
في الجامعه…
ملاك دخلت الجامعه وليل فضل بص عليا لحد ما تدخل ملاك دخلت لقيت ريتاج قعدت معاها شويه لحد ما المحاضره تبدا…
ملاك… ايه يا بنتي قاعده بتعملي ايه…
ريتاج… قاعده عادي اتاخرتي كده ليه صحيح…
ملاك… لا دي حكايه هبقى احكيها لك بعدين المهم عامله ايه…
ريتاج… تمام هكون عامله ايه يعني تمام وانت عامله ايه مع ليل…
ملاك… تمام بس انت شكلك قريب هتبقي عروسه يا بت هفرح بيكي…
ريتاج… ايه ده ايه ده ايه ده مين قال كده…
ملاك… انا…
ريتاج… ومين الحمار اللي امه داعي عليه اللي هيتجوزني…
ملاك… هو ايه ده لسانك بيحدف دبش كده ليه على العموم الغبي الحمار اللي امه داعيه عليه هو حسن…
ريتاج بضحك… ههههههههه حرام عليك يا بنتي هو لحق يحبني …
ملاك بجدية… لا والله بتكلم جد فعلا حسن شكله بيحبك وانا حاسه بكده وحسن انا بحبه زي اخويا…
ريتاج بغيره… بتحبيه زي اخوك …
ملاك لحظه ان ريتاج غيران على حسن كانت بتحاول تخبي ضحكتها…
ملاك…اه عادي فيها ايه…
ريتاج… لا ما فيهاش حاجه عادي يا حبيبتي…
كريم… اهلا ازيك يا ملاك عامله ايه…
ملاك التجاهلته وما ردتش عليه لان كلهم عارفين ان هو بتاع بنات وهي مش بتحب تختلط بيه خالص…
كريم… ايه يا ملاك ما بترديش ليه…
ملاك… بص بقى يا كريم انا دلوقتي ست متجوزه ومش عايزه اختلط بحد سوري يعني بتاع بنات واولهم نور اللي انت ضحكت عليها وقال ايه عملت نفسك بتحبها…
كريم… انا فعلا كنت بحب نور الله يرحمها…
ملاك باستغراب… هو انت عرفت ان نور ماتت ازاي…
كريم بتوتر من اللي قالوا…ها لا ريتاج قالت لي ان هي ماتت…
ريتاج… انا ما قلت لكش حاجه انت عرفت منين…
كريم بتوتر… لا قلتي لي هو انت نسيتي ولا ايه بس انا همشي عن اذنكم…
ملاك بعصبية… استنى هنا هو انا مش بكلمك انت عارف مين اللي قتل نور…
كريم بعصبية… لا ما اعرفش وما اعرفش اصلا ان نور اتقتلت ولو سمحت سيبيني بقى امشي…
وكريم مشي..
صلوا على النبي ❤️….
ملاك كانت قاعده عماله تفكر هو عرف ازاي ريتاج كانت هتتجنن اذا كانت قالت له ولا لا لانها مش عارفه…
ملاك ل ريتاج… هو انت متاكده ان انت قلتي له…
ريتاج بتفتكر… انا هتجنن انا ما قلتلوش حاجه هو ازاي عرف…
ملاك… ما اعرفش بس انا حاسه ان هو ليه علاقه باللي قتل نور او حتى عارف انا لازم اعرف حكايته ايه…
ريتاج… طب مش وقته دلوقتي يلا عشان المحاضره شكلها هتبدا اهي…
ملاك… تمام…
ملاك ريتاج راحوا على المدرج بتاعهم وبداوا المحاضره….
في القسم…
ليل… انا لازم اكلم مالك وحسن واقول لهم برده على اللي حصل لازم يكونوا عارفين ايه اللي بيحصل…
وليل طلع تليفونه وعمل مكالمه لمالك…
ليل…الو يا مالك…
مالك…الو يا ليل في حاجه ولا ايه…
ليل… اه في عايز اشوفك انت وحسن…
مالك… تمام بس ليه يعني هو حصل حاجه لملاك ولا ايه…
ليل… لا لا ما حصلش حاجه بس انا عايزه احكي لكم على حاجه كده وعايزين نشوف حل….
مالك.. تمام يا ليل اجي لك فين..
ليل………
مالك… تمام انا جاي اهو…
وليل قفل مع مالك..
ليل جالوا اتصال من رقم غريب…
ليل…الو…
المتصل… الو يا ليل بيه فاكرني ولا لا…
ليل قام وقف… ايوه طبعا فاكرك انت مين وعايز ايه…
المتصل… قلت لحضرتك انا فاعل خير وعايز اقول لك على اللي قتل اختك مش اكثر انا دلوقتي هديك العنوان وتجيلي بالليل انت ومدام ملاك عشان تشوفوا بنفسكم هبعت لك العنوان في رساله وتجيلي الساعه 10:00 بالليل…
وقفل الخط…
ليل مشي بسرعه من الا قسم وروح الكليه بتاعه ملاك….
تتوقعوا مين اللي كلم ليل وايه علاقته باللي حصل لنور ؟؟؟؟

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى